Áruld már el, hogy tulajdonképpen mit akarsz elérni itt a folytonos ömlengéssel? Attól fog bármi is változni, ha itt elmondatod másokkal 25-ször, hogy ejnye-bejnye, micsoda kommunikáció ez, milyen lassan készülnek a mozdonyai...?
Egyszer kérdeztél, a magam részéről válaszoltam is a legjobb tudomásom szerint. Ha nem fogadod el a válaszomat, akkor ne magadat hergeld itt, mert annak semmi értelme. Írjál neki, vagy hívd föl, vagy menj el hozzá, de vele beszéld meg! Ha nem tudsz várni, kérd vissza az előleget, és csináltassad meg mással. Vagy tudjad elengedni a témát! De fölösleges itt hisztizned, mint egy óvodás kisgyerek, aki toporzékol a játékboltban az anyja szoknyája mellett, hogy "én azt ott akaroooooom!!!" A modellezés nem erről szól!
Megjegyzem: egy modellezőtárs nekem 2007-ben ígért meg egy mozdonyt. Többször próbált meggyőzni arról, hogy csináljam meg magam, végül csak sikerült rábeszélni, hogy megcsinálja. Olyan is volt, hogy egy másik, hasonló gépet másnak hamarabb megcsinált, holott később vállalta el. 7 év múlva lett belőle valami. Nem akasztottam föl magam, nem jöttem ide siránkozni - mi értelme lett volna?
Az érem egyik oldala az a vasútmodellező legfőbb erénye: a türelem.
Ezzel azért nem illene visszaélni. Nálam is vannak csúszások, ez van, amikor az én felelősségem, több esetben nem.
A piacon az az üzleti modell, hogy a vevő kifizeti a vételárat előre, aztán egyszer csak elkészül a modell, az is egy út. Ha működik, miért ne? Van, aki ezen az úton jár, lelke rajta. Csak ebben az esetben el kell(ene) viselni a a vevők "nyaggatását", hogy mikorra lesz már készen?
A kapacitásunkat meg fel kell tudni mérni. (Néha nekem is kellene, mert van, hogy túlvállalom magam...)
Ezzel nem bántani akarok senkit, csak ezeket a szituációkat el kellene kerülni, mindkét részről.
A 6-7 évvel ezelőtti hozzáállásával meg voltam elégedve. Megfelelően közlékeny volt, úgy volt ahogy mondta és még átvételkor, helyben, egy Deák-féle, felújított, átfényezett V63-at is leakasztottam tőle potom 25 ezer forintért. Ma már ez elképzelhetetlen lenne. Most meg semmi kommunikáció és bele akar kényszeríteni a telefonálgatásba amit ráadásul ő maga sem szeret. A lassúságot elviselem - mert nyilván nem dől össze a világ egy mozdony hiánya miatt - a bizonytalanságot és az ignorálást rühellem. A tiszteletlenséget is, de az más lapra tartozik. Mintha valami 10 éves kisgyerek lennék, aki nyivákolna a játékáért. A minimum tisztelet nem a kornak meg a pénznek jár, hanem eleve mindenkinek. Vannak köztünk orvosok, jogászok, 6 diplomás mérnökök, ugyanúgy tiszteljük a szobafestő, kőműves, aszfaltozó meg a szakma nélküli, árufeltöltőként tengődő modellező társakat és megrendelőket is, mert itt nem az a lényeg. minimum egy "Szia" vagy egy "üdv" kijár nekik is.
Igen megtisztelő rám nézve, amire céloztál, de sajnos az az igazság, hogy sokkal inkább vagyok kinn-fentes és soha nem is tartoztam semmilyen tekintetben se valamely bennfentesként számon tartható
baráti társasághoz - körhöz. Zsolt esetében meg azután - felületes ismeretségünk alapján - nyugodt
szívvel merem kijelenteni, hogy, ha valaki, hát Ő aztán végképp lesajnálta ezt az egész "haver - benn-fentes - fontos ember" - etc. nem is sorolom tovább - féle intézményt. Talán éppen ezért tartják sokan
problémásnak az emberi kapcsolat - tartási tüneteit (már ha egyáltalán azok), mert emlékeim szerint
nála sohasem tapasztaltam efféle protekcióra való legkisebb hajlamot sem.
De természetesen ez is csak egy személyes vélemény és ebbe bőven belefér az is, hogy akadnak igen
hírneves modelltervező - építő - gyűjtő barátaim, akiknek Zsolttal ápolt-fenntartott emberi kapcsolatai
korántsem voltak ideálisnak tekinthetők, ám mindezzel együtt is tudták tisztelni őt a végzett munkája
Maradjunk annyiban, hogy az érem másik oldala a vevői elégedettséget illetően és itt nem a műszaki tartalomra gondolok, eléggé megkopott számomra is. De ettől függetlenül elképzelhető, hogy egy bennfentes körnek határidőre hajlandó elkészíteni a modelleket. Másnak meg a telefont sem veszi fel...ha azon a számon hívja amit megadott, mint elérhetőséget.
Uram Isten! Ez komoly, három év egy átfestésre? Ennyi idő alatt műszakilag elévülhet egy mozdony, sőt a hajtása is megsínyli a tétlenséget. Én kártérítést kérnék tőle, nem hogy fizetnék.
Én 2016-ban adtam le a mozdonyomat átfestésre és idén tudtam elhozni, mondjuk idén elhoztam volna, ha kész van, ha nincs. Azt mondta régen elkészült már, ennek ellenére friss festék szaga volt..... Ez volt az első és egyben az utolsó alkalom, hogy bármit is csináltattam vele.
Ez rendben van, de valamiféle tájékoztatást illett volna adni előtte vagy a pénz beérkezésekor (pl. azt sem tudom, hogy észrevette-e egyáltalán, hogy megkapta). Ha nem kap az ember semmiféle információt az megbízottól, akkor hátulról kéne érdeklődnöm? Ezt megtettem, így meg jöttek a negatívok. Komolyan mondom nem értem az embereket, nyilván nem velük történik. Nem járok börzékre, hogy onnan szedjek pletykákat, nem járok klubokba sem. Felmegyek a netre, megveszem ami kell, utánanézek amire szükségem van és viszontlátásra. Van ilyen ember is.
Én pl. ilyet írtam volna: "Köszönöm, a pénz megérkezett, a modell várhatóan 2022 december környékén készül el." Szerintem ezt nem olyan megerőltető dolog leírni. Egyébként válaszolt és csak annyit, hogy majd felhív (mindezt mindenféle alapvető udvariassági forma nélkül, ami nekem szintén szokatlan). Írtam neki, hogy írjon, az a tuti, annak van nyoma, arra tudok hivatkozni bla bla, hiszen egy beszélgetés elszáll, a papír elég stb. 6-7 éve amikor egy másik mozdonyt vettem tőle, az 1-2 hónap környékén kész volt. Én ha évekkel el lennék havazva, megpróbálnék bevonni segítséget az egyszerűbb dolgokhoz, vagy egész egyszerűen már a honlapon közzétenném az aktuális helyzetet.
Köszönöm jóságodat, de mire beírtad, addigra már be is dobozoltam Hernyofan leírásának megfelelően szétszedve. De én is izzadtam, aztán nagyon vallásossá lettem, végül törölgettem a homlokomat, de a művelet sikeres volt.
...talenthez én javasolnék egy másik módot is: Az árjáró gumiharmonikája két félből áll, amik fölül két csappal kapaszkodnak egymásba, és középtájt két-két csappal csatlakoznak a forgóvázba. Ezt célszerű lehet oldalra széthúzni és levenni a bontani kívánt forgóvázról, hogy a kasztnit könnyen le tudd venni. Ezután az egyik belső egység kasztniját leveszed: alulról simán csak két csavar tartja, ezt kell kicsvarni egy órás csavarhúzóval. Ezzel hozzáférhetővé vált belül a NEM-dobozka: egy csipesszel össze tudod nyomni a kuplung farkincáját, és simán kicsusszan, (úgy ahogy bármi más járműből is amúgy kiszednéd a csatlakozót) (A forgóváz felső részében pedig egy sima mezei pin header van egy műanyag lapka alá berejtve, a a kocsikból kjövő kábelkorbács egy-egy anyás csatija erre van rádugva mindkét oldalról, ezt simán szét lehet húzni).
(((Ez kicsit körülményesebb, de én az enyémet fosok erőltetni, mert szerintem nem törvényszerű, hogy tuti a kuplung fog kipattani a dobozból, és nem esetleg eltörik valami a kinematikában...)))
Jó, egy doboz lemaradt pótolni kell, a kotrót itt is áttenném a forgóvázra ahogy a Bb-nél én meg is tettem, de összességében ezeken a képeken adja...annak aki szeret "nosztalgiázni". Két kék bhv-t húzva azért jól mutatna.
A Talent sajnos kicsit izgalmasabb a Flirtnél: egy olyan mechanikai csatlakozás van a csuklókon belül, mint a szabvànyos kupplungok és foglalatuk között: az a villás műanyag alkatrész ( van ennek valami szép neve? ).
Itt az van, hogy a két kocsiszekrény szélét egy-egy ujjal el kell kezdeni egymástól elhúzva feszíteni, amíg az egyik ilyen csatlakozás belül elenged. Ekkor szét fog pattanni. Letörlöd a homlokodról a gyöngyöző verejtékcseppeket, majd széthúzod a sokpólusú elektromos csatlakozást ( ez vezetékekkel kapcsolódik a kocsirészhez, nincs ahhoz rögzítve ).
Vigyázz, mert az ablaktörlő nem fér be a csomagolásba!
Csak a FLIRT-et ismerem. A forgóvázakat mindkét kocsiszekrényhez két-két csillagcsavar rögzíti. Ezeket kell az egyik kocsiszekrénynél kilazítani (vagy kicsavarni, ha biztosra akarsz menni), ezután már csak a forgóvázakra vízszintesen épített soktüskés csatlakozó tartja a forgóvázat, a szerelvény óvatosan széthúzható.
Annál a példánynál, amit én szedtem szét, az egyik kis csavar anyája el volt szabadulva, egy 5-perces művelet volt visszajátszani a helyére és beletekerni az apát, hogy a helyén maradjon.
Egy kis segítségre lenne szükségem. Szeretném a dobozába beletenni a Talent, illetve Flirt motorvonataimat, de ahhoz szét kéne őket szedni. Hogy kell ezt a műveletet végrehajtani úgy, hogy sérülés ne történjen?
Sziasztok! Szerintetek az NMJ kiadja valaha a Kárpát Nohabokat?
Azon agyaltam, hogy rengeteg pályaszámban kiadták a hazai gépeket, viszont ezen elv alapján, ha megérte nekik, akkor mondjuk a 021-est is simán kiadhatnák!
Szerintem szokás szerint el van havazva. Tegnap kommunikáltam vele, és dolgozik. Az én projektem is csúszik az eredetileg egyeztetett időponthoz képest.
Biztos vagyok benne, hogy nem fog meglógni a pénzeddel.
Nem tudjátok mi van Limittel? Még júniusban megrendeltem és kifizettem egy mozdony legyártását és most, hogy érdeklődnék e-mailben, hogy minden rendben van-e, nem reagál már a második alkalommal sem. Nem, nem fogom felhívni mielőtt valaki javasolná, hiszen pénzügyeknél sosem szóban történik az egyeztetés rutinoséknál, csak írásban tudok igazolni bármilyen problémát a későbbiekben. Ha írásban érdeklődöm, akkor írásban illik reagálni. És igen, olvasta a leveleimet, mert van e-mail nyomkövetésem, azt is látom mikor nyitja meg és hányszor. Én egy kedves embernek ismertem meg anno, nem hinném, hogy a Bahamákra költözött, inkább aggódom érte, hogy valami befolyásolja a munkáját.
Üdvözlet! Szeretnék érdeklődni, hogy fuggi szili és csörgö újjításával foglalkozik- e vki., vagy tud vki. .ajánlani esetleg személyt akihez fordulni lehetne? Régiek még talán az első szériásakról van szó. Hallottam, hogy cinkotán a hévnél dolgozik vki. aki foglalkozott/foglalkozik velük?! Köszi