Keresés

Részletes keresés

alkotasu Creative Commons License 2019.09.14 -26 4 35389

Áruld már el, hogy tulajdonképpen mit akarsz elérni itt a folytonos ömlengéssel? Attól fog bármi is változni, ha itt elmondatod másokkal 25-ször, hogy ejnye-bejnye, micsoda kommunikáció ez, milyen lassan készülnek a mozdonyai...?

 

Egyszer kérdeztél, a magam részéről válaszoltam is a legjobb tudomásom szerint. Ha nem fogadod el a válaszomat, akkor ne magadat hergeld itt, mert annak semmi értelme. Írjál neki, vagy hívd föl, vagy menj el hozzá, de vele beszéld meg! Ha nem tudsz várni, kérd vissza az előleget, és csináltassad meg mással. Vagy tudjad elengedni a témát! De fölösleges itt hisztizned, mint egy óvodás kisgyerek, aki toporzékol a játékboltban az anyja szoknyája mellett, hogy "én azt ott akaroooooom!!!" A modellezés nem erről szól!

 

Megjegyzem: egy modellezőtárs nekem 2007-ben ígért meg egy mozdonyt. Többször próbált meggyőzni arról, hogy csináljam meg magam, végül csak sikerült rábeszélni, hogy megcsinálja. Olyan is volt, hogy egy másik, hasonló gépet másnak hamarabb megcsinált, holott később vállalta el. 7 év múlva lett belőle valami. Nem akasztottam föl magam, nem jöttem ide siránkozni - mi értelme lett volna?

Előzmény: Anziksz (35387)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2019.09.14 -5 10 35388

Nem pont csak Neked, hanem a témához szólok.

 

Az érem egyik oldala az a vasútmodellező legfőbb erénye: a türelem.

Ezzel azért nem illene visszaélni. Nálam is vannak csúszások, ez van, amikor az én felelősségem, több esetben nem. 

A piacon az az üzleti modell, hogy a vevő kifizeti a vételárat előre, aztán egyszer csak elkészül a modell, az is egy út. Ha működik, miért ne? Van, aki ezen az úton jár, lelke rajta. Csak ebben az esetben el kell(ene) viselni a a vevők "nyaggatását", hogy mikorra lesz már készen?

 

A kapacitásunkat meg fel kell tudni mérni. (Néha nekem is kellene, mert van, hogy túlvállalom magam...)

 

Ezzel nem bántani akarok senkit, csak ezeket a szituációkat el kellene kerülni, mindkét részről.

Előzmény: Anziksz (35387)
Anziksz Creative Commons License 2019.09.14 -1 16 35387

A 6-7 évvel ezelőtti hozzáállásával meg voltam elégedve. Megfelelően közlékeny volt, úgy volt ahogy mondta és még átvételkor, helyben, egy Deák-féle, felújított, átfényezett V63-at is leakasztottam tőle potom 25 ezer forintért. Ma már ez elképzelhetetlen lenne. Most meg semmi kommunikáció és bele akar kényszeríteni a telefonálgatásba amit ráadásul ő maga sem szeret. A lassúságot elviselem - mert nyilván nem dől össze a világ egy mozdony hiánya miatt - a bizonytalanságot és az ignorálást rühellem. A tiszteletlenséget is, de az más lapra tartozik. Mintha valami 10 éves kisgyerek lennék, aki nyivákolna a játékáért. A minimum tisztelet nem a kornak meg a pénznek jár, hanem eleve mindenkinek. Vannak köztünk orvosok, jogászok, 6 diplomás mérnökök, ugyanúgy tiszteljük a szobafestő, kőműves, aszfaltozó meg a szakma nélküli, árufeltöltőként tengődő modellező társakat és megrendelőket is, mert itt nem az a lényeg. minimum egy "Szia" vagy egy "üdv" kijár nekik is.

 

 

 

Előzmény: dave_dömper (35384)
dave_dömper Creative Commons License 2019.09.14 -8 1 35386

Igen megtisztelő rám nézve, amire céloztál, de sajnos az az igazság, hogy  sokkal inkább vagyok kinn-fentes és soha nem is tartoztam semmilyen tekintetben se valamely bennfentesként számon tartható

baráti társasághoz - körhöz. Zsolt esetében meg azután - felületes ismeretségünk alapján - nyugodt

szívvel merem kijelenteni, hogy, ha valaki, hát Ő aztán végképp lesajnálta ezt az egész "haver - benn-fentes - fontos ember" - etc. nem is sorolom tovább - féle intézményt. Talán éppen ezért tartják sokan

problémásnak az emberi kapcsolat - tartási tüneteit (már ha egyáltalán azok), mert emlékeim szerint

nála sohasem tapasztaltam efféle protekcióra való legkisebb hajlamot sem.

 

De természetesen ez is csak egy személyes vélemény és ebbe bőven belefér az is, hogy akadnak igen

hírneves modelltervező - építő - gyűjtő barátaim, akiknek Zsolttal ápolt-fenntartott emberi kapcsolatai

korántsem voltak ideálisnak tekinthetők, ám mindezzel együtt is tudták tisztelni őt a végzett munkája

okán.

Előzmény: desiro ML (35385)
desiro ML Creative Commons License 2019.09.14 0 10 35385

Maradjunk annyiban, hogy az érem másik oldala a vevői elégedettséget illetően és itt nem a műszaki tartalomra gondolok, eléggé megkopott számomra is. De ettől függetlenül elképzelhető, hogy egy bennfentes körnek határidőre hajlandó elkészíteni a modelleket. Másnak meg a telefont sem veszi fel...ha azon a számon hívja amit megadott, mint elérhetőséget.

Előzmény: dave_dömper (35384)
dave_dömper Creative Commons License 2019.09.14 -16 1 35384

Nem vagyok Zsolt védő ügyvédje (nem is szorul rá), ámde azért annyit csak megjegyeznék, hogy nem

feltétlenül ez a fajta egyedi munka biztosítja a megélhetést, hanem mindenekelőtt a jól programozható

jellegű munkák végzése (az osztrák piac megbízásai például) és emiatt talán annak a rés-idejébe tudja

csak be-illeszteni az ilyenfajta munkákat és eleget tenni az ilyen jellegű, egyedi megbízásoknak. Ezzel

Ő a mai magyar kis-szériás modellgyártók között egyáltalában nincs egyedül.

 

A korábbiakban több megbízásnak tett eleget a számomra és nyugodt szívvel - becsülettel állíthatom,

hogy az ígért határidőkre, és tőle (joggal) elvárható, igen magas műszaki színvonalon és minőségben

minden alkalommal megfelelt, eleget tett a vállalásainak. Nekem ilyen tapasztalataim voltak eleddig

vele. Ez pedig az érem másik oldala.

Előzmény: forgalom00 (35382)
forgalom00 Creative Commons License 2019.09.14 -2 8 35382

Uram Isten! Ez komoly, három év egy átfestésre? Ennyi idő alatt műszakilag elévülhet egy mozdony, sőt a hajtása is megsínyli a tétlenséget. Én kártérítést kérnék tőle, nem hogy fizetnék.

 

Előzmény: MAV601 (35381)
MAV601 Creative Commons License 2019.09.14 0 10 35381

Én 2016-ban adtam le a mozdonyomat átfestésre és idén tudtam elhozni, mondjuk idén elhoztam volna, ha kész van, ha nincs.  Azt mondta régen elkészült már, ennek ellenére friss festék szaga volt..... Ez volt az első és egyben az utolsó alkalom, hogy bármit is csináltattam vele.

Előzmény: Anziksz (35380)
Anziksz Creative Commons License 2019.09.14 -2 16 35380

Ez rendben van, de valamiféle tájékoztatást illett volna adni előtte vagy a pénz beérkezésekor (pl. azt sem tudom, hogy észrevette-e egyáltalán, hogy megkapta). Ha nem kap az ember semmiféle információt az megbízottól, akkor hátulról kéne érdeklődnöm? Ezt megtettem, így meg jöttek a negatívok. Komolyan mondom nem értem az embereket, nyilván nem velük történik. Nem járok börzékre, hogy onnan szedjek pletykákat, nem járok klubokba sem. Felmegyek a netre, megveszem ami kell, utánanézek amire szükségem van és viszontlátásra. Van ilyen ember is.

 

Én pl. ilyet írtam volna: "Köszönöm, a pénz megérkezett, a modell várhatóan 2022 december környékén készül el." Szerintem ezt nem olyan megerőltető dolog leírni. Egyébként válaszolt és csak annyit, hogy majd felhív (mindezt mindenféle alapvető udvariassági forma nélkül, ami nekem szintén szokatlan). Írtam neki, hogy írjon, az a tuti, annak van nyoma, arra tudok hivatkozni bla bla, hiszen egy beszélgetés elszáll, a papír elég stb. 6-7 éve amikor egy másik mozdonyt vettem tőle, az 1-2 hónap környékén kész volt. Én ha évekkel el lennék havazva, megpróbálnék bevonni segítséget az egyszerűbb dolgokhoz, vagy egész egyszerűen már a honlapon közzétenném az aktuális helyzetet.

Előzmény: Fordítókorongos (35369)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.13 -2 1 35379

Nem! Kígyónyelv!  :-)))

Előzmény: V63-017 (35378)
V63-017 Creative Commons License 2019.09.13 0 0 35378

 az a villás műanyag alkatrész ( van ennek valami szép neve? )
Fecskefarok? :D

Előzmény: Hernyofan (35373)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.13 -2 1 35377

Köszönöm jóságodat, de mire beírtad, addigra már be is dobozoltam Hernyofan leírásának megfelelően szétszedve. De én is izzadtam, aztán nagyon vallásossá lettem, végül törölgettem a homlokomat, de a művelet sikeres volt.

Előzmény: Sz. G. Á. (35376)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2019.09.13 -6 0 35376

...talenthez én javasolnék egy másik módot is:
Az árjáró gumiharmonikája két félből áll, amik fölül két csappal kapaszkodnak egymásba, és középtájt két-két csappal csatlakoznak a forgóvázba. Ezt célszerű lehet oldalra széthúzni és levenni a bontani kívánt forgóvázról, hogy a kasztnit könnyen le tudd venni.
Ezután az egyik belső egység kasztniját leveszed: alulról simán csak két csavar tartja, ezt kell kicsvarni egy órás csavarhúzóval.
Ezzel hozzáférhetővé vált belül a NEM-dobozka: egy csipesszel össze tudod nyomni a kuplung farkincáját, és simán kicsusszan, (úgy ahogy bármi más járműből is amúgy kiszednéd a csatlakozót)
(A forgóváz felső részében pedig egy sima mezei pin header van egy műanyag lapka alá berejtve, a a kocsikból kjövő kábelkorbács egy-egy anyás csatija erre van rádugva mindkét oldalról, ezt simán szét lehet húzni).

(((Ez kicsit körülményesebb, de én az enyémet fosok erőltetni, mert szerintem nem törvényszerű, hogy tuti a kuplung fog kipattani a dobozból, és nem esetleg eltörik valami a kinematikában...)))

Előzmény: Hernyofan (35373)
Zoleek21 Creative Commons License 2019.09.13 0 2 35375

https://memoba.at/produkt/MTB_mt1033_Mav_ABb_mot_610%2C_Epoche_IV.html/ME/FE/DeepLink/display?page=produkt%2FMTB_mt1033_Mav_ABb_mot_610%2C_Epoche_IV&sessiontest=a07986f7dde5336b21fc285df47ad4f3

 

Jó, egy doboz lemaradt pótolni kell, a kotrót itt is áttenném a forgóvázra ahogy a Bb-nél én meg is tettem, de összességében ezeken a képeken adja...annak aki szeret "nosztalgiázni". Két kék bhv-t húzva azért jól mutatna.

alkotasu Creative Commons License 2019.09.13 -2 0 35374

Köszönöm a válaszokat!

Hernyofan Creative Commons License 2019.09.13 0 0 35373

A Talent sajnos kicsit izgalmasabb a Flirtnél: egy olyan mechanikai csatlakozás van a csuklókon belül, mint a szabvànyos kupplungok és foglalatuk között: az a villás műanyag alkatrész ( van ennek valami szép neve? ).

 

Itt az van, hogy a két kocsiszekrény szélét egy-egy ujjal el kell kezdeni egymástól elhúzva feszíteni, amíg az egyik ilyen csatlakozás belül elenged. Ekkor szét fog pattanni. Letörlöd a homlokodról a gyöngyöző verejtékcseppeket, majd széthúzod a sokpólusú elektromos csatlakozást ( ez vezetékekkel kapcsolódik a kocsirészhez, nincs ahhoz rögzítve ). 

 

Vigyázz, mert az ablaktörlő nem fér be a csomagolásba!

Előzmény: alkotasu (35371)
nazareth Creative Commons License 2019.09.13 0 0 35372

Csak a FLIRT-et ismerem. A forgóvázakat mindkét kocsiszekrényhez két-két csillagcsavar rögzíti. Ezeket kell az egyik kocsiszekrénynél kilazítani (vagy kicsavarni, ha biztosra akarsz menni), ezután már csak a forgóvázakra vízszintesen épített soktüskés csatlakozó tartja a forgóvázat, a szerelvény óvatosan széthúzható.

 

Annál a példánynál, amit én szedtem szét, az egyik kis csavar anyája el volt szabadulva, egy 5-perces művelet volt visszajátszani a helyére és beletekerni az apát, hogy a helyén maradjon.

Előzmény: alkotasu (35371)
alkotasu Creative Commons License 2019.09.13 -1 0 35371

Urak!

 

Egy kis segítségre lenne szükségem. Szeretném a dobozába beletenni a Talent, illetve Flirt motorvonataimat, de ahhoz szét kéne őket szedni. Hogy kell ezt a műveletet végrehajtani úgy, hogy sérülés ne történjen?

Kocsivizsgáló Creative Commons License 2019.09.12 -2 1 35370
Sziasztok! Szerintetek az NMJ kiadja valaha a Kárpát Nohabokat?
Azon agyaltam, hogy rengeteg pályaszámban kiadták a hazai gépeket, viszont ezen elv alapján, ha megérte nekik, akkor mondjuk a 021-est is simán kiadhatnák!
alkotasu Creative Commons License 2019.09.12 -3 2 35368

Szerintem szokás szerint el van havazva. Tegnap kommunikáltam vele, és dolgozik. Az én projektem is csúszik az eredetileg egyeztetett időponthoz képest.

Biztos vagyok benne, hogy nem fog meglógni a pénzeddel.

Előzmény: Anziksz (35367)
Anziksz Creative Commons License 2019.09.12 -4 5 35367

Nem tudjátok mi van Limittel? Még júniusban megrendeltem és kifizettem egy mozdony legyártását és most, hogy érdeklődnék e-mailben, hogy minden rendben van-e, nem reagál már a második alkalommal sem. Nem, nem fogom felhívni mielőtt valaki javasolná, hiszen pénzügyeknél sosem szóban történik az egyeztetés rutinoséknál, csak írásban tudok igazolni bármilyen problémát a későbbiekben. Ha írásban érdeklődöm, akkor írásban illik reagálni. És igen, olvasta a leveleimet, mert van e-mail nyomkövetésem, azt is látom mikor nyitja meg és hányszor. Én egy kedves embernek ismertem meg anno, nem hinném, hogy a Bahamákra költözött, inkább aggódom érte, hogy valami befolyásolja a munkáját.

róbertke Creative Commons License 2019.09.12 -1 0 35366
Előzmény: tempotaxi (35365)
tempotaxi Creative Commons License 2019.09.12 -2 7 35365

Model zavřeného vozu na přepravu vína v sudech K.k.priv Süd-B (Cs.k.szab Déli V.) a vůz má číslo Gv 503522.

Více zde: http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=4&t=12234

tempotaxi Creative Commons License 2019.09.12 0 7 35364

tempotaxi Creative Commons License 2019.09.12 -2 3 35363

 

Model zavřeného vozu na přepravu vína v sudech M.Á.V.  G 99868  Palugyay j. és Fiai.

 

xabi75 Creative Commons License 2019.09.12 0 0 35362


Köszönöm mindenkinek az NMJ kontra Roco információkat!

Szép napot!

Cs.

Siófok 376.649 Creative Commons License 2019.09.12 -1 0 35361
Szia! Most láttam csak, köszi Neked is!
Előzmény: 9393 (35344)
JHSZ TTL Creative Commons License 2019.09.11 0 0 35360

Köszönöm!

Előzmény: xabi75 (35359)
xabi75 Creative Commons License 2019.09.11 -1 0 35359


Szia!

fugiszerviz@gmail.com

Előzmény: JHSZ TTL (35358)
JHSZ TTL Creative Commons License 2019.09.11 0 0 35358

Üdvözlet! Szeretnék érdeklődni, hogy fuggi szili és csörgö újjításával foglalkozik- e vki., vagy tud vki. .ajánlani esetleg személyt akihez fordulni lehetne? Régiek még talán az első szériásakról van szó. Hallottam, hogy cinkotán a hévnél dolgozik vki. aki foglalkozott/foglalkozik velük?! Köszi

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!