Kis vizuális promlémád lehet , ugyanis mint 2 enékenek ugyan az a talp megoldása . Az enyém gyakorlatban is jól teljesít igaz ekkor még gumikerék volt:
Ez egy MTD 55/6 Thorx gép. Nagyon baba kis masinyaa. Igen simán össze lehet építeni. Van benne 2 biztonsági szint is , hogy ha a kerék netán túl nagyot fogna ne ölje meg a csigát. 1- ékszíjhajtás 2- kuplunk (átalakítva rugóerőre )
Más : van egy bizonyos Műszaki táblázatok c könyv abban megtalálod a perselyek / csapágyak pontos gyárátsi mérerteit és még sok mást ezzel kapcs.
Ha megengeditek a két krumpli kiszedőhöz szólnék hozzá. Véleményem szerint vezethetőség szempontjábol Biji talpmegoldása lehet a jobb, viszont azon lehet, a pálcákat kell megemelni. Az emelésből következik a gumókat messzebre görditi a sortól, több kerül tisztán a felszinre. Ezzel megkönnyiti a könnyebb összeszedést. Persze minden a gyakorlatba dől el, függ a talaj minőségétől, munka sebességétől stb.
Krumli kapád" méretezése után érdeklődnék,Szeretnék én is gyártani egy használhatót,csak az elindulás nehéz,sajna élőben nem láttam gyári kiszedő ekét.Ezért ha volnál szives a méreteket nékem leírnád,esetleg a kapaháromszögről egy közeli képet?.
Megkérdezhetem, hogy milyen motor van a kapán? Simán össze lehetett építeni a hajtással?
Amúgy nagyon jól néz ki a vaskerék, gratulálok hozzá!
Más: A kapatengelyt bepakolva a hajtóműházba, ami össze is van csavarozva, azt tapasztaltam, hogy kicsit billeg a helyén.
A tengely 25,00mm, a persely pedig 25,05-06mm. Ez az eltérés a kapatengely végein kézzel is érzékelhető. Gondolom én, hogy a hőtágulás és az olajozás miatt is kell lennie némi hézagnak, de hogy ezekkel az értékekkel vajon normálisnak tekinthető-e. Illetve okozhat-e problémát, ha mégis beszerzem az új csigatengelyt és a fogaskereket a géphez?
Elkészültek a vaskereke és mainap folyamán ki is lettek próbálva ! Tökkéletesek lettek .Videó még nem készült, de sok krumpli van így még lesz rá alkalom ! Íme pár kép :
Nem vitatkoznék senkivel, de két fémnek nincs egymással semilyen kenő hatása. A réz és valami keményebb anyag egymással kapcsolódása esetén az a lényeg: egyik puhább, ha baj van, akkor /az olcsóbbik menjen tönkre/, ez sajna nem igy van. Kenést csak kenőanyag biztosithat, ha az oda megfelelő.
Felleltem egy a 70 es évekbeli rotakapa hajtásrészét! Hibája, hogy a kuplungrészbűl a lefogató csavar hiányzik.(Röpsúlyos, kétütemű motorral volt anno szerelve.) Akit érdekel, azzal "bótolhatunk", várom az ajánlatokat rá. Helyileg Komárom-Esztergom megyében Szomódon található, súlya kb 15 kg, mivel ez még vasöntvény.
Üdv! Nekem sajnos nincsen terrám, egy félig halott robi151esem van, a szomszéd komámnak van 3db, ezeket régen disznó szálhasználta. A t20as hajtóműveket akarjuk felujjítani, mert a kupungcsésze ès gely között lévőékpálya van szét nyalódva, és tépi az èket, nincs ereje,így. A talaj munkàkat màr nem bírja.:S éhes kellene a rajz. Bàr ugynèzki tud venni egy dmj -315 motoros, dsk-317 hajtòműves terràt 40 ezerért, de azèrt ji lenne nem veszni,hagyni a többi hajtóművet :)
Sziasztok miért nem néz a vaterán vagy más aukcioba egy régebbi lehajtást 10 körül válogathat, összepárosítja, alkatrész is van hozzá és mehet a buli....