Csapágyak rendesen a helyén vannak?Az aljában a 2db 6005-ös csapágy között van zégergyűrű de csak távtartónak benne van?mondjuk nem nagyon befolyásol de minden a helyén van gondolom,még az alsó csapágy a 3203-as amin a függőlegse tengelynél van ott is van egy zégergyűrű az bent van a helyén mert ha nem akkor magasságbeni eltérés lehet és azért darál egy kicsit.
Az alsó imbuszcsavarako bementek könnyen?
Ha leveszed a motort könnyem forog a kúptányért ha megforgatod?Nincs furcs hangja?
Nekem cégnél lettcsinálva javarészt a hulladékból mert a lézernél volt pont 400-as átmérőjű kör alakú lemez 5-ös,meg a karika lett vágatva úgymondd mellé,a tengelyre ami rámegy munkahengernek a háza pont 25 a belseje,valamint a szögvas rá.ja és a merevítő ami szintén úgymondd a hulladékból.
De szerintem max egy 5-10 ezer között munkaidő vasanyag....
Hali ! Köszi , hát sajnos nemtudok anyagárat mondani , mert szinte minden haweri alapon szereztem be . Az elkészítése pedig saját meló .(hegesztés;esztergálás ...)
Kultivátorozáshoz kiváló amit tőled kaptam mert keskeny,és elég hozzá.Viszont ha krumplikisszedőt rá teszem akkor már a bakháton felül ha egy kicsit elkapar,illetve a szántásnál jobbat tud fogni.
De a te kerekednek is megvan a feladata. Amire akartam venni.
Nos megvolt a próba. Pótoltam az olajat a hajtóműben, stb...
Hozzávetőlegesen 1 órát rotáltam, 15-20 perces szünetekkel, hogy pihenjen-hűljön a motor. A "műszak" végére a motorolaj nem sokkal lett koszosabb, nem úgy mint a hajtóműolaj. Valaki írta korábban, hogy olyan volt az olaj benne mint a Hammerite festék. Ebben is sajnos fel lehet fedezni a bronz darabkákat, mert szépen csillognak a fényben. Szerintetek ez normális dolog? Mert szerintem nincs rendben valami, mert ha ennyi idő után ennyit leeszik a bronzkerékből, mi lesz később? Meddig fog kitartani a csigakerék, jó esetben 1-2 évet?
Amúgy a munkájával elégedett vagyok, mert szépen ment. Furcsa volt a gumiágyazott kormányszarv, de ez is csak megszokás kérdése.
Ma voltam a T..CO-ban, van akcijóóban MTD 55/6-os kapálógép, aminek szentkirályi a hajtása. Lehet azt kellett volna megvásárolnom?
A részletek: a robinak a kuplung agyát kiesztergáltam úgy, hogy alul maradt 3mm a felhuzatáshoz,az ékelést oldalról befurt hernyó csavarral oldottam meg.A motoron levő aluminium "fazekat"kaptam nem tudom mié lehetett, alatta az 50- es Robi kuplungháza, aminek a közepéből 21mm- t kivágtam, mert így jött ki a távolság, ezután esztergáltam csőből egy közdarabot a pofák nélküli kuplungra, aminek a külseje a kuplung ellen darabjába csúszott, ezzel oldottam meg a központosítást.A pozícionálás után a képen látható oldalsó csavarokkal és laposvassal rögzítettem a két "fazekat" majd szétszerelés után még belül középpen + 6 db 8mm es csavar.A túl nyúló laposvashoz rögzítettem a szarvkormányt.
Az indítás kicsit trükkös,ball kézzel kormány, jobb kézzel berántó,"seggel"jobbos fogantyú :-)a csoroszján megbillentem kicsit hátra, indulás után visszanyomom a gázkart alapjárati állásba és picit melegítem.
Üdv, tennél fel képet a robi 50ről tecumseh motorral??? :) én a Honda gcv 160-omat szeretném átalakitani eobi 151 röpsúlyos öntöttvas hajtóműjére, de az indítást mindig full gázzal Kell, mert ott van a szivató, így egyből elindulna a gép...:/
Ismét szeretném megköszönni Mindenki segítségét amit az MTD témában nyújtott.
Megszületett az elhatározás és azt tett is követte:
Írok néhány észrevételt, remélem nem veszitek rossznéven:
A motor szerkezetileg szerintem egy az egyben az MTD Thorx55. Szeretném rátenni a régi kapálógépemnek a motorját, ezt meg eltenni tartalékba. :)
Volt benne gyárilag olaj is, de lecseréltem néhány perces járás után, mert megdöbbentő, hogy milyen mocskos volt. Az új olajtöltet is hamar elszennyeződött, de nem gond, úgyis hamar cserélni kell. ;)
A gyári olaj (a többi át lett öntve, hogy jobban látható legyen az üledék)
A hajtóműházra is ránéztem, és szerintem kevéske benne az olaj. (nem éri el a nívót)
Néhány apróbb "javítást" kellett végezni:
- kuplung nem emelt ki teljesen
- gázkar mozgott a kormányszarvon
- a leállítóvezeték valami ocsmány módon elvezetve
- néhány csavar laza
Mindezek ellenére örülök a gépnek, holnap pótolom a hajtóműben az olajat és megnézem, milyen munkát tud a gép terepen. :)
"djkerep" én is kaptam egy Robi50 kapát, le is cseréltem a motort egy Tecumseh fűnyíró motorra, mert az volt olcsón és nem volt nehéz ráfaragni.Ennek a kapának egyszerü röpsújos kuplungja van így nem kell attól tartani, hogy felnyomja a főtengejt az alu háznak. Meg kéne csiszolni a megszakítót, és megolajozni a tengelyét, ha kell leméretezem a szívócsonkot.