Keresés

Részletes keresés

RPisti Creative Commons License 2001.03.19 0 0 269
Jó ötletem ugyan nincs. Hiszen a kötelező biztosítást mindenféle képpen fizetni kell. De a biztosítási értékhatár 40* emelése nem jelenti a biztosítási díj ugyanilyen arányú emelését. Hiszen ettöl még nem lesz több károkozás, és azok összege sem emelkedik. Ez csak egy elmáleti érték, amedig alkalom adtán esetleg állnia kell a biztosítónak a számlát.
Nyilván emelkedni fog a fizetendő díj is. Az sem kizárt hogy többszörösére. Néhány napon belül kiderül, hogy az egy szem repülési biztosítást vállaló biztosító, hogyan reagál a jogszabályi változásra.
Mindenesetre nem jött jól az egyébként is pénzhiányban szenvedő magyar repülésnek. Biztos nem ez lesz az utolsó "EU konform" jogszabálymódosítás, amit jól megszívunk.

RPisti

Előzmény: Rudi (268)
Rudi Creative Commons License 2001.03.17 0 0 268
Hamár horror... Gondolom ti is hallottátok, hogy Május 1-től a kötelező biztosítás értékhatárát 50 MFt-ra emelték. Ez durván 40x-es emelés.
Ti mit fogtok csinálni?
Ha valakinek van valami jó ötlete megoszthatná velünk.

Üdv.: Rudi

kaptejn Creative Commons License 2001.03.17 0 0 267

Ha valaki meg nem tudna, jovo hetvegen tarsadalmi uzemeltetoi tovabbkepzes es vizsga lesz. Mivel eleg bizonytalan a jovo ezzel az uzemeltetesi formaval kapcsolatban, erdemes most elmenni, mert a hiresztelesek szerint akar ez lehet az utolso ilyen alkalom:(
Udv,

/Kaptejn

ui: ma ismet jot szivtunk a hangarmesterunk miatt, F1-et nezett es nem volt hajlando kinyitni a hangart, muhelyt:(
Peti: azert sikerult kesobb(10 korul) bejutni a hangarba es szet is lett dobva az agri (Zsupi vezerletevel:).

keczan Creative Commons License 2001.03.17 0 0 266
Mindenki!

Szerintem is nagyon fontosak a "sztorik",sokat lehet okulni belöllük! Csak így tovább!

Van négy kezdőnk. Sokat dolgoztak velünk a télen a technikán,pedig még egyet sem szálltak!!!

/A focitól nekem is felmegy a vérnyomásom./

ÜDV!

kaptejn Creative Commons License 2001.03.15 0 0 265

Azt is tegyuk hozza a PIK-es esethez ami a legtanulsagosabb a dologban. Egy a leirt modon nem bekotott magassagit, ha csak a kabinbol mozgatott bottal ellenorzod, akkor jonak tunik!! Ugyanis felfele nyomja a bekotetlen tolorud, lefele pedig a gravitacio mozgatja!!
Szerintem baromi fontos lenne ha idehaza is hozzaszoknank a pozitiv kontrollhoz. Ez azt jelenti, hogy megkerunk egy emberket aki kezzel ellentartja a vizsgalando kormanyfeluletet.
Ot perc, oszt eletben lehet maradni:)

/Kaptejn

Törölt nick Creative Commons License 2001.03.14 0 0 264
pik20d

Ezek a történetek igen tanulságosak, ha van még jőhet belőle.

Előzmény: pik20d (263)
pik20d Creative Commons License 2001.03.14 0 0 263
Sziasztok!

Horror1:
Verseny nyitó előtti éjszaka megérkezik az aznap x-edik körét rovó szállítókocsis csapat egy pikkel, a pilóta is jelen. Gyorsan összerak, gyerünk tovább.
Reggel gép átnéz, minden működik, ok. Ezek után a Pik elkezdett csőrölni a vontatógép mögött, valaki leoldott, és a gép kb. 15 m. magasságból szabályosan visszahullott. A pilóta megúszta egy enyhébb gerincsérüléssel, valószínűleg azért nem lett súlyosabb baleset, mert a Pik a verseny előtti tavasszal lett "megcsinálva", és az alja meg lett erősítve. (Orrkioldót szereltek rá, ami a Piknél nem gyári alkatrész.)
Ezekután a bíróság is hosszasan taglalta, hogy kié a felelősség. A kisegítőé, aki felrakta a vezérsíkot anélkül hogy bekötötte volna a magassági kormányt, az üzemeltetőé, aki nem vette észre, vagy a pilótáé, aki szintén nem vette észre. A dologban az a jó, hogy a földön mozgott a magassági, de ahogy egy kis terhelés érte a kormánylapot, a légerők átvették a terepet.

Horror2:
Évi 3-4 x kijáró kisvas pilóta mindenáron 300-at akart repülni egy szép nyári napon. Csőrölgetett, csőrölgetett, az ötödik körül egy netzesebb leszállás után a repvez már gondolkodott rajta, hogy eltérítse az aznapi távrepülés gondolatától, de nem tette. (Ezt később ő mondta el.) Na a következő csörlés közben elszakadt a kötél, barátunk pedig átnyomás előtt még gyorsan kirántotta a féklapot. Ezek után természetesen felesleges volt átnyomni. Akinek volt szerencséje kisvashoz, az gondolom tudja, milyen gyorsan tud lefelé esni. A pilótának itt is szerencséje volt, szintén csigolyarepedéssel megúszta.

Horror3:
Népszerű Wilga tip. motoros gép vontat egy 2b-t teli vízzel. elszívódás után a motoros pilóta hátracsúszik az üléssel (persze nem önszántából) kezét a gázkaron felejtve. Csak a csodán múlott, hogy a 2b nem robogott beléjük. A dolgot még spirázza, hogy az eset egy olyan reptéren történt, ahol nem sok lehetőség van a pálya kereszttengelye mentén a menekülésre.

A tanulságok magukért beszélnek.

Továbbisvan mondjammég?

kaptejn Creative Commons License 2001.03.14 0 0 262
Nem hinnem, hogy allami tamogatasra kellene varnunk. Nem is latom letjogosultsagat mig hajlektalanok fagynak meg telente...
Szimplan a hozzaallason kellene valtoztatni. A mi repterunkon meglehetosen cammogos a tempo. Reggel osszejon a tarsasag es jo esetben kiteszunk egy-ket Gobet. Ha pattogsz, hogy ugyan vigyunk ki meg egy Piratot, csak a hangar ele, akkor mar gyanusan neznek rad. Mit akar ez a faszi? Nemtan repulni? Ooo, az veszelyes...
Persze mikor javul az ido, megy a rohangalas...
Jelenleg ha valaki igyekszik akkor jo esetben meg le is baltazzak a nap vegen, hogy nem egy nap alatt kell mindent megcsinalni. Ez nem vicc ez megtortent:(
A masik bazinagy helyi problema, hogy nem lehet kivinni vendeget mert az rosszul lesz a hangnemtol. Ha kijon egy kezdo nagy eselye van arra, hogy akar az anyjat is elszidja a hangarmester. Pedig semmi rosszat nem tesz, hiszen meg soha az eletben nem modta neki senki, hogy o nem viheti a szarnyveget...
Otthon is sokkal jobban megertenek apukat/anyukat, hogy mi a fenet csinal egesz nap ahelyett, hogy otthon lenne, ha neha kilatogathatnanak es barati hangulatban eltolthetnenek egy delutant.
Tavaly kivittem egy rokonom, tizeneves srac, a tinedzserek kiegettsegevel. Gondoltam milyen jo lenne egy kicsit megfertozni ezzel a hulye repulessel. Igyekezett is, tetszett neki a dolog, meg repulni is tudtunk. Am mikor a hangarban pakolgattunk, kepes volt olyan magasra emelni a Spatz orrat, hogy leert az orrcsuszo. Na amit ezert kapott a hangarmestertol attol egy eletre elment a kedve a repulestol...
Sajnos meg mindig szigoruan kasztokra oszlik a repulotarsadalom. Ezt az atkosban meg lehetett engedni, de most, mikor valoban egymasra vagyunk utalva nem hiszem. Mar nem tul okos dolog a szakszos uraknak a huvos hangarban pocsolni a teljesitmenygepekkel, mikozben a starton ket kezdo birkozik a Gobe-val a tuzo napon. Holnap majd kellene egy szarvegtarto emberke avagy szallitokocsi szermelyzet, versenyen kisegitorol ne is beszeljunk...
Huh na befejezem, kezd felmenni bennem a pumpa..:)

/Kaptejn

Shleet-yoo Creative Commons License 2001.03.14 0 0 261
Vigyázat, provokálok!
Adott a stagnáló taglétszám, géppark, infrastruktúra (olyan-amilyen).
Társadalmi vezető vagyok. Elvagyunk mint a befőtt. Az a kis pénz mindig összejön, beosztjuk. Hiányzik nekem a pörgés, a kampányolás, a kezdőzés, a sok adminisztráció?! Jó az nekem, ha várni kell a soromra, nem pedig "saját" gépem van egész napra?! Ne kavarjon itt senki, béke van...
Shleet-yoo Creative Commons License 2001.03.14 0 0 260
Uraim, a király meztelen! Szapuljuk Józsibácsit, de SZ.V.SZ. látni kell, hogy klubjainkban sem különb a demokrácia állapota, a tagság legfeljebb csak dünnyög, aztán minden marad változatlan. A többség csak röpülőzni akar, a szekeret meg tolja más, ha lehet.
Tragikus ha valakit leváltani azért képtelenség, mer'akkor ki lesz helyette?!
Az Ormánságra emlékeztet a helyzet, családiasra lecsökkent szűk körben szaporíthatjuk gondolatainkat, ezért aggódom az így született tervek életrevalóságáért...
Más. Sírunk az állami pénzért, de lefogadom az csak úgy kéne hogy aztán ne ugasson bele senki semmibe! Figyelitek a filmeseknél mi most a helyzet?!
Más. Ördög tudja mi lett volna jó az mhsz utáni helyzetben. Romániában pl. minden maradt állami. Pár hete érdeklődtem egy határközeli klubnál, hogy lehet-e IS movittal repülni. Lehetni lehet - mondták, csak vigyek magammal repbenzint.
Előzmény: kaptejn (253)
StillStar Creative Commons License 2001.03.13 0 0 259
Szerintem pedig a pénz az elsődleges probléma, bár nem az egyedüli: akkor fog nőni a létszám, ha elegendő olyan ember lesz, aki keres annyit tisztességes 8 órás melóval, hogy ki tudjon köhhinteni évi 150-200kHUF-ot tagdíjra, _valamint_ marad még energiája a kijárásra és egyéb más szórakozásra. Látom errefelé hogyan működnek a klubok... Ennyi pénz kell ahhoz, hogy rendes géppark/klub legyen. Szerinted színházba/moziba/könyvtárba miért jár egyre kevesebb ember? Pedig az még olcsóbb is.
Előzmény: jody (258)
jody Creative Commons License 2001.03.13 0 0 258
Sziasztok!
Végre vissza tudtam térni, sok érdkeset mondtatok.
A klublétszám és egyéb felhajtóerő növelő ötletek közül egyet azért mondhatok. Valamilyen furfangos módszerrel meg kellene szüntetni a széthúzást, amit sajnos most is tapasztalok a klubok között. Lásd az egyes versenyek megrendezése körüli állandó vita. Jó lenne, ha valami finanszjrozhatóbb versenyzési lehetőséget tudnánk, összefogva találni. Most nem igazán akarok hosszan jrni erről, de kérdésem, lenne-e 5letetek?
Olvastam valahol a neten, hogy a forma egyhez hasonló rendszerben csinálják a versenyeket, ahová el lehet menni, de ki is lehet hagyni versenyszámot. Az MVK remek ötlet, jó verseny, de van ahol arra sincs lehetőség, hogy egyedül elmenjen az ember, mert ugye egy géphez nem egy ember kell. Na akkor mi a véleményetek?
A csökkenés oka pedig nem csak a pénz, de igen nagy probléma, hogy nincs a gyerekek előtt repülős pályakép, és azért vagyunk egy páran, akik azért kezdtek el vitorlázni, mert repülős akart lenni. Aztán meg maradt vitorlázórepülő. Torgyán pedig nem ennek az oldalnak a témája, a focit pedig ne hasonlítsuk. Valami baj van a szövetségnél is, mert pont tegnap láttam a tv-ben, hogy pl a lábtengó is olimpiai sportág lehet, szövetsége meg van vagy három éves. Szóval akkor mi a pálya?
bocs a hosszú üzenetért
pimpi
sjesz Creative Commons License 2001.03.13 0 0 257
Ne feledjétek, mások hibáiból tanulunk!!!!!

Jó lenne, ha a "túlélt" esetek tanulságait megosztanánk egymással......

Előzmény: Törölt nick (256)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.13 0 0 256
Shleet-yoo

Nem a nevek érdekesek, hanem az esetek. Név nélkül is le lehet írni egy egy tanulságos esetet.
Hajráááááááááááááááááááá! Írj te is.
Véleményem szerint ez nem alakít ki negativ imázsképet, ha az ember beismeri hogy hol hibázott. Negatívan csak azt szoktuk megitélni, aki ezt nem ismeri be. Pld (Torgyán, akit nagyon utálok)

Előzmény: Shleet-yoo (252)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.13 0 0 255
A létszámot igen erősen korlátozta a rendszerválltás utáni életszinvonal romlás, pénztelenség. Vannak repülőklubbok, melyeknek a tagsága 1/4-ére csappant, és ez szintén erre vezethető vissza.
Az álam bácsi az addig MHSZ-en keresztül csúrgatott pénzei elapadtak, az MHSZ megszünt, az álam meg csak a focit támogatja. (lásd Torgyán)

A legfontosabb az lenne, hogy a kormányzat ismerje el a sportrepülést, annak eredményei alapján sponzoráljon, ne úgy mint a foci esetében a nagy semmit sponzorálja.

Előzmény: sjesz (254)
sjesz Creative Commons License 2001.03.13 0 0 254
Igen, csökken a létszám.....

Jó ötleteket mi is várunk.......

Előzmény: kaptejn (253)
kaptejn Creative Commons License 2001.03.13 0 0 253
Hali,

Szerintem megeri a negativ image epites ha csak egyszer is meguszunk ezaltal valami oltari hulyeseget. Szoval csak hajra, en speciel sokaig szeretnek elni, tolokocsi stb. nelkul:)
Lenne egy masik sarkalatos kerdesem is. Mostanaban a vilag osszes vitorlazoklubja sirankozik, hogy eleg rendes tempoban csokken az aktiv letszam. Erdeklodnek, hogy nalatok mikent alakulnak ezek a dolgok. Mondjuk a kerdes meglehetosen koltoi, hiszen egy rendszervaltas altal megtepazott tarsadalomban a vitorlazorepules az utolso ahova tomegesen gyulekeznek az emberkek:) A kerdesem inkabb azert teszem fel, hatha van valami jo otlet vagy bevalt gyakorlat amivel visszacsabithatok az emberek.
Udv,

/Kaptejn

Shleet-yoo Creative Commons License 2001.03.12 0 0 252
RepülőgépÉpítő :
Hát ez az! Lennének még további elgondolkodtató horrorjaim /ugyan én már elgondolkodtam rajtuk.../ de hezitálok, kell-e nekem ez a negatív imázsépítés.
Előzmény: Törölt nick (251)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.12 0 0 251
Kaptejn

A javaslatod az okulnivaló példákról nagyon jó, csakhát másnak is el kell jutnia arra a szintre, hogy elismerje, hogy én hibáztam, vagy xy hibázott. Pedig jó lenne okulni az ilyen történetekből

Előzmény: kaptejn (247)
Rudi Creative Commons License 2001.03.12 0 0 250
Bocs, elfelejtettem benyomni a Num-Lock-ot. Szóval: 2002-ben
Rudi Creative Commons License 2001.03.12 0 0 249
Oszt hallottátok e már, hogy -ben Békéscsabán lesz az EB? Én most hétvégén voltam azon a tájon év eleji továbbképzésen, és a szerény véleményem az, hogy ha iziben nem költenek el ott cca.50-100 MFT-ot felújításra, akkor ( különösen így lüssei tapasztalatok után ) elég nagy lebőgés lesz a dologból. Úgyhogy szurkuljunk, hogy találjanak a fiúk szponzorokat.

Üdv.: Rudi

Shleet-yoo Creative Commons License 2001.03.11 0 0 248
Oldjuk a feszültséget:
Kézi rádióhoz keresek gumiantennát.
kaptejn Creative Commons License 2001.03.11 0 0 247

Na ugy latom sokasodnak a hozzaszolasok:) Elegge morbid dolog, de ha van okulnivalo baleset vagy csak ahhoz kozeli tortenetetek akkor azt is osszuk meg egymassal. Sok ilyen elhangzik a hangarokban, kocsmakban de leirva is jo lene latni nehanyat (a nepi modszerektol elteroen talan kevesebb mesebeli elem vegyul a leirasba:)

Had tegyek hozzajuk ket esetet. Egyik sem igazan komoly dolog, de talan tanulni lehet belole. Az egyikben egy tarsadalmi uzemelteto kollegam adott ki egy bekotetlen feklapu Gobe-t. A masik esetben egy tabor soran elgorbult egy Gobe vizszintese es azt egy masik gep ep vezersikjaval potoltuk, ugyanis a hangarmester szabin volt es mi tarsadalmiak voltunk az "uzemeltetok". Mikor hazajott es buszken kozoltuk vele a kreativitasunkat olyan leba**ast kaptunk, hogy ihaj:) Ugye nem mindegy, hogy a gondosan illesztett csapokat hogyan cserebereli az ember:)

sjesz:

Igazan sajnalom a kollegat. Eleg szornyu nezni is a hiradoban, nemhogy atelni:((

/Kaptejn

Shleet-yoo Creative Commons License 2001.03.10 0 0 246
Horror 3.
Sikeres tábor zárásának napja volt, vacsora rotyogott, sörök hűtve. Késő délután egy bohém növendékkel is repültem. A laposan sütő nyáresti nap fényében fölöttük spirálozva csodáltuk a starton lévő tárgyak és emberek megnyúlt árnyékát. Majd hogy "mutassunk" is valamit, kétszázról fejre állítottam a nagyvasat. Az ezután következett 2-3 másodperc részemről folyamatos levegővétellel telt. Mit mondjak, necces volt. Ehhez az atrakcióhoz még legalább száz méter kellett volna.
A bájos az, hogy a starton levő nagytudásúak nem látták veszélyesnek, egyedül Bíró Lajos kisebb gyakorlatú szakszós barátom jött oda, fél szemmel hunyorítva.

Horror 4.
Az alábbi történetet egyszer már közreadtam a jobb sorsra érdemes hun.hobbi.repules hircsoportban. Mégis látom értelmét újra elővenni, mert örök veszély, hogy a lelkes amatőrök nagy bajt okozhatnak.
Higgyétek el, nem egykönnyen idézem fel ami történt, a kéz-lábremegés most is elkap.

Nagy tömeget vonzó mezei rendezvény szomszédságában sétarepülés, eje ugás, transzparens vontatás. Én valék a repülésvezető. Szerény forgalom volt, de még az is lejjebb ment, amikor a VIP utasokat hozó MD-500 is odakéredzkedett, és starthelyünk mellett 50 m-re tanyát vert.
Történt pedig, hogy a transzparens körbevonszolása után azt visszahozva el kellett dobni. A helikopter sétarepülésre készen kivárt, mert látta a kb 30-50 m-en neki pofával érkező forgalmat. A rongyot húzó gép pedig jött, csak jött, és jött. Pilótája arra várt hogy majd én szólok neki mikor dobja (az addigra már lemerült) kézirádión. De ezt meg sem kíséreltem, mivel nem emlékeztem hogy ilyenről szó lett volna előtte, meg egyébként is bratyiztunk a feladatuk bevégzése után "oldott hangulatú" ejésekkel.
A gépról leoldott Túró Rudi felirat zuhanásban követve a kábel elején levő vaskampót, soha el nem felejthető ívű röppályán közelített a várakozó Hughes felé.
Színezte a dolgot, hogy az előző heli-kanyar utasai (4-5 fő) még ott álltak oldalt, pár méternyire csupán.
Egy szó mint száz, az egész hóbelevanc a kabin magasságában hullott le, a bámészkodókkal átellenes oldalon, centiméterekre a gyorsan pörgő rotorlapátoktól.
Nyolc éves a sztori, de egy pár évig biztos megint nem mondom el.

Előzmény: Shleet-yoo (238)
sjesz Creative Commons License 2001.03.10 0 0 245
LHFH
Előzmény: Törölt nick (243)
Saul Creative Commons License 2001.03.10 0 0 244
remélem a "megfelelő" helyre került.
Előzmény: sjesz (241)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.10 0 0 243
sjesz
Ez melyik reptéren történt? (ha nem titok)

Két hasonló esetem nekem is volt.
Az egyik esetben egy gépügyeletes voltam és egy Gobe-t kelett átvennem. Ez egy nyári táborban történt, a gépek naphosszat repültek, tehát nem volt elötte semmilyen szétszerelés-összerakás.
Az átvétel során azt vettem észre, hogy a bot kicsit szorul. szóltam a hangármesternek, aki csak legyintett, tudok róla, ez ilyen! A reggeli start elött repülési tilalmat kaptunk, ezért a gépápolásra álltunk át. A taposólemez kiszerelése után derült ki, hogy a bot alsó csuklóján átment egy stillfésű fém szára, majd elgörbült. Volt nagy meglepetés!
A másik esetben a gépben ültem és leszálláshoz készülődtem. Elötte egy könnyű leányzó repült a géppel és emiatt a hátsó ülésre egy 50-es homokzsák volt becsatolva. A 4. forduló után amikor a botot előrenyomtam, hallottam egy furcsa csusszanó hangot és a bot erősen elörement, nem akart visszajönni pedig két kézzel húztam. Hátranéztem és láttam, hogy a homokzsák kicsúszott az öv alol, és az ülés és a bot közé csúszott, emiatt nem tudtam hátrahúzni a botot.
Teljes erőmből jobbra balra csűrve, s közben hatalmas erővel húzva a botot sikerült a homokot kicsit elrendezni a zsákban, így csak egy nagyon kemény földetérésem volt. Ha akkoriban nem lettem volna már "C" vizsgás, akkor talán nem élem túl.
Az esetet nem vizsgálták mivel baleset nem történt, a durva leszállást betudták az én bénaságomnak. Még mai napig is sokszor visszarémlik elöttem az eset, a hátam is beleborzong. A hibás természetesen én voltam, hiszen felszállás elött nem feszítettem meg az öveket a homokzsákon.

Előzmény: sjesz (241)
Törölt nick Creative Commons License 2001.03.10 0 0 242
Shleet-yoo
Nekem még mindig megvan a jelvényem, a sorszáma már nem olvasható ki pontosan mivel lekopott. Az akkori ezüst bevonat most már nincs rajta és emiatt a réz alap látszik ki a szélén, és úgy néz ki mintha arany lenne. Igaz én sokat hordtam, akkoriban a klubbtitkár megkövetelte a hordását. Emlékszem, volt aki úgy nézett ki mint egy karácsonyfa :)))
Előzmény: Shleet-yoo (238)
sjesz Creative Commons License 2001.03.10 0 0 241
BT. már nem reptérvezető, de nem a szakmai okok miatt, hanem az ok a középső sorban található.

Egyébként volt katasztrófa nem rögzített vezérsík miatt már.....

Előzmény: Saul (240)
Saul Creative Commons License 2001.03.10 0 0 240
Kaptejn : >Kosz a horrorsztorit a javitasrol:) Johet meg!!

Horrorsztori, nem javitásról, de szerelő volt benne...három is.

a hangár előtt állt egy std.jantar,a pilóta és a hangármester átnézte, aláirta, gép ott volt egész délelőtt. arra sétált B.T. egy barátjával,és megmutatta neki, milyen az mikor a csűrőtolórúd nincs bekötve, csak ugy néz ki mintha és elmagyarázta hogy pont emiatt fúródott a kukoricásba egy gépük a nemzetin. majd "igyunk egy sört" felkiáltással a büfébe siettek. a gép még 2 órát állt ott, majd kivitték a startra. pilóta beleült, kötelet beakasztották. aki a szárnyvéget fogta unalmában megmozgatta a csűrőt és látta hogy nem mozog a másik. a kötél akkor feszült meg. azért sikerült leoldani időben.

B.T. motoros - vitorla szerelő, tanitott iskolában
és ugy tudom jelenleg is egy repülőtér vezetője.

Előzmény: Shleet-yoo (238)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!