Keresés

Részletes keresés

andersen-69 Creative Commons License 2003.05.18 0 0 170
Bocsánat,hogy Lindabit megelőzve én irok,de Ővele már jó pár napja nem találkoztunk,remélem,hamarosan jelentkezik.
Mindenesetre egyetértek az előttem szólóval,s hogy nyomatékot is adjak,ime két fotó a fent emlitett "Torzók" cimü filmből,kedvcsinálónak.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Elég régóta kedvelem,és gyüjtöm is a magyar filmeket,és a velük kapcsolatos képeket is.(Sajnos a szinházakról nehéz anyagot találni)
Majd összeállitok egy listát,remélve,hogy sokan hozzájárulnak a teljessé tételhez.Különösen arra gondolok,hogy olyan szinésznőkről is szó esik,akikről nem is gondolnánk,hogy valaha is levetkőztek egy filmben.Példaként egy kép Halász Juditról,egy csipetnyi erotikával füszerezve.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Ami pedig a Playboyt illeti,azt hiszem sikerült magukat a Story magazin szinvonalára emelniük.Nyilván nem találtak elég szép szinésznőt.Fene a gusztusukat.Én mindenesetre már régóta nem veszem.
Andersen
Előzmény: Tamaramara (169)
Tamaramara Creative Commons License 2003.05.18 0 0 169
Elsősorban Lindabit kérdezném, mint ötletgazdát, aztán mindenkit, aki ide aktívan írogat:
össze tudnánk-e állítani egy színházi listához hasonlót a magyar színésznők magyar filmekben látható meztelen jeleneteiből? Ez már csak azért is érdekes lenne, mert sokkal több fotóval lehetne érdekessé tenné a topicot.

A másik kérdésem: mi a véleményetek arról, hogy a Playboy mostanában nem színésznőket fotóz, hanem a valóságkukkolós műsorok sztárjait? Én ezt nagyon rossz ötletnek tartom, mert egy olyan művésznő, aki mögött valós művészi teljesítmény van, sokkal izgalmasabb meztelenül, mint egy olyan lány, aki a meztelenségével akar híressé válni.

(Aki egyszerre szeretne szép meztelen színésznőt és nagyon jó magyar filmet látni, nézze meg a Torzókat az Átriumban - most ingyen beülhet bármelyik filmre. Ja, és Létay Dóra...)

Pápaszem Creative Commons License 2003.05.14 0 0 168
Eszes Fruzsináz a Stúdió "K" darabjaiban is lehet látni, a honlapjukon van róla információ:
http://www.szinhaz.hu/studiok/szineszlista.html
Előzmény: andersen-69 (167)


andersen-69 Creative Commons License 2003.05.13 0 0 167
Eszes Fruzsina 1994-ben játszotta az Ébredés cimü film főszerepét,16 évesen.Azóta felnőtt szinésznő lett,és ezen oldal tanúsága szerint szerepel a Körtánc cimü darabban.(Adatok még az IMDB oldalán találhatók).
És még két adat a nagyon tehetséges,ma már hölgyről:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Andersen

Előzmény: tottival (166)
tottival Creative Commons License 2003.05.13 0 0 166
Eszes Fruzsi ki?
És hol vannak képei?
andersen-69 Creative Commons License 2003.05.12 0 0 165
Igaz,igaz.Időnként kicsit vissza kellene lapozni.Mindenesetre arra a pillanatra cseréltem volna Szilágyi Tiborral,már csak kiváncsiságból.
MÁS:Sajnos technikai okokból kénytelen voltam törölni az eddig felrakott képeket,de ha ide kattintotok azon minutában a "SZINHÁZ AZ EGÉSZ VILÁG" cimü oldalon találjátok magatokat.
TAMARAMÁNAK-azért majd elküldöm azt a képfeltevős dolgot,hátha találsz még képeket.(Bár azt hiszem több szerencsével járnál a fiók mélyével,mint az Internettel,mert ebben a témában a található anyag szinte a nullával egyenlő.Jellemző,hogy a Google "Szirtes Ági" keresésre 345 találatot irt ki,mig a "Majka" névre 3530-at).Ennyit a kultúráról.
Andersen
Előzmény: Pápaszem (164)
Pápaszem Creative Commons License 2003.05.11 0 0 164
Lindabi írta Eszenyi Enikőről egy korábbi hozzászólásában:

"A Tangó című előadásban háttal a nézőknek, szemben Szilágyi Tiborral félmeztelenre vetkőzött."

Azt hiszem, ez volt az az előadás, amelyben Gobbi Hilda és Páger Antal játszották a két öreget. Valóban így volt, de Enikőnek csak a hátát láthattuk, az Edeket alakító Szilágyi láthatta őt elölről.

Előzmény: andersen-69 (162)
Tamaramara Creative Commons License 2003.05.11 0 0 163
Viszont találtam egy ősrégi kis interjúrészletet, a főiskolás Gryllus Dorka meséli az Érzékek iskolája című filmről:

"Persze az sem volt biztos, hogy egyáltalán elengednek-e az iskolából, de Benedek tanár úr végül is beadta a derekát. A következô dilemmám az volt, levetkôzzem-e. Féltem, hogy beskatulyáznak a meztelen fiatal lány szerepkörébe. De úgy döntöttem, ha jól játszom, mindegy, hogy mi van vagy nincs rajtam."

andersen-69 Creative Commons License 2003.05.11 0 0 162
Először is kérdéssel kezdeném.Tudsz valami részletesebbet a következőkről:
1.Egri Márta-Merlin (ez kuriózum lenne,mert tudomásom szerint Egri Márta soha,sehol nem vetkőzött le)
2.Eszenyi Enikő-Tangó
Másodszor.Egy korábbi hozzászólásban szerepelt Peremartoni Krisztina az "In memoriam Ö.I." cimű darab kapcsán.Ebből a gyüjteményből ez kimaradt. ???
Harmadszor lenne néhány tippem,aminek érdemes lenne utánanézni.
1.Több helyen is játszották a Körmagyar cimü darabot,a szereplők között volt ha jól emlékszem Ullman Mónika,Eszes Fruzsina,Brunner Márta.Érdemes lenne megtudni,meddig mentek el.
És még egy tipp,ami biztos,csak a darab cimét nem tudom.Zsadon Andrea operetténekesnő a nyolcvanas években azt hiszem Bécsben vendégszerepelt,ahol is teljesen meztelenül jelent meg a szinpadon.Sajnos pillanatnyilag nincs ötletem,hol lehetne utánanézni a darab cimének.
Negyedszer.Igó Éva a Körmagyar vigszinházi előadásán csak fehérnemüre vetkőzött.Ez most számit,vagy nem ?Ha igen akkor még van pár száz cimem.
És végül,mivel most nem tudok képeket feltenni,néhány nyilatkozat a szinésznők és a meztelenség kapcsolatáról.(Bár nem mindegyik szinházzal kapcsolatos,de azért érdekesek)
1.Aux Éva
Meztelenség?-Egyszer volt egy szerepem a Mester és Margaritában,amikor le kellett vetkőznöm teljesen.Nem volt könnyü,de ki akartam próbálni magam.
2.Gryllus Dorka
-Levetkőznél egy férfimagazinnak?
-...a szinházban nem érzem magam árunak,egy lapban pedig az lennék.Semmi kifogásom kellene,de azt gondolom,hogy nekem most nem ebbe az irányba kell mennem
3.Igó Éva
...a Mester és Margaritában,ahol meztelenül játszottál.
-Még túl is voltam öltözve,mert fátylam volt,lila-fekete áttetsző selyemből.
4.Kubik Anna
-...nagyon szemérmes vagyok,el sem tudtam volna képzelni,hogy a stáb előtt meztelenül megjelenjek.
5.Ónodi Eszter
-Vannak állandó kikötéseid?
-Például nem szivesen vetkőzöm.Ez szereptől és munkától függ.Mindig megpróbálom meggyőzni a rendezőt,hogy szerintem a nézőkkel tol ki,ha engem vetkőztetni akar.Az egyetlen film,amiben ezt meg kellett tennem,"Az alkimista és a szüz" volt,ott viszont az a kikötésem volt,hogy a forgatáson levetkőzöm ugyan,de csak finoman és esztétikusan fotózva vagyok hajlandó ezt belevenni a filmbe.
6.Udvaros Dorottya
-...Számomra nem az a truváj,hogy leveszem a melltartómat,hanem hogy mennyire tudom a lelkemet pucérrá tenni filmen vagy szinpadon...szinész vagyok,sok filmben vetkőztem meztelenre.Nem szégyellem megmutatni,hogy milyen a testem...
7.Eszes Fruzsina
Úgy hírlik, az iskolában vannak, akik csak azért mennek el megnézni a filmet, mert téged meztelenül lehet látni benne...
E.F.: Igen, ezt fõleg a fiúk mondják az évfolyamról.
- És ez zavar téged?
E.F.: Szerintem ez õket sokkal jobban zavarja, mint engem. Az egyik fiú például azt mondta, hogyha ez a film majd videón is lesz, õ kiveszi a videotékából, és kiprinteli azt a képet, ahol meztelenül állok a tükör elõtt, ezután pedig szórólapokként fogja osztogatni.
8.Fullajtár Andrea
Stimulálnak a válságok?
- Hát… Van, amikor használnak. Az nagyon foglalkoztat, hogyan születik meg egy szerep. És eddig mindegyiknél volt valamiféle krízis az életemben. Például a Kés a tyúkban próbáit végigveszekedtük Gothár Péterrel, mert nem akartam meztelenkedni a színpadon. De le kellett küzdenem a civil életem görcseit. Ott álltam fopróba héten összeszorított fogakkal, és feszengve, reszketve vetkoztem. A színésznek óriási bátorságra van szüksége, hogy merjen bármit megtenni. Jó müvészből keveset ismerek olyat, aki folyton kiegyensúlyozott, s alig várja, hogy felmehessen a színpadra. Aki állandóan elégedett a teljesítményével, sosem tudja megugrani önmaga mércéjét.
Szia:Andersen
Előzmény: Lindabi (160)
Madárjós Creative Commons License 2003.05.10 0 0 161

"Gryllus Dorka: Hölgy kaméliák nélkül (Vígszínház), "

Ez erősen kérdéses, mivel ilyen című darab a Dorka működése óta nem ment a Víg-ben.

Előzmény: Lindabi (160)
Lindabi Creative Commons License 2003.05.10 0 0 160
Közkívánatra bemásolom a sokszorosan módosított listát arról, hogy melyik magyar színésznő melyik darabban vállalt részben vagy teljesen ruhátlan jelenetet. Köszönettel várok minden pontosítást, kiegészítést.

- Andai Kati: Gőzben
- Balázsovits Edit: Vihar (Vígszínház), Shopping and fucking, Tangó (Pesti színház)
- Béres Ilona: Elefántember (Játékszín)
- Bognár Gyöngyvér: Mester és Margarita (Szeged)
- Borbáth Ottilia: Izéke homokozója, avagy a mamuttemető (Jurta Színház)
- Borbély Vali: Drakula
- Buza Andrea: Drakula
- Csonka Ibolya: Fehér házasság (?)
- Dombi Kati: Osiris tudósítások
- Dósa Zsuzsa: Mester és Margarita (Győri Nemzeti Színház)
- Egri Kati: Régi idők, Tüzet viszek (Játékszín)
- Egri Márta: Merlin (Vígszínház)
- Erdőss Mariann: Jöjj délre, cimborám! (Kecskeméti Katona József Színház)
- Czegő Teréz: Liliom (Hevesi Sándor Színház), A kopasz és a lágerkurva (Hevesi Sándor Színház)
- Csákányai Eszter: Mester és Margarita (Kaposvári Csiky Gergely Színház)
- Dóka Andrea: Sörgyári Capriccio (Csokonai Színház)
- Dombi Kati (Osiris tudósítások)
- Eszenyi Enikő: Tangó
- Fábián Anita: Hollywoodi mesék (Pécsi Nemzeti Színház), Mesél a bécsi erdő (Pécsi Nemzeti Színház)
- Fullajtár Andrea: Kés a tyúkban (Katona József Színház: Kamra)
- Gregor Bernadett: Az ördög (Gárdonyi Géza Színház), Veszedelmes viszonyok (Magyar Színház), Rómeó és Júlia
- Gryllus Dorka: Hölgy kaméliák nélkül (Vígszínház), Operett (Csiky Gergely Színház)
- Haffner Anikó: Operett (Csokonai Színház)
- Halász Judit: Játszd újra, Sam! (Víg Színház)
- Hámori Gabriella: Tóték (Pesti Színház)
- Holl Zsuzsa: Fehér házasság
- Horváth Lili - Macbeth (Budapesti Kamaraszínház, Tivoli), Haramiák
- Horváth Virgil: Borisz Godunov (Madách Kamara)
- Igó Éva: Hasfelmetsző Jack (Miskolci Nemzeti Színház), Phaedra-story (Pesti Színház), Körmagyar, Mester és Margarita (Kaposvári Csiky Gergely Színház)
- Janza Kata: Dr. Jekyll és Mr. Hyde (Thália Stúdió)
- Kari Györgyi: Mester és Margarita (Kaposvári Csiky Gergely)
- Kerekes Éva: A pulóvergyűjtő (Komédium)
- Kéri Kitty: Sok hűhó semmiért (Vígszínház)
- Kiss Eszter: Hóhérok hava (Katona József Színház)
- Kiszel Tünde: Sztriptízbár a Cityben (Karinthy Színház), Merlin (Vígszínház) ???
- Kolti Helga: Oidipusz (Veszprém)
- Kováts Adél: Rettegés és ínség (Radnóti Színház)
- Kristóf Kata: Mester és Margarita
- Krasznói Klára: A patkányok
- Kubik Anna : A vihar (?)
- Lang Györgyi: Gőz
- Láng Annamária: W - munkáscirkusz (Krétakör)
- Létay Dóra: Sörgyári Capriccio (Miskolci Nemzeti Színház), Rómeó és Júlia, Amalfi hercegnő (Miskolci Nemzeti Színház))
- Marsek Gabi: Vihar, Hesfelmetsző Jack
- Marsek Ottilia: Hesfelmetsző Jack
- Meisitz Fáni: Úri muri (Hevesi Sándor Színház)
- Medveczky Ilona: Drakula (Pesti Vigadó)
- Melkvi Bea: Danton halála (Pécsi Nemzeti Színház), Veszedelmes viszonyok (Pécsi Nemzeti Színház)
- Moldvai Kiss Andrea: Lángarc (Radnóti Színház)
- Murányi Tünde: Mesél a bécsi erdő, Trisztán és Izolda, Kolomb (Pesti Színház)
- Nagy Cecília: Eurüdike (Hevesi Sándor Színház)
- Papadimitru Athina: A vihar
- Pap Vera: Equus, Körmagyar, Az ember tragédiája, Angyalok Amerikában (Vígszínház), Baal (Vígszínház), Úri muri (Vígszínház)
- Peremartoni Krisztina: Operett (Víg Színház)
- Péterfy Borbála: W - munkáscirkusz
- Prókay Annamária: Álomkommandó (Vígszínház), Pantaleone és a hölgyvendégek (Vígszínház)
- Rácz Eszter: Macbeth (Tivoli), Cyber gésák
- Sárosdi Lilla: W - munkáscirkusz
- Szabó Gabi - Vízkereszt (Vígszínház), Körmagyar?
- Szalai Krisztina: Az ötödik Sally (Thália Stúdió)
- Szalontai Andrea: Mindhalálig szex (Vidám Színpad)
- Szirtes Ági: Szúzai mennyegző
- Szoták Andrea: Csongor és Tünde (Csokonai Színház)
- Tarján Györgyi: Színlelni boldog szeretőt
- Tóth Anita: Yvonne, Burgundi hercegnő (Katona József Színház)
- Tóth Bernadett: Veszedelmes viszonyok (???) (Magyar Színház)
- Udvaros Dorottya: Lulu (Katona József Színház), Halfelmetsző Jack (Katona József Színház), Fekete angyal
- Varga Éva: Stella (Csokonai Színház)
- Varga Gabriella - Vihar (Vígszínház)
- Varga Kata: Fehér házasság
- Varga Szilvia: Rómeó és Júlia
- Varjú Lívia: Macbeth (Tivoli)
- Venczel Vera: Elveszett paradicsom
- Verebes Linda: Az utolsó tangó Párizsban
- Völgyi Melinda: Mayerlingi fondorlatok (Hevesi Sándor Színház)
- Xantus Barbara: Hair (Fiatalok Színháza)
- Zsíros Ágnes: Körmagyar (?) , Álomkommandó (Vígszínház)

andersen-69 Creative Commons License 2003.05.09 0 0 159
Drahota Andrea a Mester és Margaritában (1980).Küldője TAMARAMARA.
...és néhány kép Jancsó Miklós filmjeiből:
1.Csillagosok,katonák
2.Szegénylegények
3.Égi bárány
4.Még kér a nép
5.Szerelmem Elektra
6.Magyar rapszódia

Tamara ! Ezen az oldalon "http://forum.index.hu/forum.cgi?a=t&t=9059416&uq=122" találni útmutatást a képek beirására,én is innen lestem ki,és itt ki is lehet próbálni.Persze előbb egy tárhelyet kell nyitni,ez ingyenes,ahova betöltöd a képeket.(http://www.tar.hu/registration.phtml).Itt nyithatod meg a tárhelyet.Ha valamiben még segithetek,megirom E-mail-ben.
Andersen.
PS:A Drahota Andrea kép egyébként egy régi Tollasbál cimü "szexujságból" származik.

Előzmény: Tamaramara (158)
Tamaramara Creative Commons License 2003.05.09 0 0 158
Jancsónál szerintem a meztelen nő három dolgot jelenthet:
- kiszolgáltatottság, megalázottság jelképe (pl. Szegénylegények, Még kér a nép)
- a gátlástalanság, felszabadultság jelképe (Égi bárány, Allegro Barbaro)
- blődli-elem, öncélú manír, vagy fricska az esztétáknak (Isten hátrafelé megy)
Viszont érdekelne, mi lehet az oka, hogy az egész életművét végigkísérő meztelen jelenetek elmaradtak az utóbbi filmjeiben.

(Drahotát elküldtem Neked e-mailen, mert nem tudom, hogyan kell ide beilleszteni.)

Előzmény: andersen-69 (157)
andersen-69 Creative Commons License 2003.05.08 0 0 157
Szerintem érdemes megpróbálni,eddig sem került szóba külföldi téma,és remélem a Kovi örökbecsü alkotásai is elkerülik az oldalt.
Megpróbálok összekeresgetni pár képet Jancsó filmjeiből,bár mindig az volt az érzésem,hogy a filmjeiben egy ruhátlan lány csak ruhátlan lányt jelent.Mintha Jancsó magában mulatna a sok okos filmesztétán:nesztek,itt van ez a meztelen nő,mint allegória,és mint szimbólum,találjátok ki,mit akarok ezzel mondani!
Alföldi darabjaiban a ruhátlan férfiak fogalmam sincs mit jelentenek.Lehet,hogy csak az érdeklődést akarta felkelteni,talán a hölgy nézőkét.Az enyémet mindenesetre nem sikerült.
Viszont érdekel az "El nem küldött levelek",a darab is jó!!!,Biró Krisztát nagyon szeretem,és ráadásul ruhátlanul az csak hab a tortán.Mindenesetre ha lesz időm,megnézem.
Andersen
PS:TAMARAma !Nem tudnád feltenni azt a képet Drahota Andreáról ?
Előzmény: Tamaramara (156)
Tamaramara Creative Commons License 2003.05.08 0 0 156
Jó ötlet, hogy az otteni témát mentsük át ide, csak félek egy kicsit attól, hogy akkor borzasztóan felhígulna a topic, mert filmes vetkőzés ezer volt, rengegeteg fotó is kering a neten, és minimum ahhoz ragaszkodni kellene, hogy itt magyar művészekről legyen szó, ne külföldiekről, és főleg ne Kovi valamelyik katartikus élményt jelentő újdonságáról a Lux Video kiadásában.

Van egy fotóm Drahota Andreáról - egy áttetsző fátyolféle van rajta, ami elég rendesen takar, de alatta semmit sem visel. Gondolom, a Mester és Margarida előadásról. Viszont csak a gépemen van meg, fogalmam sincs, honnan mentettem le.

Előzmény: andersen-69 (154)
mimi_bacsi Creative Commons License 2003.05.08 0 0 155
Tegnap láttam az "El nem küldött leveleket" Nagyon jó darab, a színésznőnek szép mellei vannak, ettől függetlenül szerintem nem kellene, hogy látsszon! Nem illik a darabhoz. Látta még valaki?
andersen-69 Creative Commons License 2003.05.07 0 0 154
TAMARAma köszi,hogy irtál,igazából csak azért kötözködtem a tüzoltókkal kapcsolatban,mert nekem valahogy nem állt teljesen össze a kép.Egy ilyen próbán természetes,hogy csak a legszükebb csapat legyen jelen,csak akiknek okvetlenül ott kell lenniük.A tüzoltók meg,(akik valószinüleg szinházi tüzoltók voltak),egy árva tüzet sem tudtak felmutatni,amivel indokolták volna jelenlétüket.
Még egy kis adalék,hogyan vélekednek a szinésznők a vetkőzésről:
Für Anikó:"Meztelenség ? Csak ha nagyon muszáj."
(Még keresek párat)
A képekkel kapcsolatban:nem volna kedvetek kicsit turkálni a fiók mélyén ?Biztosan akadna nálatok is pár érdekes fotó.
Nézelődés közben ráakadtam egy másik oldalra amit azt hiszem Te nyitottál.(Szex, erotika,meztelenség a művészetben).Az a véleményem,kár lenne,ha elsüllyedne ez a téma,mivel sokrétübb mint a szinházi erotika.Mi lenne,ha ezen a jól müködő oldalon folytatódna?(Legfelljebb a cimhez hozzábiggyesztjük:és a moziban,és a ...)
...és lenne két kérdésem is,hátha valaki tud rá felelni.Már szó volt az 1980-as Várszinházi Vihar előadásról.Találtam erről egy érdekes fotót.Valaki meg tudja mondani,ki van a képen?Ugyanis ezt a szerepet Papadimitru Athina és Kubik Anna felváltva játszotta,és a képaláirás csak ennyi:jelenet az előadásból.
A másik:régebben "láttam" a TV-ben egy szinházi közvetitést.De mivel más dolgom volt,csak fél szemmel néztem.Valamilyen kinai szereplők voltak,s Básti Juli játszotta az uralkodó (császár ?,mandarin ?) lányát.Egyszer csak fogta a ruháját,és letépte magáról.(Közben elhangzott,hogy papirruha).Mivel nem is tudtam tovább nézni,semmi mást nem tudok a darabról.Még azt sem láttam igazán,hogy meztelen volt-e a müvésznő.Valakinek nem ugrik be valami ?
Végül egy,szerintem nagyon szép fotó Takács Katiról,és egy másik,Az ember tragédiája,1983:Tóth Éva
Andersen
Előzmény: andersen-69 (151)
Tamaramara Creative Commons License 2003.05.07 0 0 153
Értelmesen így szól: megszokott színházi közegben...
Elnézést.
Előzmény: Tamaramara (152)
Tamaramara Creative Commons License 2003.05.07 0 0 152
:) Izgalmasan alakul a tűzoltó-topic. De hogy én is hozzászóljak: el tudom képzelni, hogy a színésznő számára, akinek az utolsó próbák egyikén már tényleg le kellett vetkőznie, a színházi közegnem megszokott kollégái, még a műszakiak is, sokkal elfogadhatóbbak voltak, mint három vadidegen bámészkodó, akiket közönségnek se lehet tekinteni.

A színházi fotók nagyon jók. Sokat lendít a topicon, hogy látjuk is, miről beszélgetünk.

Lindabi: elég sok igazítgatás történhetett a színésznős-listádon, talán be kellene másolni ismét a korrigált változatot.

Előzmény: andersen-69 (151)
andersen-69 Creative Commons License 2003.05.02 0 0 151
Válasz PÁPASZEMNEK:
1.Még pár szót Varga Éváról
Ha a tűzoltóknak még a nyála is csorgott,az más.Főleg,ha mind a háromnak egyszerre.És csak nekik.Elképzelni is rossz,mi lett volna,ha a többi jelenlévő nem talpig úriember,akiket egyáltalán nem érdekel egy ruhátlan szinésznő.Talán még unták is egy kicsit.
2.De komolyan.
A Peremartoni Krisztáról szóló történet már ezeréves,és sajnos kiderithetetlen hol olvastam.
A lényeg,hogy szemérmes,egy későbbi cikk szerint "prüd" szinésznő hirében állott,mikor is ráoszották azt a bizonyos ruhátlan szerepet,egyes állitások szerint elsőként magyar szinpadon.Természetesen nem akarta vállalni,mire a rendező elkezdett kiabálni vele,hogy ha igazi szinésznő akkor... Kriszta végigsirta az éjszakát,és végül úgy gondolta,hogy igazi szinésznő .Pont.
S végül hogy kicsit szinesebb legyen az oldal egy kis meglepetés
Előzmény: Pápaszem (145)
Lindabi Creative Commons License 2003.05.01 0 0 150
Interjúrészlet a Gyöngy Magazinból Dorka-rajongóknak:

Gyöngy: Manapság egyből sztárrá kiáltják ki azt, aki valamelyik férfimagazin címoldalán levetkőzik. Téged nem kerestek még meg hasonló ajánlattal?
G. D.: Az egyik magazinban szerepeltem is, igaz, nem vetkőztem le, csak olyan lenge ruhákban fotóztak. A képek tetszettek, nem bántam meg ezt a kis kalandot. De a teljes meztelenség még idegen tőlem.
Gyöngy: Lehet, hogy eljön az az idő, amikor megszabadulsz az utolsó ruhadarabtól is?
G. D.: Talán. Én nem ítélkezem senki felett, aki odaáll a fotókamerák elé. Biztos mindenkinek megvan az oka, amiért megmutatja magát a közönségnek. Lehet, hogy majd egyszer nekem is lesz okom…

Tamaramara Creative Commons License 2003.05.01 0 0 149
Idézet a Schilling Árpád rendezővel készült interjúból:

...És a színészek merik vállalni meztelen testüket ezúttal akár az egész elõadásban.
Ez nyilván akkor igazán érdekes, amikor a test vállalása nehezebb, mert nem ideális testekrõl beszélünk. Láttam itt egyszer egy Lángarc elõadást, amit Thomas Ostermeier rendezett. A hamburgi színház vendégjátéka volt a Kortárs Dráma Fesztivál keretében talán két éve. Egy ötvenéves színésznõ ötvenéves alkattal, valószínûleg már több gyerekkel a háta mögött játszotta az anyát. Egy kis, zárt térben játszottak, s egy mosdójelenetben teljesen levetkõzött és megmosakodott. Hihetetlen mélyre ment bennem az a pillanat.
Rájöttem, hogy engem csak akkor zavar a meztelenség, ha az, aki bevállalja, retteg. De így ennél gyönyörûbbet nem is tudnék elképzelni, mint hogy ez a nõ levetkõzött, megmosdott, s ezt meg merték mutatni a maga igazságában. Mindig azt mondom a színészeknek: fogalmazzátok meg magatoknak, hogy meddig mertek elmenni, és addig menjetek el! Közben nézzenek szembe saját félelmeikkel. Aki a magasságtól fél, a magasban játsszon, aki fél a testét megmutatni, az mutassa meg a testét.

Pápaszem Creative Commons License 2003.05.01 0 0 148
Én is találtam egy nagyon érdekes kritikát, amelyben a színpadi meztelenséget egészen modern felfogásban és felkészülten elemzi Csécsy Imre a Meztelenség és testkultusz című cikkében. És most kapaszkodjatok, mikori a cikk: 1912-ben jelent meg a Nyugatban.
Itt található (érdemes beleolvasni):
http://www.mek.iif.hu/porta/szint/human/szepirod/magyar/nyugat/html/index.html?03821.htm&03811.htm
Lindabi Creative Commons License 2003.05.01 0 0 147
És itt van egy interjúrészlet Pintér Tibor színésszel is. A nudizmusról hülyeséget beszél, de a többi érdekes.

- A meztelenség mit jelent az Ön számára?
- Semmi különöset. De azzal nem értek egyet, hogy csak és kizárólag a magánéletben van helye. Hiszen és is nagyon sok szerepemben vetkőzöm. Azt gondolom, hogy egy színdarabban ez helyénvaló lehet, csak mást, jelent, mint otthon.
- A nudista strand a szabad és egyáltalán nem gátlásos emberek kedvenc helye. Ez mennyire fér bele az Ön elképezéseibe?
- Semennyire. Véleményem szerint az oda járó emberek többsége valamilyen gátlást próbál palástolni. Ez nem azonos azzal, hogy nem vagyok szégyenlős. Szerintem ilyen tömegben és ilyen környezetben már gusztustalan a meztelenség.
- Milyen érzés színpadon hiányos öltözékben a nézők elé állni?
- Most már könnyebb, de az első komoly vetkőzésemnél - a Hajlam című darabban - nem volt egyszerű. Sok időbe telt, mire eldöntöttem, hogy elvállalom. Jól tettem, mert nagyon sok hasznos dolgot tanultam belőle. A környezetem biztatott, elsősorban nekik köszönhetem ezt a gazdag élményt.

Lindabi Creative Commons License 2003.05.01 0 0 146
Találtam a neten egy hosszú interjút Juhász Kata táncművésszel, aki többször is beszél arról, milyen érzés közönség előtt meztelenül táncolni, illetve olyan dolgot előadni, ami megdöbbenti a nézőt.
Megjelent az Ellenfényben, és itt elolvasható:
http://www.ellenfeny.hu/archivum/2002per4/html/juhaszkata.html
Pápaszem Creative Commons License 2003.04.29 0 0 145
Az interjú kéziratában még nyálcsorgató tűzoltókról volt szó, de aztán Éva kérésére finomodott a szöveg.

Amit Peremartoni Krisztina hozzáállásáról írtál, interjúban olvastad? Ha igen, és tudod a lelőhelyet, bemásolhatnád ezt a részt...

Előzmény: andersen-69 (144)
andersen-69 Creative Commons License 2003.04.29 0 0 144
Kedves Tamarama !
Azt hiszem mindketten ugyanarról beszélünk.Valószinüleg minden szinész mésként viszonyul a szinpadi meztelenséghez.Van aki természetesnek tartja,van aki éjszakákat végigsir,de mégis vállalja,(Lásd:Peremartoni Krisztina-Operett),és van aki a szerepet elvállalja,de nem hajlandó levetkőzni.Még akkor sem,ha ettől egy dráma hiteltelen és nevetséges lesz.Lelkük rajta.
Még PÁPASZEM idézetéhez lenne egy kis megjegyzésem.Elképzelem a szituációt,ahogy tart a próba,észreveszik a három ??? tüzoltót,és a rendező kizavarja őket.(Megteheti,Ő marad).Aztán elégedetten körbenéznek.-Magunkra maradtunk,mi harmincnyolcan,mehet tovább a próba.Csak ennyi.
Igéretemhez hiven folytatom a képes beszámolót is.
Először egy régi előadásból,cime "A játékos",ahol is Berek Kati szerepelt egy pikáns jelenetben,a kornak megfelelő merészséggel.Egy későbbi szindarabban Szirte Ágiról vették le ruháját,majd a nézők örömére meg is fordult.Egy gyönyörü hölgy,egy lenyügöző fotón:Rácz Eszter a "Cybergésák" cimü darabban.És végül,ha már annyi szó esett róla,(bár az a jelenet egy filmből való),ne maradjunk Eszenyi Enikő nélkül.
Andersen (folyt........köv)
Előzmény: oomph (132)
Tamaramara Creative Commons License 2003.04.29 0 0 143
Jó ötlet.
Találtam egy véleményt Ónodi Esztertől (Origo társalgó):

- Azt hallottam, hogy nem szeretsz levetkőzni a színpadon, illetve a filmekben. Miért?
- Ónodi Eszter: Szégyenlősnek tartom magam, de nem prűdnek. Természetesen, ha a szerep eljátszása megkerülhetetlenné teszi, csak a vetkőzés miatt nem fogom visszamondani a szerepet... A vetkőzéssel kapcsolatban az a véleményem, hogy a színpadi és filmes erotika sokkal izgalmasabb tud lenni, ha a titokzatosságban nyilvánul meg, nem pedig a kitárulkozásban.

Lindabi Creative Commons License 2003.04.29 0 0 142
Jó, hogy bemásoltad, mert az is izgalmas, egy színész hogyan éli át, ha le kell vetkőznie a közönség előtt. Talán ezzel is szinesíteni lehetne a topicot: ha találtok hasonló interjúrészletet, kíváncsi lennék mások véleményére is.
Pápaszem Creative Commons License 2003.04.28 0 0 141
Varga Éva 1997-ben nyilatkozta az alábbiakat. Bemásolom Nektek, mert nagyon szépen, bölcsen gondolkodik, mesél, és talán érdekes lehet, mit érez egy színésznő a színpadi meztelenséggel kapcsolatban:

„…egyik kiemelkedő szerepem a Stella volt. Ott nemcsak lelkileg, hanem fizikailag is fedetlenné kellett válnom. Ám ha helye van a daabban, semmi kifogásom ellene. A nő kezében ez az utolsó adu: lásd meg, nézd meg azt, akit nem szerettél! Hatalmas szerencsém volt Jeney Istvánnal, a darab rendezőjével, aki azóta is családom barátja. Nagyon fontos, hogy színész is és rendező egyszerre, s ő maga is tudja, milyen lelki folyamatokon kell átesnem ahhoz, hogy képes legyek átélni azt a pillanatot, azt a szituációt. A rendező dolga eldönteni, jó volna-e, ha egy adott jelenetben meztelenül játszana a művész. Ha képes olyan szerkezetet felépíteni, ha képes olyan rendezői látképet kialakítani, melybe az elképzelése beleillik, elfogadom.
Ízlésesnek kell lennie, mert ha durva, akkor kiemeli a nézőt abból a folyamatból, ami a darab elejétől a végéig ível, s csak annyit érzékelne: „Jézusom, meztelen!”. Nagyon finomnak, tökéletesnek, egyszerűnek kell lennie, s nem szabad felhabosítani, eltúlozni a jelenetet. Ezért nagyon fontos, ki és milyen érzékenységgel irányítja ezt a folyamatot. Ha durván nyomja bele a művészt, akaratlanul is örök sérüléseket okozhat. Az első próbákon zárt, de teljesen testre simuló balettdreszt viseltem, s csak a jelmezes próbán vettem le először. Olyan kollégákkal voltam körülvéve, hogy még ma is úgy érzem, valamiféle furcsa, nehezen megfogalmazható, különös összetartozás alakult ki közöttünk. Az ember soha nem felejti el, kik azok, akik egy ilyen nehezen feldolgozható helyzetben tisztességesen viselkedtek vele. De azt a három bámészkodó tűzoltót sem fogom elfelejteni, akiket Jeney Pista kiküldött a próbáról.
Ma is emlékszem, a darab legdrámaibb jelenete után bolyongok a gyertyákkal, leborulok a földre, ám a sötétben túl közel kerülök a nézőkhöz. Olyan közel, hogy hallom, sír egy ember mellettem. Ilyesmit csak stúdióban élhet át a színész…”

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!