A moderák nem döntenek. Ti fogtok dönteni. Ha megvan a lista a moderajelöltekről akkor kelleni fognak a nickek akik szavazni óhajtanak. Ott lazábbak a feltételek, igazából csak annyi, hogy ne friss fikkancs legyen a nick.
A valahol mélyen elhelyezett listát lehessen még egy ideig bővíteni, mondjuk péntek estig, aztán hétfő estig lehessen róla kihúzgálni a nickeket. Pontosabban le lehessen írni róluk mindenféle terhelőt, aztán a moderák döntenek, hogy ilyen tények ismeretében hajlandóak-e személyesen is megismerkedni a nick gazdájával.
Az a cél, hogy végül ne maradjon túl sok nick, de azok élvezzék az aktív fórumozók túlnyomó többségének támogatását.
Viszont most elválik a szar a májtól, mert eddig csak a tét nélküli süket duma ment arról, hogy ti hogyan csinálnátok jobban. Hát akkor most lehet megmutatni.
Fel tudtok-e sorakoztatni egy moderagárdára való jelöltet, akikre szavazni tudtok?
Ha valóban olyaqnnak látod a helyzetet, akkor talán az lenne a legjobb megoldás, ha külön modera csapata lenne a tömköznek és külön a vasutasnak. Természetesen kisebb-nagyobb átfedésekkel, de összességében mégis külön.
Az egyik helyzetfelmérésed jogos (beválasztanak majd haverokat stb.) a másik viszont hülyeség. A legnagyobb balhék mindig is a tömegközlekedési fórumokon vannak, és azok csapnak át néha a vasutasba. Éppen ezért nem megoldás csak a vasutast szabályozni.
És valóban, a moderátorok kiválasztása nem mehet csak úgy, hogy itt szavazgatnak a népek egy fórumon. Ha én a bizalmamat helyezem valakibe, azt előbb meg óhajtom ismerni. Hogy milyen ember. Ha IRL is megvan a bizalom akkor sokkal inkább el tudom fogadni az intézkedését, mint akkor, amikor direkt elbújik és értelmezhetetlen zagyvaságokkal próbálja védeni a logikátlan intézkedését. Vagy a másik, hogy tojik a fejünkre magasról.
A cél gondolom az lenne, hogy a fórumozók jól érezzék magukat. Ennek most többek között a moderáció az akadálya. Változtassunk rajta, rendben! Azért javasolok megoldásokat, hogy működjön is.
Ja még mit nem, a többieknek (beszélek ez alatt tömegközl. topikok) vannak már moderátorai. A vasutas topikok emberkéi nem voltak megelégedve a moderatúrával. Semmi szükség és személy szerint nem is támogatom ezt a felvetésedet, hogy majd itt lesznek a vasutas újonnan kijelölt moderátorok, beválasztanak majd haverokat meg stb. és majd azok itt ha nem tetszik nekik valami jobbra moderálgatnak. Ígyis nagyon meg kell nézni ki kap moderátori jogot a vasutas topikra nem még, hogy itt a többi topikot is a kezük alá adni, egy fenéket.
A standard moderációs topikban a standard eljárások érvényesek és legálisak. Itt most még a születés, a nagy bumm előtti őskáosz van. Amennyiben valaki vasutas ügyekben konkrét moderációs igénnyel óhajt fellépni, akkor arra természetesen a továbbiakban is használható a közlekedési moderációs topik.
Gondolkodtam, hogy ismételjük-e át a 21. fatvát, de szerintem nem szükséges, mert inkább csak tesztelés, kóstolgatás esete foroghat fent. Nem fogom idemásolni. Ld. Állásfoglalások, TechHelp 21.
Miért, szerinted az "Igen" és a "Nem" feliratú szavazócédulák, valamint az ezekhez tartozó (képletes) gombok a topikgazdáknál nem alkalmasak egy adott területen egy adott fajta hatalomgyakorlásra? Kérdés, (de elég messzire vezető) hogy mit tekintünk e hatalom forrásának és eszközének.
Véleményem szerint a tagok megszűrése a hatalomgyakorlás egy eszköze. Ugyanúgy megválogatja egy munkáltató, egy civil szervezet, egy baráti társaság is, hogy kiket enged be sorai közé. Ez is az adott közösség élete feletti rendelkezési jog gyakorlása. Azaz hatalomgyakorlás.
(Nem kell állandóan a negatív dolgokat, a leugathatót keresni a hozzászólásaimban, ahogyan egyesek teszik, ellenben tessék értelmesen végiggondolni azt, amit mondok. Talán megéri.)
Ami viszont furcsa, hogy egy 2-3 fős társaság nagyon fázik az összeférhetetlenségtől, illetve attól, hogy ez egyáltalán felmerült. Vajon miért?
Szerintem alapvető tévedésben vagy a grémiumok szerepét illetően. Sem ott, sem máshol rajtad kívül senkiben fel sem merült a "hatalom" meg a "hatalomgyakorlás". Sem kifejezésként, sem lehetőségként.
Deibler úr intelmére, hogy a másik topik többé nem vonatkozik a vasutasra és mindenki húzzon át ide, megoldás az előző hsz-ban írt ügyrendi javaslat. Akkor ugyanis én sem akarok oda bemenni, mert onnantól nem érint. És mivel nem érint, máris értelmetlen a tiltás. Legyen tehát egy vasutastömegközlekedéses moderáció meg egy összes többi közlekedéses. Így jó. Egyébként értelmetlen.
Az ötlet jó, csak ki kell dolgozni. Ügyrendi javaslatom, hogy ne csak a vasutas, de a tömegközlekedéses topikok is tartozzanak ezen moderátorok körébe, mert ezek nagyrészt egy felhasználói halmazt képeznek, ráadásul szakmailag is ezer szálon kapcsolódnak egymáshoz.