Nézzünk előre a hétvégére! Japán nagydíj. Nekem kedves ez a futam, főleg, ha október 9-re esik. 5 éve is így volt. Akkor ilyen eredménynek örülhettem felvételről, este.
Óóóóh kedves wégé, köszönöm a bőbeszédű tájékoztatást. Sajnos további sörszagú primitív bunkósággal kell megvallanom, hogy nekem inkább a német nyelv az "erősségem" és ezért általában az angolba bele sem bonyolódok...
De nyugi, azért ismét megkérdeztem a német guglit. A Franfurter gazdasági rovata, vagy a Spiegel annyira azért nem sörszagú bulvár, hogy ne legyen érdemes belenézni és nem valószínű, hogy sokkal kevesebbet tudnának, mint az angolok...
Most már emlékszem is, hogy miért nem másztam bele anno pár napja ebbe a történetbe, hiszen az alapállás az, hogy felröppent egy hír (nyilván nem véletlenül) és ezt nyomban cáfolta a McLaren... Vagyis egy állítás egy tagadással szemben... Ez egyelőre nem sok és inkább mint bulvár, mint érdekes tény...
Én nem vagyok olyan okos, hogy eldöntsem, melyik az erősebb valóságtartalmú, és más se vállalkozik erre. De azt azért csendben említik, hogy a McLaren azzal a sokat emlegetett sportkocsi "gyártással sok száz milliós veszteséget termelt és abban korábbi F1-es "hírek" is megegyeznek, hogy a cégnek elég szarul megy. Egyelőre még a Honda jóvoltából kifelé tudják lódítani, hogy áááá dehogyis, de azért igen...
Szóval annyira azért mégsem vagyok egy tahó, műveletlen külvárosi suttyó: a McLarennel gond van, az Apple-ne ksok pénze van és sok okból igenis reálisan kell nekik a McLAren... Ez azonban minket annyira ne mérdekel, mert per pillanat nem óhajtok még se McLAren M12-es vagy tudomisén milyen sportkocsit venni, de még egy TEslát se - mert se erre, se arra nincs pénzem...
Ha valami érdekel ,akkor a McLaren F1 jövője érdekel (valamennyire) és ezekből a kósza hírekből bármi kisülhet. Akár jó is, és akár rossz is... Nagyon bunkó paraszti ésszel pl. a cégért remélt (..??) 1,néhánytized milliárd elsősorban az adósságok rendezésére mehet el, a maradékból pedig túl sok csodát azzal a betegeskedő verdával elég nehéz varázsolni....
Hááááát, annyira én nem nézek körbe, mert annyira azért nem érdekel ,hogy széttúrjam érte a netet... Úgy hogy igazi bunkó, sörgázt felböfögő módon bevallom, hogy nem tudom, mi a szándéka a z Apple-nek a McLarennek.... És azért ne mtudom, mert a még őszintébbet bevallva, valami német hírportálon olvastam róla, még csak nem is F1 szaknyavalygáson, hanem napilap. De lehet, hogy osztrák vóóót a szerencsétlen..
Igazán meg is köszönném kedves wégé, ha röviden elmesélnéd pár keresetlen szóban, és szétvágnál ebben a bulvárborzalomban.....
Te, sunny, Apple ügyben nézz már kicsit körbe jobban a neten, mert valamiért ugyanazt az infót szajkózod egy ideje, miközben elég világos, hogy miért került szóba az Apple és pontosan mit akar a McLarentől. Semmi elképesztő vagy felfoghatatlan nincs benne. Viszont ahogy előadod, az nagyon bulvár.
A jószándékú reménykedésen túl azért másra is szüksége lenne a McLaren-nek. Elsősorban pénzre, mert azzal évek óta elég gyengén állnak és nem éppen arról jönnek a hírek, hogy elöntötte őket a pénzáradat... Mély a csend az Apple-féle felvásárlásról is, pontosabban, hogy ez mennyire érinti a F1-es működést...
Aztán ott vannak a Paddy Lowe kategóriájú fejek elvesztése...
Jövőre reális cél a 3. hely megcélzása, főleg ahonnan indult a honda 1 év hátránnyal úgy hogy 1 év után már stabilan pontokat szerzenek és bítorolják a forcet meg a williamst is .azt meg tegyük hozzá h ez a meki már 2013ban sem volt még csak 3. erő sem, inkább 4-5....2014ben is szenvedtek hiába volt ott a merci alapnak.
Szóval a honda és a meki egyre jobb munkát végez, talán 2018 már az az év lehet amikor a bajnokicímért mennek, ehhez persze meg kell néznünk mit hoz a 2017es év, mert akár a sok változtatás miatt már most előkerülhetnek top3ba elég könnyedén, és kérdés melyik helyre. Nem írnám én ezt előre le. Button segít nekik a háttérből Vandoorn harapni fog, Alonsot meg ez spanolhatja tovább, kapot tegy hamilton2őt, nyilván nem akar leegálozni vele.
Hasonlóan gondolom, de tartok tőle, hogy a McLaren még a hangsúlyozottan fontosnak tartott "gyári" támogatással sem fog az élre törni. Az első hely egy ideje ki van bérelve, a 2. helyért megy a csata, de idénre az is eldőlni látszik, a 3. hely nagyjából az, amit reálisan el lehet várni tőlük, mármint ha a szabálymódosítások nem kavarják fel nagyon az erősorrendet (és meglepődnék, ha nagy kavarodás lenne). A McLaren még a legjobb motorral is csak épp hogy megütötte a szintet, az azóta eltelt pár év után az ügyfélcsapatoknál már rendesen meglátszik, hogy mekkora a költségvetési hátrányuk a gyári Mercihez képest (a konteót most hagyjuk ki az egyenletből), szóval nem (csak) a motor (hiánya) miatt kerültek leszálló ágba hosszú évek óta. Ebből a gödörből meg már nehéz lenne megint a csúcsra jutni, ahhoz egy (a Mercinél is) másfélszer erősebb Honda-motor kéne, az talán ellentételezné a kasztni hiányosságait ;)
Mindezektől eltekintve, én is örülnék annak, ha nem csak 2-3 csapat sündörögne a lepattanókért, meg persze annak is, ha nem csak a lepattanókra lennének jók.
Nagyon reménykedem, hogy a McLaren Honda folytatja azt a fejlődési ívet, amit eddig mutat, mert akkor jövőre dobogóért is harcolhat. Kellene már, hogy egy kicsit visszajöjjenek az élmezőnybe, a csapat is meg Alonso is hiányzik onnan.
Pedig a tavalyi éve elég jó volt, Alonso próbálta menteni még azzal hogy ameddig nem VB Vettel addig tök mindegy mennyire jó a ferka. Most meg már lassan azt veszsük észre hogy nem hgoy bajnok nem lesz, de lehet 2 év múlva itt sem lesz, és a red bull beelőzte a ferkát is, a meki pedig ha nem figyelnek még akár jövőre meg is lepheti őket. És elvileg ugye Vettel nagy autófejlesztő, alonso pedig nem és ő nem motiválja az emebreket nem ad újat...ahhoz képest 1 év alatt bő 2mpet talált a honda, meg úgy 30 km/h-t az egyenesekben. :D A ferrari viszont tavaly óta semmit nem javult, sőt....
Össze kell kapnia magát vettelnek és a ferrarinak is. Ez kevés. Eddig lehetett mondani hogy peche volt, de ez már sok. Spaban,, itt is ő ront, minden rajtnál van vmi az egyik autóval. Azért egy 4szeres VB a rajtrács elején ne keveredjen már bele mindig egy rajtbalesetbe, kicsit már uncsi.
"Wolff megerősítette, Hamilton motorja akkor hibásodott meg, amikor a pilóta „keményen nyomta” a gázt, hogy meglógjon a Red Bull kettőse elől. Lehet tehát, hogy ez az „extra megterheltetés” is hozzájárult a meghibásodáshoz. „Nagyon keményen nyomta akkoriban, hiszen fel kellett építenie egy 23 másodperces előnyt, hogy ki tudjon állni kereket cserélni. A Red Bull nagyon jól dolgozott. Két autójuk is volt, kockáztathattak a biztonsági autóval, és az egyiket kinn is hagyhatták a keményebb keveréken, hogy azzal teljesítse a futamot. Mi elnyújtottuk az etapot, és ez volt a helyes döntés, mert nőtt az előny. Ám mielőtt elég lett volna a kiálláshoz, a motor felrobbant” – magyarázta."
A Red Bull-időkben meg amikor felvetettük, hogy tán Vettel zsenialitásán kívül más is közrejátszik a dominanciában, mi voltunk a hülyék :D Apropó Vettel-fanok, Jedi1-et látta valaki mostanában? Eltűnt.
Most nem is erről van szó, hanem hogy Ordas szerint szerencse, hogy Hamilton szerencsés, mert bemákolt három motort úgy, hogy csak egyszer büntették érte (és figyelmen kívül hagyja, hogy miért is volt ez)...
Nnnnna, akkor most bele is lehetne kezdeni a lightos filozófálgatásba, de minek? Itt csak és elsősorban a retrózás és visszamerengés a múltba egy közkedvelt elfoglaltság..
Sok oka van-volna annak, hogy miért is nehéz és jó valóban egy csapattárs ellen győzni és miért nem jó, ha egy csapaton belül öli egymást két kakas folytonosan....
Kedveltem Montyt és Jos elég vakmerő arc volt - ezt akkor is részben Montynak adom, sőt ha azt vesszük, hogy mi volt a tét, akkor 80%-ban, mert feleslegesen vállalt kockázatot. Volt ilyenje később a Mekiben a török pályán is.
Van egy videó SC balesetekről, az egyikben egy dzsip az SC, egy versenyautó megelőzi és nyom előtte egy satuféket. A dzsip is, de minek?... (Mondjuk azon a ponton, ahol a versenyautó fékez, a dzsipnek már szinte állni kéne, szóval alighanem az SC tolta el.)