Keresés

Részletes keresés

rm40 Creative Commons License 2021.08.19 0 1 54610
rm40 Creative Commons License 2021.08.18 0 0 54609
rm40 Creative Commons License 2021.08.18 0 1 54608
dimelo Creative Commons License 2021.08.16 0 0 54607

Mindenki szabira ment??? :)))

Én már túl vagyok rajta, így próbálom megfejteni az OKA2020 "rejtvényköteteit".

 

"A 2019. évet bázisévként tekintve 2020-ban az országos közúthálózaton a gépjármű forgalom futásteljesítménye (Ekm/nap) országos átlagban 11,2 %-kal csökkent.

Az átlagos napi személygépkocsi forgalom (E/nap) ennél nagyobb mértékben, 12,6 %-kal csökkent, az autópályákon összességében 24,9%-os csökkenés volt tapasztalható,

az autóutakon elsősorban az új szakaszok miatt +3,9%-os növekedés történt. Az országos tehergépkocsi forgalom futásteljesítménye 8,6 %-kal csökkent.

A teherforgalomban használt járműkategóriák teljesítménye 6 és 17% közötti mértékben csökkent."

 

Szoros összefüggés van a GDP és a gépjárműforgalom  között.

A részletek azonban ettől szélsőségesebbek.

Miután kiderült, hogy a mellékutak forgalmát gyakorlatilag nem mérték, sőt a főutakon sem minden szakaszt, így sokkal fontosabb a gyorsforgalmi utak adatsorát áttekinteni:

       összes  Egység       összes Egység

               2019                      2020          változás

M0    59695 74817       53606 67625    90,4%

M1    51232 69401       38635 54149    78,0%

M15  14130 25572       10246 18823    73,6%

M2    23846 27427       23012 26372    96,1%

M3    29416 35146       22936 28216    80,3 %

M30  20111 26852      16563 22068     82,2%

M31  27758 34814      22854 28682     82,4%

M35  10462 13006        9271 12699     97,6%

M4    17773 21843      12982 16269     74,5%

M43  17125 26132      13586 21968     84,0%

M44    4236   5714        4050   5563     97,3%

M5    36865 49332      28128 39600     80,3%

M6    13680 16580      11402 14112     85,1%

M60    7319   9093        6275   7889      86,7%

M7    29199 35078      24792 30154     85,9%

M70    6326 11097        5382   9421     84,9%

M85  14640 17725        8374   9772     55,1%

M86  10518 14722        8612 11401     77,4%

M8      8610 12259       7049    9668     78,9%

 

A kékkel jelölt M4-M85 összehasonlíthatósága kockázatos, mert 2019-ben még sokkal rövidebb szakasz üzemelt,

A piros a nyugati tranzitvonalak mély zuhanását jelzi.

 

Az stimmel, hogy a személyforgalom csökkenése nagyobb volt, mint a teherforgalomé.

 

A határátkelőknél még nagyobb mélységeket éltek át.

 

 

Mint korábban jeleztem például a 4. főút J-N-Szolnok megyei szakaszán 1 mért szakasz volt (12 csak felszorzott), ezért magas a kockázata, hogy nagyobb torzulás van.

 

Így az összes felszorzott adatot nem lehet relevánsnak tekinteni...

 

Ezért a forgalom visszaesése is nagyobb lehet...

Előzmény: dimelo (54598)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.08.13 0 0 54606

Majd télen lesz ez érdekes. Főleg, ha Debrecen felé haladva a csúszós úton, ami a sín felé lejt, nem tud megállni az autós. 

Előzmény: RadiX (54602)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.08.13 0 0 54605

Az ott gondolom ideiglenes lámpa, a vasút építése még folyamatban van.

Előzmény: ÁsítóSárkány (54603)
NAR Creative Commons License 2021.08.13 0 0 54604

Azért aki azt a negyvenes korlátozást komolyan veszi, azt olyan komoly meglepetés nem érheti...

Előzmény: Landsmann_ (54601)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.08.12 0 1 54603

Vasút? A fényjelző készülék alapján villamosnak tűnik...

Előzmény: Landsmann_ (54591)
RadiX Creative Commons License 2021.08.12 0 0 54602

Szerintem is csúnya balesetek lesznek itt, és jó eséllyel a vasúti pályát is elzárják majd a roncsok időről időre.

Előzmény: Landsmann_ (54601)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.08.12 0 0 54601

Itt a videó az átjáróról:

https://youtu.be/Y-8VAvHovsA

Landsmann_ Creative Commons License 2021.08.12 0 0 54600

Szerintem igen sok lesz ott a baleset. Az átjáró előtt és után nyíl egyenes az út. Aztán egyszer csak van egy bukkanó S kanyarral vasúti átjáróval. Éjszaka lesz ez különösen érdekes. 

Előzmény: RadiX (54599)
RadiX Creative Commons License 2021.08.12 0 0 54599

Egyetértek veled, nem 60 méteren kellett volna megoldani, hanem mondjuk 300 méteres korrekcióval.

Előzmény: Landsmann_ (54597)
dimelo Creative Commons License 2021.08.12 0 0 54598

Belemélyedtem az OKA2020 adattengerbe...

 

A 25 éven át alkalmazott gördülő számlálás teljes csődjét tapasztalom!

Eddig is voltak súlyos gondok, de a Covid miatti (eltérő) forgalomcsökkenések hasznavehetetlen adatcsomóvá tették a dokumentum több, mint 80 %-át.

 

Az általános megállapítást is meghökkenve olvastam:

csak 2020. évben alkalmazható napszaktényezők, napi tényezők, havi tényezők (együttesen: forgalom-lefolyási tényezők, törvényszerűségi tényezők) kiszámításával kezeltük. A számítás a 2017. évi jellegbesorolás alapján, a 2020. évek mért adataiból történt.

 

 

Hm... 

Ha 2020-ban csak 851 keresztmetszetnél mértek, hogyan lehet releváns adatokat nyerni (az 5736 nem mért keresztmetszetre) a Covid előtti forgalmakból?

 

Megnéztem a főúthálózatot:

Gyorsforgalmi utak       mért és felszorzott          hossza(km)       aktív mérőhely        km/mérőhely  követés

M0                             19             4                  77                    82,6%                 3,35             8

M1                             15             3                160                    83,3%                 8,89             4    

M15                             3             0                  15                   100 %                  5,00             1

M2                               6             3                  31                    66,7%                 3,44             4

M25                             3             0 Becsült 1  17                    75,0%                 4,25

M3                             19             4                270                    82,6%               11,74             4

M30                             3             0                  29                   100 %                  9,67             1

M31                             2             0                  12                   100 %                  6,00             2

M35                             6             0                  67                   100 %                11,33             3

M4                             14             0 Becsült 2 104                    87,5%                6,50             1

M43                             7             0                  57                   100 %                  8,14             6         

M44                             6             0                  77                   100 %                12,83             3           

M5                             19             0                161                   100 %                  8,47             9   

M6                             27             0                176                   100 %                  6,52           20     

M60                             3             0                  31                   100 %                10,33             2   

M7                             19             6                227                    76,0%               11,01             6

M70                              4             0                  21                   100 %                  5,25            2   

M76                              1             0                    4                   100 %                  4,00          

M8                                2             0                  10                   100 %                  5,00            2           

M85                            11             0                  82                   100 %                  7,45            4  

M86                              7             0                  64                   100 %                  9,14            4             

M9                                1             0                  20                   100 %                20,00            1          

M19                              1             0                  10                   100 %                10,00              

M51                              1             0                    4                   100 %                  4,00             

 

Első rendű főutak

1                                  24           22                175                   52,17%              3,80         11

2                                    7           12                  64                   36,84%              3,37           3

3                                  14           34                230                   29,17%              5,00           5

4                                  16           52                330                   23,53%              4,85           8

5                                  18           25                168                   41,86%              3,91           4

6                                  17           48                247                   26,15%              3,80           7

7                                  18           32                229                   36,00%              4,58           5

8                                  13           14                187                   48,15%              6,93           3

 

Jól látható, hogy csak az M6 autópályán van optimális közeli (20 követési pont) adatszolgáltatás.

Ha alkalmazni akarjuk az útmutatást, gyorsan akadályba ütközünk:

 

J-N-Szolnok megye:    1           12                 81                     8,33%            6,23           1

 

Egyetlen mért szakasz van a Tisza-hídnál (3,7 km) Ebből hogyan lehet 12 nem mért szakaszon  81 km-re releváns adatokat generálni???

 

 

Meglehetősen aprólékos (időrabló) akárcsak néhány kontroll adat összehasonlítása is, de rajta vagyok:)

 

Elöljáróban 60 %-os visszaesések voltak áprilisban (januárhoz képest)

 

Előzmény: dimelo (54576)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.08.12 0 0 54597

Én ezt értem, de emelni az út szintjét, tenni bele egy S kanyart meg még meg is dönteni azért ne 60 méteren kelljen már mindezt. Majd megnézem, ha az autós kamerában meg van még a felvétel., akkor kivágom azt a részt és felrakom.

Előzmény: RadiX (54596)
RadiX Creative Commons License 2021.08.11 0 1 54596

A vasútnál sokkal szigorúbbak a függőleges vonalvezetésre vonatkozó szabályok, mint a közútnál, ezért a világon mindenhol a közutat igazítják a vasúthoz, és nem fordítva. Itt is ez történt, csak a jelek szerint rosszul.

Előzmény: Landsmann_ (54595)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54595

Ez már a végleges. Mivel a vasút teljesen fel volt szedve, így nem okozott volna problémát a közúttal nagyjából egy magasságba hozni. Szerintem.

Előzmény: RadiX (54592)
rm40 Creative Commons License 2021.08.11 0 1 54594
RadiX Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54593

Amit a frissített térképek (Waze, GMaps) mutatnak, annak alapján túl rövid kitérőt/korrekciót építettek a 33-nak, ami ezért az ívben fekvő, túlemelt vasúti síneket szintén ívben, hegyesszögben keresztezi. Így látatlanban benne van a pakliban, hogy az úttest ívben kifelé dől, ami igen kellemetlen lehet az úton közlekedőknek.

 

Szerintem ott hosszabb korrekciót kellett volna építeni, hogy a vasutat derékszögben tudja keresztezni a 33-as.

Előzmény: RadiX (54592)
RadiX Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54592

Ez ideiglenes átjáró, vagy már a végleges? A vasút szintjét sokkal drágább változtatni, mint a közútét.

Előzmény: Landsmann_ (54591)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54591

A 33-ason elég furcsára sikerült az a vasúti átjáró ami a 109-es vasútvonalat keresztezi.  Jó kis buckára kell felmenni,  éled kanyar és rohadtul meg van döntve az út,  mintha valami nagy sebességre tervezték volna. Én azt mondanám,  el lett baszva. Nem hiszem,  hogy a vasutat ne lehetett volna lehozni az út szintjére,  vagy legalábbis lejjebb,  hogy az útnak ne legyen akkora emelkedője.  Majdnem olyan,  mintha bukkanó lenne,  de a vasút nem a domb tetején van,  hanem attól sokkal lejjebb. 

adiaboli Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54590

Az igazság kedvéért tegyük hozzá: mi Szlovákiát és Szlovéniát tartottuk évekig szívóágon a 2*1-ekkel (meg persze magunkat is). Hiába, ez Köztes-Európa. 

Előzmény: dimelo (54588)
adiaboli Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54589

Íme, máris itt a kételkedés, amely a hazai szokásokkal ellentétben nem puszta huhogás, hanem - a laikus számára is érhető és - elgondolkodtató, összefogott és velős okfejtés:

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/kazmierczak-trudno-sobie-wyobrazic-realizacje-calego-rpbdk-77813.html

Az ráadásul külön is jellemző, hogy a szerző amúgy szurkol a tervnek. (Ahogyan jómagam is.)

Előzmény: adiaboli (54574)
dimelo Creative Commons License 2021.08.11 0 1 54588
Előzmény: rm40 (54585)
Herodes68 Creative Commons License 2021.08.11 0 2 54587

A sípályák építésekor szükségessé váló és végre is hajtott erdőírtások "nem okoztak" klímaproblémát. Álszent ez az egész, bár aki egy kicsit is ismeri őket az nem lepődik meg rajta. Arra mindig kínosan figyeltek hogy a saját fejlesztéseikkel nehogy Magyarországnak is kedvezzenek. Kb. 10 év és az autók fele villanymotoros meghajtású lesz vajon mit modelleztek ezek az okosok?

 

Persze ez a történet vagyis a hozzáállásuk nem újkeletű. Anno az A4-es autópálya is véget ért Brucknál hogy aztán Hegyeshalomig (kb. 31 km) már csak egy 2x1 sávos út vezessen. Csupán 1995-ben épült meg a magyar határig az A4-es, miközben már az Alpok hegységben már számolatlan alagutat fúrtak.

 

Felkészül ill. folyamatban az M87 folytatása. Magyar oldalon igaz még csak tervezve 2x2 sáv

van, amit aztán a határ előtt vissza kell butítani mert a túloldal csak 2x1 sávon fogadja persze csak

néhány kilométer erejéig.

Előzmény: rm40 (54585)
adiaboli Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54586

Az utolsó sorod telitalálat.

Előzmény: dimelo (54584)
rm40 Creative Commons License 2021.08.11 0 1 54585

Fog ez még változni, amikor az érintett települések büntetni fogják a szocikat és a zöldeket.

Előzmény: dimelo (54584)
dimelo Creative Commons License 2021.08.11 0 3 54584

Kösz az ajánlást:)))

 

Inkább a túloldali eszementeknek kellene belátniuk, hogy a saját sz.ruk is büdös...

Pordánytól északra  A3 már 42 ezres

                  nyugatra S31 27 ezres.

De nekik csak az fáj, hogy a B16 23-25 ezres forgalma araszolva bűzölög az orruk alá???

 

Tolerancia???  Miért épül(t) A5 és S10 a csehek felé?

Előzmény: rm40 (54583)
rm40 Creative Commons License 2021.08.11 0 0 54583
Előzmény: rm40 (54571)
kamant Creative Commons License 2021.08.11 0 1 54582
Előzmény: rm40 (54580)
kamant Creative Commons License 2021.08.10 0 0 54581

Fogalmazásból nem biztos, hogy megadnám a kegyelemkettest:

pl: "A Sármelléki repülőtér az újonnan építendő repülőtere is becsatlakozik az M76-os autóútba", "A tárgyi M9-es és a tervezett M76-os autóút kiépülésével, az M7-es autópályán keresztül közvetlen gyorsforgalmi úthálózaton elérhető lesz a megyejogú város..."

De vannak "térképi" pontatlanságok is... (Misefa <-> Kisbucsa)

 

Előzmény: rm40 (54580)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!