Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tie Creative Commons License 2013.08.14 0 0 35829

Faszaság.

 

Másodikra gyorsabban fog menni.

 

Amikor a Vényócon először cseréltem gyertyákat, 2 és fél óra volt a mutatvány. Másodszorra 50 perc, manapság meg a 8 gyertya ki, megpucol, gyertya vissza megvan 15 perc alatt. :)

Előzmény: spapda (35821)
spapda Creative Commons License 2013.08.14 0 0 35828

"Engedelmeddel, olvasás helyett, ha ilyen nyűgöm lesz, elviszem hozzád, és mekkcsinálod."

 

Egy sajtos-tejfölös előlegként, és egy dupla fokhagymás lángos utána - ez a baráti kedvezményes munkadíj, csak neked. Természetesen kizárólag a lángosos bódéból kiszolgálva, szóval ha nyűg van a szekérrel, mögé kell akasztanod a bódét is, oszt' úgy gyere! Ja, és azt még nem is mondtam, hogy büszke vagyok rád a Bukfenc színválasztása kapcsán - a végén még normális embör lesz belőled. :)

Előzmény: Törölt nick (35824)
spapda Creative Commons License 2013.08.14 0 0 35827

Ne aggódj, pinguru nem gyertyamenetet javított, hanem a szívósor rögzítését, én meg egy öreg japán jószágot, ami ugyan off ebben a topikban, de maga a javítási metódus érdekes lehet bárki számára, hiszen ugyanezen módszerrel tetszőleges furat menetét (értelemszerűen dízelen is) lehet javítani.

Előzmény: scottiepippen (35823)
scottiepippen Creative Commons License 2013.08.14 0 0 35826

Ja, viszont azt néztem, hogy ez lehet hogy nem passzol a 3.9 RRC és Disco motorok flexplate-jeihez.

Előzmény: scottiepippen (35825)
scottiepippen Creative Commons License 2013.08.14 0 0 35825

Állapotáról csak annyit tudok hogy 77k mérföldet futott (filccel ez van ráírva), ill. hogy gyönyörű tiszta ATF folyt ki belőle.

30k HUF-ért vihető.

 

Előzmény: Tie (35803)
scottiepippen Creative Commons License 2013.08.14 0 0 35823

Szuper a leírás, köszönjük!

Viszont múltkor pinguru-é most meg a tiéd... Mindenkinek kell számítania előbb utóbb gyertyamenet javításra? Semmi kedvem hozzá. Kb. fél évvel ezelőtt kiszedtem-beraktam  az összeset, semmi gondom nem volt velük. Mitől romlanak ezek el?

Előzmény: spapda (35821)
Daevster Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35822

Hali kocsisjan !

Érdekelne az üzemanyagszivattyús cég elérhetősége, mert bár az enyém (D2) még megy az ac pumpa vonyításával együtt, ki tudja meddig... Apropó, ki tudja meddig? :)

Előzmény: kocsisjan (30965)
spapda Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35821

Uraim, rövid szöveges beszámoló a korábban említett "bibis" gyertyamenet javításáról. A vásárlás viszontagságairól már írtam, most a menetjavító készlet használatáról értekeznék, hátha valakinek még valamikor hasznára fog válni (ahogy nekem is pinguru múltkori helicoil-os beszámolója). Szóval én nem a Helicoilt választottam, hanem a BaerCoil névre hallgató cuccot, ami kb. ugyanazt tudja, de olcsóbb. Elvileg Made in Germany, amit annyi helyen hangsúlyoznak, hogy már gyanús, de a cég logóját adó német nemzeti színekre mázolt medve mégis a kifinomult német esztétikára utal. Itthon a nagycsavar.hu a forgalmazó, a baercoil.hu-n keresztül érhetők el a készletek és az egyes szerszámok. Én konkrétan az M14x1.25 gyertyamenet javítókészletet rendeltem, 15 rugóból jöttem ki házhoz szállítva. Kétféle M14-es javítókészlet van, az egyikhez van külön fúrószár és szimpla menetfúró jár, a kimondottan gyertyához való szettben viszont nincs előfúró, maga a menetfúró végez mindent, megvezeti önmagát. Ez azért előnyös, mert kevesebb fázisból áll a meló, illetve az én esetemben azért volt kimondottan fontos, mert így is alig fértem hozzá a gyertyamenethez (9 centis a menetfúró eszköz, 10 centi hosszú a behajtó eszköz), egy fúrógépet már semmilyen trükkel nem tudtam volna begyömöszölni a szűk helyre.

 

Addig oké a dolog, hogy a menetfúrót szépen elkezdjük betekerni, a keskenyebb orra belekap a régi, leamortizált menetbe a hengerfejen, onnét pedig csak hajtani kell. Csak hát a behajtás nem egyszerű mutatvány, ha kevés helyed van hozzá. Eleve a 10 mm-es oldalszélességű négyzetes fejre nem vagyok felkészülve (nincs túl sok szerszámom, japóautós vagyok :))), egy mezei 10-es villáskulcs fért csak oda, azzal negyed fordulatokat tudtam hajtani két fogás között. Nyilván egy 10-es kulcs hosszával nem lesz éppen nyomatékbajnok az ember, szóval frankó vízhólyag nőtt az ujjaimra, mire behajtottam a cuccot. Aztán kihajtás, szemrevételezés, vállveregetés. Ja igen: lusta bátor gyerek voltam, nem raktam a hengerbe semmit, majd kijön a forgács, ha nem akar bent lenni alapon. Na jó, az igazság az, hogy megnéztem, hogyan lehetne egy rongyot betömni a hengerbe, de macerásabbnak ítéltem, mint kifújni a meló végeztével az egészet. És valóban, a kompresszor+lefújópisztoly+porszívó kombóval röpködött kifelé a behullott fémforgács a hengerből, a porszívó meg szépen összekapkodta. Persze azt is elfelejtettem említeni, hogy az egész műveletsor előtt szépen beforgattam felső holtpont elé a dugattyút.

 

Na most a szívás második felét az adta, hogy a betétbehajtón van egy mélységállító (imbusz csavarral rögzíthető gyűrű). Ez nem fért be a gyertya "gödrébe", amit persze csak akkor vettem észre, amikor megszorult, mert a kiálló imbusz szépen belemart a hengerfejbe, szerencsére csak enyhe karcról van szó. Szívás 3.0: totál betekertem a betétet, aztán kihúztam volna a betétbehajtót (amit gyakorlatilag bármilyen megfelelő átmérőjű csőből el lehetne készíteni, szóval a közel 3000 Ft-os ára nem túl baráti, de legalább készen kapjuk), de az rohadtul beszorult. Biztos mindenkinek megvan az öregapó és a répa című sztori, na ez volt a következő műsorszám, és mivel ennek a szerszámnak a végén meg egy kb. 7 millis oldalhosszúságú négyzetes fej van, nem is nagyon volt mibe kapaszkodni (ezt egy mezei 8-as villáskulccsal hajtottam be, amihez igazából egy 7-es lett volna az ideális, de az éppen nincs, a menetjavító készlet szerszámai pedig olyan brutál acélból vannak készítve, hogy inkább a kínai villáskulcs deformálódott, a német cuccokon nyoma sem látszik a nem túl szakszerű használatnak). Fogóval jól rámarkoltam, aztán rángattam, már majdnem a motor jött ki mindennel együtt, mire végre megmozdult a behajtó, majd sikerült kihúzni.

 

Innét már egyenes út vezetett a dicsőségbe, csőrös fogóval benyúlva letörtem a betét végén a pöcköt, ami nem esett be a hengerbe, szóval elkészültem, még némi kompresszoros fújkálás következett, majd gyertyapróbálás. Elég nehezen ment bele a gyertya, legalább 3-4x kiszedtem és újra beraktam, nagyon passzentos a dolog. A végleges beszerelés előtt azért megjárattam önindítóval a motort gyertyák nélkül is, hátha van még mit kiköpnie, de a jelek szerint ami ki akart jönni, az ki is jött (na ugye). Gyertya be - indítás, tádááám! Megy, működik. Mentem egy tesztkört, királyság, gyertyát nem köpi ki, kompresszió van, gyújtás van, teljesítmény van. Azt azért érdemes megemlíteni, hogy délután 4 körül kezdtem, fél 8-kor végeztem, szóval aranyosak a reklámvideók, ahol egy asztalra kirakott 1 négyzetméteres sík fémlemezbe kell új menetet vágni és 3 perc alatt kész van a spíler, de ha picit eldugott helyen kell dolgozni, akkor ne reggel indulás előtt negyed órával akarjon valaki gyertyamenetet javítani!

 

Mindenesetre jó a cucc, mert hiába tűnik drágának, ha meg lehet úszni egy hengerfej levételt (márpedig a tapasztalatom azt mutatja, hogy simán meg lehet), akkor máris egy rakás Szent István marad a zsebben. Némi gyakorlattal és jobb szerszámozottsággal valószínűleg a szintidőn is lehet faragni, persze ez erősen függ az adott menet hozzáférhetőségétől, egyéb akadályoktól.

pinguru Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35820

Bakker, ez a differenciál mű mekkora egy találmány, mi meg zárogatjuk és fékezgetjük a kerekeket. Ezt a tiszteletlenséget.

 

http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc#at=545

 

EZoli. Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35819

Sziasztok!

 

Eladóvá vált a Discovery kettesünk, erre még jobban vigyáztunk mint az egyesre (tehát nemcsak a karcoktól hanem a portól is óvtuk :) ), ennnek hála jó állapotban van, dupla tetőablakos, klíma, tempomat, kormányról vezérelhető gyári rádió (CD-t is kezel), vadi új gumik, félbőr ülések, automata váltó. Minden patentul működik benne, ha valaki ilyesmin töri a fejét, akkor biztosan meg tudunk egyezni. Ha kell képet e-mailben küldök, vagy Budapesten megtekinthető élőben is.

schmidtb Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35818

Hát eddig 3x kellett a csörlő (1 év alatt). Erről jut eszembe, elfelejtettem megünnepelni az 1. évfordulót, aug. 1-én...

Szóval, először volt fa. Két órával később a bakhát tréfált meg, mikor az 1. elakadás helyét akartam elkerülni... ott nem volt fa, ellenben volt aki tudta tolni hátra az autót...

Harmadszor meg rétben süllyedtem küszöbig, ott jött egy nívás kolléga és hozzá kötöttem a kötelet. Jó az a csörlő, ha balf@sz az ember...

 

Gallyvezető témához:

Bementem az Obiba munka után. 2 db kötélbilincs 2799,- 2 db kötélszív 499,- 1 db 6-os kötélfeszítő 1990,- (az árak fejből, kb. ennyi). Dobtam egy hátast és hazaszaladtam ijedtemben. Ugye ez a Tie által javasolt módszerrel ~8600 Ft.... plusz a kötél...

Hazaérve bementem a barkácsboltba, mondom mi kéne. Végül fizettem 575 Ft-ot!!!

 

A kötelet viszont megveszem az obiban, mert ott van gumi borítású. Így nem kell bajlódnom, hogy tegyek alá "festékvédő eszközt". Ja, métere a 3mm-esnek 320 Ft....

Előzmény: soonó (35817)
soonó Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35817

Én is csak dísznek rakom fel a csőrlőt, mert ugye, egyszer sárga, meg amúgyis jól mutat a parkolóban, de az esetek nagyrészében itt a pusztában, ott döglik halvával halva, hogy "közelébb kéne állnom a fához".

 

Neked ott a Dunántúlon talán jó.

 

Kérem kaccsojja ki!

Előzmény: schmidtb (35815)
soonó Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35816

Ha erre voltál kívácsi, nem kell fogtekknikusra kuporgatnod, nem fog pofánverni.

 

Ahogy csavarodik a földből kifele, máris elveszti a kötél a veszélyes mértékű feszességét. :-)

Előzmény: schmidtb (35815)
schmidtb Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35815

Mindig elfelejtek valamit. Az Asszony szerint is.

Szóval csörlőzéses probléma. Tudom-tudom, az is illegális átalakítás. De a kérdés:

ez:

http://www.ebay.co.uk/itm/Folding-Military-style-Ground-Anchor-stainless-steel-4-Stakes-Land-Rover-4X4-/151100748868?pt=UK_Collectables_Militaria_LE&hash=item232e4e7444

Mennyire biztonságos egy ilyennek a használata?

Mert ha veszek anyagot, aztán csináltatok egy hasonlót, akkor szeretném tudni, hogy kicsusszan-e a földből és berepül-e az "ablakon"?

soonó Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35814

Nem, nem olyan sárgáspirosas, hanem olyan, őő, lángosos.

Előzmény: Tie (35813)
Tie Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35813

Az a kolbászzsír-metáltól egyel sötétebb árnyalat? :)

Előzmény: soonó (35812)
soonó Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35812

Azaz, csak óvatosan.

 

Én is éppen az előbb néztem szét a boltban: Lendróveres tolltartó, Lendróveres füzet, Lendróveres iskolatáska, aztán Discovery 1:24, Discovery RC 1:18, Defender 1:16, Sport Range RC 1:18, Disco 1:87, Defender 1:24...stb.

 

Minnyá kiírom, hogy LR shopp, oszt bontok egy sört. Faccom. :-)

 

Amúgymeg: A Bukfenc színe Lángos gyöngyház metál lett. :-)

Előzmény: pinguru (35811)
pinguru Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35811

AZért óvatosan azzal a dögráccsal, valamilyen ejruőpauniós baromság miatt most istentelenül ránk fognak szállni a hatóságék, gyakorlatilag ha valamilyen nem bejegyzett átalakításod van, akkor akár még karóba is huzathatnak ott helyben.

 

Célszerű a kasztnihoz rögzíteni a sodronyt, persze levehetően, ha nem terepezel érdemes összecsomózni. A Definek jó erős az aluminium lemez, Rezső Discojánál is ez a variáció van, bírja szegény, pedig kapott az élettől az a kocsi rendesen.

Előzmény: Tie (35804)
krisz_c Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35810

zsír

 

Előzmény: Tie (35806)
schmidtb Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35809

Na, akkor ma benézek az obiba.

Előzmény: Tie (35808)
Tie Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35808

Egy csomó drága bilincset és feszítőt meg lehet vele spórolni 180 centi sodrony árán.

Előzmény: schmidtb (35807)
schmidtb Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35807

Köszi!

 

Ez a körbevezetés nem is rossz ötlet! Teszek alá valami gumi csíkot, hogy ne dörzsölje le a festéket a tetőcsomagtartóról! Ámen!

Előzmény: Tie (35804)
Tie Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35806

Megtalálta a Zasszony a vezetéket! :)

Előzmény: krisz_c (35787)
Tie Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35805

Ilyen bilincset köll venni:

 

 

Előzmény: schmidtb (35799)
Tie Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35804

Marha egyszerű. Bemégy a praktikerbe, és veszel rozsdamentes 3mm-es acélsodronyt, néhány métert, egy darab sodronyfeszítőt, meg néhány darab sodronybilincset.

 

Oszt felrakod mindenhova úgy, hogy elindulsz a dögrács jobb oldaláról, oda jön egy darab sodrony, két-két bilinncsel, ráhurkolod a dögrácsra a sodronyt, megbilincseled, beleakasztod a sodronyfeszítőt. Ide nem kell hosszú, elég egy 10 centis darab sodrony. A sodronyfeszítő másik oldalára megint rábilincseled a többi sodronyt, elmégy vele a dögrácsig, átbújtatod rajta, továbbmész vele a bal oldalra, ott megint áthurkolod, és lejött a dögrácsig, ott megint meghurkolod a dögrácson, és sodronybilinccsel rögzíted. A feszítővel meg feszesre húzod, oszt kész.

 

De egyébként megfelelő a célra a burkolt hangszóróvezeték is, ha elég erős. De érdemes, és kulturált a dögrács csücskére apró pici szemeket hegeszteni egy-egy pöttyel, fejrefordított U formát, és abba tudod akasztani a sodronyfeszítőt, és akkor az úgy kulturált is.

Előzmény: schmidtb (35788)
Tie Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35803

Mennyit futott a konverter? Milyen állapotban van?

Mennyiért adod?

Előzmény: scottiepippen (35801)
schmidtb Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35802

Annyira azért nem. Ellenben ez a gumis csőbilincs jó megoldás lehet a gallytörőre. A másik oldalon még agyalok...

 

Köszi a linket!

Előzmény: scottiepippen (35800)
scottiepippen Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35801

Na, úgy tűnik a konverterrel megszívtam : ) nem a megfelelő jött a váltóval. Így máris eladó egy szuper kis ZF4HP22-höz való konverter beszerzési + szállítási áron. De akár cserélhető is 99-ig összeszerelt P38-as konverterére. Csak gyorsan, mert rendelem a következőt.

 

Egyébként végül nem az Árvatranssal hozattam a váltót, hanem a Csomagfutárral, és teljesen meg vagyok elégedve velük.

Ajánlom őket.

scottiepippen Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35800

Hát nem pont ezek, de hasonló elvű rögzítő bilincsek, pántok talán vannak az OBI, Praktiker, Baumax szentháromságban.

http://www.epuletgepeszaruhaz.hu/index.php/rogzitestechnika-cs.html?limit=all

 

Vagy konkrét szerelési megoldást vársz, izometriában? : )

Előzmény: schmidtb (35799)
schmidtb Creative Commons License 2013.08.13 0 0 35799

Na, végülis erre a bilincsre milyen ötletetek van?

Előzmény: schmidtb (35797)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!