"Tényleg európai korszerű gondolkodást tükröz a Tisza Volán ilyen tevékenysége, vagy csak a rövidlátásukról és a profitéhségükről tanúskodik? (a kérdés nem neked szólt Sosiforda)."
Nem ismerem a konkrét járat üzemeltetésének körülményeit, de:
Ha a buszt megrendelte valaki, akkor értelemszerűen a megrendelő kívánságának fog megfelelni az útvonal.
Ha a Volán saját szakállára felvállal egy ilyet, akkor pedig nyílván profitra törekszik, ha nem így tenne, ott elmebaj/bűncselekmény/számolási készségzavar forog fenn.
Szomorú vagyok, hogy az idén a vasútállomástól/-ig nem járt a köröstoroki busz. Itt is látszik, hogy a Volán leszarja a közlekedési alágazatok közötti kooperáció kérdését. Aki busszal érkezik más városokból Csongrádra, annak ott a köröstoroki csatlakozó járat. Aki vonattal érkezik Csongrádra (beszámolók alapján nagyon sokan jöttek a rendezvényre vonattal), az gyalogoljon nagy csomagokkal a buszállomásig ahol felszállhat az idényjáratra. Legközelebb tuti meggondolja hogy vonattal kíván-e a városba jönni. Tényleg európai korszerű gondolkodást tükröz a Tisza Volán ilyen tevékenysége, vagy csak a rövidlátásukról és a profitéhségükről tanúskodik? (a kérdés nem neked szólt Sosiforda).
Ha a vásárhelyieket megszavaztatnák egyértelműen a busz megmaradását kérnék.
Ez azért az igénybevételen is látszik. Zömében, túlnyomó többségben a buszmegállókban szavaznak, nem a vasútállomásokon.
A nagy párhuzamosságmegszűntetési lázban azért nem árt belgondolni, hogy ezeknek a buszoknak sok utasa utazik pl. a Budapesti körútig/tól.
Azért egy Hódmezővásárhely, Petőfi utca - Szeged, Budapesti körút utazás a közvetlen busz helyett Hódmezővásárhely helyijárat - METRIPOND-tól gyaloglás - vonat - Szeged helyijárat átszállással útvonalon a mai 26 perc helyett egy majd félnapos kalandtúrta lenne jelentősen drágábban.
Ezt sem az utasok, sem a városvezetés nem nyelné le egykönnyen.
Pont ez az az útvonal ahol ugye a nagy forgalom miatt megérte a magánszolgáltatónak másfél évtizedig járatokat üzemeltetni, gyakran másod, harmadrésszel is, mert sűrítenie nem lehetett, úgy, hogy csak a kezvezményes jegyek utáni árkiegészítést kapta, de pl. buszrekonstrukciós támogatást nem.
Lehet, hogy ezen az útvonalon még árkiegészítés nélkül is megérné, csak bérletesekkel és teljesárú jegyesekkel buszokat üzemeltetni.
Főleg, ha a Volán kiesne.
A nagy párhuzamosságmegszűntetés és járatritkítás könnyen a román tömegközlekedési modellbe sodorhatja az országot, ahol a kis falvak lakói kigyalogolnak a bejáróúthoz, a főúthoz és onnan stoppolnak, mert hozzájuk nem éri meg buszt indítani, a nagyobb városok között pedig a vasúttál párhuzamosan vidáman furikáznak a magáncégek kisbuszai, iránytaxijai állami támogatás nélkül, teljesárú jeggyel (pl. Temesvár-Arad-Nagyvárad).
A buszállomástól indult, az elsőbbségadás kötelező táblától, nem kocsiállásról, oda volt kitéve a menetrendje is, ez a buszállomási felszállítás látszik az egyik képen.
Az időszakos egyirányúsításnak megfelelően a Bökényen át ment oda és a Belvároson át visszaútban.
A buszállomástól kifelé azon a járton, amivel mentem 9 utas volt, visszafelé csak én.
Kár, hogy csak du. 18.40-ig közlekedett, mert este sokkal nagyobb tömeg volt a rendezvényen, mint délután, nagy dugóval, parkolási gondokkal, lehet, hogy akkor is lett volna rá igény.
Igaz, így is jó, hogy legalább a Körös-toroki napok idején járt.Korábban a nyári főszezon idején közlekedett, voltak olyan járatai is, amelyek a vasútállomástól indultak.
2007-bn például őt láttam a vonalon, de előtte a mostanihoz hasonlóan kisbusszal is mentem rajta.
Ez örvendetes hír. Bár a jegyárat egy kicsit borsosnak tartom. Az utasok milyen arányban szavaztak a buszra/egyéni közlekedésre? A járat egyik végpontja a Körös-torok volt, de a másik végpont mi volt?
Igen, tudom, hisz benne éltem abban a korban és ezeket a folyamatokat figyelemmel kísértem. Amúgy köszi hogy leírtad a történetet, mert a fiatalabb korosztály nem biztos hogy tudta.
"Az egyértelmű nyertes az Utas lett, aki a korábbinál jóval nagyobb kínálatból választva a korábbinál olcsóbban is megtehette a két város közötti utat."
Ezt is tudom és elismerem, de a vesztes a mai adófizető polgár, aki a levét issza az akkori többszolgáltatós költekezésnek.
...mely szolgáltató figyelmen kívül hagyja a közlekedési kormányzat azon törekvését, mellyel a párhuzamos busz és vasúti járatok közlekedtetését meg akarja szüntetni. Pedig előbb-utóbb az be fog következni.
Szeged és Hódmezővásárhely között a vasúti vagy az autóbusz járatok szűnnek-e meg?
A Kossuth utcai útfelbontás alatt a helyijáratok részbeni terelését leleményesen oldották meg, a Kossuth tér (vasútállomás, Hékéd irányú), posta oldali megállóhely helyett a járatok az autóbuszállomás 5-ös kocsiállása érintésével közlekednek.
A képeken a terelési értesítés és a munkanapi délutáni csúcsidő egyik járata, amelyre a képen látható bácsi volt az egyetlen felszálló az autóbuszállomásra áthelyezett központi megállóhelyen:
Ugye tudod, hogy ezeket egy magáncég - a Hód-mező - indította be 1991-ben.
A Szegedről induló első járatuk első utasa voltam:)
Akkoriban adtak lehetőséget a Volánok mellett magáncégek megjelenésére is, ez a Budapest,Örs vezér tere-Csömör, Zalaegerszeg, vasútállomás - Budapest, Déli pu.,stb. magán autóbuszjáratok megindulásának időszaka.
Valószínűleg piaci lehetőséget láttak a távolsági járatokat és néhány szentesit nem számítva óránként, bár többnyire csuklóssal kiszolgált Szeged-Hódmezővásárhely vonalon új utasok szerzésére, akár azzal is, hogy a 2 városban a Volánnál nagyobb területet látnak el, a városhatárok között viszont nem állnak meg.
Megjelenésük kétségtelenül felkavarta az állóvizet, hiszen a MÁV erre Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely között bevezette a virtuális km számítást (eggyel alacsonyabb díjövezet), ami máig érvényben van és a békéscsabai vonatok mellett Bz-kkel "vásárhelyi kirohanós" vonatokat is indíott, amelyek azonban hamarosan megszűntek.
A Volán is felvette a kesztűt, hamarosan ők is szükségét érezték Hódmezővásárehelyre a meglévő lassú járatok mellet naponta óránként gyorsjáratok indításának, véletlenül ők is éppen a vásárhelyi Nagyállomáshoz.
Tarifálisan is léptek, beveztték a kiegészítő jegy/bérlet váltásának lehetőségét a szegedi helyi bérlethez Algyőtől.
Az egyértelmű nyertes az Utas lett, aki a korábbinál jóval nagyobb kínálatból választva a korábbinál olcsóbban is megtehette a két város közötti utat.
A Hódmezővásárhely vasútállomás - Szeged Nagyállomás közötti járatok milyen utasigény kielégítésére jöttek létre? Azoknak, akik esetleg nem férnek fel a vonatra?
Én is csak őket tudtam, méghozzá napra pontosan:) De az adatot köszönöm, időközben kiderült róla, hogy ő az egyetlen a BY 52-51...68 sorozatból, ami nem volános Ikarus 260.06-os, hanem egy magángép, valószínűleg Ikarus 260.32 lesz.
A BY 52-54 után szeretnék érdeklődni, hogy szolgál(t)-e a Tisza Volánnál, ha igen, akkor megkérdezném az új rendszámát, esetleg az is sokat segítene, ha valaki meg tudná mondani, merrefelé keressem (de azért mindent én sem kívánhatok). Ha kapok bármit is, megköszönném!
Azért az túlzás, hogy kamera mert nem azt a funkciót tölti be :-). Lényeg ami lényeg, hogy lett forda változás a hídfelújítás idejére, lestem is, hogy megtört a jég, hogy változtat is vmit a TV. KZR-279 a KZR-282 helyett melózik a Marson mert a múlt hét folyamán vmelyik nap kihullott az ajtóból az üveg, így rendelésre vár.
KZR-283 és KZR-279 csak ideiglenesen cseréltek helyet?
Ma 20-ason járt IDY-769, most volt szemlén, GOX-159-et 71-en láttam, Tarjánban pedig a CJN-294 pörgött (tegnap is, de akkor a KAY-572 pótolta), DZA-034 pedig Mars téren dolgozik/dolgozott. Az már szinte megszokott, hogy BPZ-769 időnként Tarjánba kirándul...
Erre fele járnak/kint alvósak: CJN-294, ELR-569, DUD-926, EZW-101, JAW-728, és még KKT-sek LIF-ek be van vetve néhány szolo kocsi is. Ezek járnak erre felé! Amit én nem látok itt az a DUD-921, KAY-572, CJN-356
Az a busz pályázhatna a legótvarabb gép titulusra. Mit kapott helyette Dorozsma? Régen volt az Víztorony teres is, még CMX-891 korában. Aztán a gazdája megkapta az ELM-395-öt.
- sorra nem lesznek majd láthatóak a MB Conectok, mert szinte minddel van valami probléma (kis hibák, amiket kijavítanak majd az Evobusosok) - esetleg hamarabb (nemsokára) lehívjuk a 25-ös csomagból a maradék 11 MB Conectot
A belvárosi híd jobb sávjában a dilatációs elemek feletti falapos letakarás elég keményen néz ki. Főleg, amikor a 18 méteres ~20 tonnás busz átmegy rajta, kicsit félelmetes hangokat adnak ki a falapok.. :)
Látom Crepto országban jártál, megyek én is holnap. Te mit tudsz a KZR-271-ről akár privátban is fogadom a válaszod? Csupán azért kérdem mert a Köv topicban nem igazán vettem észre, hogy egyáltalán érdekelné őket, hogy mi van vele, nem reagáltak rá semmit.
Ha jól tudom (szinte biztos hogy nem) akkor ez a villamos 101 évesnek van mondva, amiből csak 1 az igaz, mert eredeti tervek alapján egy teljesen újat építettek. De ez nem biztos, majd valaki kijavít. De az a baj hogy papírona ttól még 1978-as marad a jármű és az átlagéletkort rontja. Szerintem.
Meg fog ez még maradni sokáig (reményem szerint még 4-5 év), lényeg az, hogy amik most idézőjeles felújított 260-ok 280-ok lásd rendszámokban ---> 260-ok: CJN-010, CJN-283, ezek megmaradnak mert vázszerkezet javításon kívül teljes motorfelújítást is kaptak. 280-ok: KAY-572, CJN-356, BPZ-895 ezek is tovább maradnak majd a kelleténél. Lényegében ezzel azt akartam kifejezni, hogy ezek a gépek a DUD-ok és a CCP-ék mellett még maradni fognak, tartalék illetve lovagló autóként. Januártól elindul a DUD váltás is, mert Conectorokat kapnak a most DUD-os sofőrök.
OFF A szegedi nosztalgiavillamos sztoriját nem ismerem. Elmondanád néhány mondatban hogy mi és hogyan? Többiektől előre is elnézést a válasz-OFF miatt.
ON: Ha egy jármű (legyen az bármilyen jármű) fő alkatrészei, tehát a váz, futómű már nem eredetiek, akkor az a jármű sem eredeti. Szerintem.
Szívesen, máskor is :-)) De hogy megnyugtassalak, hasonlóan vélekedek Szeged legújabb nosztalgia [OFF] villamosáról is ;-)
Megjegyzem, én még utaztam anno az eredeti '010-el is, lovagló kocsiként volt olykor Makkoson: sárga, ráncajtós kocsi volt, hatalmas - akkor még kevésbé értékelt - retró feeling-gel :-P
A fizu széles skálán mozog, általánosságban azt mondható hogy szar: átlagos fizu, átlagnál több munkáért(napi 9-11 óra). Szabadidőre ne sokra számíts, és tanulj meg fotoszintetizálni :)
Értem,köszönöm a válaszadóknak!Én buszsofőrként szeretnék dolgozni(igaz szállítmányozási és áruforgalmi ügyintézőnek tanulok ,de abba a szakmába nem szeretnék elhelyezkedni),és mennyi a fizetés?
C jogsi meg PÁV 2 az alap. Érettségi is kell elvileg, de anélkül is felvesznek, csak 5 éven belül le kell érettségizni(elvileg). Meg orvosi alkalmasság. 102-es EÜ kell a jogsiba. HA ezek megvannak, akkor jelentkezhetsz D tanfolyamra, ami 3-5 hónap a Volánnál. Eztán meg kell még csinálni ezt az előbb említett GKI tanfolyamot, ezt is a cég fizeti. És kész is vagy :)
Kezdőket is felvesznek szerintem. Érettségi kell hozzá (C?) D kategória kell hozzá, PÁV 2 ill. majd későbiekben az adott volán társaságnál pszhicologia teszt! Ha minden igaz akkor 2009.09.09 talán a dátum GKI(Gépjárművezetői Képesítési Igazolvány) kell! A GKI ára laza 120eft! Újabb pénz lehúzzás ill eme szakmaban még nagyobb hiány! De ha így kezded hogy B, C, D akkor( kb.500eft+ a GKI ára+az orvosi alkalmassági, PÁV 2 egy 10eft+ a feljutás Pestre)
De van OKJ-s képzés a volánál!
De hátha a többiek kisegítenek engem bővebb információval vagy talán ebbe Heesh Úr tud segíteni!
Hát pl. egy korom határértéket egy benzines lazán teljesít, a gázos meg 0 kormot bocsát ki, míg egy dízelnél izzadni kell a tervezőknek, hogy teljesítsék. MEg NO2, dízelból az is több jön
Keresgettem egy kicsit, és a buszoknál a dízel és a gázüzemű ugyanabba a táblázatba van besorolva, tehát a gázos buszoknak is a sima dízeles normát kell teljesíteniük.
Fogalmam sincs, azt se tudtam hogy többféle kategórián belül van Euro minősítés. Elvégre az a károsanyag kibocsátás, nem hiszem hogy bármivel kivételt tennének. De melyikek voltak Transcomosak? A házi építésűek, aztán mégis kicserélték Deltecesre?
Csoki bácsi most megint hozzád fordulok az újabb hülyeségeimmel! Az is jó ha bár ki tud segíteni! Emissziós normákra lenne szükségem ki hova tartozik épp most(Euro 1, 2, 3, 4)! -IK 260, 280-ok? -Ebből a gázos melyik normának felelnek meg? -Ill. Verval által emlegetett Cora buszunk ami egy 415-ös! -A 412-esek -JAW-ok -KPN-ek
Számomra újdonság hogy a KKT-sekről került fel adat http://www.tiszavolan.hu/Default.aspx?pg=ArticleDetail&id=175&sm=632&smi=175
Hídlezárás: sok személyautó átslisszolt a hídon, majd a rendőrök leintették őket, így kisebb akadályt okoztak a buszoknak, de nem volt nagy gond. Érdekes volt a szinte üres hídon buszt fotózni.
Ikarus 435: A DZA-031-et kivéve elég jó műszaki állapotban vannak. Mivel mind fel lett újítva, így az esztétikai állapotukra se lehet panasz
Ikarus 412: Műszakilag valahogy nincsenek a toppon, szerencsére 2 (majd 3) darabot sikerült lepasszolni Hódmezővásárhelyre, ott talán jobban bírni fogják a strapát.
Ikarus 417: Mindkét gép volt hogy hosszú-hosszú hónapokig állt. Jelenleg dolgozik már mindkét gép, de akadnak problémák velük.
Ikarus 415: Az egyszem Cora buszról nincs sok infóm, de szinte mindig látni, hogy dolgozik, tehát szerintem nincs sok baj vele.
Hogy pontosan miért, azt nem tudom, de arra tippelnék, hogy a régi rendszámtábla át volt fúrva, amit nem igazán szeretnek az NKH-nál (azaz használj rendszámtábla tartót), azért ez a tippem, mert anno a II. szemle előtt nem vesztette el a rendszámát, viszont utána már az újjal jött ki.
"36-36Y: Sokkal jobb összehangoltságot kellene csinálni a 75-75Y-al."
No például ezt hogy gondoltad? Remélem tudod hogy mennek ezek a buszok!(pl:36-ből 75-be megy)
Bár így is bele lett piszkálva 5 ill 10 perces eltolásokkal minuszba értve(19.38 ből csin. 19.28-at. Annyit kell tudnia egy dorozsmainak, hogy ha Mars térről jön akkor át tud szállni a másik buszra jelen esetben a 36-36Y!(de csak akkor ha menet rendszerint megy)
Csoki bácsi annyit engedj meg nekem hogy a KAY-572->CMX-891 Hogy ö miért is kapott új rendszámot az jó kérdés? Illetve a homlokfalon látható egy kis változás (belső kinézet az más kérdés) Ha van róla képed az akkoriról és a mostaniról, az szuper lenne(egy olyan then and now) ;)
"Persze a végére eléggé megfogyatkozott az utasszám, de nemcsak a végét kell figyelni." Igen, mivel vannak, akik csak a Vedres utcáig és a Sportcsarnokig használják, vannak akik a Kamaratöltésig, a Hősök teréig, stb... Az újszegediek közül is sokaknak jól jön.
Vannak időszakok amikor kifelé mennek sokan és befelé van pangás, van amikor pedig fordítva. Tegnap 19:30 környékén jöttem ki Szőregre 60Y-nal, Ik 280-assal, 50-60-an voltunk. Persze a végére eléggé megfogyatkozott az utasszám, de nemcsak a végét kell figyelni.
Számomra szörnyű azt látni, hogy nap mint nap csak azt látja az ember, hogy 5-6 emberkék utaznak a buszokon. Csak egy példa: Tegnap este is a 20:40-es 72Y-on, a Szent Rókus tértől a Völgyérhát utcáig 3 ember volt a buszon. Kérdezem én, hol éri meg ezt a járatot is 30percenként közlekedtetni, mert szerintem vicc az egész. Akkor az új A-s járatokról nem is beszélve, az is kész kabaré.
Az az értelme, hogy nem lenne pangás a 60-60Y-on csúcson kívül és hétvégén. Vmelyik szombaton utaztam is a 60-al (ELM-294-el), és Szőregi temetőig jó ha voltunk 7-en a buszon. Lényeg a lényegtelenségbe, túlságosan is luxos Szőregre a tulajdonképpen 20perces követési idő.
Mindig szomorú vagyok, amikor a helyijárati forgalomban járatritkítást, utasszámcsökkenést, esetleg vonal leállítását látom. Már megint a gépkocsiközlekedés jár jól! :(
Bezzeg a vasúttal párhuzamos buszjáratokon nincs járatritkítás akkor sem, ha kevés az utas a buszon. Ott nem mer a Volán járatot törölni, mert fél hogy a vasút erőt gyűjtene...
Új helyijárati vonal megnyitása szerintem a mai világban elképzelhetetlen (sajnos), mert: - a politika az egyéni közlekedést preferálja - nincs új objektum (gyár, lakótelep, stb) ami utast generálna - a meglévő vonalakon is csökken az utasszám.
Azért kellene ezt is úgy megoldani, hogy a 90-est megszüntetni és maradna a 90F-es 90-es jelzéssel, így csúcson kívül és hétvégén járhatna 30perces követési idővel. Vagy: 2 db járatot indítani Petőfiről 90-es jelzéssel a mostani 90F-es nyomvonalán, és egy új járatot lehetne indítani 96-os jelzéssel az új Móravárosi Bevásárló és Lakópark komplexumba. Természetesen ez is mind összehangoltság kérdése.
Szeptember 1.-től már észrevehetők lesznek a dolgok, mert menetrendváltozásról van a hír, ami némely kihasználatlan járatokon drasztikus menetrend ritkítást szeretnének bevezetni, hangsúlyozom Hódmezővásárhely 2 hasonlóságút, amit én teljes mértékben támogatok mert ezt már rég meg kellett volna tenni.
Íme a példa, hogy én hogyan is képzelném el.
10: Este 9 után összehangoltan a 20-assal 40 perces követési idővel.
11-21: Este 8 után 30 perc helyett 40 perces követési idő.
13-13A: megszüntetni!
16-16A: bele építeni a 13-as járatba körjárat módba, este 60 perces követési idővel
20: 21:00 után 40 perces követés.
36-36Y: Sokkal jobb összehangoltságot kellene csinálni a 75-75Y-al.
60-60Y: Este 7 után 60 perces követési idő, hétvégén hamarabb behozni a 60perces követést.
64: Elég lenne egy nap 5db járatpár.
70: Jó a menetrend ahogy van.
71: Este 8 után 30 perces követési idő helyett 40perc.
72Y: Este 8 után 60 perces követési idő.
73-73Y: Hétvégén a 40perces követés helyett 60perc
74: Este 8 után 60perces követés csuklós autóbusszal, hétvégén 30perces követés helyett 40perc, este 7 után pedig 60perc.
75-75Y: Jó az új menetrendje, csak a 36-36Y elrontja egy kicsit az összehangoltságot.
76: Ugyan az mint a 74-essel.
78-78A: 120 perces követési idő, egyik órában 78 a másik órában 78A, természetesen hétvégén, mert ugyebár csúcson kívül nincs 78A.
79: Teljesen jó a menetrendje, csupán a szombati 14:15-ös és 15:05-ös járatott kellene kivenni.
83: Hamarabb behozni a 30 perces követési időt.
84: Csúcson kívül és hétvégén 40perces követési idő.
90-90F: Csúcson kívül és hétvégén a 40perces követés helyett 60perc.
Majd valamikor levázolom Excel táblázatba a konkrét egész napos menetrend terv hálózatot.
Plusz még DUD-926 II.-es szemlés - gondolom most aztán még szebb lesz a kocsi, GOX-150 már dolgozik a nagy felújítása után, most pedig GMY-672 van teljes felújításon.
Hát igen, a KFA-292 belerohant egy álló Transporterbe kb. 35-40km/h-ás sebességgel a Dorozsmai úton, hozzá teszem a Transporter az árokba kötött ki (nem kopasz volt a vezető). A 292-be több milliós kár keletkezet, egy jó pár hónapig nem is kell majd keresni. Más: DUD-924 szemlés, + még motorbajai is vannak mert túl melegszik és zabálja az olajat. IDZ-487-ek elszállt a szintszabályzója, Negyed 10-kor csere a BRT-053-ra.
Ha a 2-es villamos megépül, akkor a 2-es és a 83-as busz jelenlegi formájában megszűnik. Ez mindenképp azt jelenti, hogy lesz felszabaduló busz, kivéve, ha azok egy majdani új (vagy egy meghosszabbított jelenlegi) vonalon állnak be.
Szerintem úgy értették hogy mivel a 2-es busz helyett lesz 2-es villamos ezért kevesebb vonala lesz a TV-nek, nem lesz annyi utas. Ugyanez a 10-es trolival is.
Vervalhoz ragadna a kérdésem. Mit tudsz a 761-ről, hogy-hogy Tarjáni fordában van? Csupán azért kérdezem mert erről a körfordáról nem tudok, esetleg ha csak nem a KDJ-358 helyett nyomja az ipart.
Ugye elvileg 2010. január 1.-től kell megfelelni a 10 éves átlagéletkornak. Számolgattam és ha leselejtezzük az 5 legöregebb Ik260-ast (CJN-010, CJN-035, CJN-405, CMX-849, CMX-981) és a 8 legöregebb Ik280-ast (ELR-435, ELR-436, ELR-438, ELS-403, AHA-604, AKF-996, CJN-294, KAY-572), majd jön a 11 db MB Conecto, akkor 10,4 év lesz az átlagéletkor, tehát épphogy csak megfelel a szerződésnek. A kérdésem az lenne, hogy ezt a 10 éves átlagéletkort vajon folyamatosan tartani kell? Mert akkor már 2010-ben újabb beszerzésnek kellene lennie.. Vagy már a 10,4 év se lesz elég a teljesítéshez?
Ez már nagyon fikció, de ha folytatódna a 10-10 új busz évenként projekt akkor 2012 végére már csak a DUD-os gépek, a Ik435-ösök és a gázosok maradnának az AP-s buszokon kívül. 2013-ban pedig Ik435 búcsúztató lehetne.. :))
Tegnap még kihagytam két kocsit, ami számít még Vásárhelyen. Így néz ki a vásárhelyi flotta jelenleg. CCP-870 GTU-880 KFH-577 IDZ-488 IDZ-489 (Szeptembertől) IDZ-513 DUD-595 GNX-361
DUD-595 és a GNX-361, 3 alacsony padlós lesz majd az összes, ugyebár az IDZ-513 és az IDZ-488 már ott dolgozik, a 489 majd csak szeptember 1-től lesz majd ott szükséges. Egyébként jó lenne kilobbizni hozzánk a DUD-595-öt mert a GNX-361 bőven elég Vásárhelyre.
Még fél nyolc felé ott volt az árokban, várhatták még a műszaki mentést. Nagyon jó járművezetők hajtják ezt a buszt, nagyon sajnálom ami történt. Vasárnap kétszer is utaztam ezzel a busszal, összesen kb 60 km-t szóval eléggé lesokkolt a dolog, mert akár én is rajta lehettem volna. És a másik dolog, hogy kb. 10 perc volt hátra a napjából, mert ez volt az utolsó járat Szegedről Makóra.
Ezzel nincs semmi baj a sofőr hamarabb át tábláz és az utasnak csak olvasni tudni kell! Mint ma is be jön a busz 10-esként megáll hátrébb kicseréli a táblát meg viszonylatot át állított,beáll a megállóba erre az első felszálló meg kérdi hogy 10-es-e a busz?
Sokszor javasoltam már, hogy a DUD-595-t kellene áthozni. Vásárhelyen teljesen felesleges csuklós buszt helyiben üzemeltetni, ráadásul jelenleg kettő is van, az 595 jöhetne át és a helyére meg mehetne a 487... A GNX-361 is jöhetne, bár nem tudom, hogy még botos kocsi-e, vagy már automatás.
Szerintem Szentesen teljes mértékben ellátja a BOS-770 a helyijárat forgalmat, sőt plusz még mikor a múltkor Szentesen jártam Helyközi kocsik is futkároztak helyijáratban. Kár, hogy nem Szegedre jött a CCP-870, de tulajdonképpen még sanszos lehet, hogy jöhet, mert még tanakodás van azon, hogy az IDZ-487 is menne Vásárhelyre.
Teszt üzemben lesz majd ilyen busz Szegeden is, a kisebb járatokon szeretnék kipróbáltatni (13,16,70,72Y,78-78A,) de erről már volt szó. Szerintem lenne is értelme, mert sajnos egyre jobban észrevehető, hogy kevesebb az utas létszám.
De Hódmezővásárhelyen egyedi, kék-fehér táblákat használnak, Hódmezővásárhely - helyijárat felirattal, nem olyat, mint amit a CCP-870-en lehetett látni Szentesen.
Azt pontosan nem tudom, hogy itt marad, vagy csak kölcsönben van-e itt, de tény, hogy a helyi járat tábla felkerült a táblatartóba, ami alapján én tartósnak ítélem meg. Szentesen azóta nem jártam, de el tudom képzelni, hogy a megszűnt Tesco járatok miatt fordamegszüntetés volt és a kocsi feleslegessé válhatott.
A CCP-870 odakerült? És mi lett helyette Szentesen? (az alsó képen látható kisbuszt célzottan a vásárhelyi helyijárati üzem számára szerezte be a T.V.?)
Bezony ám, csak ezt jó lenne az utasoknak is tudni, egyébként ez már volt tanév tartalma alatt is. Nem lenne nehéz megoldás eme ügyben az utastájékoztatás, a menetrendbe fől kellene tüntetni, hogy xy 10-es a Honvéd térről 36 vagy éppen 36Y-ba megy tovább, ugyan ez fordítva, csak hát gondolkodni kellene hozzá, hogy ez teljesüljön.
Dolgoznak a 412-k, egyelőre még mindig csak IDZ-488 és 513, a 489 ma még a szegedi helyén futott. Szintén jár az Iveco kisbusz is, valamint számomra meglepő módon a szentesi CCP-870 is Vásárhelyen van és a helyi üzem kocsija. Ebből kifolyólag az ELM-386 selejt lehet.
Mai érdekes forda: 36Y ELR-569 Dorozsma(16,53) Honvéd tér(17,13) át vált 10-esre, mögötte a HCT kocsi meg 10-esként jött és át vált 36-ra! Kicsivel később, pedig 18.43 Honvéd tér 36Y-ként megy tovább(10-esként jött), a HCT kocsi meg 36-ként jött és 10-esként tovább!
10-es menetrendje:17.15-ösként ment el és vissza 18.25-kor jött, hogy közte hány kört ment azt nem tudom!
Ma egész jó dolgokat láthatott az, aki a városban járt:
1.: az általatok is említett DUD-949 2.: DUD-925 is megkapta a helyközi flottafényt 3.: IAA-889 kijött a II. szemléről 4.: IDY-768 szintén 5.: FHT-806 is kapott egy felújítást
Ma az egyik Carrus jobb hátsó kereke(az ami fordul is) nagyon mozgot menet közbe a sofőr Dorozsmától egészen be Szegedig 20-25km/h-val ment, az eset 13 óra körül történt! Utasok nélkül! Valakinek bővebb info, hogy mi történt vele?
"- Széchényi tér elnevezésű megállóhely - (Erste bank előtt):
- a 60-60Y jelzésű autóbuszvonalak esetében - Szőreg irányban - ideiglenes megállóként a Holtzer-ház, Híd u. 8. - a volt Boszorkány vendéglő elé," Az új megálló helyén egy oszlopot állítottak, de tegnap este még semmi nem utalt arra, hogy ott kell várni a buszt, mindenki a régi megállót használta (még).
Romániába megtört a jég, pár órája 3db csuklós fehér Conector (ugyan olyan mint a miénk) száguldott Makó felé. Azt hittem ha már szóló Csitájuk van akkor már az új szériás csuklós Csitájuk lesz, de úgy néz ki akkor nem.
Emlékeimben még ilyen felirat is rémlik K.N.-s kocsi(kalauz nélküli ha minden igaz)! A Régi 280-asokba a 3.-ik és 4.-ik ajtó közé volt bepréselve a kollegina avagy kolléga! 4.ik ajtónál kellett felszállni(meg esett olyan is hogy a bérletesek elől szálltak fel!) Ezt nem tudom mikor szüntették meg?(én olyan 90-es évek közepe, végére tippelek). Azokkal a buszokkal mi lett selejtek lettek? Vagy át lettek építve? Már akkor is ezzel az EMKE-s jegyadóval dolgoztak ha jól rémlik.
Ja és még az jut eszembe, hogy a buszvezető (a mozdonyvezetővel ellentétben) még jegyet is ad, pénztárat is kezel, tehát hatalmas leterheltség. Nyolcvanas évek elejéig kalauzok is voltak a buszokon (persze nem a helyiben, ott ez már hamarabb megszűnt). Meddig akarják még terhelni a buszvezetőket? Az első tömegbalesetig?
Ha ennyire embergyilkos a meló, akkor mire való a szakszervezet? Én ha buszvezető lennék, már rég sztrájkot szerveztem volna. Mitől félnek? Sofőrhiány van, úgyse küldenének el senkit sem. Egyébként se magáncég, mire való ez a nagy hajtás? Felháborítónak tartom amit a Volán a buszvezetőkkel csinál, és nem elég a cég által diktált feszített tempó, még ott vannak a közlekedésben résztvevő abnormális emberek (biciklisek és autósok egy része) és ugye az utasok közül a degeneráltabbak.
MEGBECSÜLÉST A BUSZVEZETŐKNEK! SZTRÁJKOT DE MINÉL ELŐBB!
Bezony ám, meg is örültem neki, én 16-oson láttam. Egyébként azért jött haza mert nyárra nem kellett Vásárhelyen, és fölöslegesen meg csak ne álljon már a jó kis klímás autó :-).
Sőt, még hamarabb. Már a 80-as évek elején. Amúgy meg eszméletlen fordák vannak most valóban. Kb. felér egy koncentrációs táborral, mert enni nincs lehetőség. Mondjuk aki fogyni akar, annak akár még jó is lehet :) De iskolaidőben is pl. Tarjánban a csuklós osztottak közt nem egy olyan volt, hogy 5-től 17-ig(osztott idő nélkül). ÉS ezt egész héten.. Gondolhatod, mennyire kikészít azért ez 1-2 embert egy idő után. Persze a nagyosok úgy találták ki, hogy jogilag nem lehet belekötni(állítólag), hogy a gyakorlatban mi van, az teljesen másodlagos az egész cégnél(egyébként minden tekintetben), legeslegeslegelső a papíroknak való megfelelés. Ha közben döglenek a libák, az se baj :)
Megállóhely áthelyezés (Szeged helyi) Tájékoztatjuk az utazóközönséget, hogy 2009. július 1-től (szerda) - előre láthatólag 4 hétig - a Csillag tér (Budapesti krt.) Szilléri sgt. és Keresztöltés utca irányú és a Széchenyi tér - Erste bank, Új Zsótér-ház előtti megállóhelyek átépítésre kerülnek.
Jómagam 1985 ben Taxiztam a volánnál és már akkor kötelező volt 90 órázni azoknak ,akiknek volt D kategóriájuk,mivel emberhiány volt. Aztán hol jobb volt,hol rosszabb,de kiváló sosem volt a vezérek élete a helyijáraton.
1985? Most elcsodálkoztam. Ugyanis ha tippelnem kellett volna, 1991-et tippeltem volna. 1985 még bőven a Kádár-rendszer idején volt. Már akkor elkezdték rövidebbre fogni a sofőrök nadrágszíját?
Tulajdonképpen a nyári forda változás az most 16.-tól érvényes, tulajdonképpen ez mint már írtam a nyári osztottak hiánya miatt van, nevezhetjük úgy is, hogy spórolás mert így rengeteg gázos autót lebírtak állítani a nyárra, mint pl. az összes nagy tartályos autót, akkor GMY-672,673 GOX-151,152,155 asszem ennyi de majd kiegészítettek ha van még. Egyébként az alacsony padlós körfordák véleményem szerint a legzúzósabbak azok nagyon hajtósak, ilyet, hogy délután 2-től majdnem este 7-ig egyfolytában pörögsz 73-73Y-ba az nagyon gáz, akkor este 6-tól 3/4 9-ig pörögsz 70-78-70-be az se egyszerű. Szeptembertől majd lesz változás mert ha minden igaz végre lesz menetrendváltozás majdnem az összes vonalon, legalább is ezt rebesgetik, ami tulajdonképpen már időszerű lenne, mert ami most van némely vonalon az kriminális és teljesen fölösleges. Nevetni fogtok de én azt veszem észre, hogy számos vonalon lehetne ritkítani mind csúcsidőben mind pedig csúcson kívül.
Több helyről is hallottam már, hogy a Tisza Volán a sofőrökkel jól kicsesz, főleg a szegedi helyi járatosokkal. Osztott munkaidő, szinte semennyi tartózkodás a végállomásokon, vécézési+kézmosási lehetőség hiánya, stb. Éppen emiatt, nagy a lemorzsolódás (fluktuáció) a sofőrök között. Szinte mindig van felvétel.
Most amiket leírtál, az is az általam hallottakat támasztja alá.
Az a komoly az egészben, hogy ez egy forda :-). Nyáron azért nem semmin kicsesztek a déliváltásos sofőrökkel, mert hajtsák őket mint a zergéket, iszonyat, hogy egy két fordába mennyi a napi km-er teljesítés. Ez amúgy annak köszönhető, hogy több mint a fele osztott forda nincs a nyáron.
Köszi, nálam pedig az észrevételemből nagyon eltűnt a CMX-981, de akkor még él :-). Tényleg az ABU-030 el is felejtettem ;-). Akkor a 280-as fejből lista, majd kiderül, hogy jó lesz-e.
ELM-294-nél látható, újabb divat hogy így tábláznak ki és ez így szerintem jó(balról jobbra olvasunk Mo-on, pölö mint a helyközinél!).
Ma a HXG-925 talán(fehér rendszámos volt a 925-ben nem vok biztos) emelve vontatva volt, Rókusi krt.-on(majdnem leért a hátulja az egyenletes úton ;) Gondolom az első futóművel lehetett valami probléma.
Mindenkit arra tudok csak bíztatni, hogy a kis- és közepes nagyságú városok helyijárati forgalmáról minél több fényképet készítsen, mert lehet hogy néhány év múlva nagyon értékes felvételekké válnak. :(
A múltkor a 13.05-ös szentesi TESCO járaton 6 utas is volt, 2 a Vasútállomástól, 2 a Kossuth térről, 2 a Szalai utcától.
Este a 20.05-ös 3-as helyi pl. a Drahos utcától 2 utassal indult, a kertvárosi ABC-nél 3 fel, a Kossuth téren 2 le, 1 fel, az Apponyi téren 1 le, Hékédre 3 utas.
Vissza a 20.25-ös 3-asnak Hékéd után a Kossuth téren akadt az egyetlen felszállója, a vasútállomástól pl. egyetlen utasa sem volt, pedig bejöttek a vonatok:(
A július 1-i átszervezés keretében ebből a térségből (az 5034-es Gátsor-Ásotthalom-Mórahalom-Szeged vonalon) is lesz az Indóház térig (Szeged, Nagyállomás) naponta közlekedő járatpár.
Igaz Budapest felől a 4 perces átszállás (IC érkezik 17.16 - busz indul: 17.20) még pontos vonatérkezés esetén is elég ambiciózus célkitűzés, de a szándék mindenképpen nemes:
Tájékoztatjuk az utazóközönséget, hogy társaságunk 2009. július 1-jétől (szerda) egyes helyközi autóbuszvonalakon menetrend módosításokat hajt végre. Az életbe lépő változások kiemelten érintik a Szeged-Mórahalom-Ásotthalom viszonylaton meghirdetett autóbuszvonalakat.
Ha véletlenül elírtad, csupán azért mert én még nálunk FKB-533-ról nem hallottam, akkor a válaszom CJN-034 (ez jelenleg FKB-537 néven mozog osztott Mars teres fordában).
A június 16-tól megszűnt pusztaszéli buszok helyett iskolabusz, vagy új néven "különcélú menetrend szerinti járat" lesz derül ki többek között a cikkből:
Nagy kavarás annyira nincs, csak a zöme osztott forda ki van lőve, mivel nyáron nincs 83A, ezért csinál a HCT-513 2-est 84-es stb. a HHS-637 a KDJ-357-el fordát cserélt. Viszont ami pozitív, hogy idén nyáron nem állították le olyan sok gázos kocsit tavalyhoz képest.
Járnak bizony, sőt van két ember aki Szeged Helyibe jár dolgozni Marosleléről és Földeákról, nekik is könnyebb lenne a bejutás. Egyébként én is támogatnám ezt a döntést mert csak kényelmesebb lenne és mind attól függetlenül sokat számítana, hogy nem kell átszállni. Más: Mai Vásárhelyi gyorsjáratban a vásárhelyi DUD-925 tevékenykedik, kicsit néztem is nagyokat, rég láttam eme jó kis gépezetet :-).
Nem semmi, az a röhej az egészben, hogy ez volt régebben is a terv mikor még jöttek a JAW-ok azon vaciláltak, hogy a JAW-ok menjenek vagy a 412-ek, de végül csak a JAW-ok mentek, most meg akkor megfordul a kocka és még is a 412-ek mennek. Tulajdonképpen nem is baj, hogy mennek mert már így is szana szét vannak már hajtva és jót fog nekik tenni egy kis lazulgatás, ja és az se nem semmi, hogy a 488 már tipikus BKV-és 412-es feelingje van, ami elég gáz szerintem. A végére meg még azt tenném hozzá, hogy egy jó döntés volt, hamarabb is vihették volna őket.
Próbaképp lehetne közvetlen járatokat indítani, aztán abból majd kiderülne, hogy mennyire életképes a dolog. Bár napi 2-3 járatpár ettől függetlenül is mehetne, aztán ha van rá igény, akkor még továbbiakat is lehetne indítani.
A földeáki ötlettel vitába szállnék, onnan inkább (a tapasztalataim szerint) Vásárhely és Makó fele járnak be többen dolgozni, esetleg napi 3 pár járat elég lenne rá. Viszont a makói gyorsjáratok kiterelése jó ötlet, mert a 43-ason a sok átkelési szakasz miatt nem mehet túl gyorsan az expressz, a lassúk meg úgyis betérnek mindenhova.
Plusz a gyulai járatokat is be lehetne vinni ótópályán egészen Makóig...
Gondolod, hogy adna annyi utast a három falu, hogy érdemes legyen közvetlen buszjáratot indítani? Akik eddig is busszal utaztak azokból a falvakból Szegedre / és vissza, azok meg elmaradnának a Makó-Maroslele-Hmv és a Makó-Földeák-Hmv buszokról mint utasok.
Annak a néhány utasnak biztosan jó lenne, de mivel a Volánnak a dolog többletbevételt/többlet utast nem hozna (sőt még kevesebb is lenne a bevétel, mert kisebb lenne a megtett utazási távolság), viszont lenne egy csomó többlet költség, szóval szerintem hosszú évekig nem lesznek ilyen járatok.
Szeged-Makó autópályás járat: azt nem tudom. Gyorsabb lenne egyáltalán?
Átszállás nélküli kapcsolatot adhatna az autópálya a Maroslele-Óföldeák-Földeák térségnek Szegedről. Eddig ugye csak hódmezővásárhelyi/makói átszállással lehetett elérni ezt a környéket.
Expressz autóbuszjárat indul 13 óra 30 perckor Maroslelére, autópályán át a 13-mas kocsiállásról. Autóbuszjárat indul 14 órakor Óföldeák útirányon át Földeákra, autópályán át a 10-es kocsiállásról. Expressz autóbuszjárat indul 14 óra 10 perckor Makóra, autópályán át a 9-es kocsiállásról.
Ukkel kolléga már csak dátumok kellenek! Gondolom a piros körök azok csomópontok(lehajtók/felhatókkal). Nagyábból azért haladnak az 5-ös út felett lassan lehet csinálni az átjárót!
47-esen nem tudom hogy állnak azóta, lesz-e ott majd vmi forgalom terelés a helyközi-távolsági járatoknak?
Nem az, hogy nem tetszik, hanem egyfolytában változgatnak rajta, és egyáltalán nem a Volánt szidom hanem az agyatlan megrendelőt (Ök). Nem számít, szombaton csatlakozik köreinkben a 13A után egy újabb üres járat gondolom nem kell bemutatnom, alias 16A. Lényeg, hogy ez kell nekünk, és úgy látszik ez megéri az Ök-ak.
Világos, hogy tart, de gondolom nem igazán voltak kihasználtak a Vi-s járatok vasárnap, példaként tudnák írni egy pár járatot --> Szeghalom-Szeged (Carrusa) 4-en szálltak le, akkor a Fehérvári rásegítőről 6-an szálltak le, úgyhogy mind szép és jó, hogy Pécsről hazajöttél, de a vasárnapi Vi-skedés nem volt valami hasznos. Egyébként a 17:30-asal jöttél Pécsről, mert van ennek a járatnak egy Vi-s rásegítője.?
Trancernek az nem tetszik hogy a 64-es menetrendje érdekes ö szerinte! Ezt és így rendelte a város(talán csak szolo busz közlekedik rajta)! (Rendelő SzMJV, szolgáltató T.V.)
Nos itt a tanév vége, hamarosan az érettségizők és a vizsgázók is végeznek, úgyhogy több lesz a szabadidő. Tehát eljött az idő, hogy a korábbi hozzászólásomban említett programot elkezdjük, annak is a megállófotózás részét. Várnám az érdeklődők jelentkezését az adatlapomon szereplő címen! Lehetőleg legkésőbb péntekig, hogy az egyeztetések után minél hamarabb nekifoghassunk a munkának!
Megrendelik megrendelik, de itt van élő példának a 64-es, egyszerűen nem tudnak neki egy normális menetrendet csinálni. Hihetetlen, hogy 2-3 havonta kell változtatni mert szerencsétlenek egy normális menetrend kialakításra.
Nem semmi, ez a 16A már megint egy olyan fenomenális járat lesz mint a 13A, úgy látszik ezek nem tanulnak semmiből, hogy csinálják a fölöslegnél fölösleges járatokat. A másik, vasárnap még Vi-s menetrend lesz az akkor szép lesz, mennek majd üresen a kisegítő távolsági járatok, mert gondolom egy diák se fog már hétfőre lejönni Szegedre, tegyük fel most példának Soltvadkertről, vagy éppen Székesfehérvárról, hihetetlen komolyan :-).
"Te, ezt a menetrendet mi alapján hozták így össze? Valamilyen algoritmust írtak, vagy egy óra számlapját darts-ként alkalmazták az indulási időpontok kijelölésére... :-)))"
Az ütemesség erőltetése helyett bizonyára ez egy az utazási igényekhez maximálisan alkalmazkodó menetrend a szentesi TESCO járatnál.
Nem mellesleg a beinduláskori első verziótól eltérően figyelmebeveszi, hogy a buszvezető inkább a Tesconál pihenjen, mint a vasútállomásnál.
Én szerintem az ELR-401 helyén van már egy jó ideje, de lehet én tévedek.
Ygornak: A BHJ-909-ek nem egy jó múltja van, ez még a régi szép időkből indul mikor még Petőfin volt törzs 20-as (szombaton 22-es). Lényeg az, hogy már az akkori volt gazdái se szerették a 909-et a lomhasága és a zaja miatt, emlékszem is, hogy valaki mondta is inkább az AKF-940 mint a BHJ-909, tulajdonképpen mái napig nem értem, hogy miért nem selejt már ez a kocsi, esetleg a váz miatt, de motorikusan szörnyű a gépezet.
Akkor szomorú vagyok. Mindig szomorú vagyok, ha a Vidék leépülését tapasztalom. Akár buszjárat, akár vasúti megálló, akár vasútvonal, akár kisposta, akár iskola, akár tanyai vegyesbolt szűnik is meg.
Még '99 nyarán utaztam arra, ősrégi IK 266-ossal. Fehér-kapaszkodóssal! Félelmetes feelingje volt az öreg szekérnek a rossz úton, tanyák között. A csomorkányi templomromhoz igyekeztünk akkori (hmvhelyi) barátnőmmel. (visszafelé nem volt busz, emiatt Kútvölgy állomásra kellett átgyalogolni)
Jaja, készen vannak, amúgy a 813 vagy 3 hete kint van már, mikor először megláttam le is esett az állam, hogy ez... A 769-ek is van ám élete, nem semmi, hogy hagyják még élni, de ugyan ez a szituáció a BHJ-909-el is.
Helyközi és nemzetközi menetrendi módosítások június 16-tól a Tisza Volánnál.
Köztük az is, hogy megszűnik az 5161-es Hódmezővásárhely - Pusztaszéli út helyközi autóbuszvonal. Azt még nem tették fel, hogy a hódmezővásárehyli helyi menetrend is módosult-e és esetleg a 17-es helyivé vált rárósihoz hasonlóan ebből is helyijáratot csinálnak-e, vagy errefelé végleg megszűnik-e a menetrend szerinti autóbuszközlekedés:
Holnapra elkészül a KMB-545 és már reggel vissza áll a fordára, megnéztem volna a Mercit a 13:30-as Solti járaton, mivel holnap péntek ez van a fordájában. Igy még a soförök sem tudták mitcsinálnak vele holnap, mert reggel beér 6:45 re Pusztamérgesről és valószinü, hogy utána tartalék lesz, de úgy is kitalálnak neki valamit, mert rengeteg Kisegitő Járat van holnapra, azt mondák a soförnek ma délután a forgalmi irodában!
Ma a Kossuth L sugárúton vadiúj, festékszagú Mercedes busz vitte utasait Mórahalom, Ásotthalom felé. Láttam a kistérségi többcélú társulás kisbuszát is, utánfutóval, T.V. emblémával. Milyen jellegű feladata van? Mert nem úgy nézett ki, mint aki menetrendszerintizik.
- ma kint volt ABU-390, kis új fénnyel, ergo ő megmenekült. - volt ma Makóról bemászott ráncos Ik280 - rakparton 2 Drögmölleres Volvo - és a leírtak szerint MB Intouro tesztbusz
Elképzelhető, ha nem lesz kész, akkór az megy, de azt mondta a gazdája, hogy csütörtök, péntekre igérték, hogy elkészül, Hétfőn az IRZ-705tel voltak Székesfehérváron, és ma a HOG-563 voltak, de reggel feszik fel az Intourot.
ABU-390 - IKARUS 260.32 (1989) Vizsgálat ideje: M?hely neve: M?hely címe: Meddig érvényes: 2006.04.14. 06:29 Tisza Volán Szeged Szeged 2007.04.14. 2007.04.21. 07:53 Tisza Volán Zrt. Szeged 2008.04.21. 2008.05.08. 07:27 Tisza Volán Zrt. Szeged 2009.05.08.
..májusban járt le a műszakija. 1989-es gép, ellenben a szintén nemsokára lejáró műszakijú 2 BOX-os Ik260 1988-as. Inkább azt a két gépet kellene leselejtezni.
Aradi képek? (a méteres villamossín-nyomtávból gondolom)
Jó látni, hogy a busz nem vész el, csak átalakul. És az is meglepő számomra, hogy nálunk helyközi kocsiként használt (elöl-hátul ajtós) buszt ott helyiként használnak.
Infóm szerint, már itt van az Intouro a Volán Telepen kb dél óta, és holnap kezdi Tiszás pályafutását! Ha helyes az infóm akkór reggel 7órakór Ő megy Csongrádra!
Első képen hogyhogy mindkét Szőregi 435-ös bent volt? Kicsit más: Reggel iskolabuszként láttam elsuhanni valamelyik sárga rendszámos GTE-t, és a szőregi iskolánál pedig valamelyik szintén sárga rendszámos DUD-ot (Ik 280) láttam, de ez nem biztos hogy sulibusz volt. Mi lett a szokásos Volvóval? Ez is a biztonsági öves rendelet eredménye? (GTE-n biztos volt "Iskolabusz" feliratú tábla, én is gondoltam kirándulásra) Rendszámból számokat sajnos nem láttam, mert az egyik előttem suhant el, a másik előtt pedig én suhantam.
16.05-ös Sándorfalvi járatot is az új Regio vitte :D eléggé jó gép, bár a felső csomagtartó eléggé rosszul vannak rögzítve, jobban nyikognak, mint egy 280-as Ikarus...
Merem azt állítani, hogy eddig ez az egyetlen egy Regio amire azt lehet mondani, hogy szép, remélem lesz még belőle. De azért még mindig annak örülök legjobban, hogy alig van Creptonk, és ez azért egy jó kis fellendülést ad nem kicsit. Tényleg a héten jön Próba gyanánt az Intouro?
Kidugta az orrát a legújabb Alfa Regio, LMF-317 személyében. Délután már el is foglalta helyét, KBS-644 pedig délután már Csólyospálosra ment haza, CKE-813 pedig valószínűleg megkezdi tartalékszolgálatát. De forgalomba állt a felújított GOX-155 is.
Te, ezt a menetrendet mi alapján hozták így össze? Valamilyen algoritmust írtak, vagy egy óra számlapját darts-ként alkalmazták az indulási időpontok kijelölésére... :-)))
Május 15-től már változott is a szentesi (magán) Tesco járat menetrendje.
A Vasútállomástól naponta:
5.30 10.40 13.05 15.50 17.50 19.45 21.35
A TESCO-tól naponta:
8.45 12.50 14.40 17.35 18.30 20.05 22.15
Most már nem az első napi IK 260-as végzi, hanem egy sárga Neoplan midit (FLX-468) láttam rajta, enekm úgy tűnik, hogy aze gyik korábbi kiskunfélegyházi helyi kocsit, innen a legalsót:
Szentes, Hódmezővásárhely mellett - bár a Tisza Volán honlapján külön hírként nem szerepelt - Makón is megszűnt a Tesco-hoz közlekedő (2-es) helyijárat.
IRISBUS IVECO-Kapena 65C típusú autóbusz M3-as kategória, városi kivitelű busz, közforgalmú személyszállításra alkalmas Összgördülő tömeg : 7.000 kg Szállítható személyek száma : 38 fő ( 11 ülő + 26 állóhely + 1 sofőr ) Gyártási év : 2006 Első forgalomba helyezés : 2006.03.24. Motor : IVECO, EURO 3-as motor, 2.800 ccm, 146 LE ( 107 kW) Felszereltség : hátul légrugós tengely, retarder, elektromos utasajtó elől és hátul, hidraulikus vezetőülés, oldalt nyitható ablakokkal, hátsó ajtónál süllyesztett peron ( kerekesszékes utasok szállítására alkalmas).
Ilyen leírást adtak hozzá! http://www.italcamion.hu/webset32.cgi?Italcamion@@HU@@7@@733176533
Az új Alfa LMF-317 alacsonypadlós légkondis, digitális kijelzővel, állitólag Mórahalom és Ásotthalom önkormányzata nyerte a kocsit valami pályázaton és átadta a volának már a beszerzés intézését is, azal a feltételel, hogy lesz naponta több Gátsor-Indóház Tér járat. Kedden lesz az ünnepélyes átadója és utána majd már fog is dolgozni addig bent jegelik!
Üllési telephelyes, kocsi lett. Reggel 7:15körül ér be Szegedre, és 14:20kór megy Forráskútra ez biztós, de hogy közben és utána mitcsinál azt nem tudom.
Lassan kb. egy hónapja megszakítás nélkül dolgozik, kezd kikupálódni, csak nagy az olajigénye... Mostmár szerencsére a sebességet is beveszi, nincs "munkaundora", nem jönnek elő a régi hibái, kopp-kopp-kopp.
Tegnapi infóm szerint az ajtajával tréningeznek a mühelyben, ha megjavul akkór jönn ki, a KBS-644 gazdái kapják álitólag Gátsóri telphelyre a KBS pedig Csólyóspálosra kerül a CKE-813 helyére. Ennyit tudtam kiszimatólni várjuk a fejleményeket.
A mai Szőreg-Újszeged vasútgyaloglásból kiöntött az eső, és úgy döntöttem, hogy buszra szállok a (újszőregi? újszegedi?) temetőnél. Szerencsém volt, a 60-as busz öt perc múlva jött. DUD-031 ha jól tévedek. A busz és a buszvezető kultúrált volt, de a jegyárat, ami 300 forintot kóstált, sokalltam. Utaslétszám a csuklóson kb 10-15 fő között változott. Mars téren, mivel végig volt állva helyi kocsikkal a járda melletti rész, az utasok az úttestre voltak kénytelenek leszállni, és a buszok/autók között szlalomozva a járdára bemenni.
Megérkezet a Szegedre egy újabb Alfa busz állitólag csak egy darab és LMF-es rendszáma van alacsonypadlós és klimás, talán holnap már kidugja az orrát és dolgozni is fog, mert infóm szerint ma már matricázták. 3pontos biztónsági ővel vannak ellátva az üllései úgy mint az LLE-seknek, igy már van 6db iskolabusznak alkalmas kocsi itt a Tv-nél. Mert szeptembertől ezzek a kocsik fogják csinálni az iskolásjáratokat, állitólag.
Úgy látszik Szentes után Hódmezővásárhelyen is szerződést bontott a TESCO és a Tisza Volán, június 1-től megszűnnek a hódmezővásárhelyi TESCO-hoz közlekedő - 6T,9T,12T - helyijáratok:
Mivel május 31. pünkösd vasárnap, ünnep és ekkor - bár a menetrend nem jelzi - a vásárhelyi T járatok nem közlekednek, ezért utolsó közelkedési napjuk május 30-a, szombat lesz.
5 %-os kedvezményt ad a Tisza Volán külön kártyával (sale card) a teljesárú jegyből internetes jegyvásárlás esetén:
Este volt vagy nappal, mert ha este volt akkor no problémo mert vannak a Petőfis alacsony padlós fordákban Makkosi járatok, illetve a Tarjáni fordában (tegnap KZR-280) van 20-as. Ja és még a Mars téri alacsony padlós körfordában is van szombaton 21:30-kor 2-es, vasárnap este meg 20-asok vannak az említett alacsony padlós körfordában.
Egy példát is írjak a Volánbusz-nál a Bp-Szeged járata. Bp. ind. 18.30---> Szeged érk. 21.35 itt alszik/ lakik a soför/ majd másnap reggel vissza megy 7.25-kor indul innen Szegedről!
Jó lenne az ilyeneket kijavítani: Mert ez a busz már nem megy el Makóig! (3óra alatt)
http://www.tiszavolan.hu/Default.aspx?sm=602&pg=DistanceLines De azt nem mi közlekedtetjük az oldal szerint!! http://www.tiszavolan.hu/Default.aspx?sm=602&pg=DistanceLines ööö ezt nem értem itt is azt írja hogy a közlekedtető a Zala Volán
Minden rendben van ezzel az oldalal vagy csak én nem tudok elígazodni rajta :S
Távolsági járatban nekünk van kint alvós emberünk?Értsd(pölö elmegy Szombathelyre ott alszik/lakik, él/ majd vissza jön Szegedre és újból előről az egész)
Épp néztem az ismételt Házon kívült, kíváncsi leszek Szeptember 1.-től nálunk is megszűnik-e az új rendelet miatt az Iskolabusz rendszer amit ügye nálunk jelenleg az FGM-320 lát el, és Makón az Autósan gépezet. Gondolom ezért biztos nem lesz biztonsági öv szerelve az összes ülésre és gondolom az üléseket se fogják megmagasítani. Más: Tegnap hazatért a régi honába a KDJ-357 (Makkos). Egyébként nem semmi, hogy lovaglós alacsonypadlós szerepet játszanak a KDJ-és Csiták, nincs önálló fordájuk és csak ugrálnak össze vissza decentrumból decentrumba.
Volt egy hosszabb időszak, amikor nem is volt elővételi jegy a szentesi helyi közlekedésben, 2005. január 1-től vezették ismét be.
Akkor 100,- forintba került az elővételi jegy, a buszon vett 120,- forintoshoz képest akkor is 20,- forinttal volt olcsóbb.
A forgalmiban most sem árulják, más közepes méretű városoktól (Orosháza, Gyula, Hódmezővásárhely, Sopron, stb.) eltérően, de a bérletpénztárban nekem már adtak, bár általában a Kossuth téri hírlapboltban szoktam venni.
Ja, jut eszembe, egy darabig a TESCO-ban lévő lottózóban is árulták, de aztán ők már nem, viszont a TESCO-ban lévő újságosnál is lehet(ett) kapni.
Érdekes, de többször is próbálkoztam a szentesi autóbuszállomáson elővételben helyi jegyet vásárolni (kb éves-kétéves időközökben), de mindig azt a választ kaptam, hogy Szentesen ilyesmi nincs, vegyem meg a buszon :(
Ha jól meggondolom a valóban kis számú szentesi helyi utas között még soha senki mást nem láttam elővételi jeggyel utazni, legfeljebb buszon vett jeggyel, illetve bérlettel, vagy ingyen.
Ettől függetlenül biztosan más is vett már ilyet, de nem jellemző.
"Ti láttatok már Szentesit, Csongrádit, Makóit? Léteznek ilyenek?"
Mi az, hogy láttunk?
Én használom is. Néha úgy tűnik, hogy más sem:)
Szentesen van elővételi lyukasztós jegy, csak éppen lyukasztó nincs a buszokon, ezért tépéssel kezelik. Az áramost 135,- Ft, 20 forinttal olcsóbb, minta buszon vett jegy.
Megvásárolhatod az autóbuszállomás elővételi pénztárában és a Kossuth téri hírlapboltban (úgy tudom, hogy az Apponyi téri újságosnál is).
Emberek megtört a jég, sok év után újra déli váltásban van egy gázos autó, jelen formában jelenleg a HBA-532 nyomja a 90-90F-es szendvicseket. Ezt is megéltük újra :-).
Látszatra - kisbusszal - kihasznált volt ez a járat is. A Volánbusznak is van 1 járata Szabadkára, és azon is szoktak lenni. Tehát szerintem nagyobb a kihasználtsága mint a vonatnak..
És azt is szeretném megkérdezni: milyen kihasználtsággal közlekednek a Szeged-Szabadka-Szeged járatok? (mert az ugyanezen a viszonylaton közlekedő vonatok kihasználtsága hagy maga után kívánnivalót)
Oldtimer kinézetű jegy 2009-ből: (én még csak szegedi és hódmezővásárhelyi előrenyomtatott jegyet láttam. Ti láttatok már Szentesit, Csongrádit, Makóit? Léteznek ilyenek?)
EOT-681. Kicsit pislogtam a felirat láttán... Múltkor volt szó a tulajdonviszonyáról, de erre nem gondoltam, hogy már a Volán alvállalkozik a Partiscum Busznak.
De röhejes, mikor csatornázták a Csallóközi utcát akkor tudott a Nagyszombati utcában járni a 78A, nem értem miért kell ezt túl kombinálni, nem számít ezzel jól kicsesznek a Rókusi iskolákba járó gyerekekkel, gratulálok a szervezőnek.
Kihagytad még a felsorolásból a régi Szöregi törzskocsit, jelenleg Makkosházán lett honos a BPZ-882, ő is kapott kisebb-nagyobb esztétikai festést. Hát igen a múltban volt egy jó pár törzskocsi de most már javarészt mind lovagló szerepet játszik, de örüljünk annak, hogy csinosítgatják még és nem selejtezik le őket.
Azt azért bírná a búrám, ha a Tisza Volán átvenné a Csongrád megyei vasúti mellékvonalak üzemeltetését, és a cégnél kialakult munkamorállal és hatékonysággal működtetné, továbbra is vasútként persze. Hogyan mutatna mondjuk egy Uzsgyi, Tisza Volán színekben :)
Megoldás: adjuk át a Szeged-Budapest vonatok közlekedtetését a Tisza Volánnak, és akkor megmarad a kecske és a káposzta is: vonat és egy hatékony cég. :)))))
Ahogy látom a flotta komolyabb járgányai látogattak el Bp-re! Jó képek lettek!
"ilyenkor látszik, hogy mennyivel jobban járnánk mondjuk egy 2 óránként járó BP-Szeged expresszjárattal, mint a MÁV-val."
Hát igen és ráadásul nem késik, mint azt tapasztalhatjuk a MÁV-tól általában!
Más az egyik Citaro bent áll a telepen, de ahol lenne a rendszám ott nincsen meg az a műanyag(netán fém) burkolat!
Érdekeségek még az ELR-569 90-es csinált ma BPT-946 mintha ö is kapott volna egy kis felújítást legalább a felnik csillogtak a napsűtésben, ráadásul ö is 90-esebe volt, na meg az AKF-996, CJN-356 is felbukkant Tarján Víztorony ugyan azon viszonylatban( na jó lehet vmelyik F-es volt). Számomra azért furcsa picit, mert elég sokat jártak ki Dorozsmára, és talán az 569 az törzs kocsi volt.
"Ilyenkor látszik, hogy mennyivel jobban járnánk mondjuk egy 2 óránként járó BP-Szeged expresszjárattal, mint a MÁV-val."
Maximálisan egyetértek. Egyrészt olcsóbb (163 km vs. 191 km), másrészt gyorsabb (harmadrészt jobban szeretem a buszt ;).
Mellesleg nekem nagyon hiányzik a 11:00-s naponta, ugyanis a MÁV dec 14-ével gondolt egyet, és úgy döntött, hogy szétveri az ütemes a menetrendet, és a 10:44-es vonatot kihúzta hétfőn, kedden, szerdán és csütörtökön (illetve lehet, hogy vannak még egyéb korlátozások, pl. holdtölte előtti pénteken sem jár valamelyik ál-IC, de az Elvirát nem volt kedvem végigbogarászni), amolyan hungarikumként...
11:00-kor 3 kocsi (GBG-539, FLH-795, HMP-851) ment el BP-re expresszjáratként, valamint FHT-803 ment Kkfélegyházán át Kecskemétre. Kb. 5 percenként hangos utastájékoztatás volt, utaslemaradást nem láttam. Ahogy láttam több gép (pl. FLX-301) is be volt készítve a tárolóra, hátha menni kell. Nálam 10-ből 10 pontot érdemel a volán, tökéletesen kezelték a vasutassztrájkot.. ilyenkor látszik, hogy mennyivel jobban járnánk mondjuk egy 2 óránként járó BP-Szeged expresszjárattal, mint a MÁV-val.
Köszönöm, hogy feltetted ide képekkel illusztrált élménybeszámolódat. Azt azért valljuk meg, hogy az óránkénti helyijárat is elég vérszegény volt, már ami a járatsűrűséget illeti :( Szentes úgylátszik egy helyijárati szempontból elátkozott város: csak egyszer, Istenem, csak egyszer éltemben látnék már egy utasokkal teli helyi járatot a városomban!
Igen, változatlan a menetrendje hétköznap és hétvégén is.
A TESCO buszok menetrendjénél mondjuk országosan nemigen értem a Volános "munkaszüneti nap"-hoz való ragaszkodást, mert ezek a járatok vasárnap közlekednek, de a valódi munkaszüneti napokon pont nem, mert munkaszüneti napokon a TESCO zárva van.
Ezt pl. Hódmezővásárhely Tisza Volános helyi menetrendjében sem jelzi semmi a T járatoknál:(
Ehh, a régi szép idők, amikor a vasárnapi tiszafüredit ELS-580 meg a GVX-908 (IK280) végezte, majd az egy szem helyközi 435-ös (DZA-035) is elő-előfordult rajta :-)
Tuti, hogy a 119-es nem volt mosttanában Győrben, úgy ahogy a többi Contact semm, kb 1 éve még a 119-es csinált 1-2 alkalomal járt Dunaújvárosban, de Győrben már akkór sem.
Ezen a héten - május 10-ig - pedig egyszerre közlekednek még a Szentesen Tescohoz a helyijáratok is és a május 2-től beindított ingyenes járatok is, mert a helyijáratok menetrendváltozását elhalasztották május 10-re.
Ráadásul a város felé tényleg egyszerre, mert a TESCO-tól ugyanakkor, óra 05-kor van az indulás, de míg a helyijárat általában óránként ment, az új ingyenes járat 2-3 óránként. Menetrend a TESCO végállomáson és a buszon kitéve.
Nekem az óránkénti fizetős helyi sokkal jobban bejött, mint a sokkal ritkább, de ingyenes, ami miatt vélhetően a Vasútállomás és a Drahos utca között is ritkul majd a helyijárat.
Két "mögöttem az utódom" kép és a TESCO járat kocsija:
Az a Carrus ami Kaposvára járt a Zalaira rásegiteni, az a KBS-645, most ez a kocsi jár a Veszprémire rásegiteni Cecére, a KBS-695 meg Soltra jár, ugyancsak a Veszprémi elé. Szeghalomra a KBS-697 jár. Tiszafüredre meg a KBS-696.
Melyik Rába Contact jár Győrbe, mert szerintem egyik sem. Győrbe még vasárnap is az IAN-713 és valamelyik sárga rendszámos IES jár, Székesfehérvártól a KMB-545, Dunaújvárostól az IRZ-705, Kskunhalastól meg a KXW-373 a rásegitője, valamikór a Halasi rásegitő volt Contact a HSX-917 személyében.
A KMB-546 Szekszárdra jár vasárnap, a Miskolcinak meg Tiszafüredtől az FLN-324 a rásegitője. Ennyi helykőzi ugrik be hirtelen ami távolsági járatot csinál vasárnap.
Egyébként utasként egy hatalmas nagy piros pont a Tisza Volánnak, hogy általában normális ülések vannak a buszokban, még a kőhajításnyira levő településekre közlekedőkben is, nem derékig érő sz@rok, amik sok más volánnál többségben vannak. Nem tudom, hogy ez mennyivel dobja meg a busz árát, de jó, hogy nem ezen spórolnak.