Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Nekem ismerősöm az egyik itteni kutas. Ő mondta,hogy mindig a 3-as kútfejet hitelesítik az ellenőrök úgyhogy ne álljak a másik 5-höz, inkább várjam ki a sorom jobban járok. Azok 20literenként 0,5litert csalnak.
Hát igen a kattanásig töltést azért nem lehet készpénznek venni.
Történet:
Két kattanásig tankolok a shellnél, a kettő között várok ca 1 percet, így full tele a gép.
Tankoltam Székelyudvarhelyen 997 kmre 67 litert, volt még ca 10-11 literem. Ez a megszokott az ulyssenál már 3 éve, 80.000 km óta.
Lustaságom és időhiányom miatt nem mentem a szokott shell kutamhoz. Egy útba eső GP kúton tankoltam Székesfehérváron 996 km után, mikor is még fedkomp szerint volt 150 km és 13 literem /tartalék jelző még fel sem villant/. A 80 literes tankba 79 liter ment!!? Kérdem a kutast, hogy is van ez? Ő nem tudja, ő "csak" a kasszás és kiszolgálós, ha valami nem stimmel, hívjuk fel a főnökasszonyt, ő majd lejön Budapestről és válaszolni fog. Hja addig ott állok a kútnál és kivárom azt a cirka 2-4 órát vagy 2-3 napot.... Ezt benyeltem, és többet sem feléjük. Mindenki oda megy, mert 3 forinttal "olcsóbb" Ennyire durván lenyúlni embereket, nem semmi.
Bezony! Büszke is vagyok rá. ;-) Ha bele veszek egy mondjuk 3-5%-os km tévedést, amit esetleg a km óra tévedhetett, még akkor is nagyon jó érték. A gázolaj mennyiség biztos, színültig töltöttem, nem csak lekattanásig.
Kölcsön adtam egy erdélyi túrára a gépet még a gólyaláb baki előtt, akkor 2200 km-re evett 188 l benzint. az sem rossz ám egy benzines szívó kappától..
Tavaly nyáron mi is "hazalátogattunk " vele minden gond nélkül. Pótkereket nem vittem mert életemben nem kaptam még defektet autóval,és a Brembok miatt úgyse ment volna fel előre.
Sokan félnek a külföldi utaktól pedig az autó nem tudja,hogy nem Magyarországon van,ugyanúgy megy ott is.
Megvolt a Kappa kocsi főpróbája. Megjártuk Itályát, mentünk 2420 km-ert, szinte végig klímával, tele csomagokkal, a lehető legváltozatosabb körülmények között. (autópálya, országút, dugó, város nézés, tötymörgés, stb.) Mindezt 142 liter üzemanyaggal. Meg vagyok elégedve a géppel.
Kör lakú de a keresztmetszete U alakú, ha záródik a szívócsősor akkor tutira zárjon. Emiatt problémás itthon elkészíteni... Van még időm beszerezni csak jó lenne tudni hogyan kérjem azaz milyen néven forgalmazzák ezt a terméket. :) Vagy egyáltalán hogyan-honnan lehetne ezt beszerezni...
Nem rég leszedtem a hengerfejet. Gondoltam érdemes lenne belenézni a szívócsőbe, hát szétszedtem. Nekem a V.I.S-es verzióm van (2.0 20v 155 paci). Lényeg, hogy ez a változó szívócsőhosszos történet úgy működik, hogy elvileg alacsony fordulaton ennek a billenős szívócsősornak be kellene zárnia, elvileg gumigyűrűk tömítenek... na igen, nálam az 5-ből 4 gumigyűrű teljesen tropa, szó szerint szét vannak töredezve és hiányosak.
Srácok valaki tudja, hogy hívják ezeket a gumigyűrűket? Hogyan kellene ezt kérnem autósboltban? Vagy mit lehet kezdeni vele egyáltalán ha nem létezik hozzá újonnan gumigyűrű?!
Akkor ezek szerint nincs benne semmi csúsztatás. Őszintén megvallva nekem igencsak tetszik az autó, de azért haverom nem nagy "autóbuherátor", és azért már csak 17 éves a gépsárkány. Hát nem tudom, majd meglátjuk. Üdv. és köszönöm.
Mint egykori Kappa tulajdonos szeretnék tőletek érdeklődni egy eladó 2.4-es tds kombi (a drágább) Kappa iránt. Jelenleg is fent van a HaHun. Egy haverom nézeget autót, és tetszik neki ez is. A kép alapján szépnek és talán jónak tűnik, de mi az ország másik végén lakunk, így nem akarunk lyukra futni. Szóval az lenne a kérdésem, hogy valakinek van-e az autóról információja? Előre is köszönöm.
Magad felé van két kiálló fül azt kel benyomni. A képen a jobb már le van törve,de így is be lehet nyomni azért körömmel. (Teljesen el vagyok ájulva,hogy még erre is NÉGY zörgésgátló szivacsot ragasztottak a gyárban)
Hengerfej is lent van, hétvégén jön ki a motor, csak kalkulálni akartam, hogy ez még valami plusz hiba lesz vagy elég ha kitörölgetem az olajat. Hülyén írtam le mert a vastag csőben állt az olaj, természetesen a kicsiben is. Mindegy, akkor köszi a választ!
Ettől függetlenül pl. a kombi hatos egy remekmű számomra kívülről.
Szvsz. a Mazda készíti mostanság a japánok közül a legütősebb kasztnikat.
A motorokkal vigyázni kell. A II. generációs CR dízeleik (2007-2013, GH, 2,0D-2,2D) esetében ajánlott 180e km környékén a gyors, örömkönnyek közötti búcsú. (Csak jó messzire vigyék, nehogy hazataláljon :-DDD )
Sorba szállnak el 200e környékén a Denso gyártmányú, csiszolt gyémánt árában mért alkatrészek, melyek (ellentétben pl. a Bosch-al) nem javíthatók.