Az igazoló lapot töltsd le, ha megvan minde, be kell küldeni a természet járó szövetséghez , ahol elbírálják. Bélyegzés helyett el szokták fogadni ha dátomos fényképet mellékelsz az adott igazolópontról, hogy ott voltál. ( Bélyegzők néha sokszor világgá mennek valamerre )
Piros és Zöld túrák vannak, pl Rákoczy piros, Mecseki Zöld stb, ezek helyi térségi túrűk. Ugyanolyan jelvényszerző mind mint a Kék, csak kisebb a táv amit le kell caplatni. Dél-dunántúli piros túra például sovány 320 km. Ezekért is kaphatsz jelvényt.
Ettől még használhatod őket, a TTT oldalon vannak részletes túra leírások, olvasd át őket ha messztire akarsz menni, ne akkor derüljön ki hogy valami szabotász törtébt a jelzésekkel ( mint az velem sokszor előfordult )
Rákerestem a googleban a turistautak térkép szavakra és kihozott több dolgot is. Van a turistautak.hu oldal meg van a turistautak.openstreetmap.hu oldal. Valyon melyik a jobb, vagy melyiket érdemes használni ha tegyük fel, mondjuk elmennék túrázni? honnan lehet megállípítást nyerni arról hogy a jelzések és az útvonalak melyiken a jobbak? Van erről már valakinek tapasztalata? használtátok már ezeket az oldalakat?
országosból csak egy van, de van sok más hosszútávú túraút
pirosból a pest megyei piros, a dél-dunántúli piros, közép-dunántúli piros, az új Mátra-Murány (ez ráadásul erősíti a magyar.szlovák viszonyt is :-), palóc piros meg még ki tudja hány
zöldből a vasfüggöny túraút és az északi zöld
ezeket mind megtalálod azon a térképen amit az előbb linkeltem, bal oldalon a turistautak ezen a nézeten gombra klattyolva
Ja és még valami lenne: mennék túrázni a hétvégén Vindornyalakba (abban a régióban laknak az unokámék) ott megy a kéktúra vagy annak a környékében? Egyátalában hol lehet megnézni hogy hol megy el a kéktúra? Nincsen erről valamilyen térkép? Köszi!
A turistajelzéseknek hierarchiája van (kék -> piros -> sárga -> zöld, az országos jelentőségűtől a helyi felé haladva), ami többé-kevésbé működik, ráadásul minden nagyobb tájegységben vannak más sáv-turistajelzések is, az azonos színűeket meg nem lehet, nem is érdemes összekötni.
A Kék-kör is több évtized alatt jött létre, ez tényleg lehet gerinc, de bőven elég is gerincnek.
Van még úgy 20 ezer km turistaút, vannak tanösvények, zarándokutak, tematikus utak, szóval elég nagy a választék.
Bocs ha tulsagosan elmeleti vagyok, de ha van orszagos kektúra akkor nem lehetne orszagos zöldtúrát vagy országos sárgatúrát csinálni? És akkor az lehetne egy egész gerinchálózat, nem? Valaki hallot már ilyen ötletről?
Mivel egy féle jelzés nem mehet egy adott ponton három irányba - legalábbis eddig így volt - pld. Nagylakig a piros sáv ágazik le az AK- kék sáv jelzéséről.
"A leágazás helyén újabb tábla kell." - Egyetértünk.
Az viszont, hogy a későbbiekben leágazó célpontokat külön táblákra rakjuk, nem volt kivitelezhető, hiszen az 1-2-3 soros táblák mennyisége is adott volt, meg az is, hogy egy adott oszlopra egyáltalán hány tábla fér fel. A POI-sűrűség meg folyamatosan változik. A célpontok csoportosítása csak a nyilak iránya szerint volt lehetséges, más módon a táblanyilak elosztását nem lehetett kivitelezni. Megint egy olyan elméleti anyag született, ami nem veszi figyelembe a gyakorlati korlátozó tényezőket, kikötéseket.
A javaslatok másik része helytálló, mi is így gondoljuk.
De mért, hát szerintem ez egy eléggé jó öltet lene mert az jó tenne a gazdaságnak is meg a turizmusnak is meg a román-magyar kapcsolatoknak lehetne határokon átnyúló turaszövetségeket is létrehozni, a történelmi sérelmeinkein is jobban feljebb emelkedhetnénk, mert végülis a túrázás a lényeg meg hogy megismerjük a hazánkat és akár a történelmi magyarországot is, nemde? Szóval szerintem ez jó ötlet lenne, hát nem?
Ez - számomra - olyan ötlet mint a kék kör feltalálása, mintha eddig nem létezett volna.
Az Európai Hosszútávú Vándorutak is jó sok éve ki vannak találva és pontosan a korábbi OKT , AK , és RP-DDK útvonalakra épülnek. Pontosan ezt kifogásolta az Európai Gyalogtúra Szövetség, a jelenlegi projekt után, hogy az E4 - E7 jelzések elfelejtődtek pedig korábban ezekkel azért lehetett találkozni a túrákon.
Nyilván mindenki tudja, hogy a jelenlegi helyzet tele van hibával. Ezt vagy ki is mondja vagy nem, az Ő dolga. A most folyamatban lévő jelzésfestő vezetői tanfolyam anyagában jó hosszú rész volt a táblázás kérdése, helyes módszerei. Többek között javaslat is elhangzott a javítás módjára illetve az esetleges későbbi hibás munka elkerülésére hiszen mint azt korábban is jeleztem a természetben mozgó ember számára a legfontosabb információ forrás a tábla szövege és a rajta megjelölt jelzés amelyen - azt hiszi - eljuthat az adott pontba. Jelenleg ez nagyon sok helyen nem így van.
Ez az exponálás reményt keltő. De azt tudni kell, minden nap, minden értetlenül álló túrázó, minden információhiány sajnos, csak ront az MTSZ presztizsén. Ezt még fogjátok hallani tőlem.
Ezért szeretnénk a hibákat mielőbb megbeszélni és orvosolni.