Egyik tanárunk azt mondta, még pénteken, hogy a gép egyenlőre marad, mert a kiemelését nem tudják megoldani. Gondolom ki kéne a környékét pucolni. Jah, a gép kapott külső fényezést is pár éve, sokkal sötétebb, gondolom az eredetihez közelebb álló színe volt.
Vagyis akkor egyelőre "senki nem tud semmit", hogy mikor lesz az elszállítás? Valszeg ("a szállítási előkészítés sem történt meg ") akkor ma éjjel sem?
A V60 köszöni szépen még jól és a helyén van. Ugyan az elmult évek már itt ott megviselték (rozsda) A tető szerelvények fel lettek újjítva az elmult években, de a külső festés nem - ez van ha valaki feje felett megy az adok-kapok, azaz évek óta el akarják vinni már. Az jó hogy végre döntés született, így éppen időben kapja meg a 70. születésnapjára - reméljük eredeti szineit). Ugyan ma (vasárnap) még villamos pótló buszok járnak (nincs áram alatt a 17-es felsővezetéke), de még a szállítási előkészítés sem történt meg (szerelvényezés, védő földelés - bár ezek gyorsan eltávolíthatóak tényleges szállításkor) Megint más kérdés hogy a most 75 éve Budapest - Komárom villamosított szakaszán a menetrendszerű forgalom megindulásának évfordulóját végig várhatták volna (ugyan a hat évvel később készült V60 003 akkor még nem járt arra, a V40-es család magyar-angol kooprodukcióban elkészült első sorozata igen).
Igaz nem V40 és V44 de V60-assla kapcsolatos infó következik:
Mozdonyok mozgása lesz daruval trailerrel, stb......
Szombat éjjel a V60-as jelenlegi kiállítási heyléről átköltözik a parkba, felemelik, a trailer elviszi Óbudára és ott ismét vasúti vágányra kerül majd, innen saját lábán továbbítják őkelmét a parkba.
De nem marad árván a V60-as helye sem még kihűlni sem lesz ideje a vágánynak mert kerül oda egy V43-as. Még ezen az éjszakán........
Háát kérem nem kispályás mozgás megint ami jó téma a vasútfotósoknak.
Köszönöm az megvan. Igazából azokra gondoltam, amik itt voltak képként betéve, csak nagyobb felbontásban (ha van) mert ugye itt a képeket le kell kicsinyíteni. Azért köszi. De az eredeti füzete is megnézném, dobok egy mail-t.
rg7 felvitt eg yteljes V44 doksit a http://www.ganzdata.hu/repr_gk.html oldalra, ott találsz. Ha valamiért nem jó, akkor az enyém a füzet, megbeszéljük, kölcsön tudom adni egy óvatos fénymásolás erejéig.
Sziasztok! (ne kérdezzétek, hányadik odlalon találtam rá a topikra) Szóval kéne nekem egy lehetőleg nagy felbontású V44 jellegrajz, beméretezve. Ha valaki rendelkezik iylenekkel, bátran jelezze felém! Tudom, hogy itt is vannak jellegrajzok, de ezek nagyon picik. Gondolom ezek a rajzok láttak szebb napokat, nagyobb méretben. Tehát ha van valakinek, jelezze nekem itt. Köszönöm! M63-004
Az 1-es vonal topic /15/-be tettem egy kis irományt, villamositás, Kandók stb ,akit érdekel olvasson bele. Avégén a menetrendi táblázat kicsit bénára sikerült, de talán értékelhető.
V55.001 MÁV Ganz MÁVAG 50/1951 VM 10 V55.002 MÁV Ganz MÁVAG 51/1951 VM 10 V55.003 MÁV Ganz MÁVAG 52/1954 VM 10 V55.004 MÁV Ganz MÁVAG 53/1954 VM 10 V55.005 MÁV Ganz MÁVAG 54/1954 VM 10 V55.006 MÁV Ganz MÁVAG 55/1955 VM 10 V55.007 MÁV Ganz MÁVAG 56/1955 VM 10 V55.008 MÁV Ganz MÁVAG 57/1955 VM 10 V55.009 MÁV Ganz MÁVAG 58/1956 VM 10 V55.010 MÁV Ganz MÁVAG 59/1956 VM 10 V55.011 MÁV Ganz MÁVAG 60/1958 VM 10 V55.012 MÁV Ganz MÁVAG 61/1958 VM 10
V40.001 MÁV Ganz MÁVAG 16/1932 VM7 V40.002 MÁV Ganz MÁVAG 17/1932 VM7 V40.003 MÁV Ganz MÁVAG 20/1934 VM7 V40.004 MÁV Ganz MÁVAG 21/1934 VM7 V40.005 MÁV Ganz MÁVAG 22/1934 VM7 V40.006 MÁV Ganz MÁVAG 23/1934 VM7 V40.007 MÁV Ganz MÁVAG 24/1934 VM7 V40.008 MÁV Ganz MÁVAG 25/1934 VM7 V40.009 MÁV Ganz MÁVAG 26/1934 VM7 V40.010 MÁV Ganz MÁVAG 27/1934 VM7 V40.011 MÁV Ganz MÁVAG 28/1934 VM7 V40.012 MÁV Ganz MÁVAG 29/1934 VM7 V40.013 MÁV Ganz MÁVAG 30/1934 VM7 V40.014 MÁV Ganz MÁVAG 31/1934 VM7 V40.015 MÁV Ganz MÁVAG 32/1934 VM7 V40.016 MÁV Ganz MÁVAG 33/1934 VM7 V40.017 MÁV Ganz MÁVAG 34/1934 VM7 V40.018 MÁV Ganz MÁVAG 35/1934 VM7 V40.019 MÁV Ganz MÁVAG 36/1935 VM7 V40.020 MÁV Ganz MÁVAG 37/1935 VM7 V40.021 MÁV Ganz MÁVAG 38/1935 VM7 V40.022 MÁV Ganz MÁVAG 39/1935 VM7 V40.023 MÁV Ganz MÁVAG 40/1935 VM7 V40.024 MÁV Ganz MÁVAG 41/1935 VM7 V40.025 MÁV Ganz MÁVAG 42/1935 VM7 V40.026 MÁV Ganz MÁVAG 44/1935 VM7 V40.027 MÁV Ganz MÁVAG 45/1935 VM7 V40.028 MÁV Ganz MÁVAG 46/1935 VM7 V40.029 MÁV Ganz MÁVAG 47/1935 VM7
Óvári Mihály Villamos vontatás története Magyarországon
Magyarországon a nagyvasúti villamos vontatás bevezetésének a gondolata már 1910-ben felvetõdött. Ekkor több vonal villamosítása is szóba került, de ezek még nem alkottak volna egységes hálózatot. 1913-ben elhatározták az Olaszországban már sikeresen üzemelõ Kandó-féle háromfázisú 3 kV 15 Hz-es rendszer az Õrváralja-Petrozsény vonalon. A megvalósítást az I. világháború megakadályozta. Ugyanakkor a MÁV által kezelt Vác-Budapest-Gödöllõi HÉV hálózatát 1911-ben villamosították 10 kV 15 Hz-es (késõbb 12 kV 183/4 Hz-es) egyfázisú rendszerrel. A szolgálatot négy V51-es sorozatú villamos mozdony (a sorozatjellel ellentétben B`B` tengelyelrendezésûek voltak) és 11 darab négytengelyes villamos motorkocsi látta el egészen 1944-ig, amikor a háború pusztítása véget vetett a villamos üzemnek.
V 51 001 1911 Ringhoffer 1911.07.19. MÁV V 51 002 1911 Ringhoffer 1911.07.19. MÁV V 51 003 1911 Ringhoffer 1911.08.22. MÁV V 51 004 1911 Ringhoffer 1911.09.18. MÁV
This locomotives operate on system 10KV,15 3/4 HZ This system was change to
V51s were used for freight traffic on the Budapest-Veresegyház-Vácrátót line until 1944. Though the line was operated by MÁV, originally it was a regional railway company and I'm not sure whether the locomotives have ever been registered at MÁV.