Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Amúgy valamilyen szinten én is szeretek szöszölni a kocsival, részben ezért is nehezen válok meg a Toyotától. Nincs otthon garázsom meg aknám, úgyhogy szerelést szakira hagyom, de ilyenek hogy minden izzó cseréje, lámpatest kéderjeinek visszaragasztása, kavicsfelverődések javítása, kézi polírozás még nálam is befigyelnek.
Most hétvégén pl két napot "feküdtem a kocsi alatt", egyik picit sérült emelési ponton, a vonohorgon, egy keresztartót meg a kipuffdobon található felületi rozsdát drótkeféztem, RO55-öztem, kentem le koranttal, első hármat még le is fújtam alvázvédővel, persze dobot teljesen felesleges volt ...
Ez a JTD meg egyébként szívem csücske, már el is neveztem Grafinak.
Amúgy anyagilag beleférne a csere, ráfizetés, átírás, vezérléscsere, de valahogy most nem ez a legfontosabb dolog :)
Szóval majd lesz valahogy, kétségbe nem vagyok esve. A Toyota klubban is alig várják hogy 24 órában írhassák hogy "mi megmondtuk", "Avensisen ez az alkatrész olcsóbb lett volna", "A Lexus sokkal jobb" :D
Alapvetően meg autóra nincs szükségem, úgyhogy normális szempontokról sem beszélhetünk :)
Infó egy Kappa 20VT -ről. Ha jól emlékszem valaki listát vezetett a Magyarországi Kappákról. Ehhez egy kis adat, ha még nem szerepelne a listában. Ezüst limuzin. IXH-852
Invitáltam ide a fórumra, és bízom benne, hogy nemsokára üdvözölhetjük őt is a fórumon.
Néha felkerül hahu-ra egy két napra, majd eltűnik, nem tudom miért.
Ki is néztem magamnak, de valahogy a sors mindig közbeszól, már kezdem azt hinni nem akarja hogy Kappám legyen :(
Vagy a Corollám vevőjelöltjei léptek vissza, vagy felmondtak nekem melóban, most meg nagymamám van eléggé gyér állapotban. Ha már ő nem lesz, nem lesznek rendszeres hosszú utak, heti 1 városi használathoz meg nem akarok utazóautót tönkretenni, jó a felújított 17 éves 1.3-as Corolla is.
Úgyhogy szerintem csapj le rá, év elején még 142e km-rel és szervizkönyvvel hirdették, lehet valós a km állás ...
Tegnap kivettem a lengőkart, vagyis ami a vas oxidon kívül maradt belőle...
Metodikától függően csak 7 vagy 9 csavar, de küzdelmes volt, nem csak a lemezt pusztította a rozsda.
Ebben a csatában csavart nem veszthettem, nem volt kéznél másik.
Az első - belső szilent belső csavarját nem is tudtam meglazítani, csak azután, miután a flex beharapta a dugókulcs számára a helyet a lengőkar testébe.
Éppen a héten láttam a Top Gearben a Lancia-s epizódot, abban leszólták a fékjeit, elsőre állandóan befogott. majd 2 év gyártás szünet után levették a fékről a rásegítőt, és ettől nem fogott be, de nem is fogott rendesen!
2008-ban volt egy eladó Montecarlo Érden 550-ért papírok nélkül (és még csak azt se mondom, hogy lepukkant lett volna a képek alapján) ha jól emlékszem be is írtam akkor ide. Hajnalban jött a mail ugye a gyűjtéssel a ha-hu-ról, reggel felhívtam az illetőt és már nem volt meg.:-(
Valakinél megvan az is.
Egyébként egyik nap volt egy Kappa JTD is 630-ért elképesztő szép állapotú alapmodell 1 légzsákos. Az is egy napig volt fenn.
Most én azon spekulálok, hogy kéne valami szép historizáló felni. Ronal BBS ACT vagy esetleg egy Gotti.
Nos akkor gratulálok. Pont erre számítottam, mert amikor összehasonlítottuk a Szeky féle szivattyút az enyémmel, a Szeky által kidobott tűnt jobbnak. Az lógott kevésbé. Pedig nálam sem volt semmi hangja a láncnak, és szépen tette is a dolgát a szivattyú.
Erről a távolságról, mozgásról beszéltem a múltkor. Szóval a csapágy csésze most teljesen balra van tolva a főtengelyen. A hézag 1.65mm. Mivel teljesen el lehet tolni jobbra így ez a távolság ugye elveszik, illetve a másik oldalon jelenik meg. Szóval 1.65mm-t tud mozogni. Kézzel mozgatva ez ijesztő. Erre írtátok, hogy a főtengely tud jobbra-balra mozogni ezért kell ez a mozgás. De kell ennyi?
Régebben már írtam a segéd szíjfeszítők különbségéről. Nos most le is fényképeztem.
A legfelső a JTD, az alsó kettő TDS. A jtd és a felső tds teljes hossza megegyezik 70mm. A görgő síkja szintén megegyezik, kb 40mm a motor felfekvő síkjától. A kettő között az a különbség, hogy a JTD csapja átmérő 22mm, míg a TDS-é csak 20mm.
A legalsó TDS teljesen más. Annak teljes hossza csak 52mm. A görgő felfekvő felülete kb 35mm-re van a motor síkjától. A csap átmérője szintén 20mm.
A JTD-t nem lehet a TDS-re felrakni a csap átmérő különbség miatt.
A Két TDS elméletileg csereszabatos. Valójában mégsem mert nem lesz síkban a görgő és a szíj. A felső TDS a régi motoromról származik ami 838 A3000 (elméletileg 96os), az alsó TDs pedig az osztrák TDs-ről ami szintén 838 A3000 (elméletileg 95-ös).
Erre varrjon valaki bármit is.
A rugók hossza sem passzol. A jobb oldali a JTD-ről van és teljes hossza142mm(furat táv114mm). A bal a TDS-é ami 130mm(furat táv 104mm).
Nem akarsz venni inkább dobot? 27-ért már van kedvezmény nélkül. A töltés dolog. Én még sosem mértem meg,de ha indul reggelente nincs vele gond akkor jó az.