Helembai híd hivatalosan még nincs átadva, szlovák oldalon néhány méteren burkolathiány van a kerékpárútban, de a közúti részen át lehet döcögni. A magyar oldalon Szob felől a híd lábáig vezet a jó minőségű bringaút.
Szlovák oldalon közút, Helemba- Garamkövesd -Párkány
A Straván azt látom, csapattársaim a múlt héten országútival Ipolydamásd és Helemba között mentek át az Ipoly felett, ebből azt gondolom, megnyitották a hidat. A montisok a szobi vasúti hidat használták, aztán a Duna-parton mentek Helembáig (ez földútnak látszik a Google Maps 2019-es képein), visszafelé ők is az ipolydamásdi hídon mentek, aztán viszont letértek a folyó bal partján az EoroVelo6-ra, úgy sejtem, már ez is elkészült (Google Maps 2020. májusi képein már a földmunkák folytak az építésénél).
Sziasztok, meg tudná valaki mondani, hogy outival Párkány és Szob között merre érdemes menni? A határmenti vasúti hídon már kész a bringaút? Vagy Garamkövesden át? Esetleg még feljebb Ipolyszalka, Letkésen keresztüL?
Nekem a telóm Xiaomi, azt meríti le a GPS igen hamar. Osmandot használok, annak a térképe igen jól használható és a navigáció is egész jó, biciklire is. Úgy használom, hogy bekapcsolom és megjegyzem a követendő irányt.
A másik gáz vele, hogy néha a GPS nem szinkronizál rá a szatellitekre. Megtalálja őket, de nem szinkronizál, tehát nem tudja a saját pozícióját. Kell neki néha akár negyed óra is, hogy megtalálja. És nem csak akkor, amikor nagy távolság van az előző helytől.
A GPS készülékem egy Garmin e-Track, a legutolsó. Az mindig gyorsan megtalálja a helyet és elég pontos - persze a 3m pontosság az inkább csak a reklámban van. Azért egy széles utcán helyesen mutatja, hogy melyik oldalon volt a bicikli út.
Az eredeti Garmin térkép nehezen áttekinthető. Egy másikat használok, amit az Internetről töltöttem le, de ez is érezhetően gyengébb, mint az Osmand. A GSM készülék másik problémája az, hogy a navigációt sokkal nehezebb beállítani és sokszor nem találja meg az utat sem. Nagyon körülményes az útba közbeeső pontokat beadni. Egyszer már írtam, Szobon beadtam neki, hogy vigyen Budapestre és a kompot és a dömösi völgyet ajánlotta, át a Pilisen. Nem sikerült Vácot beadni közbülső pontnak.
A fejcsőnél alul az egy repedés? Ha az, és nem szeretsz barkácsolni, akkor felejtős. Ha nem, akkor megér ennyi pénzt, én alkudni is próbálnék, de ezt mindenki maga tudja....
Én a bicón is Garmin Gpsmap 66sr-t használok, ami alapból egy túra gps, multiband, tehát jelenleg a legpontosabb tracket húzza, és nappal, napsütésben is jól olvasható, és az üzemidővel sincs gond, sokkal tovább bírja, mint egy teló.
Nem igaz, hogy gyenge lenne a térkép, ingyenesen is szuper térképek tölthetők rá: csak egy példa: OpenHiking.eu Egy gond van vele: új ára kb. 200k (használtan nyilván olcsóbb)
Nem tudom, mióta Androidos telefonom van (olyan 9 éve, Nexus 4, Experia Z3, Oneplus 5, most Oneplus 7T), soha nem kapcsolgattam a GPS-t, és normélis használattal másfél-két napot mindegyik elment.
Persze aktív navigációnál gyorsabban merül az akksi, de az inkább a folyamatosan aktív képernyő miatt van, nem a vevő miatt, szerintem. Autóban nyilván töltőn van a telefon menet közben, a kerékpáron meg mondjuk 10%-ot merül óránként.
Nem tudom másoknál hogy van, de az én telefonomban a GPS vevő teli tüdővel szívja le az aksit. Állandóan bekapcsolt GPS-el 3-4 óra alatt kimerül a telefon. Ezért a GPS-t csak be-bekapcsolós üzemmódban használom. Ellenben a kifejezetten erre készült GPS vevők (Garmin, Magellan) simán elmennek folyamatosan 24 órát egy töltéssel. Viszont a térképük sokkal gyengébb.
Szeretnék egy trekkinget venni, kérlek segítsetek, megéri-e ez: Ennyi info van róla:
2014-es Focus 28”
Teljesen jó állapotban van, lámpák,váltók működő képesek. Shimano váltó, Shimano hajtó karok, Michelin gumik. Hajtó kar közepétől a nyeregcső nyakáig a hossz 61,5cm.
Vagy kerítesz egy régi Shimano flight deck kilométerórát ami a sebességből és az áttételből számolja vissza a hajtókarfordulatot még lejtőn gurulás közben is :-)
Alapvetően tök jó, mert adja magát a dolog. Viszont a telefonkijelző baszkurálását el kell felejteni. A próbákat gyalog, vagy kocsiban csináld, és a legjobb, ha viszel egy akkut és beledugod, a kijelzőt meg fixen bekapcsoltatod úgy, hogy mindig lássad. Napfényben is, sötétben is.
Amiket feldobtam a telefonra (ájfon se) Panobike+, Cyclecomp, E-tube ride, Bikebrain, GPSspeedKMH, Speedometer (ebből két félét is találtam ugyanazzal a névvel)
De nem próbáltam még végig az összeset és nincs olyan Bluetoothos bigyóm se amit hozzá lehetne kötni, mondjuk pedálfordulat-számoló, vagy szívverésnéző.
igen, nekem volt ilyen legolcsóbb 10e forintos gps. alapvetően jól ment, de mondjuk egy Paprét fás szerpentinen nem sok helyen érintette a track az aszfaltot. :) szóval kb. mérésnek megtette, de egy hagyományos, kerékjeladós óra megbízhatóbb volt. persze nyilván az nem mért szintet.
Nem tudom az okát, de a Bryton előtti időkben pl. egy Lánchíd átkelés olyan volt, mintha egy harckocsi alakulat egyik tagjaként a mederfenéken nyomultam volna a túloldalra - azaz, kaptam néhány méter plusz szintet.
néha, ha elfelejtem vinni a Bryton-t. működik, de nem pontos, városban és rosszabb gps vételű helyeken elég húzós pozíciótévesztést tud produkálni. pl. lementem a Margit híd lábához a Dunánál és simán betett a folyó közepére a track szerint. tehát nem kicsit mellé, hanem bele a közepébe. :)