sziasztok.egy kis segitsėg kellene uj tulaja vagyok egy 1.9td nek termosztàtot kellene cserélnem de nem talàlom.merre lehet?meg lehet hogy elöbb utobb egy hàtsó hid felujitàsra is szügség lenne.elfogatható àron ebben is tudnàtok segiteni?köszönöm elöre is
Xsara II. COM 2000-es kapcsolónál az irányjelző kar használatakor kikapcsol a világítás. Mozgatásra visszakapcsol. Viszont alkonyat után már nincs gond, világít folyamatosan. Igaz a visszajelző villog, de az nem elviselhetetlen.
Tudja valaki, hol található az a szenzor ami érzékeli az alkonyatot? Ha azt letakarom, elméletileg folyamatosan világítani kellene a fényszórónak. Lehetséges ez?
Átestem ezen is már.Nem szakadtam meg a röhögéstől amikor szétszedtem a kormányt.Szanaszét repült minden.Amolyan négykezes mutatvány,de a fed.comp. kapcsolót kiforrasztottam egy mikronyomógombra.
A fényszóró most lesz altuális,mert a karon lévő kapcsolóra ha van még nyák a kopott részen,rá lehet forrasztani,de nekem eddig tartott(2 év)
Múlt héten estem bele ebbe a hibába én is.Két vezeték van,egyik a gerjesztés,másik a "diagnosztikai" vezeték.A diag.vezetéjka motorvezérlőbe megy,ha megszakad,működik minden csak hibát generál.
Egyszerű megoldani a problémát, csak kell hozzá akna vagy emelő. A motor alján a klímakompresszor környékén van egy kábelcsatorna-szerűség. Ebben fut többek között az a két vékony vezeték ami a generátorból indul. Na ezek közűl szakadt meg egy(vagy mindkettő). A kábelcsatorna kidörzsölte a vezeték vékony szigetelését, az meg szépen elrohadt. Bele kell toldani egy darabot. Húzzál rá egy jó hosszú zsugorcsövet a szálakra(külön-külön), mert az megvédi a toldást a beázástól meg az újbóli kidörzsölődéstől.
A suttyó márkaszervizeseknek meg ne áruld el a megoldást!
Egy idő után állandósulni fog a hiba(ha teljesen elrohad a vezeték a sérülésnél). Akár 15cm is ki tud rohadni belőle. Képet nem tudok prezentálni, de azt hiszem elég jól leírtam a tudnivalókat. De ismételjünk. A generátoron van egy kicsi csatlakozó(felűlről jól látható). Ebből indul két vezeték ami valószínűleg az agyba megy. Ezek a vezetékek vékonyabbak mint általában a többi, mert terhelés nincs rajtuk csak jelet adnak. A kábelcsatornához csak alúlról lehet hozzáférni. Jól meg kell nézni, mert a vékony vezetékek jól "elbújnak" a vastagabbak között.
"Amúgy a márkaszervizben is csak pislogtak, hogy van töltésem, de mégsincs."
Pont ezért ne áruld el a suttyó márkaszervizeseknek a megoldást.
Ha nem tudsz aknára állni akkor keress egy kis szervízt ahol téged is beengednek a kocsi alá és csináljátok meg együtt.
Nekem ma kezdte el ugyanezt csinálni (ráadásul szintén 2002-es autó), ezért kerestem rá a problémára. Alapjáraton is 14,27 a feszültség, viszont a Battery Charge Fault mindig jön.
Helló nekem is ugyan ez a problémám ,2001-s xsarám vann.Egyenlöre ugy járok vele hogy a kocsiban a biztositék sorból kiveszem a jobboldalból felülrül a 4-ik biztit,de ugy hogy kulcs be ,elfordit de nem indit aztán bizti ki és indit.Igy legaláb nem tiltja le a fütés ventillátort.De ezse végleges megoldás mert valamikor még igy is elöjönn a hiba.
Nekem a jobb oldalon van a gond, a fedkomp gombjával. Viszont nem szedtem szét az egészet, túl nagy munka lett volna nekem. Lehet viszont a neten találni használt COM2000-res bajuszkapcsolókat, 15-20e Ft körül.
2002-es Xsara II-m van, a következő a gondom. Inditás után kiirja, hogy Battery Charge Fault, valamint kigyullad az akksi lámpa. Elvittem autó villamossági szerelőhöz, ott felújitották teljesen a generátort. A hiba azóta is fenn áll, viszont nem állandóan, egyik nap igen, másik nap nem. Pl reggel hidegben nem, majd délután meleg garázsban igen. De nem teljesen kiszámitható. Természetesen a szerelőnél nem produkálta :)
Hurcolom magammal a multimétert, és sikerült megmérni amikor hiba van, és 14.13 Voltot mértem járó motornál. Leállitva 12.6-ot., tehát mégis volt töltés.
Olvastam, hogy szétszerelted a kormányoszlop kapcsolót. Nekem is szórakozik, irányjelző használatakor lekapcsol a fényszóró és mozgatnom kell a kart, hogy visszakapcsoljon. Egyre ritkábban sikerül. Megpróbálom megberhelni. Van valami trükk leszereléskor amire figyelnem kell?
Sikerült kideríteni a hibát a légzsák vezérlő volt a bűnös be tettem egy másiakt és rögtön kigyuldat. Azt gondoltam hogy el durantak egyszer mert nem belevaló volt bele téve. De azt gondoltam hogy egyszer elsült legalább jelez hogy rossz vagy villog.
De arra nincs ötletek hogy a magnóhoz miért nem megy pozitív de biztosíték rendbe de emiatt a bsi-be se kapcsol jól és a műszer falon ha leálítom az autót a mutatók ott ragadnak.
Én is gondoltam erre tegnap szét szedtem a műszer falat és ebbe olyan ledek vannak mint a telefonba szóval semmit nem leht látni elektromoságot nem mertem rá adni. De szerintem össze fügésbe van azzal hogy oda nekem kell tennem 12v-t és csak akkor működik rendesen a műszer fal.
én nem emlékszem, hogy el kellett volna távolítani azt a lemezt. így nem látszik a fej? ha nem, akkor dugd rá a csatit és kapcsold be a cd -t. akkor elöugrik a fej, ezután tisztítsd.
Most vettem egy xsara 1.9d-t. Sajna elég ramaty állapotba van de én ezt számoltam is. Az elektronikával vannak gondjaim.
Az első probléma ami a rádióhoz menne állandó pozítívon nincs jel így ebből kifolyólag nem megfelelően működik a műszerfal sem.(meg kerestem a kábelt nincs szál szakadás) Ha annak a kábelnak edok pozitívat akkor minden megfelelően működik, de a légzsák vissza jelző sehogy nem akar kigyuladni ellenőrzésre se. Szerintem volt nyilva a a légzsák mert nem a megfelelő légzsákok voltak benne szóval lehet az indító hibája, így jelzi hogy nem működik?
Hát, elbizonytalanított a túl sok rugó és csavar... Nem merném levenni a felső lemezt, mert már ahhoz is legalább 3 rugó kapcsolódik, és még oldalról is fogják a csavarok. :/
Milyen géppel olvasted ki ezeket a hibakódokat? Nem volt előttük B betű? Kicsit több információ kellene, de talán a legjobb lenne megnézni a légzsáknál az élő adatokat! Nagyon hamar rávezet a hiba okára ;)