Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Most, hogy hazaértem a szedánnal, azt hiszem, megértettem az olaszokat és a Kappát.
A kupé is érdekes volt, de a törött kipufogójával és annak következtében vadállati orgánumával felemás érzéseket keltett bennem.
A szedán viszont egészséges kipufogóval aludt, mikor kedd este 11 kor lámpázni kezdtem a hasát.
Majdnem Olaszországban ültem bele (kb. 80 km-re a határtól), egy év szabad ég alatt állás után friss akksival pöccre indult, sehol rohadás, a kupé esetében mumus lengőkarokon csak felületi rozsda, semmi komoly, az emelési pontok környéke sincs szétbarmolva.
A beltér sem lelakott, egy kisebb szakadás van a bőrön, a vezető oldali ablakemelő kapcsoló csoport mellett.
Alkatrésznek szántam volna a kupéhoz, de nincs szívem elrondítani, annyira jó...
Két dolog fogalmazódott meg bennem:
-Kíváncsi lettem a kombira is. :-)
-Az asszony megöl, ha még egy autót bevásárolok...
A közeljövőben meglátogatom 16vt Kappa kábelkészlet ügyben (Fiat18), de nekem piros kábelből készített kellene. Nem tudom az is van készen vagy legyártja?
Majdnem jó amit írtál, ha megengeded pontosítanám.
A trafóra csatlakoztatott "gyertyapipáról" te lehúztad a szilikon gumi házat. (legalább látszik a belseje is).
Normálisan a "gyertyapipa" egyben jön le a trafóról. A trafó csatlakozóban egy 4 mm-es fogazott csap van, a gyertyapipában pedig egy rugós hüvely.
A te képeden látható fekete bakelit házban van egy 1 kohm értékű zavarszűrő ellenállás. Ha ez szakadt (a műszer végtelen ellenállást mutat) vagy több mint 10 kohm-ra nőtt akkor a pipát cserélni kell. Cserélni kell akkor is ha a gumi -ami a gyertyára zár- kikeményedett, megrepedezett, szakadt. Előfordulhat hogy a rugó nem érintkezik szorosan a gyertyához. Ilyenkor fehéres vagy zöldes oxidréteg jelenik meg rajta. Alkohollal le kell tisztítani és finoman meg kell húzni a rugót hogy ismét szoros legyen.
Üdv! Nagyon jól hangzik! Holnap délelőtt a harmonikás csövet át tudom nézni, ha nem az a ludas akkor szerintem trafók s kábelek is kelleni fognak, mert különben a szerelők se nagyon jutnak előre, mi meg költözés közben vagyunk. Írok mailt is a részletekről. Köszi!
A fojószelep előtti vastag harmonikás cső nem repedt? Alul szokott és nem látszik,falsot szívogat ugyanezt produkálja. Gyertya nem hiszem,hogy rossz volt. Én 50ezret tettem bele vétel óta,előtte ki tudja mikor cserélték mégis jók.
Nekem a TDS-ben van. Nem eladó mert ugye használom, de megvizsgálásra, kipróbálásra kölcsön tudom adni. Pont olyan mint a képen (csak kicsit tisztább).
Én nem találtam rá megoldást (mármint a vonóhorog és műbizonylat összepárosítására csak súlyos összegért.) Bontott horog 10-15, hozzá papír majdnem ennyi.
Egy új vonóhorog pedig 32ezer papírral. Ez volt a legolcsóbb, asszem a racingon találtam egy céget. Bosal horog 38 körül van.
A szerelő szerint gyújtással van a gond, de én nem tudom. Sajnos csak hétfőn tudnak vele legközelebb foglalkozni. Az olajbetöltő feletti csatlakozók mi célt szolgálnak? Ott volt egy kis benzinfolyás a visszatérő csőből. De arra azt mondták nem lehet gond. Tegnap már induláskor alig volt alapjárat s akkor láttam h ismét volt benzinfolyás ott. Kis várakozás után viszont újraindítva ok volt. Az egyik csatit amihez hozzáfértem ott levettem s száraz volt.üdv!
Gyújtótrafó-gyertyakábel esetleg lenne valakinek fölöslegben (2.4 benzina)?
Ezekre vetődött a gyanú árnyéka, miután a gyertyák cseréje csak rövid időre feledtette a problémát és picit más is lett a tünet.
Gyertyacsere előtt terhelésre berángatott, s néha lépésben haladáskor. Finoman közlekedve nem jelentkezett a tünet. A gyertyacsere után talán 20 km volt tünetmentes, aztán eleinte csak átmeneti s pillanatnyi kihagyást éreztem (gyújtáskimaradás?) aztán felérve Pestre (ott azért vannak Kappák! :) nagyvárosi forgalomban bizonytalan alapjárat (nem mindig) és hozzá ismét motorvez hibakiírás lett.
Néha az alapjárat magától beállt 5-10mp alatt, vagy tovább kellett indulni s nem volt gond. Az alapjárat beállása néha egy pillanatra kb 1100ra felugró fordulat (nem gázpedállal adva) után történt s a check felirat is azonnal eltünt.