az, hogy a helyjelölő táblákon 4 tizedesjegy élességgel lettek megadva a koordináták, az egy dolog. Itt az arculati megkötésekhez kellett alkalmazkodnunk, ez csak "felirat". A kézi GPS/GNSS vevőkkel, mobileszközökkel elérhető pontossághoz amúgy ez bőven elég. A táblák kihelyezéséhez átadott nyilvántartásban 6 tizedesjegy élességgel közöltük az adatokat. Az megint más kérdés sajnos, hogy a kivitelezők ezt mennyire használták ki. Sok szereplős volt ez a felvonás is, amúgy sem mi rendeztük a színdarabot, nem mi írtuk a forgatókönyvet sem, bizonyos szintig "improvizálhattunk" benne úgy, hogy a lehetőségekhez képest a legjobb legyen.
Az is érdekes, hogy 4 tizedesjegyig vannak kiírva a táblákra a GPS koordináták, holott a kihelyezéshez minimum 6 tizedesnyi kellene a tüsszentés biztos elhelyezéshez!
Ugyan akkor a filmet elnézve, meg kézi GPS-ekkel vitték ki a táblákat...
De nem akarom korbácsolni a hullámokat, mert az jó, hogy legalább vannak táblák :)
Egyszer majd csak rákerülnek a szakmailag megalapozott feliratok is.
Jól gondolom hogy a turista alkalmazásokban a leginkább elterjedt koordináta formátum a fok perc,tizedperc alak? Ezzel szemben a táblákon a fok.tizedfok alak szerepel :-(
Ki kellett szórni x ezer táblát. Ez kellett a teljesítéshez. A tartalom nem volt lényeges, és gondolom a táblák zöme autóval megközelíthető helyre került.
Ez az útvonal a másik, melyet "kellemetlenül érintett" az M31.
Minden ágát-bogát még nem ismerem, de azt hiszem létező, az átjárás az M31 alatt ui. lehetséges, remélem a felfestés sem maradt el.
A Bolnoka hosszú, déli lejtőjén vezet, keletre a Rákos-patak völgye, nyugatra Kistarcsa és Kerepes.
Érdekes a Pécel utáni kunkor, érdemes egy körsétát tenni!
Mogyoród környékén igen hangulatos erdőben vezet, ott jók a jelzések is. Szinte hihetetlen, de Szentjakab HÉV megállójához nem vezet aszfaltos út. Van egy hangulatos alagút a HÉV alatt, itt vezetett egykor a sárga, de ez már egy másik történet.
Két részesre tervezetem ennek az útvonalnak a "bemutatását" , de a folytatással kapcsolatban tegnap problémákat tapasztaltam Őrbottyán határában. Elvben legalább Galgamácsáig kéne lenni, de nagyon úgy néz ki, hogy a valóságban nem létezik ott, ahol a viszonylag friss, hagyományos térkép szerint léteznie kéne.
Igen, jól tudod, általában helyi egyesületek végezték és valóban elég jól sikerült. Amibe bele lehet kötni ezzel kapcsolatban, az csupán az, hogy a régiek eltávolítása/szürkítése, ami feladat volt, hát az nem mindenhol sikerült.
Szerintem megkockáztathatjuk hogy az Országos Kéktúra jelzettsége talán még soha nem volt ilyen jó mint mostanában. Nem túlzok ha azt mondom hogy 80-90%-án fától fáig jelzettséggel térkép nélkül is el lehet menni, legalább is nekem ilyen tapasztalataim vannak, azzal a plusz gondolattal hogy ez más, kéktúrán kívül eső területekre is igaz, például a Karancs-vidék jelzettsége is kiváló lett a közelmúlt jelzésfestéseinek (ZÚTE) köszönhetően.
Jelzettség a Mátrában már tavaly is jó volt...
...éppen akkor jártunk arrafelé -tökéletesen véletlenül- mikor a bélyegzőládikát helyezték ki az új pecsételőpontra a Vércverés csúcsának közelében.
(azóta már ezt is felváltotta egy újabb ládika, sőt újabb jelzésfestés is volt azóta ha minden igaz)
A Kékes TE aktivistái szimpatikusak voltak, beszédesek és nem mellesleg remek munkát végeztek, és végül az én fotóimat is átvették az albumukba. :-)
Az, hogy sértődött vagyok-e vagy sem, az a dolog lényegét tekintve mellékes. Mert a lényeg az, hogy elköltöttetek csilliárd pénzt a projektre, ami rosszul sikerült. Lehet itt etetni, hogy majd micsoda hibajavítás lesz, de... miből? Ki fogja ezt fizetni? Ha eddig nem voltak fontosak a visszajelzések, most majd azok lesznek? Ha eddig nem értettetek hozzá, most majd érteni fogtok? Ha eddig nem érdekelte a projektben közreműködő sok embert, most majd fogja? Megkapták a pénzüket, aztán leszarják. Nem kell az etetés.
Az egész kék túra körüli felhajtásban véleményem szerint a felújított jelzések sikerültek a legjobban. Nem tudom, így csak tippelek hogy a festést az illetékes turista egylet tagjai, tehát elhivatott, és hozzáértő emberek végezhették.
Szerintem is az a típusú párbeszéd visz előre amelyet garassal kezdtetek meg. Rengeteget járok túrázni, egyáltalán nem annyira rossz a helyzet mint itt néhány topiktárs felvázolja. Van hiba bőséggel, de van pozitívum is nem kevés.
Majd csak összeáll a kép egyszer. Kutya ugat, karaván halad.