Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Daemon Creative Commons License 2011.03.17 0 0 573

Bocs. Most láttam a legelső kérdésed, amire nem válaszoltam.

Nem Hdi, hanem 1,6 benzin.

Előzmény: Mr.Dimitrij (572)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2011.03.16 0 0 572

 

Akkusarut egy percig vedd le.

 

Előzmény: Daemon (571)
Daemon Creative Commons License 2011.03.16 0 0 571

Köszönöm a kimerítő választ. A következő kérdéseim vannak:

1. mi az a FAP?

2. mi az, hogy Tolj resetet? Mit reseteljek, és hogyan?

 

:)

előre is köszi :)

Előzmény: Mr.Dimitrij (570)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2011.03.16 0 0 570

Milyen motor van benne?

 

A FAP-osoknál szokott lenni probléma a részecskeszűrő eltömődésével vagy a FAP folyadék "elfogyásával". Sok városi, 5-10-20km-es távokon nem tudja kiégetni a cuccot a vasból. Tolj egy resetet és bőgesd meg magas fordulaton (pl. 3-asban autópályán 100-zal, aztán hűtsd vissza, leáll, reset, és újból utánégető...)

Amúgy ez egy általános hibaüzenet, ilyenkor letilt az elektronika, szinte bármi okozhatja, de legtöbbször ez.

GO szerviz, hibakód olvasásra.

 

Előzmény: Daemon (569)
Daemon Creative Commons License 2011.03.16 0 0 569

Sziasztok!

 

Vajon mit jelenthet az Antipollution Faulty hibaüzenet? Érezhetően nem megy húz a kocsi, mióta ezt kiírta.

Top Pug Creative Commons License 2011.03.14 0 0 568

 

Szevasztok 308 tulajok, remélem sokan jöttök el átérezni milyen amikor több mint 200 oroszlán gyülik össze egy igazi ORSZÁGOS találkozón ;)

SilverFlash Creative Commons License 2011.02.25 0 0 567

Segítség kellene, akksit cserélném.

307 fórumban már írtam: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=107833778&t=9040099

Hogy jön le?

Mr.Dimitrij Creative Commons License 2011.01.15 0 0 566

90 vagy 110 LE-set néztél ki?

 

Amúgy igazán sok gond nincs velük, elég az "alap" dolgokat leellenőrizni. Mivel annyi van belőlük, mint a szemét, azt vedd, amelyikhez a legtöbb minden jár, már ami a szolgáltatásokat illeti (jótállás, tuti szervizkönyv, megbízható tulaj, ilyesmik...)

 

Előzmény: 1Sz (565)
1Sz Creative Commons License 2011.01.10 0 0 565

Hali!

 

Segítség! Kénytelen vagyok autót venni, mert nem közlekedhetek BMV- vel (Busz-Metro-Vili)

Ezért megtetszett egy Peugeot 1,6 Hdi. 2008-as. Szerintetek sok bajom lesz vele? Mit nézzek meg rajta?

Köszi

betg Creative Commons License 2010.12.08 0 0 564

Üdv van egy pár 308 peugeot első fényszórom ha valakit esetleg érdekel  az adatlapomon megtalálható az elérhetőségem.

Jena307 Creative Commons License 2010.12.08 0 0 563

Autóváltás miatt eladó téli kerék szett 307-ről

-15coll acél felni, 6-6,5mm profilú nokian téli gumikkal, gyári dísztárcsákkal, gyári csavarokkal.

50ezer ft. Kérésre küldök képeket. A 307fórumon megtaláltok.

lalabay Creative Commons License 2010.12.04 0 0 562

Szapcsika!

 

Feleségem 308 sw Peugeotja most 1 éves, fél éve van nála és én már kétszer cseréltem benne  égőt. Épp egy hete legutóljára. Érdekes, hogy mindíg csak a bal oldali ég ki.

Előzmény: Törölt nick (561)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.27 0 0 561

Sziasztok!

 

Bocs, ha olyat kérdezek, ami téma volt, csak sürgősen kellene infó, és vendég vagyok ebben a topicban.

 

A barátnőm 308-asában mindig kiég a tompított. Azon már túl vagyunk, hogy ellenállást szereltek be, de továbbra is néha csak heteket bír. A szerviz most a teljes lámpatestet akarja cserélni, méghozzá egy gyári előírás szerint, ami erre a hibára egy új, módosíott lámpatestet ír elő, valami az éritnkezőkben különbözik. (Láttam a gyári anyagot erről).

 

Viszont a kocsi már éppen nem garanciális, így költségmegosztást ajánlanak, ami így elég húzós.

 

Szóval a kérdésem az, hogy egyrészt járt-e már így valaki, és ez a megoldás valóban megoldás-e, illetve, mivel ezek szerint ez egy a gyártó által is elismert tervezési rejtett hiba, milyen megoldások vannak a javítási költés gyártóra terhelésére.

 

Köszönom!

Real_77 Creative Commons License 2010.11.26 0 0 560

Azóta minden ok!

Előzmény: Mr.Dimitrij (558)
cmlHunter Creative Commons License 2010.11.22 0 0 559

Szerintem meg az lehet a gond, hogy azt érzékeli beragadt az ablak és ezért húzza vissza, pl mikor a kezedet közzéteszed, akkor is visszahúzza elvileg.

Előzmény: ádibébi (547)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.11.16 0 0 558

Köszönöm!

 

Azóta minden OK?

 

Előzmény: Real_77 (557)
Real_77 Creative Commons License 2010.11.03 0 0 557

Szia!

 

15 coll:

6,50 J15 CH 4-27

 

16 coll

7,00 J16 CH 4-32

 

17 coll

7,50 J17 CH 4-32

 

18 coll

8,00 J18 CH 4-34

 

Azt hiszem mind ET25 és 4x108-as.

 

Egyébként megoldódott a rángatás problémám. Kapott egy módosított szelepfedelet.

Előzmény: Mr.Dimitrij (556)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.10.26 0 0 556
Megírná valaki a 308-as felni-adatait? Osztókör, ET, stb.
Köszönöm!
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.10.06 0 0 555
Itt mégkevesebben vagyunk. :-)

A dárga dolgokat szerintem nem cserélték még ki: a befecskendező rendszert meg a kompjútert. De talán vákuumcsöveket sem. Ez lehet akár tömítési hiba is valamelyik csőnél. Próbálgatni kell sajnos.
Légtömegmérő, turbó, stb. Lehet totózni... szakik. :-(
Előzmény: Real_77 (553)
Real_77 Creative Commons License 2010.10.05 0 0 554
Ja azt nem írtam le, hogy mindez 3. fokozatban 50km/h is, 6. fokozatban 120km/h-nál is előjön ha gyorsítok. Tehát nem hiszem, hogy ennél a motornál ezeknél a tempoknál vissza kelljen kapocsolni egy sebességet.
Előzmény: Real_77 (553)
Real_77 Creative Commons License 2010.10.05 0 0 553
Sziasztok!

 

Én a 3008-asok táborát erősítem, azonban ott nem sokan vagyunk:( Nekem egy olyan problémám lenne, ami a motorral függ össze és remélem, van némi 5letetek. Szóval nekem egy 1,6-os THP-s gépem van, és azt csinálja, hogy 2000 fordulat felett ha gyorsítok akkor 10-ből legalább 2x rángat a gyorsításnál ez a rángatás kb. 1-2 másodpercig tart és utána meglódul és megy rendesen. Kb. ahhoz hasonlítanám, mikor azt mondják egy kezdőnek az elindulásnál, hogy "kockás a benzin" Ez normál körülmények között nem jön elő, de ha pl. előznöm kell, vagy pályán kigyorsítanom akkor már veszélyes. Már 2x hozott kellemetlen helyzetbe. Már 3x volt szervizbe és tárol is hibát a computer, de egyelőre csak cserélgetnek rajta mindent, amit a komputer kidob. Azt is javasolták, hogy próbáljak többféle benzint, de ez sem segített. Az autó még garanciális. Van esetleg köztetek olyan akinek hasonló hibája volt a 308-asába?

 

Real

ádibébi Creative Commons License 2010.09.23 0 0 552
Háát, az enyém számottevően jobb lett... Érezhetően jobban megy, és ha beleveszem azt is, hogy szebben reagál, tehát jobban "kiszolgál", akkor meg pláne. És nem lett agyonhúzva, a 240/260 Nm-t 300-ig engedték fel, konkrét lóerőt nem is mondtunk, de valahol bőven 120 fölött kellene lennie. Ha arra gondolsz, hogy pont a fiat "új" 1,6 Mjet motorja 120 lovas és 305 Nm-es, akkor ott vagyunk. Nyilván mivel ez kb 5 évvel újabb, mint a mienk, egy csomó alkatrész lehet benne jobb, mint az 1,6 HDi-ben. De ők csináltak már az 1,25 MJet-ből is 115 lovas 200 Nm-est, szóval... És van BMW 2.0 dízel 204 lovas 400 Nm-es is. Ha ennek a 3/4-ét veszem, ott vagyunk a 150 ló - 300 Nm körül, másfél literes lökettérfogatra számítva. És ez mind gyári, mégha pár évvel, és lehet, nem kevés szakértelemmel is modernebbek, mint az 1.6 HDi. Arról nem is beszélve, hogy francia peugeot fórumokon pont a franciák dobálják rájuk a szebbnél szebb megjegyzéseket, hogy bezzeg a rönó is milyen jó dízeleket csinál már, ők meg hat évig nem nyúlnak hozzá egy motorhoz, tessék már csak országon belül körülnézni, meg biztos el voltak foglalva a BMW-motorokkal, azért nem jutott idejük a dízelekre, meg hasonlók... Szóval szerintem az 1.6 HDi erősen túl van biztosítva, és az "új" verzióknál (1.6 és 2.0 is) főképp a váltók a nyomatékot korlátozó tényezők, az új hatos váltót pl 270 Nm-re tervezték, a régi hatos pedig 340 Nm-t tud... 1.6 HDi 112 ló 270 Nm, 2.0 HDi 163 ló, 340 Nm...

Na, nem kötöszködni akarok ám, meg belebeszélni a dolgokba, és bocs a kisregényekért is... ;)
Előzmény: Mr.Dimitrij (550)
ádibébi Creative Commons License 2010.09.23 0 0 551
Szerintem nem. Elég ritka dolog, hogy valaki tuningolja ezeket az autókat. Beviszed, hogy meghalt a nagynyomású szivattyú, leesett a turbó, stb, nem fogják kiolvasni a motorvezérlődet, hogy ellenőrizzék, nem volt-e benne tuning esetleg... Maximum elhajtanak valami mondvacsinált indokkal, hogy ez miért nem tartozik a garanciába.

Kérdem én egyébként, anélkül, hogy értenék hozzá (komolyzenész vagyok), hogy miért kéne feltétlenül kormolnia? Sőt, ha pl az abarth csinál egy tuningot a fiat 500-ashoz, vagy a nemtomki a bmw-khez, az is füstöl? Nem értem, miért füstölne, ha ugyanabba az égéstérbe kicsit több levegővel, kicsit nagyobb nyomáson, kicsit több üzemanyagot porlasztasz be? Miért ne égne el normálisan?
Vajon minden motor a lehetséges saját maximumára van tekerve gyárilag? Nyilvánvalóan nem, mert a tűréshatárba bele kell kalkulálni azokat is, aiknek fogalma sincs, hogyan kell ilyen autót normálisan használni, és nyilván azok alatt sem dögölhet meg a motor 10-20 ekm alatt.
Vagy másik oldalról nézve: ha egy blokk kétféle teljesítményszinten jön ki a gyárból, és tegyük fel, hogy a különbség közöttük csak a turbó fajtája és a programozás, akkor ugyan miért ne lehetne megpróbálni egy másik programmal az eredeti turbót jobban meghajtva nagyobb teljesítményt elérni? Ha egyéb fizikai oka nincs (pl cooler hiánya, más méretezése).

A "tiszta", azaz füstmentes égéshez elég levegő kell, meg finom porlasztás. SZerintem ha ezek megvannak, akkor nem kormol, nem? Mindenesetre ki fog derülni, hiszen úgyis megyek egyszer környezetvédelmi ellenőrzésre, ha ott okádék adatok jönnek ki, akkor nem volt igazam. De szemre nem látszik különbség.

Arról persze nem beszélek, mennyire viseli jól a többi alkatrész a megnövekedett terhelést, bírja-e a váltó meg a kuplung-lendkerék páros a nagyobb nyomatékot, és mennyi ideig, hogy a többet forgó turbó mennyivel hal meg előbb, és a nagyobb nyomáson dolgozó szivattyú mennyivel hamarabb adja föl. De ezt nem fogom megtudni, csak a saját káromon. Egyébként ebből az összes dologból csak a nagynyomású szivattyú az, ami állandóan plusz terhelést kap (nálam 106%-os maximális nyomást érhet), a többi alkatrész csak időnként kap nagyobbat, mint a "gyári" beállításokkal. Ha megyek pályán tempomat 130-cal, akkor kb pont ugyanaz történik az autóval, mint eddig, max a nagyobb railnyomás miatt talán kevesebbet fog enni az autó, ha ez a pici többletnyomás egyáltalán számít valamit.
Előzmény: Mr.Dimitrij (550)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.09.23 0 0 550
És ha gari időn belül beszarik valami? Szerinted nem csekkolják le tuningra?
Egyébként minden érezhető tuninggal kormol a dízel, néha elég durván is. Az emissziós értékek azonnal EURO 0 alá zuhannak... Szóval a részecskeszűrő 200k helyett 20k alatt tönkre is mehet. De az ziher, hogy 100-at sem megy el.
Én félnék ettől. Arról nem beszélve, hogy elég sok kompromisszumot kell kötni a nyomatékgörbe beállításánál és számottevően nem lesz jobb a kocsi. Azért a gyárban sem tök hülyék.
Előzmény: ádibébi (548)
ádibébi Creative Commons License 2010.09.21 0 0 549
"esküdtem rá, hogy nem a kapcsoló a kontakthibás..."

EsküdteK ők rá a szervizben, nem én... :)
Előzmény: ádibébi (547)
ádibébi Creative Commons License 2010.09.21 0 0 548
Miért ugrik a garancia? Ha csak külön ki nem olvassák a motorvezérlésedet, soha nem tűnik nekik fel, hogy nem a gyári van benne (hogy a táblázatokban más értékek szerepelnek). A diag nem jelzi nekik, ott csak hibakód szempontból olvas a PP2000, egyébként meg sosem olvassák ki így az autót. Ha meg frissítenek motorvezérlést, akkor megint csak nem érdekes, mi volt benne előtte, a rendszer csak feltolja az "újat", a gyárit, és kész.

Nem azt mondom, hogy nem tudnak rájönni, mert biztos de, csak nem szokták direkt ezt keresni.
Előzmény: Mr.Dimitrij (532)
ádibébi Creative Commons License 2010.09.21 0 0 547
Szia!

legutóbb 2008-ban cserélték a teljes felhúzómotort emiatt a 307-emben, esküdtem rá, hogy nem a kapcsoló a kontakthibás... Azóta is csinálja, pedig a harmadik gyári ablakemelő szett van benne...

Én azt figyeltem meg, hogy az ilyen visszafordulós malőr általában akkor jön, amikor először csak tartom a gombot a szakaszos felhúzás állásban, majd mégis úgy döntök, fel szeretném húzni teljesen. Ha olyankor lassabban billentem át a kapcsolót az első állásból a másodikba (teljesen húzza föl), akkor szokott így visszafordulni. Szerintem a kapcsoló olyan kialakítású, hogy adhat egyszerre két ellentétes impulzust a két állás határán, a Bsi meg nem tudja, mi a bánat van, és inkább leállítja a felhúzást, nehogy odacsípjen valakit.

De ez csak teória. Mindenesetre újratanítás nálam nem oldja meg a dolgot, és elég ritkán fordul elő, sőt, utána megint jó, tehát nem lehet, hogy valamit elfelejt az autó.
Előzmény: hodika70 (535)
ádibébi Creative Commons License 2010.09.21 0 0 546
Az a szomorú, hogy már a lassan 10 éves 307-ben is felmerültek ugyanezek a problémák (meg az összes egyéb olyan autóban, amikben ezek a bakok és bajuszkapcsolók vannak), az ember azt hinné, 10 év elég kellene, hogy legyen ilyen tömeges és nyilvánvaló hibák javításához. És nem, nem elég...
Előzmény: Mr.Dimitrij (540)
ádibébi Creative Commons License 2010.09.21 0 0 545
Sziasztok!


Remélem, nem haragszotok, ha írok pár dolgot, a 307-es topikból "garázdálkodom" át ide, olvastam kicsit, milyen élet van ideát, és van pár dolog, ami kikívánkozik... ;)


SZóval attól, hogy Fap-os, lehet tuningolni, csak nyilván még egyel több szempont, hogy jóféle tuningot keressetek, hogy ne füstöljön, mert attól akad ki a Fap, egyébként neki kb tökmindegy. Szóval nem valami paraszttuning kell neki, hanem rendes, hozzáértő, kiegyensúlyozott, és helyes elvi alapokon nyugvó (amennyit én értek hozzá persze...)

Egyébként a tuning nem pusztán erőnövelésre szolgál jól, nekem pl a 307-esbe egy hónapja került be, 102.000 km-nél, és pl a városi közlekedés során nem is használom ki a többlet erőt (nem is nagyon volna alkalom sem, értelme sem, no meg vigyázni is kell a szerkezetekre), mégis egyfolytában örülök neki, mert a motor egész viselkedése, jellege, "hozzáállása" változott meg előnyére, és ez a városban való közlekedéskor is erősen érződik!
Összességében előtte is imádtam ezt a motort, 1,6 HDi 110-es, nincs benne Fap, de pl nem szerettem a turbólyukat, meg azt, hogy csak 1900 fölött volt egyenletes a teljesítményleadása, alatta általában az történt, hogy kövérebb gáz - nagy semmi - majd jól megrántotta az autót, és ezen az újabb és újabb gyári motorvezérlő progik sem változtattak, asszem, háromszor frissíttettem, ennyi újabb jött ki 2006 óta. Az új programmal alacsony fordulaton is minden gázpedál-állásra egyenletesen, és arányosan érkező erőt ad le, alig van késlekedése, nincs durva nyomatékcsúcs, csak szépen egyenletesen visz, és ez pont városban jön jól!
Arról nem is beszélve, hogy jelenleg úgy tűnik, egész látványos fogyasztáscsökkenést is tapasztalok (ez még tesztelés alatt van, a műszer hosszabb távú utakon bő egy literrel, de inkább 1,3-mal mér kevesebbet az átlagra, és szemet szúróan kevesebbeket mutat a pillanatnyira is. Már 4500 km óta benne van az új program. Remélem, nem a műszer tévedése, tankolással még csak közelítőleg sikerült igazolni, még várok vele egy-két teletankolást, hogy valóban megbizonyosodjak róla, nem csak félreszámol, hanem tényleg van valami, vagy akár jelentősebb csökkenés.)

Aztán ha kiérek a pályára, és tolok neki egy kövérebbet, akkor csak vigyorogni van kedvem! Eddig nagyon jól ment 3000-ig, onnan meg már azt éreztem, hogy megy még, de minek nyúzom, "na jó, akkor csináljuk, gyorsuljunk még, ha ezt akarod", aztán 3700 körül, ha egyszer egy évben felerőltettem odáig, egészen látványosan elfogyott a dinamizmusa, ment, de egyértelműen nem szerette. Ki hinné 3700-nál, hogy ez a motor 5300-nál kezd piros lenni, és ne adja Isten 5800-ig is el lehetne forgatni, ha "muszáj" volna...
Most szépen jön 2700-ig, majd ahol eddig átváltott "eco"-módba, ott most semmi sem változik, azaz megy, és meg sem áll sokáig! (Eddig egyszer forgattam bele 4400-ba, véletlenül, kiértünk a pályára, fel ötödikig, és kb padló, hogy siessünk. Párommal beszélgettünk közben komoly dolgokról, ezért nem nagyon figyeltem, és amennyi idő alatt kb el szoktam érni a 130-140-et, azalatt az idő alatt most felszaladt 160 fölé, még ő szólt rám, hogy hová rohanunk... Szóval észvesztően jó! Eltűnt a kelletlensége, lelkesen megy, szívesen, mintha kérné. Napokkal előtte ültem egy 2 literes 136-osban is, az stopperra biztos lenyomná még most is, mert egyszerűen, nyersen, izomból erősebb, mint ez, de el nem cserélném ezt arra (csak ha azt is át tudom programoztatni ;)), mert az a motor sem lelkes. Egyértelműen erősebb, mint ez, de nem olyan készséges, az is olyan lusta-féle hozzáállású, mint ez volt a tuning előtt, pláne magasabb fordulaton. Ha már itt tartunk, kiváncsi lennék a 163 lovasra, aminek ugye marad a nyomatéka a 136-os közelébben, a lóerők meg ugye magasabb fordulaton jönnek, kiváncsi lennék annak a jellegére a régiekhez képest...
(Fél szemem közben a tükörben, nem füstöl-e, de nem, még sötétben, mögöttem jövő villanyfényben sem számottevő, illetve ennyire korábban is füstölt, ugye ebben nincs Fap... Szóval azt hiszem, ez jónak tűnő tuningprogram lett. Nincs túlhúzva, még lehetne neki többet adni a szaki szerint, de a jellegváltozás miatt imádnivaló így is, ajánlom mindenkinek, aki gondolkodik rajta! Aztán a fogyasztást még meglátom, ment-e lejebb tényleg (ami ugye nem az őrültködésekből jön össze, hanem a tartós 130-140-ekből, meg a városi használatból.)

Előzmény: Mr.Dimitrij (532)
Mr.Dimitrij Creative Commons License 2010.09.21 0 0 544
3-4 percig nem és nem is a leállítás után azonnal, hanem kb. 1-2 percen elteltével és max. 10 másodpercig. Valami elektromos motor búg, talán lezár valamit... passz.
Előzmény: emkorec (543)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!