Keresés

Részletes keresés

RIKA424 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 61768

A bejövetelt nem minősíteném.

Nem értek annyira hozzá.

Nekem ez egy síma, kultúrált landolás volt.

 

-------------------

 

Dubai.

A Közel-keletnek mindíg is egyik kedvenc városa volt Budapest.

Az, hogy most épp Damaszkuszból jöttek sokan és Jemenből kevesen vagy fordítva Kuvaitból sokan és Marokkóból kevesen, évtizedenként változott.

 

Az ország érdeke is, hogy az arab világ nem mindíg tiszta pénzei, itt is forogjanak.

Tetszik vagy nem tetszik, a pénznek nincs szaga.

 

Ezzel ugye vele jár a sáros emberek állandó jelenléte is, de hát ahol fát vágnak, ott hullik a forgács.

....................................:-(((

 

 

Előzmény: DAttis (61767)
DAttis Creative Commons License 2013.12.07 0 0 61767

Mit csodálkozunk, szerintem Ferihegy (BUD Int'l) "meghalt" ahogy a MALÉV eltűnt, bár mostanság keveset utazom (ügyet se vetek a forgalomra mikor ki hova repül) de egyáltalán van érdemleges tranzit pld a Közel-Kelet felé amit az MA megoldott (Damascus, Tel Aviv, Bejrut pld), esetleg kelet felé Európában? Megoldják a külföldi társaságok közvetlen gyanítom

Jut eszembe  és bár mega OFF, de hazai fapados Dubai járata akkor létszükséglet hogy oda is repülniük kell? Nem éppen a hátizsákos turistáknak kitalált uticél. Igaz egyéni szoc probléma hogy nekem nem tetszik, ahelyett Ibériába rakás úticél lett volna nyári szezonban, nem csak Madrid és Barcelona 

 

Egész más:

 

szakiktól kérdezném olyan 0:39-0:40 körül nem gyors a süllyedés picit. A bejövetel a pálya küszöb fölé már oké habár az meg mintha túl lassú lenne, de lehet csak a kameraállás miatt tűnik útóbbi annak 

Előzmény: RIKA424 (61766)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.06 0 0 61766
manhattani Creative Commons License 2013.12.03 0 0 61765

Azok a guminyomok a betonon fantasztikusak. Egyszer leszálltunk Cessnával Tökölön, a Cessna rázkódott a nagygépek kerekeinek az aszfaltra kenődött maradékán...

 

Jól tudom, hogy egy kerék a főfutóban csak nagyon kevés leszállást bír ki?

Előzmény: malazs (61764)
malazs Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61764

aszfaltnyomok= természetesen guminyomok az aszfalton/betonon

Előzmény: malazs (61763)
malazs Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61763

Az sem kizárt hogy eleve nagy sebességgel érkezett, és még a földetérés előtt eldöntötte hogy átstart lesz, csak mire elérte a megfelelő sebességet hozzá kétszer érintette az aszfaltot. Bár keveset látni a pályából, de az aszfaltnyomok alapján talán nem hosszúra érkezett.

Előzmény: manhattani (61762)
manhattani Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61762

Úgy tudom, a sugárhajtóművek viszonylag lassan pörögnek föl (ezért szállnak le nagy gázzal a vadászgépek a hordozóra, hogy ha nem kapja el a kampó a kötelet, legyen fordulatszám a tenger fölött a repüléshez).

 

Lehet hogy a pilóta már az első földetéréskor ráadta a felszállót, de csak a második földetéréskor és a tail betont érése után pörgött föl a hajtómű?

DAttis Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61761

értem, mindenestre szép manőver,  elismerés ahogy "leült" a gép és töredék másodpercek alatt el tudták dönteni "menni kell még egy kört"  és gázt adtak.

Ellenben a HA-LOC-nál elkoptatták a farokcsúszót Krétán 

Előzmény: malazs (61760)
malazs Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61760

Nem, azzal csak rontott volna a helyzeten. Nagyon berugózott,így a lehető legjobb amit választott hogy nem veri oda mégjobban. Remélhetőleg ez így kevesebbel megúszta mint a MALÉV gép Heraklionban.

Előzmény: DAttis (61759)
DAttis Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61759

Sziasztok !

Hülye lesz a kérdés de ha tail strike volt miért ment go around-ra a repcsi?
Nem lehetett volna "letenni"?

Isztambusz Creative Commons License 2013.12.01 0 0 61758
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 61757

újságírók....................:-(((

 

 

Előzmény: DAttis (61756)
DAttis Creative Commons License 2013.11.27 0 0 61756

"...A fő célpontok a törökországi Alanya,..."

"eztet" nem elírták és Antalya-t akartak írni? Vagy keverik a szezont a fazonnal
Tudom Alanya is arrafelé van (tavaly jártam igaz csak Side-ig jutottam) de a "repellők" Antalya-ban szállnak le ugyebár

Előzmény: RIKA424 (61755)
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.26 0 0 61755
heted7 Creative Commons License 2013.11.25 0 0 61754

wow :)

Előzmény: Kenny___ (61753)
Kenny___ Creative Commons License 2013.11.25 0 0 61753

Hun van egy szpottertotyik, amikor kellene? Olyan, amilyen, majd ha megpucoljak az ablakokat Seattle-ben, akkor lesz jobb is. :)

 

Kenny___ Creative Commons License 2013.11.24 0 0 61752

Over the top top deck a lufin:

 

 

Sajnos szerintem (es kollega szerint is) tul meleg van a takaro-matrac paros kozott, egyebkent nagyon ultrabrutal lenne. :)

manhattani Creative Commons License 2013.11.21 0 0 61751

Előkerült a videótáram rendezgetése közben:

Besenyei Péter repülése a HA-SIH Zlin 50-essel, és rövid riport vele az EuroSporton, 1990-ből.

 

DAttis Creative Commons License 2013.11.21 0 0 61750

Tyűha én valahol nagyon lemaradtam, azt gondoltam a 777-es egy kifutó típus lesz a 787-es megjelenésével és az "új" 747-es mellett

 

Amúgy gyönyörű lesz. 

Egyébként ahogy nézem a szárny forma mostanság a Boeing-nél (787-esnél tűnt fel) nagyon "dizájnossá" vált. A "batár méretű" géphez elegáns szárnyak tartoznak. Mondom én a teljesen a repüléshez nem sokat (semmit)értő

Előzmény: RIKA424 (61748)
Chabi79 Creative Commons License 2013.11.21 0 0 61749
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.20 0 0 61748
heted7 Creative Commons License 2013.11.17 0 0 61747

Egy "átlagos" (ha van ilyen) esetben egy "átlagos" (ha van ilyen) utasszállítóval kb mennyi a valódi fordulósugár?

 

Előzmény: Csa80 (61745)
heted7 Creative Commons License 2013.11.17 0 0 61746

Persze, igazad van. A képlet is végül is ugyanez, a 20 a nevezőben a 3600 s/óra és a 360 fok/kör hányadosa szorozva a 2pi-ből a kettővel.

 

A sec, NM-et nem tudtam, köszi.

Előzmény: Újlaki (61744)
Csa80 Creative Commons License 2013.11.17 -1 0 61745

Igen, de azért azt számoljátok bele, hogy egyenes repülésből megy át a gép fordulóba, és ugye nem a max bedöntéssel kezdjük, ráadásul ha niincs vészhelyzet nem is "tépjük" meg, és azt is figyelembe kell venni, hogy mennyire vagyunk még kzel a "max tömeghez"

(Próbáltam kicsit egyszerűen fogalmazni)

Előzmény: Újlaki (61744)
Újlaki Creative Commons License 2013.11.17 0 0 61744

Csak azért kérdeztem, mert az egészet egy pillanat alatt fejben is ki lehet számolni. A szöveg szerint a nagy repülőgépek 4 perces fordulót csinálnak. Ha 900 km/h-val repül a gép, akkor egy perc alatt a 900 km 1/60-ad részét teszi meg, azaz 15 km-t, 4 perc alatt 60 km-t, ez egy teljes kör. Ha ezt elosztjuk π-vel, 20 km-nél valamivel kevesebbet kapunk a forduló átmérőjére, tehát 10 km-nél valamivel kevesebb a forduló sugara.

 

Ha ez valamiért nem elég pontos, akkor arra gondolsz, hogy a kb. 3,14159265358-nak a tizedesvessző utáni része a 3-nak nagyjából 5 százaléka, tehát a 10 km-ből még levonod az 5 százalékát, marad 9,5 km.

 

Arra vigyázz, hogy a másodperc rövidítése s, nem pedig sec. A tengeri mérföldet meg nem szabad nm-nek rövidíteni, mert az nanométert jelent, ezért inkább nagybetűzzük, NM.

Előzmény: heted7 (61743)
heted7 Creative Commons License 2013.11.16 0 0 61743

A hivatkozott lapon a Radius of Turn formula-t. A rate of turn-re 1.5° per sec-et használtam, ahogy fent írták, hogy 250 csomó felett szokás. De persze lehet, hogy nagy hülyeséget írtam. A TAS-ra 900 km/h-t írtam csomóba átszámítva (486), és az eredményt visszaszámoltam km-be (5,16 nm kb=9,6 km).

Előzmény: Újlaki (61742)
Újlaki Creative Commons License 2013.11.16 0 0 61742

heted7, csak módszertanilag érdekelne, hogy melyik képletet használtad.

Előzmény: heted7 (61741)
heted7 Creative Commons License 2013.11.16 0 0 61741

Hátööö... én csak beírtam a képletbe 900 km/h-t... ez biztosan nem ennyire egyszerű, de több oldalon is ilyesmi nagyságrendet írtak (mármint kicsit kevesebb, mint 10 km sugár) Ez lenne válasz arra, hogy a 60 km-es táv elég-e kifordulni...

Előzmény: malazs (61740)
malazs Creative Commons License 2013.11.15 0 0 61740

Ezt kár volt, mert én teszem fel a következő kérdést :-)

 

Melyiknek? :-)))

Előzmény: heted7 (61739)
heted7 Creative Commons License 2013.11.15 0 0 61739

2 perc google és némi számolgatás alapján 10 km alatt van a fordulási sugara egy teljes sebességű utasszállítónak. Ha jól számoltam... http://en.wikipedia.org/wiki/ROT_%28aviation%29

Előzmény: DAttis (61736)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!