Mit csodálkozunk, szerintem Ferihegy (BUD Int'l) "meghalt" ahogy a MALÉV eltűnt, bár mostanság keveset utazom (ügyet se vetek a forgalomra mikor ki hova repül) de egyáltalán van érdemleges tranzit pld a Közel-Kelet felé amit az MA megoldott (Damascus, Tel Aviv, Bejrut pld), esetleg kelet felé Európában? Megoldják a külföldi társaságok közvetlen gyanítom
Jut eszembe és bár mega OFF, de hazai fapados Dubai járata akkor létszükséglet hogy oda is repülniük kell? Nem éppen a hátizsákos turistáknak kitalált uticél. Igaz egyéni szoc probléma hogy nekem nem tetszik, ahelyett Ibériába rakás úticél lett volna nyári szezonban, nem csak Madrid és Barcelona
Egész más:
szakiktól kérdezném olyan 0:39-0:40 körül nem gyors a süllyedés picit. A bejövetel a pálya küszöb fölé már oké habár az meg mintha túl lassú lenne, de lehet csak a kameraállás miatt tűnik útóbbi annak
Azok a guminyomok a betonon fantasztikusak. Egyszer leszálltunk Cessnával Tökölön, a Cessna rázkódott a nagygépek kerekeinek az aszfaltra kenődött maradékán...
Jól tudom, hogy egy kerék a főfutóban csak nagyon kevés leszállást bír ki?
Az sem kizárt hogy eleve nagy sebességgel érkezett, és még a földetérés előtt eldöntötte hogy átstart lesz, csak mire elérte a megfelelő sebességet hozzá kétszer érintette az aszfaltot. Bár keveset látni a pályából, de az aszfaltnyomok alapján talán nem hosszúra érkezett.
Úgy tudom, a sugárhajtóművek viszonylag lassan pörögnek föl (ezért szállnak le nagy gázzal a vadászgépek a hordozóra, hogy ha nem kapja el a kampó a kötelet, legyen fordulatszám a tenger fölött a repüléshez).
Lehet hogy a pilóta már az első földetéréskor ráadta a felszállót, de csak a második földetéréskor és a tail betont érése után pörgött föl a hajtómű?
Nem, azzal csak rontott volna a helyzeten. Nagyon berugózott,így a lehető legjobb amit választott hogy nem veri oda mégjobban. Remélhetőleg ez így kevesebbel megúszta mint a MALÉV gép Heraklionban.
"eztet" nem elírták és Antalya-t akartak írni? Vagy keverik a szezont a fazonnal Tudom Alanya is arrafelé van (tavaly jártam igaz csak Side-ig jutottam) de a "repellők" Antalya-ban szállnak le ugyebár
Tyűha én valahol nagyon lemaradtam, azt gondoltam a 777-es egy kifutó típus lesz a 787-es megjelenésével és az "új" 747-es mellett
Amúgy gyönyörű lesz.
Egyébként ahogy nézem a szárny forma mostanság a Boeing-nél (787-esnél tűnt fel) nagyon "dizájnossá" vált. A "batár méretű" géphez elegáns szárnyak tartoznak. Mondom én a teljesen a repüléshez nem sokat (semmit)értő
Igen, de azért azt számoljátok bele, hogy egyenes repülésből megy át a gép fordulóba, és ugye nem a max bedöntéssel kezdjük, ráadásul ha niincs vészhelyzet nem is "tépjük" meg, és azt is figyelembe kell venni, hogy mennyire vagyunk még kzel a "max tömeghez"
Csak azért kérdeztem, mert az egészet egy pillanat alatt fejben is ki lehet számolni. A szöveg szerint a nagy repülőgépek 4 perces fordulót csinálnak. Ha 900 km/h-val repül a gép, akkor egy perc alatt a 900 km 1/60-ad részét teszi meg, azaz 15 km-t, 4 perc alatt 60 km-t, ez egy teljes kör. Ha ezt elosztjuk π-vel, 20 km-nél valamivel kevesebbet kapunk a forduló átmérőjére, tehát 10 km-nél valamivel kevesebb a forduló sugara.
Ha ez valamiért nem elég pontos, akkor arra gondolsz, hogy a kb. 3,14159265358-nak a tizedesvessző utáni része a 3-nak nagyjából 5 százaléka, tehát a 10 km-ből még levonod az 5 százalékát, marad 9,5 km.
Arra vigyázz, hogy a másodperc rövidítése s, nem pedig sec. A tengeri mérföldet meg nem szabad nm-nek rövidíteni, mert az nanométert jelent, ezért inkább nagybetűzzük, NM.
A hivatkozott lapon a Radius of Turn formula-t. A rate of turn-re 1.5° per sec-et használtam, ahogy fent írták, hogy 250 csomó felett szokás. De persze lehet, hogy nagy hülyeséget írtam. A TAS-ra 900 km/h-t írtam csomóba átszámítva (486), és az eredményt visszaszámoltam km-be (5,16 nm kb=9,6 km).
Hátööö... én csak beírtam a képletbe 900 km/h-t... ez biztosan nem ennyire egyszerű, de több oldalon is ilyesmi nagyságrendet írtak (mármint kicsit kevesebb, mint 10 km sugár) Ez lenne válasz arra, hogy a 60 km-es táv elég-e kifordulni...