Ha a fordulatszámmérő nem mozdult ki egy adott fordulatig, az lehet konkrétan a mutatót mozgató motor hibája (főleg akkor szokott baj lenni ezekkel, ha a mutatót nem szakszerűen szerelik le, ekkor teljesen tönkre lehet tenni az egészet).
Ilyenkor sokszor egyszerűbb egy új óracsoportot venni az autóba bontóból, hiszen a mozgató motort elég nehéz beszerezni, és persze az árát és a munkadíjat is meg kell fizetni. Ha körülnézel a bontókban, biztos találsz olcsón komplett km órát (főleg 1.4-es Xsara I-hez).
Megkérdezheted esetleg Bocskai Úrnál Józsán (bár ők főleg Peugeot-t bontanak, de van ott Citroen is), vagy a Mikepércsi út végén a bontóban. Ott biztos hogy van bár ők néha elég érdekes számokat mondanak.
Ha pedig szeretnéd hogy az órád azt a km-t mutassa mint ami a gyári óracsoportban van, abban tudok segíteni :)
Elméletileg szervizkönyves, illetve a hirdetés szerint 1 év garit is adnak mellé, ráadásul úgy került képbe, hogy ajánlották konkrétan ezt az autót... Holnap megyek megnézni, ráadásul ha szerencsém van addig még utána is tudok nézni a futásteljesítménynek... Vezérlés csere kb mibe' fáj?
Sziasztok! '97es 1.4 sx Xsaram van. A km-óra és fordulatszámmérő elromlott, gyújtás ráadásakor/levételekor néha kileng egyet,mint mikor le van az akku merülve. Korábban működött, bár nem jól mutatott (bizonyos fordulatszámtartományig nem mozdult ki, sebességnél pedig kb 30-ig nem mozdult ki és egy tizessel kb. kevesebbet mutatott).
Kérdésem a következő: mennyire nehezen orvosolható a probléma? Javíttatnám, ha nem kerülne annyira sokba (ugyanitt Debrecenben ilyennel foglalatoskodó szaki elérhetőségét keresem :) )
Válaszotokat előre is köszönöm (és remélem nem sok nullás számot látok majd a válaszokban :D ) Máté
Hát a felicia után nem lenne semmi, az biztos. Feltéve, ha tényleg egy jó példányt fogsz ki.
Attól, hogy francia, ne ijedj meg! Minden autó úgy szolgál, ahogy figyelnek rá. Bár belső összeszerelésre nem egy golf (habár nem is olyan unalmas), de kényelemben az elsők között van a maga kategóriájában. Többet érnek, mint amennyiért árulják. Alapban több extrával rendelkezik, mint egy hasonló kategóriájú túlárazott német "csoda".
Megjelenésükkor jó helyen végeztek a megbízhatósági teszteken, főleg ezzel az 1,6/16V motorral.
Ellenőrizdd a hátsó futóművet, hogy a kerekek nem dőlnek-e nagyon befelé és hogy berugóztatásra nem nyikorog, ropog-e. Ez Xsaránál bizonyos km. után előjövő típushiba. Ha problémás, akkor 60-70 körüli javítási költséggel számolj.
Ellenőrizz le minden elektromos alkatrészt, hogy működik-e! Különösen a kormánykapcsolókat (világítás, fed. komputer váltógomja). Évjáratból kiindulva ez már COM2000 kapcsolómodulos, itt szoktak érintkezési problémák lenni.
Pozitív dolog lenne, ha a szervízkönyve vezetve lenne, megtudni, hogy volt-e már a kötelező vezérlés cserélve (vez.szíj, vízpumpa, fesz. görgők).
Figyel meg a kormányt és a pedálokat. Ha nagyon kopottak, sima a felületük, akkor biztos nem 100e km-hez közeli a futásteljesítménye.
Mindenképp csináltass a vásárlás elött egy állapotfelmérést. Lehetőleg ne az eladó haverjánál.
Ha minden klappol, akkor kb. 700e forint körül lehet belőni az árát, de 800 felett már nem igen mennek ezek a példányok.
Segítsetek légyszi... Ajánlottak megvételre egy 2003-as, 1,6-os példányt. Egyelőre még nem néztem meg személyesen, de többé-kevésbé leinformálható előéletű, egészen jó áron, 100ezerhez közelebb kilométerrel, mint 200hoz. Érdemes megvenni? Mire számítsak? Mit nézzek meg? Mennyit adjak érte? (kp zár, auto klíma, ködlámpa, ABS, ISOFIX amit egyelőre tudok hogy van benne, a többit csak ha megnéztem személyesen) Nem igazán terveztem a vásárlást, de tekintettel arra, hogy nem egy teljesen bizonytalan akárhonnan vásárolt használható, így eléggé elgondolkoztam rajta. Soha sem volt Citroenem, egyáltalán francia autóm se és egy kicsit van bennem félsz, egyébként most egy Felicia-ból ülnék át. Ha most a vásárlás mellett döntök, akkor 3-4 évig biztos nem cserélném és 15-20000 km menne bele évente.