Nem hiszek a szoftwarees problémában mert akkor az etanol nem oldana meg. Mégis csak fura lenne ha egy hiba ami durva esetben már 10bol 8 hideginditasnal jelen van egy tank etanol után csak úgy eltunik. Aztán egy év után újra visszater. Valami hardware gond lesz ez ráadásul nem is mindnel így ha tudnánk melyik egység gyűjti pl a vizet akkor lehetne cserélni másik beszallitotol valóra.
bar azt gondolom ez ilyen dirty workaround. valszeg valami el van kefelve a bravo t-jetekben es egyszeruen a dusabb mix jobb esellyel gyullad be hidegebb, parasabb idoben. vagy ha nem, nos, akkor meg nagyon alulmereteztek az inditaskori mixet.
Hali! Nekem is volt "szerencsém" a dadogáshoz....Bár nekem csak kb10 fok alatt csinálta,volt hogy el se akart indulni,meg ha be is indult full darabos volt az alapjárat.Meg volt hogy magától le is állt,de a második nekifutásra meg már mindig teljesen jó volt.Nem tudom hogy ez ugyan az a hiba-e mint nálad.....? Nekem azt mondta egy Fiat szervizes emberke hogy egyszerűen hidegben nem kap elég dús keveréket..... Szoftvert kellett frissíteni.... Fiat szervízben meg kell h csinálják. Én Szegedre vittem és nagyon rendesek voltak! Ez novemberben volt és egész télen indult rendesen. Azért ezt az etanolos módszert lehet h majd én is kipróbálom... :)
nekem van ketto is, en tokre szeretem. ahhoz kepest hogy gyari cucc, olcso volt. szerintem az egyik ilyen anno valami itteni kozos rendelesbol szarmazik valami angol webshopbol.
Ahogy xyz is írta, én is küzdöttem eme jelenséggel, de annyi mindent cseréltem ki - mondjuk az egész motort-, hogy nem tudnám megmondani mi okozta. Egy biztos, nekem az etalon tankolás nem hozott megoldást. Amióta az új motor "ketyeg", azóta megszünt. Üzemanyagellátó rendszert nem bántottuk, gyertyák a régiek / kiégetve, megtisztítva/, üzemanyagszűrőt nem cseréltük. Amit viszont cseréltünk, azok a trafók / egy tippnek megfelel./ Ja, a fojtószelepház tisztítás sem oldotta meg teljesen --ill. csak ideig-óráig, vagy épp tünetmentessé vált, hiszen olasz:).
Hát...nesze semmi fogd meg jól, de sajna nálam sem volt magyarázat.
Bocsi, hogy még nem hívtalak, nincs elfelejtve a dolog. Sikerült kollégát megkérdeznem, vállalja a futár szerepet. A napokban hívlak helyszínt és időpontot egyeztetni :-)
Más: Kezd rohadtul idegesíteni a csomagtartóban lévő alap cuccok zötykölődése ( Elsősegély láda, izzókészlet, 3szög, ablakmosó, stb). Tudtok ajánlani valami biztosan méretben és minőségben is jó/megfelelő leszorító hálót? Van egy csomóféle a neten (méretben és árban is), ha már veszek, akkor szeretnék olyat, amivel van pozitív infó innen. Köszönöm.
Ha mégse, keress, van egy pécsi Fiat szervizben dolgozó kontaktom, aki otthon, munka után és hétvégén még foglalkozik szervizeléssel, múltkor nála voltam vezérlés cserén, és a kis olaj mizérián kívül teljesen elégedett voltam vele.
"üzemanyag rendszerben lévő tömítések nem minden esetben tolerálják"
A normál benzin (amit te is tankolsz) kb 4% etanolt tartalmaz. Mi arról beszélünk, hogy ezt olykor 15-20%-ra növeljük. Ha az etanol árt valaminek akkor ezzel maximum pár kilométerrel rövidíted meg a teljes élettartamot, ami elenyésző kockázat. Pláne az, ha azt nézzük, hogy a hibásan járó motor ennél jóval több kárt okoz(hat).
bravonal en is megtapasztaltam ezt a remek tulajdonsagot, ami nyilvan bravo specifikus, mert a mellette allo grande soha nem csinalta.
viszont en csak hideg, paras idoben futottam ra ilyenre. jellemzoen itt a topicon is akkor jonnek a panaszok, ez globalis problema a bravo t-jettel. valoszinuleg a levego paratartalma es a gyenge minosegu (vagy legalabbis nem tul jo, velhetoen tul vizes...) benzin egyutt inditasi problemat okoz. de jo idoben es/vagy minosegi uzemanyag mellett sosem volt ilyen gond.marpedig most nyar van (vagy ahhoz hasonlo:) es a kollega sem tanyasi kuton tankolja a pancsolt benyat.
lehet hogy etanol a megoldas, de egyaltalan nem vagyok benne biztos, ez ugyanaz a hiba, mint amire a szerviz rafogja.
Én kb félévente csináltam ilyen kúrát és mindig segített (egyszer volt hogy kétszer kellett egymás után így tankolnom). Van aki rendszeresen tankolt etanolt tjetbe és nem volt baja.
Az etanol használatról még kis mennyiség esetén is minden szerviz próbált lebeszélni. Az üzemanyag rendszerben lévő tömítések nem minden esetben tolerálják véleményük szerint. Nem értek hozzá, de hát ha eddig nem volt negatív tapasztalat, lehet érdemes megpróbálnom.
Enyém ugyan ezt csinálta. Továbbra is etanol a megoldás. Szerintem nem kosz, hanem a benzinben lévő víz okozza a gondot amit a nagyobb mennyiségű etanol megköt (kémikusok csönd!).
Ez már korábban egyszer felmerült, de akkor "magától" megoldódott a dadogás. Most meg 4 nappal vagyok a nyaralás előtt, úgyhogy valami gyors és hatékony megoldást kell találnom. :) Köszi a tippeket!
megirod reszletesen hogy pecsen mit neztek at az auton ezugyben?
egyebkent Hoolinak volt talan ilyesmi problemaja, de nem tudom, hogy az tema volt -e a forumon, es annak volt is megoldasa, talan pont fojtoszelep tisztitas.
Akkor már csak a pécsi cartársakhoz lenne kérdésem, hogy ki tud megbízható, normális szervizt Pécsen. Érdre járok minden komolyabb szervizre Pécsről, de ezzel a hibával egyenlőre nem utaznék ennyit. Pécsen egyetlen Fiat szerviz van, náluk próbálkoztam, de ezek szerint nem biztos, hogy velük kéne nyomoztatnom. :)
keress fel masik szervizt. nincs ilyen ismert bravo t-jet hiba, es szerintem ez nem dusitas kerdese, persze nem kizarhato, de az sem azert van akkor mert ezek ilyenek lennenek. nem akarjak a problemat megoldani.
Műszerrel is vizsgálták, és szerencsére tudták produkálni, ha nem is ilyen durva módon, mint ahogy ma nálam tette. Ráadásul nem csak reggel, hanem napközben is ha több órát áll a kocsi, induláskor mindig jön a dadogás.
Tanácstalan vagyok, mert eddig ha volt is ilyen jelenség az elég egyedi volt, és nem folyamatosan produkálta a kocsi.