Azért csak érdemes lett volna levenni a váltót meg a lendkereket, mert pl. a V8-nál a lendkerék mögött HÁROM fagydugó is van kapásból. Oszt egy fagydugót cserélni nem egy nagy vaszisztdasz.
Gondoltam megosztom veletek az alábbi kis történetet, nehogy valaki közülünk úgy lyukra fusson mint mi. A címe lehetne az, hogy: Volt két land roverünk egy hétigL Azért most írom, mert ma reggel láttam hogy a HAHU-ra ismét felkerült a kocsi, természetesen a hibáról egy szó sincs a hirdetésben, a linkje a következő. A hibája csak épp annyi hogy elég nagy valószínűséggel a kuplung harang alatti részen a blokk repedt!!!
A történet néhány mondatban, második autó keresése közben leltünk rá, képekről szép volt, km reálisnak tűnt (322000km) az ára 1150000 volt, amit sikerült még lefaragni 1060000-re. Mivel messze volt hozzánk (Zalaegerszeg) kértem az eladótól képeket (aki magánember). Nagyon készséges volt, kedves, el is küldte és többször beszéltünk telefonon is, majd felkerekedtünk, hogy megvegyük. A helyszínen sem ért csalódás, nagyon szép az autó, csendes, megy mint a golyó, semmi nem nyiszorog, klattyan, igazi álom gép a 16 éves kora ellenére. Megnéztem szerelő állásról is alulról, hogy jól láthassam azt a pár jelentéktelen rozsda foltot ami a képeken volt, teljesen kezelhető még. Néhány apróbb hiba volt csak ( összekötők szakadt gumisapkája, hátsó gátlók felső szilentje) ami ilyen korban simán belefér. Eredet vizsgáztunk, papíroztunk, fizettünk, az eladó végig nagyon kedves segítőkész volt, még meg is akart minket ebédeltetniJ tényleg szavunk nem lehetett rá.
Haza felé,kb 30 km után mikor megálltunk tankolni nem indult az autó az önindító miatt, méricskéltünk próbálgattunk aztán a végén behúztukés indult, gondoltam felújítjuk és kész, ez még belefér. Mikor hívtam az embert is, ő eljött segíteni, méricskéltünk agyaltunk, Szóval még mindig semmi gond. Szépen haza indultunk két discovalJ virult a fejünk, Pesten megaludtunk, másnap haza, de Miskolcon útba ejtettük a villanyászt. Hiba: a bendix berohadt, mert folyik rá valahonnan fagyálló. Gondoltam ne kerüljön bele új amíg nem derül ki honnan megy rá a hűtőfolyadék, mert csak az is tönkre megy, kitakarították vissza tették. Itthon volt más dolog is de néhány nap után ismét meghalt az önindító.
Gondoltam akkor ideje kideríteni mi is a folyás helye. Hátsó oldalon lehet a hengerfejen lévő fagydugó, hengerfej tömítés vagy az alatta lévő blokkon található fagydugó a folyás helye. Viszont volt egy rossz jel, mert a kuplungház alján lévő bedugózható lyukon is csöpögött a fagyálló. Kiszedtem mindent onnan hátulról, hogy hozzá férjek, letakarítottam brigéciollal, nagynyomásúval, majd másnap elmentem felmelegíteni a motort, hogy lehessen látni honnan jön a cucc. Harangon kívülről csak minimális szivárgás volt, de egyik sem a fent írt helyekről hanem a harang és közdarab kapcsolódásánál két oldalt lefelé. Az egyhelyben való járatás után kívül leszáradt minden viszont bentről továbbra is csöpögött, gázadásra még intenzívebben. Innentől kezdve viszont a harang alatt van a szivárgás, a szomorú csak az, hogy ott nincs semmi olyan ahonnan jöhetne hacsak nem repedt meg a blokk. Ezt viszont csak váltó leszereléssel lehetne, ebbe meg már nem akartam bele menni, mivel Landycar-éknál ez egy 50e-es szerelés. A levétel után, ha kiderül hogy ott a bibi, akkor a repedt blokk javítása hegesztéssel sose fog megnyugtató eredményt hozni, a blokk csere pedig már horror pénz.
Mikor az embernek jeleztem a gondot, mondta hogy öntsek bele hűtő tömítőt, mivel attól neki is elmúlt a csöpögés fél évvel ezelőtt. Ezzel csak az volt a problémám, hogy egyrészt nem mondta eddig, hogy volt ilyen, másrészt ez nem megoldás a problémára szerintem. Vázoltam neki a lehetséges hibák esetén a javítási költségeket, aminek nem nagyon örült de mondtam, hogy inkább érvényesíteném a fél évig érvényes szavatosságot a rejtett hiba miatt. Így aztán némi huzavona után maradt az autó visszavitele, és a bolt vissza csinálása. Én szegényebb lettem két zalaegerszegi út úti költségével, illetve az autó eredet vizsgájával, mivel az eladó úgy gondolta adjam oda ajándékba neki, attól függetlenül, hogy én fizettem ki, mivel én úgy sem tudom semmire se használni. Ami igaz is, de mivel nem akarta kifizetni, gondoltam inkább hajtogatok belőle egy papír repülőt, mert 20e értékűt még úgyse dobáltam, neki meg ha kell álljon sorba és csináltassa meg még egyszer ha ennyit nem ér meg neki, ajánlottam fél áron is, de az se volt jó neki, viszont megkaptam, hogy milyen buta a gondolkodásomL
Az ember azóta a megdöglött önindítót megcsináltatta, mert a villanyásznál adtam le az autót, és gondolom öntött bele ismét valami tömítő anyagot, mert ennyi idő alatt egy motor ki-be, szét és össze szerelés illetve blokk javítás elég esélytelen és gondolom nem is szánt a javításra százezreket. Tehát ha valaki szereti a kihívásokat vágjon bele nyugodtan, mert az autó nagyon szép és jó állapotú, kivéve a repedt blokkját, de indítson egy kb 500e körüli árral és akkor még talán még megéri vele elbíbelődni J
Ma meg lett hegesztve a hengerfej fent a motoron. Csak a külső oldalon lehet így hozzáférni. Anyagában nagyjából a vastagság feléig olvadt be az öntvény, ezután lett felrakva. A repedés belülről megvan, de összehúzta a varrat. Most kb egy felületi karcolásnak tűnik. Kinyílni már nem tud. Ennél többet a helyén nem lehet csinálni. A hegesztés előtt egy esztergált dugó került a furatba hogy ne tudjon elhúzódni. Most már csak idő kell hogy kiderüljön sikerült e megoldani a szivárgást.
És mi van akkor, ha azt mondom, hogy mivel már menthetetlenül rohadt az autó, ezért én vettem a németektől, egy nagyon ritka magasított gyári westfalia discovery kasznit.
(és ráépítettem az 1976-os AF-es alvázszámú, BMV motoros Discoverymre)
1: Saját sorsom folytán nemcsak láttam, de érintettem is ennyire szétszedett gépjárművet. De ez még az én gyomromnak is erős. :-)
2: Nekem egy fénymásolatba, és 10.000,-be került az átalakítás.
3: Azért én most helyedben nem itt érdeklődnék, hanem csinálnék egy nagyon szép rajzot, míves, veretes cégnévvel cicomázva, TÜV megjelöléssel, stb., és bemennék a NKH járási hivatalába, hogy akkor ezt most lesznek szívesek véleményezni. Ha negatív a hozzászolás, akkor másik megyébe menni, majd, ha végigjártad a 19 megyét, és nem mégy elsőre oda, akkor a végén úgyis Kecskeméten fogsz kikötni.
Volt egy csapatban egy angol márkatársa, Ian, ő modnta, ha jót akarsz, akármennyire szép állapótú a Discod, soha ne nézz a szőnyegek alá :)
Már most javaslom, hogy a küszöbhöz rendes 4mm-es falvastagságú zártszelvényt pakoljatok, ne engedd a lakatost lemezt hajtogatni erre a részre. Mellé tudsz heggeszteni egy másik zártszelvényt, amelyik védi az ajtókat, továbbá onnét tudod Jackel emelni a járgányt, ha kell, küldök fényképeket.
Ott hátul a vacsora fér el. Egy-egy vaddisznó, jobb napokon szarvas formájában. De tudod te azt. Egyébként meg, pár dagasztó lángost is elbír biztosan. :D
Most segítsetek! Visszamentem a szerelőkhöz a szivárgó gázolaj miatt, és sajnos bejött az ami miatt a legjobban féltem. Sajnos el van repedve a hengerfej :-( Az injektor furatának a felső pereme. Alig látszik de egyértelműen
repedt. Ott csak kb 3..4mm körüli az öntvény vastagsága. Megpróbáltam a helyén megforrasztani de nem tudtam megmelegíteni hogy fusson az aluforrasz. Nem tudom megítélni hogy esélyes e a hegesztés?
De a legvalószínűbb hogy szereznem kell egy 2003-as 2.5 td5 discovery bontott hengerfejet. Tudna valaki ez ügyben segíteni?
Igen. Igazad lett!!! A negativ saru lotyogott. Beforrasztottam es most tuti. Mar a toltesnel gyanus volt,hogy ingadozik az aramfelvetel. Ugralt a mutato. Imadom ezt a gepet,mert javithato. Kulonben 5 eves Jaszakku,100 AH-s van benne. Ejszakara fenn marad a tolton es holnap kiderul. Koszi a segitseget.
Sajnos az akksim elhalalozott. Milyet kene vennem? P38 2.5 BMW. Jelenleg 100 AH Jaszakku van(volt) benne. Rengeteg ellentmondo info van az akksikrol,ezert kernem a szag erto segitsegeteket. Elore is koszi mindenkinek.
Mikori évjárat a donor?
Manuális vagy automata?
Ha manuális mennyit gondolnál a váltóért, illetve a váltó+terepváltó kombóért?
Merrefelé laksz, hol vehetném át a cumót?