Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mantec Creative Commons License 2015.08.06 0 0 66042

T sünsanyi!

"... 5W40-es Q8 ..."
Ha az a Q8 Formula Excel 5W-40, az semmilyen GM (Opel) benzines olajkövetelményt nem teljesít, ezért GM (Opel) motorba nem való.

A Kuwait Petroleum aktuális GM olajkövetelményt (GM dexos2) teljesítő motorolaja a Q8 Formula Special G Long Life 5W-30.

Előzmény: sünsanyi (66040)
Nick_X14XE Creative Commons License 2015.08.06 0 0 66041

Akkor is lehet ilyen ha a 8 vagy 10 karakteres kijelzés el van állítva. Nem látszik semmi a kijelzőn, ha  a másik fajtára van állítva.

Keress rá milyen gombokat kell nyomni az átállításhoz.

Előzmény: Ati356 (66036)
sünsanyi Creative Commons License 2015.08.06 0 0 66040

Szép napot!

 

Elérkezett a vezérlés csere ( szerintem) az Agila z12xe motorján. Nézegetem a szetteket Febi, BGA, stb. A BGA típusról tudnátok infót adni? Szoktátok cserélni a lánc kerekeket is? Úgy gondolom,hogy kell cserélni őket. A BGA-t nézetem igazából ki, mert jó áron van. A minősége vajon jó lehet? Szerelt itt be valaki már ilyen márkát? A környékünkön a FEBI a nyerő, de lánc kerekek nélkül viszik el a szerelők, mondván,hogy azokat nem kell cserélni csak a láncot, a feszítőket és a "patront". 172000km van a motorban és alapjáraton melegen igen csak dizeles hangja van a motornak. ( 5W40-es Q8-as olaj van benne jelenleg) Viszont amég hideg a motor addig csöndes, semmi "rossz" hangja sincs szinte. De melegen attól csúnyább a hangja de csak alapjáraton.

Jóskabátsi Creative Commons License 2015.08.05 0 0 66039

A hibát nem próbálom kitalálni, de a rádiót "vakon" is ki tudod kódolni, kijelző nem szükséges hozzá. De ha ráadod a gyújtást várhatsz is néhány percet, hátha kivilágosodik.

Előzmény: Ati356 (66036)
dkl325 Creative Commons License 2015.08.05 0 0 66038

Az alapjárati motort rendbe tettem, nem koszos, látszólag jól működik.

Előzmény: dkl325 (66037)
dkl325 Creative Commons License 2015.08.05 0 0 66037

Sziasztok! Van egy "kis" problémám a kocsimmal, szeretném a segítségeteket kérni. C14SE motoros Astra F ről van szó, 323500 Km van benne.

 

Az előzmény annyi, hogy 38 fok melegben járt alapjáraton kb másfél órát, de nem érte el a 100 fokot a vízhőmérő mutatója végig alatta maradt. Kapcsolt a ventilátor rendben, de vége felé nagyon megtorpant a motor mikor elindult a hűtés. 

 

Azóta sebesség tartásnál veszettül rángat, fékezésnél le-le áll a motor, gázadásra szintén, akár fordulatról is. Ma pl 2000-es fordulatról akartam 3-asban gyorsítani, és egyszerűen leállt. Mindig pöcc-röff indul, mintha mi se történt volna. Hibakódot nem tárol, 12-öt villog, a vákuum csöveket átnéztem, volt gyanús, de nem hinném hogy e miatt. Persze megcsináltam amit tudtam.

 

Előre is köszönöm a segítséget

Laci

 

 

 

Ati356 Creative Commons License 2015.08.04 0 0 66036

Sziasztok!

Kéne egy kis segítség!

Áramtalanítva lett a kocsi és elment a rádió (CAR300). Szokás szerint gyújtás rá AS gomb benyom majd a bekapcsoló gomb. Sípoló hang bejön, de semmi code felirat nem jelenik meg. Üres a kijelző!

Mit tegyek? Mit rontottam el?

Segítségeteket előre is köszönöm.

 

Ui: rádiót ha kikapcsolom, a dátum és idő megjelenik.

409 Creative Commons License 2015.08.03 0 0 66035

Jobb lenne a konkrét hibakód, az egyértelmű, mert ez a "feltöltőnyomás", nekem a szívócsőnyomását jelenti, azaz MAP szenzor. Ennek meg semmi köze a magasnyomásúhoz.

Előzmény: Bianconeri89 (66034)
Bianconeri89 Creative Commons License 2015.08.03 0 0 66034

Sziasztok,

 

Egy Opel Astra G 1.7 cdti (2004) kapcsán kérném a segítségeteket.

Pár hónapja felvillant a villáskulcsos sárga lámpa, ami a leolvasás után a magasnyomású szivattyú nyomásszabályozójának a hibáját jelezte. Egy ideig nem foglalkoztam a dologgal a szerelőm tanácsára, mert nem volt semmi tünet a lámpán kívül. Végül múlt héten kicserélésre került a nyomásszabályozó. A tesztüzem 15. kilométerében azonban megint felvillant a sárga lámpa, ezúttal a következő hibával: "feltöltőnyomás érzékelő áramkör alacsony bemenet"

 

Van tippetek mit jelenhet ez? Illetve mekkora lehet maga a probléma? A szerelőm azt mondta, hogy érdemes lenne szivattyúshoz vinni, mert ő nem nyúlna bele. Tavaly november/december magasságában már járt ott, akkor átesett egy porlasztófelújításon, illetve a magasnyomásút is bevizsgálták, akkor azon nem találtak hibát...

 

Előre is köszönöm a segítséget!

409 Creative Commons License 2015.07.28 0 0 66033

 

 Gyanítom, hogy nem gyújtáshibáról szól az a hibakód, hanem égéskimaradásról. Ami nem ugyanaz.

Tipp: szelepszorulás

Előzmény: Jaros Zsolt (66031)
ceko Creative Commons License 2015.07.28 0 0 66032

Sziasztok!

Segítsetek légyszíves! Valahogy megoldható egy 2012 évjáratú Opel Astra Sports Tourer Navi 600 típusú készülékén hogy meglegyen a friss magyarország térkép? Sajnos csak Németország és Európa fő úthálózata sd kártya volt csak az autóhoz, így nincs Magyarország utca szintű térkép :( .
Köszönöm a segítségeteket.

Jaros Zsolt Creative Commons License 2015.07.27 0 0 66031

Segitséget szeretnék kérni a következö problémára.Hibakod leírása szerint minden hengernél gyújtás problémát jelelez.Teljesitmény csökkenés nincs.Hibakod törlése után,1-2 hét után ujra elöjön.Szerelö tanácstalan.1.6 H Astra.

 

csaszy100 Creative Commons License 2015.07.27 0 0 66030

Sziasztok!

 

Keresek Z18XE motorhoz motorvezérlőt vagy olyan szerelőt-mágust aki tudja javítani.

sünsanyi Creative Commons License 2015.07.26 0 0 66029

Jó reggelt!

 

Uraim! Olyan gondom van az Agilámmal (Z12XE),hogy reggel az első indításkor a motor elindul, de nagyon "hüppögve" jár kb 5-6 másodpercig. ( többi indításnál már nincs ilyen gond, csak az első indításnál) és megy is rendesen, húz is. Az üzemanyag szivattyú (VDO eredeti) nagyon hangosan dolgozik mindig. A szivattyú már lett cserélve egy Bosch szivattyúra, de 200km után vissza kellett a régi "hangos" szivattyút (VDO)  tenni, mert a kocsi megállt amikor a Bosch volt benne. Gondolom halódik a szivattyú (VDO)  ezért van a "hüppögés" vagy esetleg a nyomásszabályozó szelep lehet a ludas a dologban?

409 Creative Commons License 2015.07.19 0 0 66028

Én az ajtóátvezetőnél kezdeném.

Előzmény: keppsystem (66027)
keppsystem Creative Commons License 2015.07.19 0 0 66027

Sziasztok nekem egy olyan problémám lett a combi ASTRA-mal (H) , hogy a csomagtér ajtó a gombbal nem nyílik de önmagátol kinyílik és  pár másogpercenként működteti a zárat, viszont ha a világítást fel-majd lekapcsolom akkor is kinyílik. hol keressem a hibát? járt már így más is? Köszi

 

ha4nz Creative Commons License 2015.07.19 0 0 66026

Házilag lehet ilyen elektronikát építeni, gyári megoldást nem kínál erre az opel.

Előzmény: Soma.01 (66025)
Soma.01 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 66025

...illetve lehet-e ennek az idejét állítani?

Soma.01 Creative Commons License 2015.07.18 0 0 66024

Sziasztok!

 

Valamilyen módon állítható szerintetek, hogy az autó ajtaja a lezárt állapotban távkapcsolóval való nyitáskor automatikusan zárjon vissza x másodperc múlva, ha ajtó nyitás nem történik? Opel Mokkánk van. 

hbfb Creative Commons License 2015.07.18 0 0 66023

Hali,egy kérdésem lenne. Van egy G Astrám '99-es 1.6i 8v 75le,lefogazódott a diffiben a 2 pici fogaskerék ami a közepén egy kis rúdon forog. Úgy fest hogy kapok hozzá egy E Kadett 1.6i F13-as váltójából származó diffit,a kérdés vajon ez belefog-e passzolni? vagy ha nem akkor egyáltalán össze tudom-e valahogyan házasítani őket úgy hogy jó legyen? előre is köszönöm a segítséget.

ha4nz Creative Commons License 2015.07.14 0 0 66022

Ha visszaolvasol pár oldalt, sokszor már leírtam, hogy miért  utáltam meg a magukat autószerelőnek nevező vállalkozókat. Én alapvetően az elektronikához értek, ez a végzettségem, és a sok kudarc, meg feleslegesen kidobott pénz helyett ráálltam az autodidakta módon tanulásra. Aki tényleg szerintem szakember és napi szinten benne van, az 409 fórumtárs, szerintem ő szervízben dolgozik és a végzettsége alapján én autószerelőnek érzem. Én csak a saját autóimban vagyok otthon, F-G astra és omega. Nem félek szétkapni egy másik járgányt sem, de előtte előtanulmányokat kell folytatnom, ha olyan a probléma. 

 

Amiben tudok természetesen továbbra is segítek.

Előzmény: sünsanyi (66021)
sünsanyi Creative Commons License 2015.07.14 0 0 66021

Hello!

 

Köszönöm a tanácsokat. Látom Te "otthon" vagy az Opellel kapcsolatban.

Eddig még nincs vele gond. Semmi hiba, hibakód. Megy teszi a dolgát. Remélem így is marad egy jó ideig.

 

Előzmény: ha4nz (66020)
ha4nz Creative Commons License 2015.07.13 0 0 66020

A kontakthiba feltárása nem fél perces, de először mindíg a terepen keresd! Ergo ahol nyiltan tud mozogni, dörzsölődni. Egy kábelkorbácsban szinte soha nem fog megmozdulni egy ér, de egy érzékelőre menő leágazásnál az az 5-10centis darab már esélyesebb lesz.

Előzmény: sünsanyi (66019)
sünsanyi Creative Commons License 2015.07.12 0 0 66019

Kb 1,5 hónapja van meg az Agila. ( az előző tulaj elmondása szerint kb 4 évet állt a kocsi, illetve csak minimális használatban volt, véleményem szerint bármi előfordulhat ennyi állás után) Előtte csak Kadettünk volt. Nem WD40-el javítok, csak gondoltam,hogy megpróbálom. ( Skodánál ezzel kell kezdeni,hogy a csatikat végig ellenőrizni és lekezelni őket) Ez egy más fajta elpárolgó kontakt  spray nem olyan mint a wd40. Viszont a hűtőfolyadék hőmérséklet jeladóján az érintkezők bizony oxidosak voltak.Nem kicsit, de működött azért. A lambda cserét a villamosságis haver is javasolja a dobott hibakódok alapján. DE! Ezt amit írtál ezt is mondta, már a kontakt hiba lehetőségét is többek közt. Eddig még nem jelzett hibát. A jövő héten elvál ,hogy vissza jön-e valamelyik hiba.

 

 

Előzmény: ha4nz (66018)
ha4nz Creative Commons License 2015.07.11 0 0 66018

Ne már! Te is WD40-nel javítasz autót? :) Ha kontakthibád volt/van akkor azt szüntesd meg, ne a szondát cseréld ki. A gyári csatik nem szoktak eloxidálódni, mozgatva meg nincsenek, tehát a kábelkorbácsokban vagy az ér szakad meg, vagy kidörzsölődnek. Esetleg test hibák...

 

Agilát még nem láttam alulról, de szerintem ha a tanknál megvan a nyomó ága a benzinvezetéknek, akkor azt lekövetve vagy meglesz vagy nincs benne.

Előzmény: sünsanyi (66016)
sünsanyi Creative Commons License 2015.07.11 0 0 66017

Még egy dolog érdekelne. Hol találom az Agilán a benzin szűrőt? A szivattyúnál van egy előszűrő azt tudom. De vajon másik van-e? Valahol mintha azt olvastam volna,hogy nincs másik szűrő csak az ami a tankban van. Lehetséges ez? A Skodánkon is van külső benzin szűrő patron.

sünsanyi Creative Commons License 2015.07.11 0 0 66016

Hello!

 

Az a gondom a monitorozással,hogy a MaxiScan 405 "VAG" rendszerű kézi kiolvasó első sorban a VW csoport autóihoz való. Az Opelnél csak az EOBD, OBD2 kódot tudom kiolvasni illetve törölni vele. Élőadat megjelenítésre az Opelnél nem alkalmas véleményem szerint, de még nem is próbáltam. Nézegetem az Op-Com diagnosztikai szofvert. Van is jó áron, de írnak ezekről jót és rosszat egyaránt. Igen a P0170 valóban "gyűjtőfogalom" mert lehet Egr, lambdaszonda, üzemanyag szűrő-szivattyú, üa befecskendező, légtömegmérő, stb hiba. Mivel csak a két hibakódot dobta eddig és 2x panaszkodott az 1-es lambdaszondára (P0130) ezért úgy gondolom én is,hogy valószínű,hogy a lambdaszonda csere megoldja hibát. A létező összes csatit széthúztam és kontakt sprével megfújkodtam őket. Kb 50km-t mentem eddig, de nem panaszkodik egyelőre semmire, azt nem tudom meddig lesz panasz mentes.

Előzmény: ha4nz (66015)
ha4nz Creative Commons License 2015.07.10 0 0 66015

Én, ha a sajátom lenne elkezdeném az élőadatokat monitorozni, a második csak egy gyűjtőfogalom. Mondjuk az első sem túl konkrét, de nagy valószínűleg lambda szonda csere megoldja.

Előzmény: sünsanyi (66014)
sünsanyi Creative Commons License 2015.07.09 0 0 66014

Milyen hibakódra gondolsz? 2x P0130-as és 1x P0170-es volt. ( első lamdaszonda csere lesz).  A Yo.tubon nézett videók alapján a motorhang ugyan az ami ott látható, hallható. Vezérműlánc lesz a hang forrása.(szerintem) Hideg indításkor teljesen jól megy a motor, hangtalan. Ahogy melegszik a motor, " hígul" az olaj úgy fokozatosan jön ez a jellegzetes hang. Alapjáratnál picit nagyobb fordulaton már el is hagyja ezt a jellegzetes hangot.

Előzmény: ha4nz (66013)
ha4nz Creative Commons License 2015.07.08 0 0 66013

Ha csak abban szakadt át a membrán, akkor oké, csere. De ettől nem lesz más hangja a motornak! Ott vagy van még valami bibi, vagy ilyen csodát én még nem láttam! Hibakód nincs?

Előzmény: sünsanyi (66012)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!