Konkrétan mi a gond vele? De igen, sok minden javítható rajta.
Ha pedig végképp nem marad más, venni kell egy vele megegyező tíousú és számú BSI-t a bontóból, mert használt BSI-t is lehet tenni autóba - annak ellenére hogy a szervizben azt mondják nem lehet.
A használt BSI-t vissza kell állítani nullás állapotba,így a Lexia úgy fogja látni mint egy vadonatúj BSI-t amit most vettél NAGYON DRÁGÁN a Citroentől.
Igen, a km órában vagy egy külső EEPROM, vagy a processzor belső EEPROM része tárolja. Ezen kívül azoknál a Citroeneknél amiben van BSI, a BSI-ben is megtalálható a km. A két érték szinkronizálva van.
Minden esetben a nagyobb érték felülírja a másik egységben lévő kisebb értéket. Pl. Van egy autód 100ekm-rel, teszel bele egy 40ekm-es órát, és az óra is 100.000-et fog mutatni. Ugyanez igaz a BSI-re is.
Az újabb dízelek amiben már EDC16-os vezérlőegység van, ott is tárolják a km óra állást, az EDC15-ben szerintem nincs még ilyen. Viszont van hibakód törlés memória, és ha gyári műszert használtak a hibakódok törlésekor, az megkéri a használót hogy írja be a pillanatnyi km óra állást. Ha valós adatot írtak be, akkor lehetséges visszanézni az autó történetét, de persze ha a kocsin csak régebben volt hibakód törölve, vagy nem gyári géppel akkor ez nem fog használható adatokat mutatni.
Ha valaki mindenre gondol és jól megcsinálja az óra állítást soha nem derül ki a dolog.
Van rá mód hogy ha órát cseréltek akkor is kiderüljön a valós futott kilóméter? (Xsara I 2.0 Hdi 2000-es évjárat, BSI van benne)
Gyanús hogy az enyémen ceréltek óraegységet, mert mikor felhúzom a kéziféket akkor a kis piros olajos kanna jelez, a kézifék jelzése meg az olajnyomást jelzi... nem gondolom hogy gyárilag ilyen lenne.
Hali! Azóta nem kopog semmi, csak tényleg a kormányon érezni olykor egy kottyanást - tél elmúltával aktuális lesz, szinte 100% - meg ami kijön még ezeken az utakon....
Lemerült akksinál volt, hogy ráindítóztam, kilengtek a mutatók, és jobb oldalre estek le, ahol ugye ha jobvbbra forog, felakad a pöcökbe (most is ilyen helyzetben van, és a pöcökig fel lendül, ottt pedig azon fennakad). Másik indításos kilengésre bal oldalra estek már.
Hát ha valaki tud megoldást. Xsara II 1.4 2003-as az autó. Motorféknél rángat az autó,nem nagyon, de érezhető a probléma. Féltengely,tartóbak,esetleg más ötlet? Köszi.
A Frid-Car-nál a szíjkészlet (Delco márka citroen beszállító),+ én vettem b.szűrőt 27000Ft-volt összesen. Pesten van az üzlet a Jász u.97-ben. Ha most veszel valamit -33% az összes termékre. Egy 20000-ból kijössz.
Ki kell szedned fölüle a rádiót és alóla a tárolórészt (ami mellett az ablakemelő kapcsolók vannak -> lásd a képen). Ez utóbbiba bel kell kapaszkodni és kihúzni, csak először jön ki nehezen... :) Utána látni fogod a csavarokat amik a középkonzolhoz tartják a fűtés vezérlőt. Rizsszemizzók felelősek a világításért, amiket nem olyan könnyű beszerezni (nekem a Mikronikában nem tudtak adni, így gányolni kellett másfajta izzókkal új foglalatot...)
Nekem is 3 vezeték megy bele (Xsara II), 2 vastag zöld és egy vékonyabb szürke. A 2 vastag az áram, ami nekem gyújtás és kulcs nélkül is van. (Tehát mindig van benne áram.) A szürkében megy a világítás, ami csak a helyzetjelzővel együtt kap feszültséget. (Én ezt "csapoltam meg" pár poszttal lejjebb...)
Sziasztok! Egy kis segitségre lenne szükségem. xsara 2 em van, és a fütés kapcsolók műszerfal izzóit szeretném kicserélni. Részletes folyamat sorendet szeretnék kérni. Mit hogyan csináljak. Ellőre is köszönöm.
Attól romolhatott el hogy lemerült az aksid, talán.
Nekem úgy romlott el hogy elszállt az akku, rá lett indítva...mostmár megsem mozdul a kmóra, de a fordulatszámmérő még megy.
Nem nagy ügy kicserélni de többfajta óra is van, és így pontosan ugyanolyat kell venned. hogy mennyibe kerül az passz, de órát azt már veszel kb 8000-ért. Egyébként csak pár csavar és csatlakozó. csak óvatosan kell és szakszerűen leszedni.
Még anno kilett szerelve belőle, és most szereztem egy gyárit, csak az a gond hogy 3 vezeték van.
2 zöld és egy sárga.
Eddig direktbe volt kötve egy kapcsolóval 12v elhúzva neki és a sárgával összekötve és így jó volt.
Nem a helyzetjelző kapcsolta a beltéri világítást, hanem a direktkapcsoló.
Az lenne a kérdésem, hogy ezt a 3 vezetéket hogy kell úgy bekötni hogy ismét a helyzetjelzővel tudjam kapcsolni a benti világítást is és jó legyen a szivargyújtó is???
Bocsi ha valamit nem jól fogalmaztam meg csak már este van.