pont hogy a kezdők miatt kéne egyértelmű táblákat kitenni
aki az üveggyárnál nem tudja, hogy ott fent megy a kéktúra és táblákkal kell arrafelé toszogatni (=nincs térképe vagy nem tudja olvasni) az ilyet ha a Nagy Zúgó nyergében a kék jelzésen irányítod Recskre akkor csúnyán el fogod veszteni, soha az életben nem túrázik mégegyszer
mi nem indulunk el Recskre a kék jelzésen, de átlagjános a két kisgyerekkel meg az asszonnyal ha elindul.. ("nézzük meg, csak 45 perc innen a kéken")
viszont ezen az esri térképen végignézve a táblák számát, valami irgalmatlan munka lehetett ezt leszervezni, azt aláírom
Az infotáblák szépek (a hamburgerest gyűlölöm :-), de pl a Börzsönyben majdnem csontra ugyanaz a tábla van kitéve párszáz méterre egymástól (3-4 darab)
ez pazarlás is, baromság is
az új pecsétek, azok maradéktalanul tetszenek :-)
ami nem lett elrontva, azt nem szóljuk meg, ilyen egyszerű
Abban teljesen igazatok van, hogy ezek a táblák főleg nem minket céloztak meg, de ne mondja már nekem senki, hogy ha egy célpontot nem a kéken érhetek el, akkor azt a táblán a kéken elérhető úticélként kell jelölni! Ez nem fogja a kezdőt, az új célcsoportot zavarni? Ez egyáltalán nem logikus és én sem jöttem rá először, sőt csak ebből a fórumból tudtam meg mi is volt a vezérelv. Sajnos az ellentmondásokkal terhelt szakmai füzet nyoma tetten érhető a terepen.
És ahol nincs elérhető térkép, ott ezek a táblák sokat tudnának segíteni, de sajnos nem teszik. És ha a táblák 20%-a ilyen, csatlakozó jelzést lehagyó félrevezetést tartalmaz, akkor a többi 80-nak valahogy nem tudok úgy örvendeni.
És most csak az útjelző oszlopokon lévőkről beszéltem, mert az információs táblák nagyon jók, igényesek, teszik a dolgukat, ahogy a barna megközelítő táblák is.
Ezek a táblák, ez az egész új rendszer az abszolút kezdőket célozza meg, azt a célcsoportot akiket be szeretnének vonni a természetjárásba, fel szeretnék kelteni az érdeklődést egy bizonyos társadalmi rétegben a kéktúra, a túrázás iránt.
Erre valóban alkalmasak lehetnek például a "bevonzó" táblák, ilyen szempontból tényleg elfogadható helyen vannak, a kéktúra közelében, mondhatni vonzáskörzetében.
Szemléltetném, mire gondolok:
1. például a Parádsasvári volt üveggyár buszmegállójában, ahol sok túrázó, kiránduló is szokta várni a buszt
2. a tábla kivitelezése, és információtartalma szerintem kifogástalan, alkalmas az érdeklődés felkeltésére
3. a térkép is jó, szép, informatív, a piros ikon jelzi a tábla helyét, amely a piros +-en kb 2 km-re van a Mátrabércen húzódó kéktúra-nyomvonaltól
4. kép: tábla lent, túra fent. Működik a dolog? Majd az idő eldönti.
Akinek szól azoknak éppen jó lesz szerintem az útjelző táblák bő 80%-a is, a kezdő túrázó nem kritikus, és ha figyeli a jelzéseket is akkor nem fog eltévedni sem. (remélhetőleg)
Akik itt -persze többnyire megalapozottan- kritizálják a dolgokat azok abba a nagyon szűk rétegbe tartoznak akik szinte profik a természetjárásban, a legapróbb részletekig menően odafigyelnek mindenre, és értenek is hozzá.
A kritika jogos, szakmai szemmel megalapozott, de a nagy egészet nézve messze nem olyan súlyúak ezek a hibák amilyennek itt le vannak festve, véleményem szerint.
Én speciel ezért is nem szólok nagyon bele ebbe a témakörbe, mert ezeken a dolgokon szerintem semmi nem múlik.
Olyan ez mikor autószerelők egy autó fékhatásának a kilonewtonjait vitatják meg, vagy éppen azt hogy hány bar nyomáson dolgozik a magasnyomású üzemanyagellátó-rendszer, a vevő meg jön, nézelődik és azt mondja: de szép piros kis autó, szépek a lámpái, megveszem! :-)
És még hány ilyen tábla van! Én ma feltettem a kérdést az MTSZ bejelentő címére, példával és az MTSZ füzetek idevágó idézeteivel ugyanebben a témában. A vicc az, hogy abban a bizonyos szakmai füzetben van olyan rész, ami ennek ellentmond (tehát a kapcsolódó jelzést is fel kellene tüntetni, ha pl. nem a kéken van a jelölt objektum) és olyan is, ami ezt is lehetővé teszi. Ezt az ellentmondást sajnos úgy oldották fel, hogy a turista számára rosszabb, félrevezető megoldást választották. Meglátjuk mi lesz a válasz...
Azt hittem,hogy csak a vai rész a Tiétek,mert kedden ahogy átértünk Zalába,Szentgyörgyvölgy előtt,látványosan megváltozott a jelzettség,bár ott is jónak mondható.
Jól ismerem azt a részt,így van ahogy írod,mi okt-ben a régin mentünk még Zalalövőre,a buszmegálló után jól követhetőek még a jelek.Azêrt ez az útépítés rázós lesz.Érdekes lesz feljutni Nagyfernekágra.
Csak a 86-os utáni rész a miénk. Amikor kiérsz Fernekágról a főúthoz, az oszlopon balra van nyilazva a jelzés. A régi jobbra tartó táblákat leszedtük, és pár jelet leszürkítettünk.
No, előkerestem pár képet a jelzéses magasles mellett futó földutat is érintő "Rezi vár tanösvény"-ről, amely szépen ki van táblázva, viszont jelezve turistajelzéssel már nincsen.
Jelenleg ez a kéktúra útvonala is, bár én még most is inkább választanám a régit mint ezt a bizonytalan újat, amely Rezi vár hegyének Zalaszántó felé eső oldalán úttalan -és szerintem még mindig- jelzetlen utakon vezet. (?)
Rezi várhegy vonulata Zalaszántó feletti földekről fotózva.
Van benne egy térkép, abból létszik, hol lehetett fejleszteni. Elvben Zala megye nincs benne, viszont benne van a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet területe, ezért ennek Zala megyére eső része mégis fejleszthető volt.
A többi nyugat-dunántúli területre (Vas és Zala megye) ezért nem jutott tábla. De azt hiszem, itt is újrafestették, illetve azért itt is voltak más fejlesztések (pl. bélyegző-csere, kilátóépítés Káld mellett).
Pedig ha van ide helyismereted, akkor két feltétellel érthető lesz.
1/ a déli irányba hiányzik egy iránymutató tábla, Makkoshotyka felé.
2/ az oszlop helytelenül, nem az OKT-K4 leágazási pontjába lett téve, ezért a koncepciós elv alapján a K-sávon kell elindulni, hogy a K4 ágon lejuss a Hutákhoz.
Nagyfernekágtól mind a régi,mind az új nyomvonal jól követhetően fel van festve. Viszont ott gond lesz az épülő új gyorsforgalmi úttal. Jelenleg még át lehet menni a készülő úttesten. Mi lesz ott az új útvonal? Van róla valami infód?
Továbbra sem találok logikát pl az az EM779utj Kecske-háti nyereg tábla. Egyik irány Eszkála a másik Makkoshotyka. Ezzel szemben a táblákon egyik irányban Újhuta a másikon Középhuta szerepel két kék jelzés társaságában. A problémám az hogy sem Újhutára sem Középhutára NEM megy a kék túra. Így a tábla információs értéke szerintem csak azért nem zérus mert az egyik irányban szerepel az Eszkála, és a Gerendás rét amik legalább valóban a kéken elérhetők. Mondhattok bármit de ha egy kék nyilas táblán az egyetlen útirány nem a kékre esik akkor az nem segíti hanem félrevezeti a turistát.
Elveszve a térképek tömkelegében, összehasonlítottam az MTSz ttrmap, az Egon által megadott (nyilván ez ugyanaz)és az osm-ban lévő felméréseket, megállapítom, hogy az osm RP-DDK Nagyfernekág 86-os főút Zalalövő felel meg a valóságban felfestett útvonalnak. Egyébként minimális az eltérés, a hivatalos felmérők bementek a főútról, de az a rész bokatörős.
Látva a webappot - amely nagyon hasznos - azért laikusként is felvetődik néhány kérdés a kék körrel kapcsolatban, annak ellenére, hogy ez már veszett fejsze nyele, jelentős változások nem lesznek, nem lehetnek ill. volt már itt polémia róla:
Minek szinte minden irányváltáshoz tábla? Mivel az esetek nagy százalékában még a gyakorlott túrázó is szakaszhatáron kezdi meg az etapját ezért teljesen érthetetlen, hogy jellegtelen irányváltási pontoknál információs táblák halmaza fogadjon. Egy kezdő (kék)túrázó biztosan nem valahol a szakaszvégpontok között kezdi a túráját, már csak a pecsételés miatt sem, ha érdekli egyáltalán a pecsételés. (Én sem az ásotthalmi Dugonics-erdő közepén (DA265UTJ-2) kezdtem az AK-t, hanem elbuszoztam az egyik szakaszhatárhoz, pecsételtem és indultam.)
Van ahol húsz kilométerre húsz tábla esik! Nem is értem! Holott egy táblacsoport a szakasz indulópontján, egy a közepén és egy a végén, még egy kezdőnek is bőven elegendő információt szolgáltatott volna. Természetesen a becsatlakozó jelzéseknél elfért volna egy tábla, hogy mutasson valami úticélt a másik jelzésen.
Érdekes az a kényszer is, hogy egy adott úticélt több irányból (még a nem turistaút felől) is meg kell mutatni. (Erre utal az azonos táblakép, de ellentétes végein elhelyett nyíl, az oszlopon pedig párhuzamosan szerelve.) Véleményem szerint bőven elég lett volna ha az csak a kék úton közlekedve olvasható. Ez most olyan mintha egy X alakú közút kereszteződésben az összes irány jelzőtáblája egy oszlopon kapott volna helyet.
Lenne még kifogásom, de se időm, sem energiám erre.
Természetesen elküldöm a fotóimat a jelzett címre. Készült több is. Már csak az a kérdés, hogy a postafiók képes-e fogadni...
Azt akkor sem értem,hogy a Göcsej és az Őrség eldugott falvaiban egy árva tábla sem került,ugyanakkor pl. Keszthely és Hévíz környéke tele van. Nem hinném,hogy az az említett két település fejletlenebb lenne mint mondjuk Felsőszenterzsébet ,Kustánszeg vagy akár Velemér.
még valamikor ősszel számoltam be róla hogy a Börzsönyben egymást érték az egyforma táblák
rákerestem ebben a táblanyilvántartóban, korrekt, mert ott vannak a táblák képei
én viszont úgy látszik nem voltam korrekt, vagy legalábbis jó megfigyelő mert nem egyformák a táblák csak a felületük 95%-a
az egyiken erdei béka van, másikon szalamandra, nagyjából ennyi a különbség
vagy az egyiken a bal oszlopban van a felújított turistaház, a másikon középen
ha rákerestek a EM062INF -re, és kicsit visszanagyítotok ott van 4 tábla egymástól párszáz méterre, érdemes megnézegetni (sajnos permalinket nem találtam)