Elektronikai boltban vásárolni lehet szerintem ilyen alkatrészeket hozzá, de szerintem bizonyos webshopokban is lehetséges készre szerelt kábelt venni erre a célra.
A csatlakozó egyik fele akkor szabványos sztereo 3.5mm-es Jack dugó (vagy amilyenre neked szükséged van), a rádió felöli csatlakozót Mini ISO-nak hívják, de itt figyelni kell, mert a három nem egyforma, az AUX bemenethez a Zöld színű kell.
Ez lényegében egy átalakító adapterkábel gyári rádióhoz.
Ha csak alkatrészeket lehet kapni, percek alatt összeforrasztható a kábel. Ilyenkor külön a csatlakozót meg lehet venni, és adnak hozzá fémtüskéket rajtuk egy darab vezetékkel.
Ide feltöltöttem egy doksit, ebben van leírás a Renault Update List-es rádióhoz ilyet szerkeszteni.
A leírás alapján a doksiban C2-ként jelölt, Zöld színű MINI ISO csatlakozóra van szükség (a sárga már ismerős lehet kijelző-távirányító miatt, a kék meg SPDIF-hez használatos), ezen a Zöldön lehet AUX bemenetet adni a rádiónak.
Ebben a:
12. pont - Test
10. pont - Jobb csatorna bemenet
11. pont - Bal csatorna bemenet
És a rádiót AUX bemenetre kell állítani a menüjében.
Ha esetleg fény derülne arra, hogy a jobb és bal csatorna fel van cserélve, akkor csak meg cserélni a 10 és 11-es pont vezetékeit.
Szerintem ne csavard ki, bár ki lehet, de ha bennhagyod és pontosan méretre igazítod, akkor tartja a rádiódat hátul, és nem lesz elől olyan érzeted, hogy nincsen megfelelően rögzítve a rádiód.
Értem, még annyit, hogy volt-e olyan problémád, neked, vagy valakinek itt a fórumból, hogy a fejegység nem ment be a gyári helyére? Valamiért csak eddig tudom benomni, és nem lehet tovább..
Valamit kell faragni? Szerintem nincsen mögötte semmi pedig, ötlet?
A csatlakozódobozban (motortér) van egy csatlakozó amiben van két kék (helyzetjelző) és egy barna beige vezeték (ködlámpa elöl)
erre ha rákötöm a ködlámpát és a clip-el bekapcsolom akkor működik, az izzó kiégése esetén semmilyen jelzést nem ad a Megane (legalábbis ez a fajta ami nekem van).
Esetleg egy kérdés eseére igénybe venném a szaktudásodat:
Renault rádió (update list) melyik csatlakozóra és mit kell kötni, hogy az AUX bemenetre egy 3,5 jackkel okostelefont, navit tudjak kötni?
Létezik e, és ha igen akkor hol kapható a rádión levő csatlakozó ellendarabja, vagy esetleg készre szerelt kábel?
A kapcsolása a ködlámpának a Megane-ban is hagyományos,csak az utólag beszerelt ködlámpa,hiába kötötted a gyári csatlakozójára, nem fog működni amíg a clip-el be nem kapcsolják.
Még mielőtt valaki berúgdosná az új lámpáit, mert nem működik. :-D
De gyárilag elvileg ha Thalia-ról beszélünk nem gyújtás kell, hanem elég egyet fordítani a kulcson (segédberendezések)
De bizonyos más autókban lehet gyújtás kell.
Autórádió hátulján szabványos ISO csatlakozónak kellene lenni.
Ilyesmi:
Ezekből a fekete csatlakozóból kell a Sárga vezeték, abban van állandó táplálás, állandó +12V. Ez a rádió memóriája miatt kell, így őrzi a beállításokat.
A piros vezeték az, amire "gyújtásra" áram kerül, így lesz bekapcsolható a rádió.
A piros vezetéket ki kell iktatni, és a sárgáról áthidalni a piros helyére a csatlakozóba. Ennyi.
De nem összekötni a pirosat a sárgával!!! Az nem jó!!!
Itt érdemes olvasgatni, részletes leírás van a csatlakozó bekötéséről:
Lehet olyat csinálni, hogy nem gyári fejegység gyújtás nélkül is használható legyen? Mert gyárival működött ez, aztán percek után lekapcsolt. Melyik kábeleket kell összekötni?
Nekünk van abs-es és abs nélküli autónk is. Nem rossz dolog az abs, főleg mivel irányítható marad az autó, viszont aki hülye és tévhitekbe ringatja magát, hogy az majd megoldja helyette, és ezért nem kell megfelelő féktávot venni, elég az utolsó pillanatban satuféket nyomni az egy barom. Nem feltétlenül lesz minden esetben rövidebb a féktáv. Szóval nagyon jó dolog, de nekem pl soha nem volt bajom az abs nélküli autónkkal sem. Na meg sok függ az abs fejlettségétől is.
Fékcsövek variálni, jeladók, érzékelők, vezetékek, az ABS vezérlőegységnek jó hénány vezetéke van, akkor már diagnosztizálhatónak kellene lennie, ahhoz CAN-BUS-t használnak, ami meg nincs az autóban...
Szóval soha nem állnék neki.
Plusz akinek még nem volt ABS-es autója, és még nem tapasztalta annak működését, kicsit necces is lehet.
Nyáron még oké, száraz, vízes úton, ha "rutintalan" sofőr egy vészhelyzetben satuba nyomja a féket, és az ABS "golgozik helyette".
De télen, havas, csúszós, jeges úton... az ABS-t is nagyon meg kell szokni.
Érdekes érzést generál az emberben, mikor önkéntelenül nyomja a féket, az autó meg mint ha mi sem történ volna, majdnem -típustól, gumitól, útviszonytól függően- szinte "ugyan olyan lendülettel" megy tovább.
A ilyen téren "rutintalan sofőr"-nek szerintem meg tök mindegy, mert aki önkéntelenül satuféket nyom, annak az ABS sem fog segíteni, mert eszébe sem fog jutni a másodpercek tört része alatt, hogy "jah... hát kormányozni (is) lehet, vagy kell".
Bocsánat, hogy még elmaradt a hőmérő csekkolása, nem tudtuk még összehozni a találkozót.
De látom, akkor ezek szerint sikerült megoldani. :DDD
Örülök, hogy működik. :)
Thalia-ban a ködlámpák teljesen hagyományos kapcsolásúak, vagyis a kombinált világításkapcsolóval simán ki-be kapcsolod. Az első ködfényszóróknak van csak egy reléje az izzók terhelés emiatt, (mert a világításkapcsoló ködlámpavezetéke nagyon vékony), azt ennyi.
Nem, sajnos még nem... ez volt az első mosásunk, most költöztünk be a városba, és építkezés mellett lakunk és parkolunk... ezért meglátszik a por meg a szigetelőanyag szegényen... a mosóban se tudta levenni a srác az antennát, pedig szerintem több Thaliával volt már dolga, mint nekem. :)
Tudomásom szerint az ABS útolagos beszerelése nagyon durva beavatkozás, kerekeknél érzékelők, elektronika és vezetékelés, nem hiszem, hogy ennyit érne a dolog.
Az ajtóban és sehol nincs vezetékelve a külső érzékelő, ezért
1./ UCH középső csatlakozójában a barna sor 3-13 pontjába az érintkezőket bedugni, erre kötni a tükörben levő érzékelőt (polaritás mindegy)
2./ Gyári diaggal lehet életre kelteni kizárólag, ezekután minden működik, tehát a kijelző össze van kötve az UCH-val.
kerekati leírása és csatolt képe teljesen profi volt, minden stimmelt. Az ajtóban tulajdonképpen mindegy hová kötjük ezután, de gyárilag a 18-19 csatlakozóban van.
Még egy érdekességet megosztanék veletek, akinek esetleg ilyen jellegű gondja lenne, szerintem a Thaliában is így van.
Gyárilag nem volt ködlámpám, ezért berakattam a gyári vezetékeivel, de szintén csak a clip tudja életre kelteni.
Nekem az összes hibakód törlése, és a hőmérő valamint a ködlámpa aktiválása 5000.- Ft volt, Budaörsön.
Sok sikert mindenkinek, és köszönöm, hogy segítettetek, különösen köszönöm kerekatinak a pontos és korrekt segítséget!
Amikor ráadod a gyújtást minden felvillan, majd szép lassan kialszik minden, kivéve az olajnyomást, kézifék visszajelzőt, meg meg a stop felirat, majd ha elindítod, csak a kézifék visszajelzőnek kell világítania, ha be van húzva :)
A tükörfűtés a hátsó szélvédő fűtéssel együtt működik.
Azt nem tudom megmondani, hogy az elektromos tutira fűthető-e, nekem fűthető is meg elektromos is :)