Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

tom485 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51816

Ezt találtam, de a leírásod szerint ez nem jó.

 

http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=378292

Előzmény: Törölt nick (51814)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51815

Ahogy írják, azt a csavart nyugodtan vedd ki, ahogy lulumba is írja.

 

tom485-nek is jó lenne a tippje, de ez egy hosszirányú távtartó. Nem ellenzi a rádió súlyát.

Hogy ne mozogjon a rádió, a keretét kell rendesen, passzentosan rögzíteni a a fém fülekkel a műszerfalba, ez a trükkje. ;)

Előzmény: rentha92 (51810)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51814

Na pont fordítva írtam, így volna a helyes:

10. pont - Bal csatorna bemenet

11. pont - Jobb csatorna bemenet

Előzmény: Törölt nick (51813)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51813

Létezik megoldás.

 

Elektronikai boltban vásárolni lehet szerintem ilyen alkatrészeket hozzá, de szerintem bizonyos webshopokban is lehetséges készre szerelt kábelt venni erre a célra.

A csatlakozó egyik fele akkor szabványos sztereo 3.5mm-es Jack dugó (vagy amilyenre neked szükséged van), a rádió felöli csatlakozót Mini ISO-nak hívják, de itt figyelni kell, mert a három nem egyforma, az AUX bemenethez a Zöld színű kell.

Ez lényegében egy átalakító adapterkábel gyári rádióhoz.

Ha csak alkatrészeket lehet kapni, percek alatt összeforrasztható a kábel. Ilyenkor külön a csatlakozót meg lehet venni, és adnak hozzá fémtüskéket rajtuk egy darab vezetékkel.

 

Ide feltöltöttem egy doksit, ebben van leírás a Renault Update List-es rádióhoz ilyet szerkeszteni.

Nem magyar nyelvű, de így is érthető:

http://data.hu/get/6525597/Connect_AUX_input_on_Renault_Update_List_HU.pdf

 

A leírás alapján a doksiban C2-ként jelölt, Zöld színű MINI ISO csatlakozóra van szükség (a sárga már ismerős lehet kijelző-távirányító miatt, a kék meg SPDIF-hez használatos), ezen a Zöldön lehet AUX bemenetet adni a rádiónak.

Ebben a:

12. pont - Test

10. pont - Jobb csatorna bemenet

11. pont - Bal csatorna bemenet

 

És a rádiót AUX bemenetre kell állítani a menüjében.

 

Ha esetleg fény derülne arra, hogy a jobb és bal csatorna fel van cserélve, akkor csak meg cserélni a 10 és 11-es pont vezetékeit.

Előzmény: tom485 (51807)
tom485 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51812

Szerintem ne csavard ki, bár ki lehet, de ha bennhagyod és pontosan méretre igazítod, akkor tartja a rádiódat hátul, és nem lesz elől olyan érzeted, hogy nincsen megfelelően rögzítve a rádiód.

 

Szerintem :)

Előzmény: rentha92 (51810)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51811

Az a csavar nem kell, nyugodtan ki lehet csavarni!

Előzmény: rentha92 (51810)
rentha92 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51810

Ó, hogy az a... 

Megvan, rájöttem, a gyári rádiót mellétéve egyből megvan, igzad volt, picit hoszabb a rádió, bekarikáztam. Nélküle simán bemegy.

Lehet ebből a csavarból elvágni? Van valami szerepe? üdv.

Előzmény: tom485 (51809)
tom485 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51809

Biztosan nem kell faragni, amennyiben szabványos din méret a rádiód.

Keress valami más mechanikus akadályt, esetleg a vezetékek vagy a csatlakozó van útban.

Előzmény: rentha92 (51808)
rentha92 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51808

Értem, még annyit, hogy volt-e olyan problémád, neked, vagy valakinek itt a fórumból, hogy a fejegység nem ment be a gyári helyére? Valamiért csak eddig tudom benomni, és nem lehet tovább..

Valamit kell faragni? Szerintem nincsen mögötte semmi pedig, ötlet?

Előzmény: Törölt nick (51803)
tom485 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51807

A csatlakozódobozban (motortér) van egy csatlakozó amiben van két kék (helyzetjelző) és egy barna beige vezeték (ködlámpa elöl)

erre ha rákötöm a ködlámpát és a clip-el bekapcsolom akkor működik, az izzó kiégése esetén semmilyen jelzést nem ad a Megane (legalábbis ez a fajta ami nekem van).

 

Esetleg egy kérdés eseére igénybe venném a szaktudásodat:

 

Renault rádió (update list) melyik csatlakozóra és mit kell kötni, hogy az AUX bemenetre egy 3,5 jackkel okostelefont, navit tudjak kötni?

Létezik e, és ha igen akkor hol kapható a rádión levő csatlakozó ellendarabja, vagy esetleg készre szerelt kábel?

Mi a szabványos neve ennek a csatlakozónak?

 

 

Előre is köszönöm.

 

 

Előzmény: Törölt nick (51806)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51806

A hagyományos alatt azt értem, hogy nincs semmi extra, csak a vezetéket szakítod meg egy kapcsolóval.

 

De itt ezek is már túl vannak bonyolítva. Van a motortérben az elektromos csatlakozódobozban egy védő és vezérlőegység.

A rajz alapján erre vannak kötve a ködlámpák. Ez az egység is CAN-BUS-os, rá van kötve a multiplex hálózatra, mint a több vezérlőegység.

Ír valami ellenállásról is.

 

Van ezekben (a tiédben is) esetleg olyan, hogy jelzi ha kiég egy izzó? Vagy esetleg ködlámpa-kanyarfény...? (csak kíváncsiságból kérdem)

Előzmény: tom485 (51805)
tom485 Creative Commons License 2013.05.10 0 0 51805

A kapcsolása a ködlámpának a Megane-ban is hagyományos,csak az utólag beszerelt ködlámpa,hiába kötötted a gyári csatlakozójára, nem fog működni amíg a clip-el be nem kapcsolják.

Még mielőtt valaki berúgdosná az új lámpáit, mert nem működik. :-D

 

Előzmény: Törölt nick (51795)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2013.05.09 0 0 51804

PROBÁLD ELFELÉS ÖMW KUTAL HA NEM OLDOGULSZ KERESS!

Előzmény: pacomx (51801)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.09 0 0 51803

Elvileg lehet.

 

De gyárilag elvileg ha Thalia-ról beszélünk nem gyújtás kell, hanem elég egyet fordítani a kulcson (segédberendezések)

De bizonyos más autókban lehet gyújtás kell.

 

Autórádió hátulján szabványos ISO csatlakozónak kellene lenni.

Ilyesmi:

 

Ezekből a fekete csatlakozóból kell a Sárga vezeték, abban van állandó táplálás, állandó +12V. Ez a rádió memóriája miatt kell, így őrzi a beállításokat.

A piros vezeték az, amire "gyújtásra" áram kerül, így lesz bekapcsolható a rádió.

A piros vezetéket ki kell iktatni, és a sárgáról áthidalni a piros helyére a csatlakozóba. Ennyi.

 

De nem összekötni a pirosat a sárgával!!! Az nem jó!!!

 

Itt érdemes olvasgatni, részletes leírás van a csatlakozó bekötéséről:

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=1&cikk=448

 

És nem összekeverendő a csatlakozóban lévő vezetékek színe. Itt ugyanis nem a pirosban van állandó táplálás, és a sárgában gyújtás, hanem fordítva.

Előzmény: rentha92 (51802)
rentha92 Creative Commons License 2013.05.09 0 0 51802

kerekati !

Lehet olyat csinálni, hogy nem gyári fejegység gyújtás nélkül is használható legyen? Mert gyárival működött ez, aztán percek után lekapcsolt. Melyik kábeleket kell összekötni?

Köszi, üdv.: rentha92

pacomx Creative Commons License 2013.05.09 0 0 51801

Minden olyaj van benne és most fogom lecserélni mert majd most kell!Csak Agip kuton tankolok!

Előzmény: DCI MÁGUS (51794)
onesta11 Creative Commons License 2013.05.09 0 0 51800

Sziasztok!

 

Eladó:

 

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/thalia/renault_thalia_1.4_16v_rt_kitunofrissvizsga-6788708

 

Ha valakit érdekel keressen bizalommal.

 

Friss vizsgás!!!

 

Ennyiért komolyabb fűnyírót árulnak :)

otthonpc Creative Commons License 2013.05.09 0 0 51799

 

 

Azért gondoltam, hogy egyszerűbb mert valahol a neten olyat olvastam, hogy a helye és a vezetékek benne vannak csak maga az abs egység nincs.

 

Akkor gondolom ez hülyeség.

 

Akkor nem foglalkozok vele, igazából nincs rá szükségem csak gondoltam ha egyszerű feladat akkor miér ne.

 

 

Köszönöm mégegyszer a hozzászólásotokat !

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (51796)
Köhike Creative Commons License 2013.05.09 0 0 51798
Ja és én sem szerelném bele utólag. Inkább vennék az árán tuti jó gumikat. Sokat... :)
Előzmény: Törölt nick (51796)
Köhike Creative Commons License 2013.05.09 0 0 51797
Nekünk van abs-es és abs nélküli autónk is. Nem rossz dolog az abs, főleg mivel irányítható marad az autó, viszont aki hülye és tévhitekbe ringatja magát, hogy az majd megoldja helyette, és ezért nem kell megfelelő féktávot venni, elég az utolsó pillanatban satuféket nyomni az egy barom. Nem feltétlenül lesz minden esetben rövidebb a féktáv. Szóval nagyon jó dolog, de nekem pl soha nem volt bajom az abs nélküli autónkkal sem. Na meg sok függ az abs fejlettségétől is.
Előzmény: Törölt nick (51796)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.09 0 0 51796

Utólagos ABS beszereléssel egyetértek.

 

Fékcsövek variálni, jeladók, érzékelők, vezetékek, az ABS vezérlőegységnek jó hénány vezetéke van, akkor már diagnosztizálhatónak kellene lennie, ahhoz CAN-BUS-t használnak, ami meg nincs az autóban...

 

Szóval soha nem állnék neki.

 

Plusz akinek még nem volt ABS-es autója, és még nem tapasztalta annak működését, kicsit necces is lehet.

 

Nyáron még oké, száraz, vízes úton, ha "rutintalan" sofőr egy vészhelyzetben satuba nyomja a féket, és az ABS "golgozik helyette".

De télen, havas, csúszós, jeges úton... az ABS-t is nagyon meg kell szokni.

Érdekes érzést generál az emberben, mikor önkéntelenül nyomja a féket, az autó meg mint ha mi sem történ volna, majdnem -típustól, gumitól, útviszonytól függően- szinte "ugyan olyan lendülettel" megy tovább.

 

A ilyen téren "rutintalan sofőr"-nek szerintem meg tök mindegy, mert aki önkéntelenül satuféket nyom, annak az ABS sem fog segíteni, mert eszébe sem fog jutni a másodpercek tört része alatt, hogy "jah... hát kormányozni (is) lehet, vagy kell".

Előzmény: tom485 (51791)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.09 0 0 51795

Szia!

 

Nincs mit! :)

 

Bocsánat, hogy még elmaradt a hőmérő csekkolása, nem tudtuk még összehozni a találkozót.

De látom, akkor ezek szerint sikerült megoldani. :DDD

Örülök, hogy működik. :)

 

Thalia-ban a ködlámpák teljesen hagyományos kapcsolásúak, vagyis a kombinált világításkapcsolóval simán ki-be kapcsolod. Az első ködfényszóróknak van csak egy reléje az izzók terhelés emiatt, (mert a világításkapcsoló ködlámpavezetéke nagyon vékony), azt ennyi.

 

Előzmény: tom485 (51790)
DCI MÁGUS Creative Commons License 2013.05.08 0 0 51794

Milyen olaj van benne?Mikor volt cserélve?Hol tankolsz?Ha nem boldogulsz keress segitek megtalálni a bibit!

Előzmény: pacomx (51786)
Derya001 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 51793

Nem, sajnos még nem... ez volt az első mosásunk, most költöztünk be a városba, és építkezés mellett lakunk és parkolunk... ezért meglátszik a por meg a szigetelőanyag szegényen... a mosóban se tudta levenni a srác az antennát, pedig szerintem több Thaliával volt már dolga, mint nekem. :)

Előzmény: Garfield007 (51783)
Köhike Creative Commons License 2013.05.08 0 0 51792
Még a hátsó híd is más. Más az összes fék. A féltengelyek. És ezek csak a nagyobb mechanikus eltérések. Akkor még az elektronika bele sem került.
Előzmény: tom485 (51791)
tom485 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 51791

Tudomásom szerint az ABS útolagos beszerelése nagyon durva beavatkozás, kerekeknél érzékelők, elektronika és vezetékelés, nem hiszem, hogy ennyit érne a dolog.

Gondolom kerekati majd megerősíti.

Előzmény: otthonpc (51785)
tom485 Creative Commons License 2013.05.08 0 0 51790

Üdv!

 

A végső megoldás mint ahogyan ígértem:

 

Renault Megane II. 2007 full fapad :)

 

külső hőmérő beszerelése:

 

Az ajtóban és sehol nincs vezetékelve a külső érzékelő, ezért

 

1./ UCH középső csatlakozójában a barna sor 3-13 pontjába az érintkezőket bedugni, erre kötni a tükörben levő érzékelőt (polaritás mindegy)

 

2./ Gyári diaggal lehet életre kelteni kizárólag, ezekután minden működik, tehát a kijelző össze van kötve az UCH-val.

 

kerekati leírása és csatolt képe teljesen profi volt, minden stimmelt. Az ajtóban tulajdonképpen mindegy hová kötjük ezután, de gyárilag a 18-19 csatlakozóban van.

 

Még egy érdekességet megosztanék veletek, akinek esetleg ilyen jellegű gondja lenne, szerintem a Thaliában is így van.

 

Gyárilag nem volt ködlámpám, ezért berakattam a gyári vezetékeivel, de szintén csak a clip tudja életre kelteni.

Nekem az összes hibakód törlése, és a hőmérő valamint a ködlámpa aktiválása 5000.- Ft volt, Budaörsön.

 

Sok sikert mindenkinek, és köszönöm, hogy segítettetek, különösen köszönöm kerekatinak a pontos és korrekt segítséget!

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (51684)
Köhike Creative Commons License 2013.05.08 0 0 51789
Eggyel feljebb akartam a választ, bocs.
Előzmény: Köhike (51788)
Köhike Creative Commons License 2013.05.08 0 0 51788
Olajnyomás rendben van? Alapjáraton nem világít vagy villog a lámpa?
Előzmény: otthonpc (51785)
DiZzEe Creative Commons License 2013.05.08 0 0 51787

Amikor ráadod a gyújtást minden felvillan, majd szép lassan kialszik minden, kivéve az olajnyomást, kézifék visszajelzőt, meg meg a stop felirat, majd ha elindítod, csak a kézifék visszajelzőnek kell világítania, ha be van húzva :)

 

A tükörfűtés a hátsó szélvédő fűtéssel együtt működik.

 

Azt nem tudom megmondani, hogy az elektromos tutira fűthető-e, nekem fűthető is meg elektromos is :)

 

Előzmény: Andras1234 (51784)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!