Nos, akkor egészen biztos, hogy üza ellátási probléma áll fenn!!!!
Szét a karbit, minden fúvókát átfujatni, úszószintet ellenőrizni!!! Ha beindul, akkor egész biztos, hogy a gyújtásod rendben van, vagy legalábbis működik. De !!! nincs folyamatos üza ellátás!!! A szivatással (gondolom gumicumis) adsz annyit, hogy beinduljon, de utána????
Úgyértem hogy most jön az ősz,vagy nemtudom neked(magának) milyen sűrgős lenne a gép.Mert ha csak jövőre foglalkozna a telekkel akkor érdemesebb volna rászánni kicsit több pénzt és megvenni a hondát.De ez csak saját véleményem.
Én a Hondát választanám ha már ekkora területre venném,mert strababíró és ha vigyázol rá nagyon sokáig fog szolgállatokat tenni neked!Mert nemtudom ha jövőre foglalkoznál a telekkel akkor szerintem gyüjts még hozzá egy kis pénzt és lessz jobb. Az őszi munkához meg nekünk már csak a szántás van :)
leginkább rotálásra használnám, esetleg az utánfutó téma lehet érdekes, mert egy szigeten használnám, ahol nem lehet teherautóval bejárni, de egy ekkora kisgép elsétálhat a sóderrel, egyebekkel ide-oda.
de leginkább kapálásra. a kultivátor is szóba jöhet még.
a két gép között annyi különbséget látok, hogy a sz.királyin nincs hátramenet, a hondán van, ami nem hátrány, a másik pedig az, hogy sokkal szebb :-)
Több gyertyával próbálkozz,mert a mai gyertyák elég megbízhatatlanok.Kivül ad szikrát,de a hengerben nyomás alatt nembiztos.Esetleg,ha kompatibilis a fűnyíród gyújtás egysége,azt is átcserélheted.Minimális légrés maradjon a lendkerék között.
Amikor leállt a gép, akkor az eredeti gyertya nagyon kormos volt. Berkatma az újat, leállás után megnéztem a gyertyát azonnal ( 4-5 szivatás után ment a gép 1-2 másodpercet), az a véleményem, hogy volt rajta nedvesség. Ujjamat végighúztam a gyrtyát és nedves let, szabad szemmel is látható volt rajta, hogy van rajta nagyon vékony benzinréteg.
Nem értek annyira hozzá, de ha ez igaz, akkor kap benzint, gyújtás gond lenne akkor?
Van egy ugyanlyen motoros fűnyíróm is, akár onnan is átrakhatnám a gyújtáskábelt.
A szűrő a beöntő résznél benézve egy ferdén elhelyezkedő finomszűrő.Üres tanknál jobban látszik.No ha repedezett a pipa,az már egy hibaforrás.Ha van kéznél működő Simson-Babetta,vagy hasonló annak a pipáját,gyertyáját tedd bele próbaképp.Pár rántás után ha nem is indul nedvesnek kell lenni a gyertyának.Innen lehet szűkíteni a kört.Gyújtás,vagy üzemanyag rendszer felé.
Nem hiszem, hogy visszadurrogott, csont száraz volt a légszűrő.
A tnakspaka szellőzőjét megnézem úgy, hogy lveszem a kupakot és úgy indítok.
Tankban nem tudom van-e egyáltalán szűrő, sima műanyag tank, aljára dugom rá a benzincsövet, hol kéne keresnem a benzinszűrűt? Végeredményben ez nem felszívja, hanem lefolyik a benzin a tankból ( bocs anynira nem értek hozzá, csak leírom amit látok).
Sötöétben megnézem a szikrát majd, oylan volt, hogy fogtam a kezemben a gyertyapipa műanyagját, ami repedezett és amikor rá lett rántva akkor megbaszott az áram :)
Napsütés alatt néztem a szikrát, úgy, hogy kezmmel tartottam árnyékot, elég kicsi szikrának tűnt ami volt, de volt szikra.
Asszem akkor először megnézem az indítást tankspaka nélkül, utána emgnézem a gyertyakábal csatlakozását, hogy minden okés-e. Ha ezeke sem segítenek, akkor még ki kell találnom mi legyen.
Én az MTD-ét nem ajánlom a kínai motor miatt, a Szentkirályi az már jobb választás lehet.
Még a Robi márkájú kapálógépeket tudnám ajánlani.
A Honda kapálógépek(legalábbis a régebbi típusuak) a minőségükről.
A Hoda FG 315 típusú kapálógépről rosszat még nem hallottam, ezen a fórumon eddig még csak dícsérték(ha jól emlékszem).
Mire szeretnéd használni? Ugyanis a mai kapálógépek mellé rengeteg adaptert lehet vásárolni, illetve készíteni, egyszóval nem csak rotálásra lehet használni hanem rengeteg más munkában is a segítségünkre lehet.
Hasonló tüneteket csinált az enyém is.Szintén Tecumseh 3.5Le.A szabályzó műanyag fogaskerék tört el.Mikor leált visszadurogott a légszűrőbe?Reméljük Nállad nem ez lesz.A tanksapka szellőzője nincs eldugolva?A tankban lévő szűrő tiszta?Esetleg még a lendkeréknél a gyújtásra is ránézhetsz,nincs-e kontakthiba,vagy fellazulás.Szép lila szikrát kell adnia.
Viccet félretéve, gondold át, hogy rotáláson kívül másra akarod-e használni? Pl. fűnyírás?
Ekkor már a kiegészítők árát és a géphez kapható fajtákat is figyelni kell, ott is nagyok a különbségek. Pl. a 315-öshöz szinte semmi extra nem kapható.
eddig még nem is hallottam erről a topikról, visszaolvastam kb 20 oldalt, nem akartam ajtóstul rontani a házba.
teljesen kezdő vagyok a kertművelés gépiesített változatában. idén nyáron vettem egy telket, ami 1700 m2-es, ebből kb 400 lesz a kert, amit művelünk, de a többi része is ugar, amit fel kell törni. ennek jó része ugar évek óta, máshol borostyánnal borított. nézegettem a gépeket, és három ugrott elő a google-ból, ami tetszett is. leginkább a felső képen levő honda gf 315 tetszik, de ez most 180 ezer, ami nálam a plafon, vagy tán annál is több. a lenti kettő MTD és szentkirályi, amik kb hasonló paraméterekkel megáldottak, csak kb 60-nal olcsóbbak... kérek szépen véleményeket, ha valakinek van ötlete és tapasztalata ezen a téren. bármi segíthet a szerintetek szóba jöhető kapálógépekkel kapcsolatban, minden tanácsnak, véleménynek örülnék!! előre is köszönettel,
Tecumseh 3.5 LE motor van a kapálógépen. Tegnap lett használva, egyszer csak leállt. Szivatás után beindul, de 1-2 mp után le is áll, gondolom elégeti, amit kap a szivatóból. Cseréltem gyertyát, nem használt. A benzintankról levettem a benzincsövet, leszedtem a karburátor alját, megfújtam a benzincsövet. át lehetett fújna- gondolom addig nincs dugulás. Ennél többet nem szereltem még kapálógép motoron. Úgy vagyok vele, hogy megpróbálom saját magam megcsinálni, hátha sikerül. Szerintetek mit kéne csinálnom? Hol keressem a hibát?
Köszönöm,hogy figyelsz a kérdésre.Annyival már előrébb vagyunk az 55 helyet kissebbet javasolnak,és irnak amásik méretéről is.egy idelye olvasom a kölönböző bejegyzéseket,látom egy idelye foglalkotol a különböző alkatrészekkel,igy nagyobb a rálátásod a dologgal kapcsolatba.
Szia kirka! Igen olvastam ,ez szerint nem jó neked. Én még nem jutottam semire sajnos, állítóla van a falumban egy Robi55 ös müködöképes is ,de nem tudtam még bejutni a tulajékhoz . Talán így tudnák meg a legbontosabb fuvoka méreteket,csak még othon kelene találnom a gazdát .
Sziasztok fórumtársak! Robi 66-ban kellene segítség nekem. Jutányosan szereztem egy robi 66 hajtást, kormányt kapatagokat. Volt hozzá egy 5LE briggs motrom és úgy gondoltam ne unatkozzanak összehozom őket.
Az alsó részen meg volt a kuplung rész így csak a felsőhöz kellett egyet vennem. Mivel 3 fajtát listázott az agrooroszi webáruház elkeztem méregetni. Arra a megállapításra jutottam hogy nekem a legrövidebb kuplungfelső kell...
Meg is jött, összeszereltem a motortengelyre szépen rácsusszan a felső kupling és koppan a 6005-ös csapágyon ami szintén a helyén van és a támasztást szolgálja.
Ám itt jött a meglepetés. Amikor összeraktam az egészet a kuplung olyannyira fog hogy szétnyitni nem is lehet, a működtető kuplungkar ugyanis a felső állásban van....
Van esetleg 5letetek hogy mi lehet a bibi? A felsőrész nem tud feljebb menni a tengelyen hiszen a támasztó csapágyhoz ér , Az alsó rész elméletileg gyári...
Az érthetőség miatt mellékelek egy-két képet hogy külön-külön hogy néz ki a dolog...
Egy ismerősömnek terhelés alatt nemes egyszerűséggel szétnyílt a felnije, két csavar között.
Természetesen a belső gumi cseréje is velejárója volt. Gondoltam elejét veszem a gondoknak, és nem bízom a véletlenre. Használni szeretném, nem kalapálgatni, meg javítgatni.
Én is gondolkodtam már azon hogy meg kellene csinálni mertt nekem csak rakottan jelentkezik de égülis nem olyan nehéz.
De azért látom a póton a felnin nem csak 3 csavar van :)
Tetszik a masinád nagyon.
Én most szereztem be drotszamaras barátomtól két kereket (4.00x12-es)Azt akarom megcsinálni a szabadonfutós helyett mert nekem lityeg lötyög,na és persze kicsit gyorsabb is lesz a nagyobb kerékkel.
Mindenesetre kíváncsi leszek a végeredményre.Ja és készülget a magassítóm!
Igen módosítottam, mert az elsö verziónál ha pótkocsit hútam vele, mivel a kerék előrébb került, a súlypont hátrébb a csapszegre és ezért nehéz volt a kormányzás még üresen is. A végleges módban már egész kényelmes. még terhelt állapotban is.