Keresés

Részletes keresés

Utas2 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 61777
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.13 0 0 61776
Vgyuri Creative Commons License 2013.12.11 0 0 61775

Velem Kassán történt meg ez. A kalauzt valószínüleg nem zavarta, hogy ott alszom az üres vagonban. Pedig biztos horkoltam. Csakhát egy egész éjszakai csühögéstől ő is fáradt lehetett. De a takarítók már nem tudtak körülseperni, mert hamarabb leszálltam. Csak kicsit nehezen ismertem ki magam Kassa ismeretlen részén.

Előzmény: DAttis (61773)
GYA Creative Commons License 2013.12.10 0 0 61774

A '70-es évek elején, gyártották néhány évig a franciák a 172-est:

http://www.redskyventures.org/doc/cessna-misc/Cessna_C172-Model-History_RSV-Training-Manuals_2011.pdf

Előzmény: DAttis (61770)
DAttis Creative Commons License 2013.12.10 0 0 61773

Érdekes

Olyanról már hallottam kis hazánkban (pont ismerőssel történt) a vonaton elaludt és végállomáson kihúzták a rendező pu vágányaira a szerelvényt és a takarítók ébresztették fel a jó embert (srácot), hogy ugyan már megérkezett az uticéljához

Előzmény: RIKA424 (61772)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.10 0 0 61772

Rázárták a repülőt egy elfelejtett utasra

  • 2013.12.09. 20:04

A férfi elaludt és leszállás után senki nem keltette fel, sőt senki nem vette észre, hogy ott van.

 

„Mindenki elalszik a repülőgépeken”, de nem mindenki ébred fel a leszállás után teljesen egyedül a sötét gépen arra, hogy bezárták.

Pedig pontosan ez történt az amerikai Tom Wagnerrel, aki a United Express járatával tartott Louisiana államból tartott Kaliforniába és Houston repülőterén át kellett volna szállni. Csak hát az átszálláshoz előbb le kellett volna szállnia a repülőről. Amit nem tudott megtenni, mert a leszálláskor már mélyen aludt és a földet érés után senki sem keltette fel – közölte az ABC13 televízió.

 

Wagner elmondása szerint a gép hátsó részén, egy ablak melletti ülésen szenderedett el és a sötét és már teljesen kihűlt gépen ébredt fel, és minden ajtót zárva talált. A férfi a barátnőjét hívta fel, aki először azt hitte, Wagner viccel. Végül ő volt az, aki felhívta a légitársaságot, és fél óra múlva néhány munkás kiszabadította.

 

A légitársaság az ABC13-nak küldött levélben közölte, hogy nem értik, hogyan sikerült nem észrevenniük a gépen alvó utast, pedig a cég elmondása szerint a repülőt végignézték a leszállás után. Az ügyben vizsgálatot indítottak.

 

Wagner az eset után lekéste a csatlakozó járatát, de végül eljutott Kaliforniába.

DAttis Creative Commons License 2013.12.09 0 0 61771

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/lezarult-az-il-76md90a-repulesi-tesztsorozatanak-elso-szakasza/

 

Azért egy "repülős oldalnál hogy hibázhatnak? Vagy én tudok valami rosszul?

A cikk végén azt írják a kiöregedő IL 22-est váltanák, no most a wikipedia összezavart mert: 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-22

 

http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%BB-22

 

de a franciák teljesen mást írnak erről:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Iliouchine_Il-22

Talán nem az An-22-re gondolnak, azt váltják az új gépekkel

DAttis Creative Commons License 2013.12.08 0 0 61770

Tegnap éjszaka egy  német-osztrák filmben, ezzel (ez volt a lajstrom jele) vadászták a viharokat Stájerországban:

http://www.airliners.net/photo/Reims-F172M/1335734/&sid=e9a173dd09616854ad63784c41e9985b

Háát azt hittem ez egy Cessna 172 vagy "hanyas" (bevallom, nem ismerem a típus számozást :P)

De kinézetre ez nem egy Cessna "klón" Franciaországból (Reims?)

Volt egy másik hasonló a filmben osztrák lajstromjel alatt de úgy tűnik az már nem létezik

DAttis Creative Commons License 2013.12.08 0 0 61769

"...Az ország érdeke is, hogy az arab világ nem mindíg tiszta pénzei, itt is forogjanak.

Tetszik vagy nem tetszik, a pénznek nincs szaga..."

 

Ja, a SÓLYOM Airways is egy nagy kamu volt  (közel-keleti befektetők stb...) igazán nem hittem lesz ebből valami (csak reméltem) de kib.... ott nagy csalódás, hagyjuk...  

 

Azt gyanítom jó darabig ( 20-25 éven belül, de akár soha többé) már nem lesz MA-hoz hasonló légitársaság.
Annyira gáz mindenki ül karba tett kézzel és úgy érzik így rendben van.
Azért megnéznék egy németet vagy franciát ha "tőle elvennék" a Lufthansát vagy Air France-ot, még a balga belgák is "kisírtak" egy nemzeti légitársaság szerű valamit a SABENA bukása után.

Balfék ország vagyunk ebben is nem csak fociban.

Lisztferi is lassan egy "vidéki repülőtér" lesz a régióban, francak kellett az a Sky Court is, mire fel, és hol vannak az ígért új mólók csápok (fantázia rajzokon baromi jól mutatott), azok meg se épültek és az MA bukásával már felesleges is

 

 

Előzmény: RIKA424 (61768)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.07 0 0 61768

A bejövetelt nem minősíteném.

Nem értek annyira hozzá.

Nekem ez egy síma, kultúrált landolás volt.

 

-------------------

 

Dubai.

A Közel-keletnek mindíg is egyik kedvenc városa volt Budapest.

Az, hogy most épp Damaszkuszból jöttek sokan és Jemenből kevesen vagy fordítva Kuvaitból sokan és Marokkóból kevesen, évtizedenként változott.

 

Az ország érdeke is, hogy az arab világ nem mindíg tiszta pénzei, itt is forogjanak.

Tetszik vagy nem tetszik, a pénznek nincs szaga.

 

Ezzel ugye vele jár a sáros emberek állandó jelenléte is, de hát ahol fát vágnak, ott hullik a forgács.

....................................:-(((

 

 

Előzmény: DAttis (61767)
DAttis Creative Commons License 2013.12.07 0 0 61767

Mit csodálkozunk, szerintem Ferihegy (BUD Int'l) "meghalt" ahogy a MALÉV eltűnt, bár mostanság keveset utazom (ügyet se vetek a forgalomra mikor ki hova repül) de egyáltalán van érdemleges tranzit pld a Közel-Kelet felé amit az MA megoldott (Damascus, Tel Aviv, Bejrut pld), esetleg kelet felé Európában? Megoldják a külföldi társaságok közvetlen gyanítom

Jut eszembe  és bár mega OFF, de hazai fapados Dubai járata akkor létszükséglet hogy oda is repülniük kell? Nem éppen a hátizsákos turistáknak kitalált uticél. Igaz egyéni szoc probléma hogy nekem nem tetszik, ahelyett Ibériába rakás úticél lett volna nyári szezonban, nem csak Madrid és Barcelona 

 

Egész más:

 

szakiktól kérdezném olyan 0:39-0:40 körül nem gyors a süllyedés picit. A bejövetel a pálya küszöb fölé már oké habár az meg mintha túl lassú lenne, de lehet csak a kameraállás miatt tűnik útóbbi annak 

Előzmény: RIKA424 (61766)
RIKA424 Creative Commons License 2013.12.06 0 0 61766
manhattani Creative Commons License 2013.12.03 0 0 61765

Azok a guminyomok a betonon fantasztikusak. Egyszer leszálltunk Cessnával Tökölön, a Cessna rázkódott a nagygépek kerekeinek az aszfaltra kenődött maradékán...

 

Jól tudom, hogy egy kerék a főfutóban csak nagyon kevés leszállást bír ki?

Előzmény: malazs (61764)
malazs Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61764

aszfaltnyomok= természetesen guminyomok az aszfalton/betonon

Előzmény: malazs (61763)
malazs Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61763

Az sem kizárt hogy eleve nagy sebességgel érkezett, és még a földetérés előtt eldöntötte hogy átstart lesz, csak mire elérte a megfelelő sebességet hozzá kétszer érintette az aszfaltot. Bár keveset látni a pályából, de az aszfaltnyomok alapján talán nem hosszúra érkezett.

Előzmény: manhattani (61762)
manhattani Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61762

Úgy tudom, a sugárhajtóművek viszonylag lassan pörögnek föl (ezért szállnak le nagy gázzal a vadászgépek a hordozóra, hogy ha nem kapja el a kampó a kötelet, legyen fordulatszám a tenger fölött a repüléshez).

 

Lehet hogy a pilóta már az első földetéréskor ráadta a felszállót, de csak a második földetéréskor és a tail betont érése után pörgött föl a hajtómű?

DAttis Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61761

értem, mindenestre szép manőver,  elismerés ahogy "leült" a gép és töredék másodpercek alatt el tudták dönteni "menni kell még egy kört"  és gázt adtak.

Ellenben a HA-LOC-nál elkoptatták a farokcsúszót Krétán 

Előzmény: malazs (61760)
malazs Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61760

Nem, azzal csak rontott volna a helyzeten. Nagyon berugózott,így a lehető legjobb amit választott hogy nem veri oda mégjobban. Remélhetőleg ez így kevesebbel megúszta mint a MALÉV gép Heraklionban.

Előzmény: DAttis (61759)
DAttis Creative Commons License 2013.12.02 0 0 61759

Sziasztok !

Hülye lesz a kérdés de ha tail strike volt miért ment go around-ra a repcsi?
Nem lehetett volna "letenni"?

Isztambusz Creative Commons License 2013.12.01 0 0 61758
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.27 0 0 61757

újságírók....................:-(((

 

 

Előzmény: DAttis (61756)
DAttis Creative Commons License 2013.11.27 0 0 61756

"...A fő célpontok a törökországi Alanya,..."

"eztet" nem elírták és Antalya-t akartak írni? Vagy keverik a szezont a fazonnal
Tudom Alanya is arrafelé van (tavaly jártam igaz csak Side-ig jutottam) de a "repellők" Antalya-ban szállnak le ugyebár

Előzmény: RIKA424 (61755)
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.26 0 0 61755
heted7 Creative Commons License 2013.11.25 0 0 61754

wow :)

Előzmény: Kenny___ (61753)
Kenny___ Creative Commons License 2013.11.25 0 0 61753

Hun van egy szpottertotyik, amikor kellene? Olyan, amilyen, majd ha megpucoljak az ablakokat Seattle-ben, akkor lesz jobb is. :)

 

Kenny___ Creative Commons License 2013.11.24 0 0 61752

Over the top top deck a lufin:

 

 

Sajnos szerintem (es kollega szerint is) tul meleg van a takaro-matrac paros kozott, egyebkent nagyon ultrabrutal lenne. :)

manhattani Creative Commons License 2013.11.21 0 0 61751

Előkerült a videótáram rendezgetése közben:

Besenyei Péter repülése a HA-SIH Zlin 50-essel, és rövid riport vele az EuroSporton, 1990-ből.

 

DAttis Creative Commons License 2013.11.21 0 0 61750

Tyűha én valahol nagyon lemaradtam, azt gondoltam a 777-es egy kifutó típus lesz a 787-es megjelenésével és az "új" 747-es mellett

 

Amúgy gyönyörű lesz. 

Egyébként ahogy nézem a szárny forma mostanság a Boeing-nél (787-esnél tűnt fel) nagyon "dizájnossá" vált. A "batár méretű" géphez elegáns szárnyak tartoznak. Mondom én a teljesen a repüléshez nem sokat (semmit)értő

Előzmény: RIKA424 (61748)
Chabi79 Creative Commons License 2013.11.21 0 0 61749
RIKA424 Creative Commons License 2013.11.20 0 0 61748

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!