Keresés

Részletes keresés

HEV Creative Commons License 2016.02.07 0 4 55339

Ide kell leásni egy beton oszlopot, ha nincs más jelzéshordozó.

Előzmény: Jesper Olsen (55337)
HEV Creative Commons License 2016.02.07 0 5 55338

Amit én láttam és javítandó tábla azok nagy része jelzés ragasztással megoldható esetenként ha hosszú a szöveg akkor nem fér be a kék sáv és a szöveg közé semmi ilyenkor az egész szöveget kellene átragasztani.

 

Ahol pld. könnyen javitható ezek csak minták, sok van ilyen:

 

 

A kék sáv jel és a szöveg közé egy kék forrás jel kell, bőven elfér.

 

 

A felső táblán a hiba Kaposgyarmat. A kéktúra nem érinti a zöld sávra kell majd letérni itt is elférne egy arányos zöld sáv matrica.

 

A sárga taxik eredetileg nagyrészt nem sárgák hanem át vannak fóliával ragasztva, pld. ez az anyag és technológia eléggé időjárás állónak tűnik de utána kell járni a lehetőségeknek.

 

Jesper Olsen Creative Commons License 2016.02.07 0 4 55337

Egy beszédtéma lemaradt:

 

 :-)

Előzmény: Jesper Olsen (55335)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 2016.02.07 -4 0 55336

Igazatok van, a matricázás (jó minőségű nyersanyagból - ezzel kapcsolatban van valami tapasztalat?) olcsó, gyors és jó megoldás lehet. A javaslatot szem előtt tartjuk.

 

köszönjük szépen

Előzmény: HEV (55328)
Jesper Olsen Creative Commons License 2016.02.07 0 4 55335

Tegnap jártuk be a tornyópusztai elágazástól Szárligetig tartó szakaszt. Több olyan "objektummal" találkoztunk, amelyekről mostanában sok szó esik itt a fórumon:

 

      

 

   

 

Papírtérképem Nagyegyháza felé közeledve "elfogyott", de a jelek végig jól követhetőek voltak. Kétszer találkoztunk szembejövő túrázó(k)kal is. A pecsétek (Somlyóvár, Szárliget) rendben vannak.

HEV Creative Commons License 2016.02.07 0 4 55334

Köszönöm, össze néztem a két térképet és a trackedet, tökéletesen egyformán tartalmazza mindkettő a változásokat.

Előzmény: hörpölin (55331)
pavarotti Creative Commons License 2016.02.07 0 4 55333

Biz'Isten nem beszéltem össze HEV-vel, de én is ezen törpöltem, minimális büdzsével kihozható volna és nem hiszem hogy sértené a Zeu felé tett vállalásokat:

"

A táblák egy része javítható lenne egy jó minűségű turistajelzés matricával, persze lelkiismeretesen, tisztított felületre elhelyezve, ezeket a lehetőségeknek a feltárását is helyi természetjárókra kellene bízni!

"

 

Rágódni meg persze nem kell a múlton, ugyanakkor jó lenne egyértelműen tisztázni hogy - ha valóban így van - mi vezetett oda, hogy előre rögzített volt a táblák típusa, darabszáma és területi eloszlása anélkül hogy tudtuk volna mi kerüljön rá és hová. Ez egy nagyon hibás döntés volt mint a mellékelt ábra mutatja, nehezen tudom elképzelni hogy az EU/kormányzat a tábla típus/darabszám/terület bontás nélkül nem adta volna oda a pénzt. Az ilyesmit jó volna a jövőben elkerülni! 

 

Kívülről nézve ez az egész kicsit olyan, mint amikor a lelkes programozó-tanoncok produkálnak egy bonyolult, a való életben lényegében használhatatlan de logikailag egyébként helyes bonyolult programot a rossz feladványra - pedig csak egy szavukba került volna hogy a feladvány értelmes legyen, de nem merték megkérdezni.

(Nyuszika, le tudnál húzni erről a listáról? - Persze).

 

-----------

"Kezdjétek el próbaképpen a hagyományos módon és szempontok szerint kézzel leosztogatni az oszlopokat, táblákat, táblasorokat, persze folyamatosan módosítsátok is, ha bármi miatt kihullik egy telepítési helyszín. De a számok jöjjenek ki, a tartalmak stimmeljenek! Hamar rádöbbentek, hogy a projektben könnyedén elhasalhattatok volna."

 

--> ezt az esélyt rajtad, rajtatok kívül más nem kapta meg, illetve nem volt "megpályáztatva", így sohasem fog kiderülni hogy más tudta-e volna jobban csinálni, szerinted valószínű nem, többek szerint valószínűleg igen. :)

-----------

 

Mi történt tegnap? Publikussá lehetne tenni a jegyzőkönyvet vagy legalább az eredményeket?

 

-----------

Mindenkinek szeretettel: http://www.szepi.hu/irodalom/lazar/berci/berci02.html 

 

Előzmény: a jóságos Egon bácsi (55321)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 2016.02.07 -4 0 55332

Az útmutató ajánlásait nem tudod egyértelműen betartani, mert ellentmondásos. Azt a dokumentumot is frissíteni kellene egy átdolgozott második kiadással.

Előzmény: olahtamas (55325)
hörpölin Creative Commons License 2016.02.07 -5 0 55331

Tavaly novemberi osm van a kütyün, aszerint rendben. A tuhut mostanában nemigen szoktam nézegetni.

Előzmény: HEV (55329)
hörpölin Creative Commons License 2016.02.07 -5 0 55330

 A képaláírások elütéseiért bocsika... Azt hiszem, így is értelmezhetőek.

HEV Creative Commons License 2016.02.07 0 4 55329

Ezek a módosítások az online térképeken helyesen szerepelnek vagy szükség van további pontosításra? A GPS-ed milyen térképet használ?

 

Előzmény: hörpölin (55327)
HEV Creative Commons License 2016.02.07 0 4 55328

A jelenlegi tábla helyzet hibáját szerintem már mindenki ismeri, aki csinálta az is. Más kérdés, hogy erre milyen magyarázkodást ad.  Nem ismert, hogy mikor várható a munkának az a része amikor anyagi és szakmai lehetőség is adott lesz a javításra?

Amit Tamás irtál szerintem is támogatandó és jó. Annyit tennék hozzá, hogy a jelenleg kitáblázott célpontokat (POI-kat) tételesen, helyi természetjárók bevonásával azonnal el kellene kezdeni felülvizsgálni ugyanis sok olyan van ami a valóságban nem mutat semmit, vagy jelentéktelen hely. Ezeket nem kell javítgatni, el kell tüntetni, főleg ha letéréses útvonalon vannak. A táblán a helyére, lehetne más - értelmesebb és fontosabb - célpontot matricázni!

 

A táblák egy része javítható lenne egy jó minűségű turistajelzés matricával, persze lelkiismeretesen, tisztított felületre elhelyezve, ezeket a lehetőségeknek a feltárását is helyi természetjárókra kellene bízni!

 

A végére hagytam a legfontosabbat, nagyon rossz az MTSZ kommunikációja, nem elég az, hogy az interneten van egy szép hosszú cikk ami megvédeni próbálja a hibás koncepciót, azt a természetben mozgó népek nem tudják.

A csapból is annak kellene folyni, hogy a kéken feltüntetett látnivalók nagyrésze nem a kék jelzés mellett van arról le kell térni!

Ez a fórum sem jut el túl sok emberhez, és az MTSZ saját fóruma ahol nyilván lenne sok negatív reakció is a problémát úgy kezelte le, hogy eltüntették! Ez is egy megoldás!?

 

Előzmény: olahtamas (55325)
hörpölin Creative Commons License 2016.02.07 -5 1 55327

Ez most hosszú lesz, de tegnap sokfelé jártam! :-)

 

Országos Kéktúra útvonal módosítások

 

Tegnap reggel háromnegyed hét felé indultam itthonról, a családi járgánnyal lemanővereztem Fehérvárcsurgó mellé, a Gaja-völgyi Tájcentrum déli kapujánál elterülő murvás parkolóba. Nyolc felé indultam neki az első útvonal módosítás bejárásának.

 

Fehérvárcsurgó, Öreg-hegy

 

Régebben az OKT útvonala Fehérvárcsurgóról felkapaszkodott az Öreg-hegy szőlői, zártkertjei közé, észak felől megkerülte azokat, és leereszkedett egy fenyvesen keresztül a Fehérvárcsurgó és Gúttamási közötti országútra, most azonban egy elkerítés miatt nagyobb kitérőre kényszerül észak felé. Az új útvonalat oda-vissza jártam be, most a nyugat-keleti OKT bejárási útvonal miatt csak a vissza utat ismertetem.

 

Fehérvárcsurgó felől egy nagyon kopott, hiányos aszfaltozású úton lehet felkapaszkodni az Öreg-hegy hétvégi házai közé, most egy jól jelölt ponton jobbra, egy földútra térítenek a K- jelzések, egy jól kijárt földútra, innen nyílik a Gaja-völgyi Tájcentrum fából ácsolt kapuja pár lépés után. Belépve rajta egy ösvényen néhány lépést megyünk visszafelé a kerítés mentén, a sarkon nyíló, de lelakatolt kapuig, és ráállunk az itt kezdődő füves keréknyomokra.

 

Néhány száz lépéssel kiérünk egy irtásfolt peremére, az útelágazásban balra térünk (iránymutató táblák is jelzik a követendő utat), ezen az úton délről megkerülve a friss tölgyes telepítés talán méteres fácskáit felérkezünk egy gerincre. Szemből megjön a P-, a K- vele együtt fordul balra, egy erdősáv mögötti újabb irtásfolton lévő friss tölgyes telepítésre. Szerpentinezve leereszkedünk egy völgybe, aztán egy jól jelzett ponton a K- letér balra az útról, ösvényre fordul és pár lépés után egy fokhíjas létrán elhagyja a Tájcentrum területét, most mindenfajta díszkapu nélkül.

 

Az ösvény a kerítés külső oldalán visszatér az öreg erdőbe, tétován kanyarog párat a fák között, a fatörzsekre felkapaszkodó sok-sok, most elszáradt iszalag miatt ez a rész nyáron eléggé benőtt lehet, aztán felkapaszkodik az Öreg-hegyi zártkertek szélén futó földútra, itt érkezünk vissza az OKT régi útvonalára. Innen már a megszokott úton vágtam át a fekete fenyvesen, ereszkedtem le a dombról a gatyafékes lejtőn, értem ki a Fehérvárcsurgó és Gúttamási közti országútra és ballagtam vissza a parkolóban álló kocsihoz.

 

Bepattanva az autóba átrobogtam a következő útvonal módosítás hegyszínére, Gántra. Tíz óra felé álltam meg vele a faluvégen, a József Attila utca utolsó házainál lévő buszforduló melletti füves folton.

 

 

A letérés helye az Öreg-hegyen

A Tájcsentrum bejárata pár lépés kitérő

A telepítés

A K- és P- közös szakasza le a völgybe

 

K- és K+ csere a Hajdúvári vadászház és az Antal-árok között

 

A K- megszokott útvonalán elhaladtam a faluvégi lovastanyák mellett, aztán a vén, ágas-bogas tölgyek mellett ráfordultam a Kápolna-pusztára vivő, jól kijárt földútra. A K- és később a K+ jelzést követve (ez az OKT régi útvonala) kapaszkodtam fel a fennsíkra, elhaladtam a Hajdúvári vadászház mellett (már ezt sem érinti a kéktúra) és megérkeztem a K- és Z- többszörös csomópontjába (a két jelzés pár lépést együtt fut az erdőben). A nyugat-keleti bejárást figyelembe véve innen ismertetem az útvonalat.

 

Kényelmes erdei földúton pár perc alatt elérhető az útelágazástól az új útvonalon a Géza pihenő. Itt álltam meg és ettem meg az ebédem az egyetlen, még álló pihenőpadnál és asztalnál. Jó lett volna, ha itt is felújították volna a pihenőt, de úgy látszik, nem fért bele a keretbe (bár listámon nem szerepel, mert akkor még a régi útvonalon ment az OKT). Zajos társaság érkezett éppen akkor, amikor elcsomagoltam a cókmókot, kétszer kellett köszönnöm, mire egyszer válaszköszönésre méltattak.

 

Nekiindultam a gerincen vezető jól kitaposott földútnak, kissé elmélyedtem a gondolataimban (hát, néha ilyenek is vannak nekem), csak arra figyeltem fel pár perc múlva, hogy nincsenek kék jelzések! Ránéztem a GPS kijelzőjére, szerinte a semmi közepén álltam! A gyufásdoboznyi kijelzőn láttam, hogy a K- már jó párszáz lépéssel korábban másfelé tért! Úgy látszik túltoltam a dogot, mint Balog lelkész úr az iskolaközpontosítást, így aztán megfordultam és visszakutyagoltam az elágazási ponthoz. Készítettem pár képet, mindenkire rábízom, hogy eldöntse, én voltam-e kutyütő avagy a jelzésfestők. :-))

 

Ritkán járt keréknyomokra tértem, szépen fokozatosan lejtve érkeztem le a völgybe. Ez így talán jobb a Gánt felől jövőknek, mint a Hajdúvári vadászházhoz vezető rövidebb, de keményebb kaptató. Lenn a völgyben átvágtam egy irtásfolt sáros rakodóján, aztán pár perc múlva az utam beletorkollott az Antal-árokban vezető földútba, ahol megérkezett a K+ jelzés. Innen a már ismert útvonalon battyogtam vissza Gántra, közben megcsodáltam a Gánti-szikla tövébe épített szép erdei pihenőt. Negyed kettő után értem vissza a kocsihoz, berámoltam mindent, aztán elindultam a következő helyszín felé.

 

 

A Géza pihenő emlékműve

A letérés helye a földútról jelzések karikázva

Lefelé az Antal-árokba

Erdei pihenő a Gent-szikla tövében

 

Péliföldszentkereszt

 

Mellékutakon haladva értem el fél három előtt pár perccel Péliföldszentkeresztet, itt is van ugyanis egy kisebb útvonal módosítás. A kocsit az öreg tölgyre szerelt kéktúra bélyegző mellett hagytam, én pedig a GPS-t beizzítva belefogtam a következő menetbe. Még a régi útvonal murvás sétányán értem el a Szent-kutat, itt kezdődött a változás. A kis tisztást most nem jobb felé indulva a kertkapun keresztül hagyja el a K-, hanem a Louresi-barlangtól balra, egy jól kitaposott ösvényen kapaszkodik fel a dombra, egy kis völgyben haladva. Pár perc alatt felértem a mezők szélére, itt az út élesen törve jobbra szinte visszafordult, hogy követhesse az erdő szélét.

 

A mező délkeleti sarkát elérve az út (alig járt nyomok) követve az erdő szélét balra fordult, aztán az erdősarkot elérve megérkezett a kerítés is. Az a kerítés, aminek régebben a keleti (belső) oldalán ment a kéktúra, most azonban a kerítésen kívülre került az útvonal! Elballagtam a távoli kerítéssarokig, nem fordultam vele együtt, még pár lépéssel tovább kell menni, felkapaszkodni egy kisebb rézsűn, és már az erdőben ráállni az ott futó földútra. Ezen haladva pár perc alatt elérjük azt a pontot, ahol régebben megérkezett a K- a kerítésen belülről, hogy továbbinduljon a Bajót Öreg-kő sziklái tövében lévő erdei pihenő felé.

 

A lejtőn gyorsan visszatrappoltam a kocsihoz, éppen negyed négykor kapcsoltam ki a GPS-t. Rövid fejszámolással rájöttem, még egy útvonal módosítás bejárása belefér a napomba, így aztán nem is sokat vacilláltam, indítottam a motort és irányt vettem Kesztölc felé. Alig fél óra múlva már a kesztölci Hársfa kocsma előtt állítottam le a motort, hogy aztán a közelgő naplemente miatt azonnal bele is vágjak a következő menetbe!

 

 

Eddig a Lourdes-barlan előtt jobbra kellett menni, most balra

Eddig a kerítés jobb oldalán kellett menni (belül), most a bal oldalán (kívül)

Kilátás fentről Péliföldszentkeresztre. A bekerített területen nagy földmunkák zajlanak...

 

Útvonal változás Kesztölc és a Kétágú-hegy között

 

Régebben az OKT Kesztölcön, a Hársfa kocsma előtt balra tért, hogy a keskeny aszfaltúton induljon neki a Kétágyú-hegy felé vezető kaptatónak, de elkerítés miatt itt is változott az útvonal! Most Kesztölc főutcáján, az Esztergomi utcán kell gyalogolni egy jó nagy háztömbnyit, hogy a legközelebbi, eléggé keskeny, de aszfaltozott Cseresznyéshát utcán induljunk pontosan a Kétágyú-hegy jobb oldali púpja felé.

 

A faluvégen az aszfaltozás véget ér, de a jelzések egyenes vezetnek tovább az itt kezdődő keréknyomokon. Gyakorlatilag egyenesen, a szinte végig szem előtt lévő Kétágyú-hegy felé kapaszkodunk, nem túl meredeken, de folyamatosan. Már épp azon filóztam, hogy a mezőkig vezető kapaszkodó nagyját már megtehettem, amikor egy kisebb gerincre felérve megrökönyödéssel vettem észre, hogy egy erősebb lejtő jön, vissza egy kisebb völgybe! Ilyen a korábbi úton nem volt, de most már ilyen is van! A völgyben keskeny aszfaltút futott, méghozzá az, amin régebben indult kifelé az OKT Kesztölcről. Rátértem jobbra pontosan harminc lépés erejéig, aztán egy balra kiágazó földúton ismét a hegy felé fordultam.

 

Hajdanvolt zártkertek között kapaszkodtam tovább, néhány romos fészer, kidőlt falú faház emlékeztetett a terület dicsőbb múltjára. Egy villaszerű elágazásban – bár nincs jelölve a mezőn – a jobb oldali utat kell választani, aztán egy mezőszélen kapaszkodva, később egy erdősávon átvágva értem fel a Kétágú-hegy sziklái tövében húzódó hosszú mezőre. Az út utolsó szakasz már csak ösvény volt, ez csatlakozott bele a mezőn futó keréknyomokba.

 

Elgondolkodtam azon, vajon a Klastrompuszta felől érkezők vajon honnan láthatják, hogy itt balra kell térniük, le a falu felé, aztán alaposan körülnézve feltűnt egy szikladarab, amire felfestették a derékszögű útirányváltást. De más semmi, mert az erdőszél messze van, és a két talán csuklónyi vastagságú fácskán lévő kapujelzések ilyen messziről nem látszanak. Ide kéne útirányjelző tábla, vagy legalább egy betonoszlop!

 

A nap már eléggé alacsonyra ereszkedett a Nagy-Gete mellett, amikor visszaindultam a faluba, alaposan kilépve háromnegyed ötre értem vissza a kocsihoz. Innen már nem volt más dolgom, mint hazakocsikázni. Kicsi volt a forgalom, hatra már haza is érkeztem.

 

 

Indulás a Cseresznyéshát utcán a kétágyú-hegy felé

Elágazás a mezőn - a legközelebbi jelzés karikázva

A jelzés közelről

Itt kell jobbra térni a mezőn futó keréknyomokra (jelzés karikázva)

A jelzés korrekt, csak messzi van az elágazástól

Bónusz kép: napnyugta a Kétágú-hegyen

 

Szokás szerint most is közreadom az útvonal trekkjét, ebből látható, hogy merrefelé jártam. Ahogy mászógép mondaná, eléggé sokat tüsszögtem most is út közben, különösen a völgyekben, remélem, nem kaptam el valami influenciát! :-)

- track -

 

Csuhás Creative Commons License 2016.02.07 0 0 55326

Ha egy letéréssel elérhető pontot akarunk előrejelezni a konkrét leágazás előtt akkor a segédlet szerint zárójelben kell megadni a elágazás helyét a kis szimbólummal magát a letérő jelzést. Amit én kiegészítenék még a letérés távolságával, hogy tudható legyen mikor kell keresni a letérő jelzést és a tábláját.

Előzmény: olahtamas (55325)
olahtamas Creative Commons License 2016.02.07 0 0 55325

Ezzel szerintem minden tapasztalt természetjáró turista egyetért!

A kérdés az, hogy mi legyen az olyan célpontokkal, amelyek csak jelzésváltással érhetőek el!

No meg azokkal, amelyek több jelzésváltással érhetőek el.

 

Az én véleményem szerint az egy jelzésváltással elérhető célpontokat minimalizálni kellene, és a célpontot érintő jelzést mindenképpen fel kellene tüntetni a táblán.

A több jelzésváltással elérhető célpontokat pedig mellőzni kellene, hiszen nem lehet egy útirányjelző tábla feladata az összes látnivaló feltüntetése egy tájegységben...

Előzmény: Csuhás (55324)
Csuhás Creative Commons License 2016.02.07 0 0 55324

Elsőként egy javaslatom volna: Ha egy táblán pl kék jelzés szerepel akkor olyan úticél legyen felírva ami valóban a kéken található. ( Részemről ha már nem hazudnak a táblák akkor a elhelyezésük sűrűségük nem zavar annyira. )

Igazából az iránymutató füzet ajánlásai tartsuk be

Előzmény: a jóságos Egon bácsi (55321)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 2016.02.07 -4 0 55323

...adott pontból vonatkozó célpont a legrövidebb útvonalon van feltüntetve a turistaút-hálózaton. A legrövidebb út jelzésváltásokat is tartalmaz. Mindenhol a kezdőjelzés van megadva, amerre indulsz a cél felé. A következő ütemben lehet a jelzésváltó csomópontokat táblázni, a célpontig végigvinni a láncot. A probléma GIS eszközökkel hatékonyan elemezhető.

Előzmény: Törölt nick (55286)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 2016.02.07 -4 0 55322

Erre is válasz az alábbi.

Előzmény: nagypapi (55310)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 2016.02.07 -4 0 55321

Kedves Pompiere, Csuhás és JZP!

Az utóbb kérdezett táblasűrűség, számok és elhelyezés problémakör szakmai okait már elmondtam:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137451852&t=9012640

 

A TuristaMagazinban megjelent, sokat hivatkozott cikkben is leírták.

A prioritások közt elsőként ezek szerepeltek:

-előírt mennyiségű oszlop telepíthetősége

-előírt mennyiségű útjelzőtábla eloszthatósága és tartalommal feltöltése

-alkalmazkodni a grafikai-arculati megkötésekhez

-rugalmas, nyitott, bővíthető, átrendezhető, könnyen korrigálható struktúra kialakítása (tartalék tervezés, a leíró adatokat a táblahelyhez kapcsolni minden irányban, így mindegyik elem ki-be illeszthető és a szakmai füzetben hangsúlyozott láncolati logika sem veszik ki a rendszerből).

 

Ha ezt nem így végezzük el, hatalmas károk keletkeztek volna, ami a csavarhúzós-arrébbásós-táblapótlós megoldásokkal kezelhetetlen lett volna. Ha tehát az útmutató útvonal alapú rendszere mellett döntünk, a táblarendszert bezárjuk, a Kékről, mint főútvonalról semmi nem utal le, így az előírt gerincút funkció nem is kerülhetett volna érvényre. Másfelől ezt a táblanyílmennyiséget hogyan osztottátok volna le csak a Kéken fekvő POIkkal? Szerintem 1000 alatti a célpontmennyiség csak a Kéken, ezt tüntessétek fel 12800 adatsoron! Minten sarkon ugyanaz lenne 4-szer ráadásul több száz kilométereket hivatkozhattatok volna. Sőt, akár egy tába saját magára is mutathatna körbeérve a teljes OKK-n, hogy pl "az itt innen 2500 km-re van. 800 hamburger.". :D Ez egy abszurd példa, de szemléletes.

 

Ezért döntöttünk a hálózatos logikánál, mert így a "főútvonal" funkció is működik és a környék is bemutatásra kerül, és ez is cél, mert a Kék nem csak önmagáért való, hanem az érintett térségekben is fokoznia kell a vérkeringést. A TM cikkben leírtak működnek, a legrövidebb turistaúton számolt adatok helyesek, a rendszer bővíthető úgy, hogy az útvonal alapú és a hálózatos logika ténylegesen ötvözhető, a következő ütemben a szükséges csomópontokba beillesztett táblák vezetik tovább a turistát a Kéken is feltüntetett POIk felé.

 

Egy szemelvény az Útmutató 16. oldaláról:

"Bár a jelzésrendszerünk alapvetően inkább útvonal alapú (s egy útvonalat többnyire egy  adott  útjelzéssel  azonosítunk),  a  táblázás  tervezésekor  célszerű a  hálózatosságot  is előtérbe  helyezni.  Azaz,  nemcsak  arra  kell  gondolni,  hogy  hova vezet  az  adott  jelzés, hanem  hogy hova  lehet  eljutni az  adott  irányba  elindulva."

 

Kezdjétek el próbaképpen a hagyományos módon és szempontok szerint kézzel leosztogatni az oszlopokat, táblákat, táblasorokat, persze folyamatosan módosítsátok is, ha bármi miatt kihullik egy telepítési helyszín. De a számok jöjjenek ki, a tartalmak stimmeljenek! Hamar rádöbbentek, hogy a projektben könnyedén elhasalhattatok volna.

 

De szerintem már nem ezen kellene rágódni, hanem a jelenségeket tipizálni, ahogy JZP kezdte, küldeni és feldolgozni a bejelentéseket, és kidolgozni a szükséges korrekció és bővítés legcélszerűbb módját.

Erre vonatkozóan is várjuk a javaslatokat a hibabejelentő postaládába.

 

üdv és köszönet

Egon

 

Előzmény: a jóságos Egon bácsi (55320)
a jóságos Egon bácsi Creative Commons License 2016.02.07 -4 0 55320

Előzmény: meggyes pele (55309)
Simulacrum Creative Commons License 2016.02.06 0 0 55319

Köszönöm mindkettőtöknek. Találtam közvetlen telefonszámot is a vadászházhoz, majd megpróbálom esetleg.

Előzmény: nagypapi (55314)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.06 -4 0 55318

Jóvanna, tudom. :-) 

Csak magas volt a labda. :-)

Előzmény: Csuhás (55317)
Csuhás Creative Commons License 2016.02.06 -4 0 55317

Ez nem ér, olyan ma is pontos táblát én is tudok amit mára körbenőtt az a fa amire szegezték. A nagy projekt táblái között akad ilyen?

Előzmény: Törölt nick (55316)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.06 -4 0 55316

Én tudok, többet is, ma fotóztam! :-))

Igaz hogy Tihanyban vannak, semmi közük a nagy projekthez, annál több a Börzsönyi Természetjárókhoz, ennek köszönhetően szépek, több jelzésesek és minden szempontból elfogadhatóak! :-)

 

 

Olyan jól csinálnak valamit a fiúk-lányok hogy a mai túrájukon több mint 2200 résztvevő volt, 20 km-en szinte végig libasorban mentünk, ami kissé már túlzásnak hatott, de ez a túra ma így is szuperjó volt. (bár nem ontopik, ezért bővebben itt erről nem írok)

Előzmény: Csuhás (55315)
Csuhás Creative Commons License 2016.02.06 -4 0 55315

Azt hiszem Egon bácsi lelkébe gázolunk megint, de hogy pozitívak is legyünk, tud valaki mutatni az országban egy több jelzéses ( mondjuk Foltán kereszt jellegű ) elágazást ami minden szempontból elfogadhatóan van kitáblázva?

nagypapi Creative Commons License 2016.02.06 -4 0 55314

A legbiztosabb megoldás, ha felhívod az illetékes erdészetet. Ez lesz az:

http://verteserdo.hu/kapcsolat-elerhetosegek/#menu-empl

Előzmény: Simulacrum (55312)
Csuhás Creative Commons License 2016.02.06 -4 0 55313

Ha nincs egyeztetve akkor nem menj be mert egy elég embere sorompó van az út elején, általában zárva is van, szóval ha be is tudsz menni kifelé nem biztos hogy kijutsz.

Előzmény: Simulacrum (55312)
Simulacrum Creative Commons License 2016.02.06 -4 0 55312

A tarjáni útról a Koldusszállásra vezető úton a Google maps szerint van egy behajtani tilos tábla. Az a tábla még él, ott érdemes hagyni az autót vagy be szabad menni a vadászházig?

jzp2107 Creative Commons License 2016.02.06 -4 0 55311

nekem még egy bajom van vele, bár ez szubjektív

sok

túl sok helynév, táv időadat egyszerre

ráadásul egy csomó ilyen "táblacsomónál" ugyanaz ki van írva É-ról meg D-ről olvashatóan, az ember köröz az oszlop körül hogy elolvasson mindent de tökre összezavarodik mikor ugyanazt olvassa másodszorra

 

Én erre a helyre a következőt írtam volna ki: Csóványos, NHH (étteremjel, ágyjel), Kóspallag (buszjel)

Másik irány Foltán-kereszt, Nógrád (buszjel)

kész passz

 

ha ez turistaút csomópont lenne, akkor pedig még az összes ide érkező jelzéshez tartozó ilyen nevezetes pontot

 

ilyen tetőt, olyan tetőt csak akkor írnám ki ha csomópont és ott is van tábla (de csak a megelőző pontban tenném ki az égés-tetőre vonatkozó infót)

 

nagyjából ilyesmi van pl szlovákiában is, de nálunk is korábban készített táblázásoknál

 

ja és az MTSZ füzetben is le van ez írva, nem én találtam fel a melegvizet :-)

 

 

hogy is szólt a kritika?

ki kellett volna táblázni egy körzetet demó céllal és gyűjteni a véleményeket (na persze csak akkor ha érdekes a vélemény, de ugye nem az)

Előzmény: nagypapi (55308)
nagypapi Creative Commons License 2016.02.06 -4 0 55310

Az AK táblázását nézem. Miért ilyen egyenetlen az eloszlás? Északkelet-Békésben és Nyugat-Csongrádban egymás hegyén-hátán a táblák, Jász-Nagykun-Szolnok megyében meg egy darab sincs úgy 50 kilométeren, Hajdú-Bihar déli részén is alig.

Ki döntött arról, hogy hol legyenek oszlopok és milyen POI-ok szerepeljenek rajta?

Előzmény: a jóságos Egon bácsi (55252)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!