Továbbra is nagy köszönet a lehetőségért, mint látjátok, inkább tereprendezés, mint épületek készítése a fő csapásirány, ami ugyebár helyhez kötött, ettől függetlenül, mint eddig is, evidenciában tartom a lehetőséget. Sokat segítettél az eddigi munkáddal is, ahogy a képeken is látszik, az átalakított Csörgőid jól szolgálnak.
Apropó, nincs ötletetek karos jelzőkre az állomásokra? Ez még hiányzik róluk.
Hát igen, van ez így. Bár a meleg nem volt annyira feltünő. Viszont lássuk be, hogy ez a látogatók nagyrészét nem érdekli. A vendégek a saját élményeiket adják tovább. Na meg ez csak egyrésze a kiállításnak.
Üdvözletem mindenkinek. Tegnap végre sikerült eljutnom a kiállításra. Teszett nagyon, de....... Nem szeretnék senkit megbántani, kéretik nem megsértődni. :) Amióta megnyílt a kiállítás nézegettem különböző helyeken a róla készült képeket. Most, hogy láttam élőben viszont egy kis hiányérzet maradt bennem. Kevés látványos változást fedeztem fel. Szerintem egy kicsit áll az asztal. Arra gondolok, hogy viszonylag kevés szerelvény járt, nekem kevés "életkép" van kialakítva. Olyan érzésem volt vele kapcsolatban, mint amikor valaki magának építi otthon az asztalt, és később akarja a részleteket kidolgozni, csak már menjen. :) Számomra a víz festése volt a leg "furcsább" hamár a XXI. században járunk. Mindentől eltekintve gratulálok az építőknek.
Köszönöm a választ, ez esetben tényleg a Roco a jobb választás, egyébként ez is tetszett, hogy folyamatosan van a terepasztalon forgalom, nem csak félóránként, mint a közlekedési múzeumban:)
Sajnos a PIKO-val vannak gondok, nem profi igénybevételre vannak tervezve (amúgy egyik sem, sem a Trix, sem a ROCO). Csak a PIKO-nál vannak olyan gondok is, hogy a motorjukban pl. nem cserélhető a szénkefe. Pontosabban üzemi körülmények között nem cserélhető. Elvileg a PIKO gépekbe szerelt Mabuchi motorokon is lehet műhelyben kefét cserélni, HA! Ha a kefét a motor kommutátorához nyomó rugólemez ereje nincs eltúlozva. Viszont a motor gyártástechnológiája olyan, amilyen, így ez az erő nincs kontroll alatt. Ha nagyobb, akkor a fokozatosan kopó szénkefék csinos kis árkot vájnak a kommutátorlemezekbe, így ki lehet dobni a komplett motort a modellből. Ezek pár havonta történő cseréje kicsit drágább mulatság, mint egy kefecsere a másik kettőnél, drágább modell ide vagy oda. Radásul a motor a PIKO Taurusokban be van ragasztva a vázba...:-(
Egyébként pont a leírt probléma miatt szolgálatképtelen a a német asztalon a PIKO E93-as. Új motor kéne bele, de a PIKO finoman elküldött a fr... szóval messzebb, mint illene, a másik beszerzési forrásunknak meg hónapok óta nem képes leszállítani a 15Euro+ÁFA+szállítás áron megrendelt cseremotort. No Comment. Erre nem lehet modellvasúti nagyüzemet szervezni...
IC kocsik: a MÁV 2. osztályú IC-kre gondolsz? A Bp-kre? Azok a Byg-Modell gyártmányai. Amikor készültek, és leszállításra kerültek, kb. akkor lettek Szombathelyről áttéve a szegedi fordába, és pont ilyen halvány, kopottas, kifakult színűek voltak. Ma már persze nem ilyenek a valóságban, de akkoriban autentikusak voltak.
Akkor folytatva a Vasútmodell fórumban elkezdett javaslatokat, vagy megjegyzéseket:
Volt szó arról, hogy a Piko Vs Roco taurus vitában a Piko 80%-ban megegyezik a Rocoval, ezt továbbra is fenntartom és azt gondolom, hogy pont ezen a kiállításon lenne helye egy (kicsit átdolgozott) Piko taurusnak, ez az a fényviszony és távolság, ahol gyakorlatilag elenyészik a különbség és azért nem mindegy, hogy egy Piko taurus amortizálódik az egész napos menet miatt, vagy egy Roco.
Egyébként ez is érdekes, hogy amint láttam járművekben, infrastruktúrában nem spóroltak a srácok, ami valahol érthető, de szerintem egy próbát megérne a Piko.
Igazából a járművek első osztályúak voltak, egyedül 2 járműtípust tudnék mondani, ami nem volt 100-as a Halling villamos, ennek külön figyelmet szenteltem, mert nekem is van egy ugyanilyen, csak a tamponnyomás más rajta, szóval ennek valami hangszóró van a középrészében, vagy mi?
A kapupántcsavarok is érdekesek, ezek nehezékként vannak benne?
Az én villamosomba Wartburger kolléga rakott belső világítást, nagyon jól néz ki vele, egyedül az a baya, hogy hangos, de a kiállításon ez sem probléma.
A másik jármű ami nem volt 100-as a MÁV IC kocsik, ezeknek az ajtajuk, illetve a kék színárnyalatuk valahogy nem stimmel, a világítás nagyon szép benne.
Nos amíg valamelyik profibb fotós nem keresi ki neked..... addig íme egy kis képregény azoknak akik látogatáskor nem csak néznek, de a részleteket is látják (azaz mit kell megnézniük legközelebb)
Még indulás előtt a fűtőháznál
377-es jó társaságban
vonatával
sajnos üvegen át nem kellene fotózni....
korabeli vagon, de...
..és a kért közeli (kézből maxi zoommal, üveg fölött)
végül kereszt a DV 206 sorozat beli gőzös vontatta gyorsvonattal.