Nos megígértem, hogy referálok, ha kiderül valami. ŰTH kollégának annyiban igaza volt, hogy nincs baj, viszont nem az ESP öntesztje hallható, hanem a nyomásszabályzó szelepé. Köszi mégegyszer mindenkinek a közreműködést, különösen Renaultdokinak!
ööö... kis fejlemény az ügyben. A STOP felirat jogos lehetett, mert a lemerültnek hitt szenzorom kerekébe fújtam, és most jó lett. Nagyo sok nem hiányzott belőle, ráadásul eddig STOP felirat nélkül, csak figyelmeztetés volt, hogy a nyomás alacsony. Most viszont azt írta, hogy "Punctual change tyre", vagyis hogy cseréljek kereket! Na mindegy, most megint jó. Egy viszont még mindig kell, mert az ugye eltörött a gumisnál. Van valakinek valami jó kis olcsó lelőhelye rá esetleg?
Amikor ez téma volt itt a topicon én kivettem a rádiót, hogy megnézzem az antenna csatlakozót, illetve az antenna kábelt, hogy fut-e mellette egy a rádióból származó +12V-ot szállító kábel az erősítő számára. Nos semmi ilyesmi. Egy egyszerű antenna kábel van ott. Ez persze még nem jelent semmit, hiszen az antenna kábelen is fel lehet nyomni a tápot az anennaerősítőnek, de ehhez olyan rádió kell, ami erre képes.
Régen, amikor még koda márkaszervizes voltam, ott a gyári rádiók tudták ezt, így a gyári rendszer remekül működött. Azonban ezek a rádiók olyan drágák voltak, hogy ritkaság volt az eladott gyári rádiós autó. Ahhoz, hogy működjön az erősítő egy kis adaptert kellett az utólagos rádió és a gyári antenna csatlakozója közé tenni, ami a tápot az antennakábelre tette fel. Na, ilyen adapter sincs nálam. Tehát, ha erősítős az antenna, akkor az csak úgy lehet, ha a rádió a kábelen keresztül hajtja meg az erősítőt.
Szerintem developer meg tudná mondani, hogy tud-e ilyet a rádiónk?
Aztán mindent visszatettem és láss csodát, javult egy fokot a rádió vételem. Ahol eddig mindig elhalgatott a rádió, illetve csak sistergett, ott most szól a Petőfi. Halleuja!
Igen, biztosan ez lehet a gond, talán erre is ránézhetne már nálam egyszer valaki. Bár már annyira megszoktam, hogy a telefonon keresztül hallgatom neten a rádiókat (Dension adja ki a rádióra), hogy igazából nem is annyira zavar. :)
Nem akarlak elkeseríteni, de a pálca csere nálam nem oldott meg semmit, ugyanolyan sz@r maradt a jelerősség...
Egészen biztos vagyok benne, hogy van valahol egy antenna jelerősítő - a bocit pont nem tudom, de minden más autóban az antenna tövében van. Ennek kell egy 12V táp. Ha rossz a vétel, az lehet ennek a feltételezett erősítőnek a hibája, elsősorban talán a táp megszakadása, mert maga az erősítő nem egy bonyolult szerkezet.
Tökéletesen jól érted! Két szenzort kell vennem: egyet eltört a gumis, az most nincs is a keréken. Ezt a sztorit nemrég leírtam itt. Akkor még csak eltűnt a jobb hátsó kerék piktogramja, de nem volt hibaüzenet. Aztán pár nappal később a jobb első kerékre jelezte, hogy azonnal cseréljem ki. Félreálltam, de semmi baja a guminak, vagy a nyomásnak benne. De azt a kereket defektesnek jelöli (piros a piktogrammon), és blokkolta a fed. kompot illetve viágít a stop felirat is. Azt csak gondolom, hogy az a szenzor lemerült. De mi más baja lehet még? Kiüthető ez a hibaüzi? Jövő héten megyek Zoltánhoz, de addig is jó lenne megoldani ezt a kérdést.
Ez furi... Ha lemerül a keréknyomásérzékelő, akkor az adott kerék eltűnik a kocsi piktogramjából és indításkor kiírja, hogy szenzorhiány van.
De semmiképp sem kellene a STOP lámpának világítania, sőt nem kéne kvázi leblokkolnia az UCH-t. Ha jól értem a görgetőgombokkal sem tudsz váltani megjelenítési módok között?
Valamivel több, mint 5 liter, nekem a tök üres tartály (már üresen visított a szivattyú szegény) benyelte az 5 literes löttyöt és még töltöttem rá vagy egy litert.
Meg tudná valaki mondani, hogy van valami varázslat arra, hogy a lemerült keréknyomás szenzorom miatt ne nyimvogjon a fed-comp? Vagy csak megdugással lehet kiütni? Szerzek majd újakat valahonnan, de addig is baromi idegesítő, hogy az "azonnal cseréljen kereket" felirat miatt még a fogyi adatokat sem mutatja meg. A piros stop felirat is frusztrál...
Bekötési rajzra lenne szükségem. Az első homlok falon lévő lámpavezeték amin az ablakmosó is rajta van annak kéne a làbkiosztása A biztositék tábla felőli. Lámpamosos verzios kellene. Valaki? Előre is köszönom.
Aztak...! Köszi a tippet! Azért csak nem mindegy, hogy 8200,- vagy párszáz forintos pálca :)
Ráadásul egy másik fórumban igencsak kedvelt szerelő rendszeresen mennyezetbe küldte a pálcát, amikor emelte fel a kocsit, több, mint 90 fokban visszahajlítva néha-néha.
Nevet nem írok, de kibeb_szott mérges vagyok rá ezután... Szerintem jópáran sejtik, hogy kire gondolok...
Szerintem tekerd le a régit, érints az aljzathoz egy drót darabot. Ha szebben szól, akkor elég csak az antennát cserélni, nem kell az aljzatot is. Azt meg vehet autósboltban kb 2000 Ft-ért....
Nekem megoldotta a problémegy egyszerű pálca csere. Elmentem egyik hifi-s ismerőshöz, bekapcsolta a rádiót, rátette egy sistergős adóra, régi pálca le, új fel, adó tökéletesen szól.
Azt mondta, hogy renaultnál sokszor előfordul a szálszakadás a pálcában.
Viszont nem tudom megmondani, hogy mit rakott fel, de azt gondolom, tök mindegy, csak a menet passzoljon...
Ma voltam egy műhelybe, az első sárvédőt, az ajtókat és a hátsó sárvédőt is lefényezi, azt mondta, hogy semennyire se látszódjon.
Ez így nem kóser.
Az ajtót fényezni kell, tiszta sor. A szomszédos elemekbe bele kell ködölni, ez is korrekt.
De az érintett elemeket nem kell újra fényezni, csak lakkozni.! Egyrészt a költség szempontjáól sem mindegy, másrészt a technológia szempontjából is van különbség (a hátsó sárvédőre színt fújni csak az autón lehet, az meg nem annyira egyszerű). Harmadrészt eladáskor is számít, hogy egy (1) elem volt fényezve, vagy az autó teljes oldala.
A helyedben megmutatnám az autót egy másik mesternek is...