Az ehavi A2-ben olvastam a visszahívás rovatban: A Ford az ez évi S-MAX és Galaxy modelljeit visszahívta a részecskeszőrős diesel motorok motorvezérlő elektronikájának javítása miatt, mert sok gázolajat juttat a hengerekbe és higul a motorolaj. Itt legalább van visszahívás.
Lehet hogy Mazdánál is csak a vezérlés nem tökéletes?
Szia! Nagyon rendes vagy,önzetlenül feltérképezted navizva a Mzd5ös kisközösség Szilvesztere érdekében a terepet Kőszegen -KÖSZI! Most már a csapat tagjain a sor,ha tényleg úgy gondoljátok légyszí pörgessük meg a szervezést/foglalást -én már érzem a bizsergést,jó bulink lehet ha ütemesen halad(na) a foglalás... Kőszeg tényleg nagyon hangulatos hely,amikor mi(a nagylányaink is jönnek) foglaltunk oda még nem is gondoltam,hogy esély lehet-lesz az 5ös csapat mókájára: HAJRÁ!!!
1., Nagyon király a NAVI! Úgy jártam-keltem a városban mintha ott születtem volna. 2., A város fullon van, szinte nincsen szabad szállás. De találtam egyet ami öt percre van a belvárostól. A tietek is, csak másik irányban. Nos ez azért szabad, mert épp a fűtés felújítás végén vannak. Meg mindig egy csapat veszi ki a szállót de eddig még nem jelentkeztek. 6 ezer egy kétágyas szoba. Kutyát lehet bevinni, és van saját parkolója. Megnéztem a szobákat, kultúráltak, szépek. Van közösségi helyiség a vendégeknek és egy hangulatos cserépkályha is. Reggeli igény szerint 600 ért. A neve: Hegyalja Panzio. A város honlapján meg lehet találni. 3., Ahogy érdeklődtem, van élet a városban szilveszterkor. A várban is vannak rendezvények meg a belvárosban is. De mi úgy gondoljuk, hogy ha megyünk akkor szeretnénk valahol helyet foglalni egy étteremben hogy biztosan legyen vacsoránk és némi zenés műsorszolgáltatás is. Ezt már telefonon is el lehet intézni.
Nos ha vevő rá más is akkor jelezzen és elkezdek telefonálgatni, sőt ha kell elmegyek megint. Én vizuális típus vagyok, szeretem előre látni hova megyek.
Ps.: Máshol is ígértek szállást ami tetszett, de csak annak függvényében ha lemondják a feltételes foglalásokat. Bár ott nem volt zárt parkoló. Valamint másutt minimum négy éjszakához kötötték a foglalást. Nekünk elég 2-3.
A város egyébként hangulatos, lehet barangolni, vagy borozgatni a környező hegyekben. Kicsit hasonlít Egerre.
Hello! A Daimler-Benz jutott anno a próbálkozások terén a legmesszebre a non-Mazda gyártók közül: a Merci C111 3 rotoros koncepció és kísérleti modell (60-as-70venes évek fordulója táján) -bár soha nem került szériába- mindenféle Wankeles sebességi-megbízhatósági és fogyasztási csúcsot állított fel végülis teljesen hiábavalóan -sem versenypályán sem a közúton nem hozott "gyümölcsöt" a cégnek, mert elvetették a nagysorozatú gyártását. A GM pedig amcsi megalománias módon rögtön 4-5 tárcsás Wankeles csodákat álmodott -s álom is maradt részükről a dolog...
A citroen, merci, a trabant (!) próbálkozott vele, sőt a Lada épített is egy kisszériás (talán VFTS?) sorozatot wankel motorral. Aztán a fejlesztésre már nem fordítottak időt/pénzt.
A bolygódugattyús elv liszenszére anno szinte minden világcég lecsapott/megvette,de végül is csak 1 legfeljebb közepes méretűnek mondható japán gyártó feccölt bele további évtizedeken át tudást-energiát-zsét és nem hogy életben tartotta a Wankel motort, hanem valósággal reinkarnálta -még ha el nem ítélhető presztízs okokból is. De valóban ad presztízst a Mazdának, tudni lehet hogy a márkanév mögött komoly technologiai/tudásbázis van. Sztem sokkal jobb"reklám", mint pl.a Toyota eddigi, finoman szólva is szerény F1-es szereplése... Ugyanakkor a teljesítményre hangolt széria Otto-motor jövőjét kb.ugyanúgy látja sok gyártó: közvetlen benzinfecskendezés-turbófeltöltés-többnyire moderált lökettérfogat. Mazda MPS sorozat, Peu-Citro/BMW(Mini), VW-Audi TFSI Persze nincs új a nap alatt: a közvetlen besprick az 1920-as évek elején 1 Heinkel repcsimotorban debütált,de direkt-Einspritz pl.a híres"sirályszárnyú" SL Merci motorja is 1954-ből. A turbófeltöltésnek is van múltja, szinte minden gyártónak volt/van turbós motorja. Pl.a Renault(hogy 1 másik több mint évszázados múltú gyártót említsek) 1987-ben az 1.volt a F1-ben a turbósokkal -azt követően gyakorlatilag minden utcai típusát is kihozta turbós-benzines motorral.
Szia fdoki! Az off Audi RO80 on azért nem tudott a Wankel-lel nagy sorozatot elérni mert nem tudták megoldani a rotor élén lévő tömítés kopásállóságát és nagyon gyorsan áteresztett. Én legalábbis így tanultam. Azóta a vegyészet sokat fejlődött, de egyik gyár sem akar beleinvesztálni tőkét egy kisszériás motorba. (Mert szerintem az M9 az) A mazda is csak presztizsből.
Hello! Nos,erről nem tudok-ami persze nem jelenti azt,hogy nem lehetne úgy... Ha ki is fundálták,vmilyen okból nem gyártották sorozatban. Ugyanis 1 dolog vmit ki/fel"találni" és más azt a cuccot szériaérettség ki/továbbfejleszteni majd vmilyen minőségben(lehetőleg gazdaságosan) sorozatban gyártani. Erre jó példa vmi Felix Wankel nevezetű dajcs mérnök bolygódugattús belsőégésű motorja,melyet több évtizedes(!!) pöcsölés során tudták csak használhatóvá finomítani. Vmi Audi nevű cég és vmi Mazda nevű cég kezdte csak sorozatban gyártani,és bár az NSU Ro80 az év autója lett Eu.ban 67-v-68ban, hamar lekerült a porondról a rotoros-motor: már csak a világon 1etlen 1 cég gyárt sorozatban Wankel-motort, annak is a sokadik fejlesztett generációját -és mint tudjuk nem az 1ébként igen jó nevű német cégről van szó...
Engem nem kell meggyőznöd, én is úgy gondolom,hogy a mindennapos könnyed használhatóság/elnyűhetetlenség/problémamentes megbízhatóság gépi megtestesülése Japánban terveztetik és lehetőleg ott is gyártatik. De véleményet fenntartom: a technikai perfekcionizmus német/francia vívmány -volt a kezdetekkor... Az a DSG váltó azonban hidd el, tényleg nem semmi! Ugyanakkor pl. az új francia"csoda", a C6 Citroen automata váltója ha jól tévedek japcsi, Aisin gyártmányú...
Még egy példa a "nem kell német autó" álláspontomra. Mint tudjátok, motorozom is. Vannak barátaim akik BMW boxert használnak. A zsír új motor eszi az olajat. Nem nagyon, de ezren kb 2 decit. Ez viszont abból a szempontból nézve hogy alig 3 liter van benne, soknak tűnik. Ha a 6 -8 ezres olajcsere periódust nézzük, majdnem kicserélődik az olaj két ciklus között. És mióta gyártja a BMW a boxer motorjait? Hát kb a harmincas évek óta. Azóta nem sikerült tökéletesíteni, hogy ne egye az olajat? Az én Hondámnál egy milimétert sem csökken a szint két olajcsere között. Pedig szeretem rángatni a bajszát!
Szia! A Daihatsukat ismerem,tényleg jó kis autók,kár hogy Mo-n már nem forgalmazzák... Nyáron Itáliában vezették be az új Sirion-t(méretben kb.a Honda Jazz és a Suzi Ignis között)megnéztem: nagyon tetszetős/formás kis gép a Toyota-csüngelék cégtől. Na meg ott van a Copen-kupé: király! De azért én még mindig nem írnám le a VW-t,és ne felejtsük,hogy a németek és a franciák bábáskodtak az automobil megszületésénél a XIX.sz.végén! Kár,hogy nem tudják kordában tartani a beszállítói bandát ill.azok cuccainak minőségét.
Azért ne ess hasra a turbos motorjuk elött. A kis Daihatsuk már 15 évvel ezelött turbos 1000-es motorokat kaptak. Volt szerencsém hozzá, eszméletlen jól ment. Persze biztosan ez jobb, de benne van az elmúlt 15 év fejlesztése is. Azokra meg nem volt nagy kereslet, meg aztán a Daihatsu is kivonult Mo-ról jó pár évre. Én évekig használtam egy Ferozát a bátyám pedig egy Charade-ot. Az 1.6-os motorral olyan fürge volt mindegyik, hogy a mostaniak sztem csak jelenthetnek nekik. Ennek egyébként az az egyik oka, hogy manapság hiába taposod a gázt tövig, az elektronika nem engedi a full gazt, mert a károsanyag-kibocsájtás szerint szabályoza az üa-ot. Ezt akkor lehet észrevenni, ha kis fordulaton alacsony sebességnél lepadlózod. Nem harap és nem hörög mint sima hagyományos porlasztós, vagy max befecskendezős gép.
Más. Holnap Kőszeg a célpontom, a keresés eredményeiről majd este beszámolok.
...és akkor még meg is emlékeztem a VW másik nagy dobásáról,a DSG váltóról -amit persze a ZF Getrag váltógyártó céggel 1ütt fejlesztettek. Minden szakértő-tesztelő-kritikus 1behangzó véleménye szerint valszeg a világ jelenlegi 1ik,ha nem A legjobb automatizált váltója( spéci DSG váltó van a Bugatti Veyronban is) Én 1 Skoda Octaviában próbáltam ki, tényleg király -mármint a váltó... Úgyhogy nem akarom fényezni a Népautót, nekik is megvannak a maguk problémái (gazdaságoság/jövedelmezőség romlás,dizájn elmaradás a konkurrenciához képest,nyűgök a beszállított cuccok minőség/megbízhatóságával -l.motorvezérlő elektricska,stb.) de nem helyes csupán 1 adott dízelmotor minőség/megbízhatóságán át megítélni a cég műszaki potenciálját. Csakhogy Otto-motor pártiként példát hozzak: az 1,4 TSI motorjuk kompresszor+turbo feltöltéssel -innovációként az sem utolsó dolog. De bizony a made in Japan minőség az csak a távol-keleti szigetországban produkálható!
Hello! Nem fikázzuk mi a VW-t -megteszik helyettünk a VW tulajok... Nem mélyedtem el különösebben a Népítélet azon rovatában,de mintha nem is gyártanának csak öngyújtós motorral Passat-ot, pedig az 1,8T ill.2,0 TFSI igencsak klassz Otto-motor. Én még mindig úgy gondolom,hogy a benzinüzemű gépeket nem szorította végérvényesen holtvágányra az elmúlt kb.10 év Diesel-boomja,de majd meglátjuk mit hoz a jövő... A múlt héten mentem 1 nem-gyenge kűrt az 1ik kollégám Mzd6 MPS-ével -hiszek a benzinüzem jövőjében! Hacsak lesz rá mód,vhol ki fogok próbázni egy Mzd3 MPS-t is -hátha megérjük,hogy lesz 5-ös MPS is :-))
nem az volt a szándékom, hogy vw fikázást indítsak:) Bocsi vw tulajok... Igazából ledöbbentem, mert elhiszem, hogy van 1-2 fake ítélet, mint minden autónál, de azért ez már több volt annál. Igaztából tök véletlen tévedtem arra, a legfrissebb vélemények között volt 2 olajzabáló a főoldalon, és nem hittem a szememnek, hogy ezt egy 2005/2006-os motorról írják. Aztán néztem bele, és valóban nagyon sok ilyen vélemény volt. Ebben valóban azt tartom aggasztónak, hogy ha kapnak rá egy DPF-et (egy része már olyan ugye), akkor biza akkor veszik észre, hogy már gázolajjal kenik a motort, amikor a motor vagy a turbó elbúcsúzik. Az már csak a hab a tortán, hogy jól megfontolt marketingérdekekből 30.000 (!!!!) km-es szervízciklussal árulják. Persze van aki azt írta, hogy 15e-nél le kell cserélni egy autószerelőnél. ok, de pl. a dpf-esekbe nem lehet akármilyen olaj ugye, azt nem nagyon lehet még nálunk a sarki autókereskedőnél kapni. ps: így utólag most örülök, hogy nem csábultam el az utolsó pillanatban a Mitsu Grandis felé, mivel abba a VW PDI motorját pakolják:(