Tavaly elvittük szerelőhöz a rotát szelepezésre,az a problémám hogy miellőt nem lett szétszedve volt rajta rendes alapjárat,de mióta visszakerült azóta hajt állandóan és nincs alapjárat olyan mintha mindig gázon menne szóval hogy veszem lefele a gázt ha fordulaton van egy darabig csökken de utána megáll a csökkenés és míg tejesen vissza nem huzom míg lenem áll a motor adig ezt cssinálja,röpsujos a gép egyébként.Esetleg a karburátoral lenne valami?
Igazából igen is meg nem is. Eljutottam addig hogy szétkapcsolni szét tudom. A kuplung működtető L alakú kar mondjuk csak 5-6mm-t tud felfelé mozdulni ami kevés tekintve hogy a kuplungkar olyan 20mm-t engedne így lötyög, de legalább valamennyire kiemel és ki is tudom akasztani végállásban... Még azért majd próbálok állítani rajta hiszen ez még nem elég de már azért bíztató....
Aztán jöhet a motor összerakása... Annyiból viszont jó hogy le kellett vennem a hengerfejet hogy látom a henger nincs elkopva, nincs válla egyáltalán! Ergó most 1900Ft-tal rövidebb lettem de legalább nyugodt :-)
Újabb problémába futottam bele az 5LE-s briggsemmel. Kicsavartam a gyertyát (bár ne tettem volna) és a hengerfej alu menete a gyertya menetén maradt...
Úgy felkaptam a vizet majdnem nekiestem a nagykalapáccsal az egész motornak... MOst miután lehiggadtam kérdezném hogy létezik-e ennek a menetnek a feljavítása, perselyezése?
Esetleg ha van valakinek eladó hengerfeje jó menettel a 130900 - 130999-es sorozathoz (cikkszám:211542) azt megvenném.
Nekem is volt RK05B-m amin Briggs motor volt és ha nincs nagyon nagy baja érdemes megcsinálni. Hónoltattam a hengert és gyűrűztem, majd eladtam a kollégámnak és azóta sincs panasz a gépre.
Lényeg az, hogy a fúvókák helyzetét lesd le valamelyik (általában hasonló egy gyártón belül) karbi ábráról. Lényeges azért is, mert lehet, hogy majd kell állitanod az alapjáratot is.Én sem tudtam a gép kódszámát, de végülis sikerült megtalálnom a dolgokat. Üdv. További jó ügyködést és persze sikert.
végülis van pénzem a hondára is, és azt fogom választani, mert nem beszéltetek le róla, tehát hallgatok a szívemre, és merek nagyot álmodni :-)
a legnagyobb elvárt munka a kert kb 1500 m2-ének egyszeri feltörése lesz, a többi már csak a művelt terület (leendő veteményes) kb 4-500 m2-ének karbantartása. a többi gyepesítve lesz, ahhoz már remélem nem fog többet kelleni.
Tanácsot szeretnék kérni, mivel RK05b típusú rotációs kapánk motorja elromlott, hogy a jelenleg piacon kapható motorok közül az SE200 ast rá lehet e barlácsolni a vázra, illetve milyen 5LE körüli motort ajánlotok, de első körben ez az SE200 as érdekelne.
Valamint neten nem találtam, de kérdezném, hogy egy ilyen SE200 as motor mennyibe kerül?
Na srácok a legutolsó videó alapján leírom mit szeretnék csinálni. Ahogy néztem, itt az egyik fúvóka nem az úszóház rögzítő cavarban van, hanem karburátor oldalán.
1. Leveszem az úszó házát a rögzítő csavarral együtt.
2. Az úszót meg a tűszelepet fontos levenni? Ha van rá mód, akkor nem veszem le.
3. Ahogy néztem az oldalsó fúvókának van egy fedele, amit ki kell csavarhúzóval feszíteni, utána ki lehet csavarozni a fúvókát.
4. A függőlegesen álló fóvóka kivételéhez alul meg kell fújni azzal a foyladékkal, aztán felülről le lehet tolni a fúvókát. Jól láttam, hogy így kell csinálni? Felrakni meg úgy kell, hogy vissza belerakom, majd a rögzítő csavarral beletolom - gondolom beleszorul így.
Összevissza írtam, persze megtisztítom stb.
Jó ez a dolog úgy, ahogy leírtam?
Másik kérdés: légszűrőhöz sima mezei szvacs is jó? Mert akkor abból tudok vágni, vagy lehet veszek egyet, ha lehet kapni még.
Elolvastam alapokat is a karburátorokkal kpacsolatban, hogy ne legyek segg hülye a témában :)
Nem tudom jól néztem-e, de a videóban úgy láttam, hogy van az úszóház rögzítő csavarban is egy fúvóka, meg a karburátor oldalában is?
Az enyém régebbi típusnak tűnik, még fém berántóháza van, nem tudom jelent-e valamit. De ahogí emlékszem, bár lehet rosszul emlékszem, de szeirntem az enyémben nincs az úszóház rögzítő cavarban nincs fúvóka, meg az úszóház alján máshol sincs, csak a csavar, amin vannak lyukak.
Sajnos a gép nem itthon van, így nem tudom megnézni,
Nézd vissza 14244-es h.sz.-t.Ugyan az a mocim nekem is amit árulok.A karbi poharat felfogató csavar az egyben a fúvóka is.Holnap csinálok képet ha kéred a karbiról.
Most nézegettem, az biztos, hogy az úszóház alján nincs az a rügós valami, az úszóház semmi más, csak egy ház, amibe megy a csavar, ami gondolom az úszóház csavar.
Hát igen, pöfög 1-2 másodpercet aztán ennyi. Ha többet szivatom, akkor kicsit többet megy...
Asszem tanulmányoznom kell a kapálógép karburátorok felépítését, mert fogalmam sincs hozzá. Eddig a karburátor alját vettem le, a benzincsövet fújtam meg, aztán ennyi.
Nos, akkor egészen biztos, hogy üza ellátási probléma áll fenn!!!!
Szét a karbit, minden fúvókát átfujatni, úszószintet ellenőrizni!!! Ha beindul, akkor egész biztos, hogy a gyújtásod rendben van, vagy legalábbis működik. De !!! nincs folyamatos üza ellátás!!! A szivatással (gondolom gumicumis) adsz annyit, hogy beinduljon, de utána????