Nem tudom mennyien vannak a marosvásárhelyin, de a Metropolt nem értem. Szerintem Prágába csökkenni fog a kihasználtsága, oda nem biztos, hogy érdemes éjszaka menni, főleg ha van napközben 2 órás ütem...
Abban nagyon bízom, hogy az első és utolsó prágai járatot nem szedik ki,sőt az lenne a jó, ha menne megint Hamburgba és Berlinbe...
Nézegettem ma hogy mik vannak a menetrendben és az utolsó napra az idei menetrendből és a 406-es IC-re ilyen jelen állás szerint elég valótlan dolgokat ír. Aki úgy jobban ért hozzá aszerint ez a valóságot tükrözi vagy csak valami elírás? (bár nekem az sem tiszta hogy miért csak Biharkeresztesig írja a vonatot)
Azon gondolkozom, hogyan lehetne kikerülni a retek hevederes szlovák szakasz Budapest-Ostrava viszonylaton (áprilisban konkrétan szétrázott). Miután új derekat még nem árulnak a boltban, a közvetlen vonat helyett ezt ötlöttem ki október elejére:
Oda: Budapest-Keleti 7:40 ind. RJ 60 Wien Hbf 10:11 érk. Wien Hbf 11:10 ind. RJ 74 Franz Schubert Břeclav 12:04 érk. Břeclav 12:11 ind. 130 Varsovia Ostrava hl.n. 13:59 érk.
(6 óra 19 perc, Varsovia 5 óra 37 perc lenne)
Vissza: Ostrava hl.n. 11:00 ind. 103 Polonia
Wien Hbf 13:49 érk. Wien Hbf 13:59 ind. RJ 63 railjet Budapest-Keleti 16:44 érk.
(5 óra 44 perc, Varsovia 5 óra 35 perc lenne)
A csek Idnes idos-sal terveztem, a direkt vonatokhoz képest csak plusz fél-egy órával hosszabb.
Azt tapasztalatból tudom, hogy a Varsovia már elindulni sem szeret pontosan, határátlépni meg főleg, de a vissza vonatnál elég csücskösnek tűnik a 10 perces átszállás Bécsben. Jetik gondolom továbbra is pontosak.
Az lehet viszont nem mindenki Brassóig utazott gondolom a vonattal. Az Ady-ra pedig az hogy éjszakai sem illik. Na de erről jutott eszembe hogy valamikor 2007 környékén amikor egy jó hosszú cseh szerelvény csinálta a vonatot ki hitte volna hogy 2017-re 2 db. 2. osztály lesz az egész.
Ahogy én tapasztaltam inkább az Adynál volt üres az 1. osztály. Viszont ha az ember nem akart mindenféle alakkal (lehet a román úti cél miatt) együtt utazni annak ott volt néhány száz ft pluszért belföldön és egyedül senkitől sem zavartatva lehetett utazni. Na de mindegy is legalább valaki biztos jól jár azzal hogy ahelyett hogy fejlesztenének inkább leépítik a meglévő szolgáltatásokat. Még a románok és a szerbek is képesek 1. osztállyal járatni a nemzetközi vonatokat Magyarországra.
Viszont az étkezőnek lehet tényleg nincs sok értelme mert a húsvéti és pünkösdi időszakon kívül nem lehet túl kihasznált...
1. osztályon eddig sem tolongtak a népek. A hálót én sem értem - a fekvő e dokumentum tanulsága szerint marad - húsvétig ugyan tényleg gyenge volt, de ez nem jelenti azt, hogy akkor úgy kongott volna az ürességtől, mint a szófiai járat...
Eleve undorító ahogy tönkre teszik azt a két vonatot. Viszont a nagyon okosak ott fent amikor épp nem Kisvárda fejlesztésével vannak elfoglalva arra nem gondoltak hogy hogy fog két 2. osztályú kocsiban elférni annyi ember? Mivel a háló és fekvőhelyes kocsik szinte mindig magas kihasználtsággal mennek.... vagy akik eddig ezzel utaztak majd odateleportálódnak? Remélem csak decemberig marad így ez az őrültség....
Azt mondjuk úgy érdekesség képp jegyezném meg hogy lehet átnézve az a szerelvény amit indulásra úgy állitanak be hogy nem müködik bent a klíma illetve a wc-k sem müködnek, ez a Lilafürednél( 504) többször is előfordult!
Olyan kerdesem lenne hozzatok ami mar nagyon reg ota foglalkoztat. A Dacia nemzetkozi gyors miert szed ossze szinte mindig kesest? Gyakran utazom vele es eddig csak 1-szer volt pontos, de ahanyszor csak ranezek 60 perc kesest mindig osszeszed. Ennyire hanyatlana a roman vasuti szemelyszallitas vagy minek koszonheto?