Jó, akkor kiegészítem: Ami nem romlott el az ne javítsd meg, pláne ha nem is értesz hozzá!
...de ha mégis nekivágnál akkor hajrá, sok sikert!
Azért a szívósort nem venném le... a leállítócsappantyú és az EGR az egy dolog, bár ott is könnyen megszakíthatsz egy-egy csavart, bár a szelepfedelet sem bolygatnám nagyon... de te tudod!
Ez jó mondás de ezeket a dolgokat nem akkor kell tisztítani amikor már be van állva mint a beton, de te csak várd meg, én meg hadd takarítsam kedvem szerint.
Ma szerettem volna ellenőrizni és ha szükséges kitakarítani az EGR-t és a szívócsonkot. Nem voltam kellően felkészülve, mert rá kellett döbbennem, hogy az egr-t csak akkor tudom levenni, hogy ha leveszem a szelepfedelet, ugyanis az egyik rögzítő csavarhoz csak így tudnék hozzáférni...:-( Mivel nem vettem új tömítést a fedélhez, biztos ami biztos alapon elhalasztottam a dolgot.
Nézegetve a szívócsonkot, ott is problémás a helyzet szerintem, mert ott pedig a turbó vákuumos vezérlőjétől nem férek hozzá egy csavarhoz, gondolom emiatt az egész turbót le kell vennem, ha csak a vákuum így felszerelt helyzetben nem vehető le, de gondolom nem.
Így aztán egyelőre elnapoltam a dolgokat.:-(
Biztosan csinált már itt valaki ilyet, jól gondolom ami leírtam, vagy netán benéztem és egyszerűbben megcsinálható.
Biztosan ez lesz a baj, mert amikor rövid időkre megálltam, akkor szépen folytatta ahol abbahagyta.
Emlékszem is, hogy az átlag kijelzésnél van ott valami még, gondolom ez a memória kijelzése, de olyan kicsi méret, hogy szemüveg nélkül nem láttam és nem is foglalkoztam vele.:-)
Pontosan nem ismerem a Superb ilyen rendszereit, de például az Octavia II-nek is már olyan a kijelzése, hogy két memóriája van, van egy rövidtávú ami pár óra állás után magától is nullázódik, ezt egy kisméretű 1-es jelöli a kijelzőn és van egy hosszútávú, ami magától csak 9999km után nullázódik. Ezt egy kisméretű 2-es jelzi a kijelzőn. A két memória között a nullázógomb rövid lenyomásával lehet váltani.
A családba érkezett nem rég egy második kocsi, 2003-as SuperB 1,9 pdtdi 131LE- rős motorral.
Ismerkedés fázisában vagyok vele, van egy kis talány amit nem tudok értelmezni. Az átlagfogyasztás kijelzéssel van értelmezési problémám.
Pl. este elteszem a gépet, mondjuk 5,7l/100 km átlaggal. Az várnám reggel, hogy innen folytatódik a számítás, ehelyett az van hogy elkezd mutogatni pl . 10-11 litert és csak szép lassan áll vissza az tegnap esti 5,7 körülire, mondjuk mentem vele 70 km-t.
Pedig nincs nullázva este... Gondolom nem kellene menteni valahogyan, azt gondoltam, hogy megtartja automatikusan az előző napi átlagot.
Hogy működik ez a ketyere?:-)
Vagy direkt nem adja hozzá? Végül is az is érthető lenne, hogy ne hosszú távon "göngyölítse" és átlagoljon, csak az adott napi megtett átlagot. De akkor hol van az adott etapnak/napnak a vége?
Úgy próbálták ki, hogy volt bent a szervizben egy ugyanilyen Superb amint éppen ablakemelőt cseréltek. Rádugták a csatit és nyitották zárták. Az meg ugye látszik rajta, hogy mozgatja e a rudazatot vagy sem. És 20ból 20szor mozgatta.
34 ezer valamennyi volt a zár. A fém házába bele van ütve a VW logó és hogy Germany AKS meg 3b0 837 867
Én ma légtelenítettem a fűtőradiátor be- vagy kimenetén (a motortér felől) és javult egy kicsit. De két emberes és nem tudtam többet foglalkozni vele. Majd még próbálkozom!
Megtanultam együtt élni a jelenséggel. Pontosabban most annyi történt, hogy megszűnt a kutyorgás, de sajnos a fűtés is. Néha kanyarban fűt. (ha nagyon fázok, minden kőrforgalomban két kőrt megyek) Mindenhol fűtőradiátort akarnak cserélni, mert hogy biztos koszos. Ezt nem vonom kétségbe, mivel 400 ezer km-nél tartok, de a csere állítólag műszerfal kiszereléssel jár, ami nagyon megdobja a számla összegét. (40-45 ezer Forint).
Nem biztos hogy ezt akarom, így holnap megyek egy hűtő rendszer tisztításra. Az eredményről beszámolok majd.
Skoda Superb 1,9 pdtdi autónál a vezérműszíj cseréhez le kell bontani az elejét vagy anélkül is megoldható?
Akivel én szereltetem az autót az lebontotta,erre egy ismerős amikor meséltem neki,azt mondta hogy nem kell lebontani ha van spéci célszerszám.
Ez mennyire állja meg a helyét,mert ott voltam a cserénél,de el nem tudom képzelni hogy hogyan fér oda valaki pld az ékszíjtárcsa levételéhez,ha nem bontotta le az elejét
Megoldódott a légtelenítés és ha igen mi volt a megoldás?
Hasonló problémával küzdök én is! Nekem is magasabb fordulaton (jellemzően 2-3. seb. fokozatban) hallani "csörgedező , fortyogó" hangokat a műszerfal mögül.... Most volt egy teljes hűtőfolyadék csere (többször át lett mosva) de előtte is csinálta. A "tipikus" hengerfej probléma jelenségeit nem produkálja és már kb. egy-két éve biztosan van ilyen csörgedező hangja.... (nem észrevehető csak annak aki naponta használja -gazdája-)
A "szaki"-n azért akadtam fent, mert a soproni Skoda szalonból küldtek hozzá. Az mondjuk sokat elmond a soproni skodáról, hogy ez szerintük nem probléma és ilyen apró dolgokkal nem foglalkoznak.
A komplett zárat szeptemberben cseréltem, és nem óccsóért. Eredetit rendeltem a győri Skoda szalonból.
Én villamos szaki vagyok, de nem autós témával foglalkozom.
Ha az enyém lenne, tutira belebújnék, és megtalálnám a problémát.
Kezdeném a zárral, majd a vezeték átvezetést nézném át, végül pedig az emelőmotorba épített vezérlő kerülne sorra.
Sokan a WD40-et összekeverik a varázsceruzával, a mannával, vagy az orákulummal.
Fújják vele a bicajt, disznóól riglijét, plazmaTV csatlakozóit, vagy akár a vasalót belsejét.
Nem véletlen, hogy ha az ember betéved egy elektromos szaküzletbe, akkor a polcon 20-50 féle kontakt javításra használható anyagot talál, de véletlenül sincs köztük WD40.
(érdemes utána nézni, hogy eredetileg mire szánták a WD40-et)
A mai autóknál az "általános villamossági szerelő" már csak elméletben létezik.
Belemakkanni sem tud egy általa kevésbé ismert autó, rejtélyes dolgokat produkáló elektromos hibájába. Másnak viszont rutinfeladat.
Az említett szakit nem ismerem. Elnézést kérek, ha tévedek, de a jellemzésed alapján nem mai szakember lehet. Arra a típusra tippelek, aki 20W-os próbalámpával, és vezeték szikráztatással próbál CAN-Bus-os autót javítani.
Amit leírtál nem nagy probléma. Távirányítással viszont nem lehet megjavítani.
Csupán egy, a típust ismerő rutinos szaki kell hozzá.
(Lenne egy tanácsom, ha kiderül, hogy a zár problémás akkor NE vegyél utángyártott vackot occcóért, mert annyit sem ér mint halottnak a csokoládé. Szét kell szedni, meg kell javítani, vagy akár bontottat vásárolni, és azt átnézni beszerelés előtt.)
Kérdésem lenne ami nagyon fontos: 2005.09.havi a kocsi AWX motorkódos 1.9 PDTDi 96kW teljesítményű COMFORT felszereltségű (tudom sok köze nincs hozzá, de hátha). Milyen környezetvédelmi besorolása van? Böngésztem a neten és sok helyen EURO4-esként van feltüntetve. Honnan lehet tudni hogy biztosan EURO4-es?