Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
Akkor már én is ide rakok egy ilyet. Eddig meglepően hasonlóan alakul mint tavaly. (2016-ról nem túl sok adat van ezért ilyen lapos ott a grafikon, átlagolt értékekkel) Ez elvileg már csak a fűtés, a főzést és a HMVt napi -0,9m3-el lekorrigáltam.
Nos ha tiszta képet akarsz arról a frissen beköltözött házról, akkor ne a napi fogyasztást nézegesd.
Csak összekavarodsz !
A több éves folyamatos fogyasztás és annak elemzése a célravezető.
Addig is ismerni kellene a ház alapterületét, esetleg a légköbmétert.
lehet utólagos elemzés is.
pl. bemégy a gázszolgáltatóhoz és meg kéred a visszamenőleges gázfogyasztást. Megadják évekre bontva visszamenőleg.
ha még megvan az , hogy az előző tulaj folyamatosan lakta e a lakást - az egészet, akkor lehet egy elemzést készíteni. Ha nagy kihagyások vannak - főleg télen akkor fals lehet.
Egyébként van e energia tanúsításod ? Sokat nem ér, de a semminél jobb.
Ha megvannak az adataid, gyere vissza és csinálhatunk egy elemzést.
1, "valamihez" ( mondjuk a mi 8,2- höz képedt) biztos sok..Egy hőszigeteletlen házhoz képest nem sok. És a rossz hír az, hogy lesz az még több is....! nekünk is volt...hőszigeteletlenül ! meg 3300m3/év..
2, hmv mindíg előnyt élvez !
2.1, ha 500 literes a hmv tartály, akkor megoldható a csak iccakai felfűtés...ha kisebb, akkor nem
Üdv ! Öööö ....,szerintem nem sok ...,de aztán a fene tudja lehet még is sok .... !:) Van itt mindenféle időjós szaki aki a hóba hu...ozva is jövőbe lát ,de itt azért még egy két kérdés lenne mielőtt "gyurcsokot"játszanánk !:) A lakás 100 v 300 m2(250-750 lég m3) ,plusz 15 c fokba v mínusz 15 c fokba mérted ezt a fogyasztást ?:) Ha már kondis kazán ,akkor azt sem lenne baj tudni ,hogy a radiátorok mekkorák szobák méretéhez képest ,hány fokos előremenővel/visszatérővel tudod kifűteni a kívánt hőfokra a lakásod !?:) stb..Szerintem.
Sziasztok! Két hónapja költöztünk családi házba ahol kondenzációs gázkazánnal megy a fűtés és a meleg víz.
A ház két szintes, 40 éves, nincs szigetelve, csak az emeleten van új, vastag födém. Az ablakok még a régiek, de tökéletesen zárnak, ezért sem lettek lecserélve. A bejárati és a terasz ajtó már műanyag.
Az előző lakó az elején lelkesen írogatta az állásokat, így teszek én is. Az elmúlt 24 óra alatt 20 m3 gáz fogyott úgy, hogy éjszaka 19 fokra van állítva a termosztát. Napközben is leveszem 19-re, akkor 15 körül fogyasztunk.
– az egyik kérdésem az lenne, hogy a fent írt napi fogyasztásom csak nekem tűnik soknak? (az előző lakó kb. 3000 m3 gázt fogyasztott egy évben)
– a második az lenne, hogy az normális, ha a fürdés után a kazán a tartályban lévő vizet melegíti és nem a fűtésre összpontosít? Nem lehet úgy beállítani, hogy éjszaka melegítse a vizet?
Üdv ! Majd tavasszal - nyáron pihen ,kisebb az esély a meghibásodásra a folyamatos üzemnél mint az kapcsolgatósnál !:) Kellemes gondok ,optimális hőfokú üzemelés ,senkit ne engedj hozzányúlni míg így megy !:D
Be kell állítani az előfeszítési nyomást a rendszerhez. Ez hozzá tartozik a karbantartáshoz. Ha ezt se csinálta meg normálisan, akkor a többi résszel mit csinált?
Ahhoz, hogy tudd mekkora tartály kell, tudni kell a rendszerben lévő víz mennyiségét, a rendszer legmagasabb pontját, induló és zárónyomást.
Az lenne a problámám, hogy elengedi a nyomást a fütési rendszer. Az érdekesség, hogy a kazánban tünik el. Amennyiben kizárom a kazánt a rendszerből akkor tartja a hálozati nyomást, 3bart. Mihelyt rányítom a kazánt akkor leesik 1 bar alá. Kazán belsejében nincs viz nyom. A kondenzvíz kifólyón illetve anyomás határolon sem szökik el a nyomás. Azaz, igen mert 2,4bar nál már nyit, de utánna zár a nyomáshatároló. Gázkészülék szerelő szerint a kiegyenlítő tartály kevés. De ő inkább gázos mint fűtés szerelő. A körön kilenc radiátor s kb.:250 méter padló fütés van. Szerintetek mi okozhatja ezt a hibát?
Másik gondom, mióta megvolt az éves garanciális karbantartás (8e) azóta túlfűt a kazán 4 fokkal a beállítotthoz képest. A fickó bedugot neki valamilyen műszert a kéménybe s tekergetett valamit a kazánban, ezután pecsét s lelépet. Viszont szóltam neki s jön holnap vissza. Kiváncsi leszek le akar e megint huzni manival.
Talán érdemes lenne valami olyan paraméterre keresni, mint az Immergas-nál a "build". Ezzel lehet megadni, hogy mennyire reagál gyorsan a ház a fűtésre. Gondolom így lehetne elkerülni a túlfűtést, ha ezt belövöd pontosan.
Nekem addig fűtött túl, amíg a modulációs határon mozgott, most hogy már hidegebb van, pöccre tartja amit beállítok. Szigetelt a házad?
A dokumentációra enyhe kifejezés hogy "nem egészen pontos". Nekem az a véleményem hogy kalap sz*r. És nem is létezik hozzá jó könyv külföldiül sem, tudomásom szerint.
A kazánon a fűtés+/fűtés- az továbbra is csak a kapcsolós termosztát vagy átkötés esetén érvényes, a P10-es paramétert nézd meg hogy milyen lehetőségek vannak. Az nem gond hogy rajta van at OT szabályzó, ráköthetsz egy kapcsolóst is és együttes hőigénynél a P10 alapján választ előremenőt. Csak mint írtad, a kapcsolóshoz tartozó karakterisztikát csak lekötött szabályozóval tudod állítani (hurrá).
A MOD-nál nem tudtam az onL létezéséről eddig, tényleg nincs a könyvben, és én se sejtem mi lehet. Az az igazság, hogy a termosztátban beállított fűtési görbét (Otc) sem tudom mire használja. Csak MOD=ON beállítással használtam eddig, elképzelhető hogy MOD=OFF-nál van szerepe az Otc-nek. vagy talán éjszakai üzemben, de amilyen előremenőket én láttam éjjeli üzemben, nem sok közük volt a beállított Otc értékhez. De tévedhetek, sajnos elég macerás így belőni, hogy egy csomó dolgot találgatni kell.
spee981, valóban igazad volt a Westen Star Condens 24+ kazánhoz való Baxi termosztátttal kapcsolatban. Nem a Szatmári által megadott típus kell hozzá, hanem a 710433601.
Kicseréltettem, működik, de egy kissé túlfűt. A régi termosztát pontosabban tartotta a beállított hőmérsékletet. Most próbálom beállítani. Kaptam hozzá leírást, de nem egészen pontos.
Laposbbra állítom a fűtési görbét. aztán majd meglátom jobb lesz-e. Kérdeznék pár dolgot, hátha tudsz segíteni.
Például a szerelői funkciók MOD paraméterének beállításánál az az on és off mellett van egy onL beállítás is. Nem tudom ez mi akar lenni.
A kazánon a fűtés+/fűtés- gombokkal beállított fűtési görbe nem módosítható, csak ha le van választva a termosztát.
A termosztát paramétereiben is van egy Otc érték ami szintén a külső szonda görbéjét állítaná 0 és 9.0 között lehet, de ez nem módosítja a kazán beállítási értékét. A két érték eltérő is lehet. Melyik értékkel működik?
De valóban ez egy komfortosabb, jobb termosztát mint a régi. Esetleg egy bövebb leírásod nincs hozzá?
Ha az info 2 jó értéket mutat, akkor kész vagy. Amikor nyomkodod a fűtés+/fűtés- gomokat, akkor a karakterisztikát állítod. A kézikönyv végén van a külső hőmérséklet-előremenő hozzárendelés grafikonja. Pl. 20-as karakterisztikánál 0 fok külső hőmérsékletnél 50 fokos vízzel fűt. A P6-ost nem kell piszkálni.
Westen star condens +24 kazánhoz szeretném instalálni a SIEMENS QAC34 külsű hőmérséklet mérő szenzort.
A külső hőmérsékletet méri a kazán(info2), de P6 programmpont változtatásáta(00-90) vagy nem reagál(marad a manuálisan beállított vízhőfok érték) vagy nagyon melegíti a vzet vagy elsem indul a fűtés.Service manualt nem találok hozzá, szerintem abban van a megoldás. Várom a segítségeteket! Köszönöm!
Szeretném a bosch condens 3000w zwb 28-3ce készülékbe állítani a szivattyú fordulatszámát. Nekem a d1 menüpont rémlik. Mert amit adnak hozá szerviz manual-t az még a régi szivattyúhoz való, Ott a szivattyú oldalán kell tekergetni a PWM szabályzott, itt már menüből a CE jelzésűnél. Valakinek van róla infója?
Az átkötés az simán rövidzár. Egy termosztát relével hajtja végre ugyanezt, ha fűtést kér a kazántól. Az nem okozhat semmi hibát. A jelleggörbét kell megfelelően beállítani a ház hőveszteségének megfelelően, és a kazán automatikusan állítja az előremenő hőmérsékletet külső hőmérséklet függvényében. Mivel itt 24 órás folyamatos üzemről van szó (a keringtető folyamatosan megy, az égő meg amikor kell), marha nehéz lesz beállítani, hogy +15 és -15 között mindig azonos komfortot adjon. Ha jó nagy a hőleadó (padló, fal fűtés) és megfelelően alacsony a kazán minimum teljesítménye, akkor nem lehetetlen szerintem.
Természetesn van szobatermosztát is, meg külső szonda is. Egy másik ingatlanunkban szintén egy 18KW-os UNICAL van, és az évek óta csak megy és megy. Legutóbb a szervízes, aki kisavazta a hőcserélőből az égéstermék lerakódásokat ( én is láttam mi jött ki belőle ) azt mondta, hogy a hőcserélő felületkiképzése nagyon szűk légrésekkkel van megcsinálva, attól lehet a rendszeres elszennyeződés. Pedig a beszívott levegő nem poros vagy piszkos, Csak a téli hónapokban hideg, a levegő cső egy beton alapon keresztül vezetett kb. 30 cm-es darab.
Külső szonda termosztát nélkül: folyamatos fűtés automatikusan olyan előremenővel amivel hőn tartható a ház. Elvileg, a gyakorlatban persze ez így nem működik olyan jól. Nem hiszem hogy bekavarhat, legalábbis nem ilyen formában, de ha tényleg nincs semmi más arra a szerencsétlen kazánra kötve, akkor valóban azzal kéne kezdeni hogy a szondát is kikötik. Az átkötés helyett meg egy 4ezer forintos szobatermosztátot betenni valahova a kazán mellé, és megnézni mit csinál szonda és átkötés helyett egy darab szobatermosztáttal. Vicces lenne ha az a darab drót lenne a ludas, de a mai túlkomputerizált időkben ez sem lepne meg.
Nekem nem ilyen kazánom van, hanem Immergas, de az éves karbantartásnál ezt a savazást nekem is megcsinálták kérés nélkül. Azt mondta a csóka, hogy előírás, mert évente elszennyeződik. Meg is mutatta, mikor szétszedte, hogy mik vannak rákövesedve. Teljesítmény csökkenést én egyébként nem vettem észre előtte sem.