Ja, szerintem is egy picit jobban odafigyelhettek volna, hogy ne legyen ilyen bonyolult kivenni azt k@rva oninditot.
Hi Mindenki!
Szoval reszemrol a sebessegrekord lakott teruleten belul:
5 evvel ezelott, Hereg nevezetu faluban /*lokacio: Esztergom - Tatabanya kozott, Tatabanyahoz kozelebb*/, 1200 Lada, tukor gumik, 110 km/ora.
Ez igy onmagaban nem sok, de egy faluban, ahol nincsenek hosszu utak, a szembelevo hazak 10 meterre egymastol ...
Tovabbi folytatas 5 perc mulva egy kezifekes fordulo /*ne persze nem ennel a sebessegnel*/, nem jott ossze, egy utcaval hamarabb fordultam be, partoldal, havrom Ladaja megtorve /*vagyis az apjae*/. Bar nem volt veszelyes, meg aznap ejjel megcsinaltuk, persze nem maradt lathatatlan /*meg eszrevehetetlen*/ az eset. Pech.
Azota nem kulonosebben leptem at lakott teruleten ezt a sebesseget.:-)
Elég sok önindítót láttam már szétszedve. Úgy vettem észre, hogy nem a forgás hanem a rezonancia koptatja el az önindító perselyeit. A motor állandóan rezgeti az önindítót és ettol elöbb utóbb megkopnak a perselyek. Ha meg kopnak akkor elkezd surlódni a forgórész az állóhoz és úgy tunik mindha az akku lenne szar pedig csak a forgó rész forgása akadályozott. Az tök jó lenne ha nem anya fogná az önindítót hanem magában az önindítóban lenne menet. Nem kéne annyit szívni a meghúzásával.
EGY ÁLKTALÁNOS ORÜLTSÉG! KI MENNYIVEL MENT LEGTÖBBET VÁROSBAN 50 ES VAGY 70 ES TÁBLÁNÁL? pl Hungária krt vagy bárhol.
Az k@r@a onindito felfogatas mar egyszer engem is megszivatott. Volt egy kis general az oninditon, hidegben volt amikor nem huzott vissza, a motor mar ment meg az onindito is berregett mellette /*fordulatszam 500*/, lallitas utan az onindito tovabb hajtotta a motort. Ilyenkor mindig egy gyors sarulehuzas segitett. Aztan egy kis tisztitas meg bronzperselycsere es minden OK. Szoval a problema oka a bronpersely kopott oka volt, s megfeszult benne a tengely.
Szoval mire ki lettek szedve a felrogzito csavarok, hat addig ...
Ez az egy eset amire azt mondom hogy konnyebb volt visszatenni mint kivenni.
A ket sor meg a hiszekeny no esete az biztos hogy fel ora alatt megvan.
Az tuti, hogy kuplungtárcs a gond. Nekem is tök problémás volt a váltás. Különösen indulásnál álló helyzetbol egyesbe. A fogáspontnál mindig recegett egy kicsit. Úgy kellett bepréselni a váltót. Gyakran amikor egyesbe padló 6000 nél ketto aztán..... hoppá egy lyukat váltottam(pedig már azt hittem, hogy túl vagyok a mazsi idoszakon :-)). Kicseréltem a kuplungtárcsát, az amit kivettem nem volt kopott. Elég csalóka mert jól nézett ki szemre nem tünt túlságosan kopottnak és a tipusa se rossz. A BMW kbe gyárilag mindegyikbe Sachs kuplung van. DE az autóm régi gazdája szeretett egyhelyben pörögni az autóval. Valószínüleg egy ilyen pörgés vagy valami orült terhelés hatására eltorzult egy kicsit a formája a tárcsának, mert amiután beraktam az új tárcsát szinte egyujas lett a váltó. Még ötvennél is beveszi az egyest reccsenés nélkül.
A váltómmal nekem is gondom, van de nem tudom igazán mi lehet a baja. 5-ből 4-be visszakapcsolni gyakran nehéz vele. Nem reccsen, csak erölködni kell hogy be tudjam rakni. Érdekes módon ez független a sebességtől, ill. fordulatszámtól, de ha dupla kuplungolással váltok vissza, akkor mint a kés a vajban...
Nem tudom mi a baja, de azért még elviselhető. Lehet, hogy kuplungtárcsát kellene cserélnem.
Egy váltó csere vagy egy kuplung csere nem egy nagy durranás. Ha van egy aknád egyedül meg csinálod. Én már 4 kuplungot cseréltem egyedül (E30 -on). Az egész akcióban 2 db csavar ami megszivat hat az egyik az önindító felfogató a másik kb a hengerfej nél lévo csavar ami a kuplungházat rögzíti. De ha van 2 db kardán hulcsod 2 hosszú krova hosszabbítód akkor semmi gond.
Sorrend
kipuffogó rendszert le
hovédo lemezeket is
kargánt lekötöd+ a váltókart a rükverc kapcsolóval együtt
váltót lecsavarozod a motorról
Kiemeled óvatosan a váltót a kuplungból.(ehez kell egy pár sportszeletet enni elötte mert egy kicsit nehéz Kb 30 Kg de lehet, hogy több)
Ha a kuplungot is akarod cserélni az még +15 perc (pár csavar)
De ha már igy megbontottad cseréld ki a hátsófotengely szimeringet meg a váltó elsot is(szintén rövid ido kb 20 perc ha pöcsölsz)
a végén ha kell (de csak akkor) új kinyomó +egy kis zsír a fotengelyben lévo kis nyelestengely megvezeto csapágyba és mehet az összerakás......aztán két sör meg egy hiszékeny no:)))))))))))))
Az egész lzán meg van egy fél nap alatt.
Összehasonlítottam az új E36 os 316i -t a öreg E30 as 316i vel. Nincs nagy difi.E30 1596 ccm 102 Le(5800 rpm) 140 Nm 8 valve (0-100 12 sec!!-> könnyebb a kaszni!)
E36 1596 ccm 102 Le (5500 rpm) 150 Nm 16 valve (0-100 13.1sec)
Nem egy szereplos darab de viszont tartós. Nincs túl nagy lóereje ezért a váltó,difi.. sokáig tart rajta. Fogyasztása sem lehet valami katasztrófális.
Diliiiii: azt hallottam , hogy sokkal könyebb megturbózni mint a 6 hengereseket. Jó bele a régi cápa 2000ccm es fotengelye.
Láttam többszínű kocsi fújását menet közbeni keveréssel. Elkezdte az ürge türkizzel, majd a közepétől szépen lassan öntötte hozzá a lilát. A végére már csak lila maradt. Nagyon szép átmenetet ad, de pontosan ki kell kísérletezni a keverés arányát.
A leginkább élő autós topic közönségéhez fordulnék egyszerű kérdésemmel: van valakinek tapasztalata az új 316-os BMW-vel? Válaszokat lehet rpivát is küldeni de talán a T. társaságot is érdekelné a dolog. Kösz, CyS
AHA! Szóval padlógázgéza.
Amikor az ember szerepel ezzel is számolnia kell. A difit is meg a hardy tárcsát is könnyu szétszaggatni egy doppingos 6 hengeressel.
Lehet egy rossz szinnel is festeni. Egyseruen bele kell kodolni a mellette levo elembe, es nem fog latszani a kulonbseg. Mindneki az eleknel keresi a hibat, nem a feluleten, ahol egybefolyik, es nem is latszik annyira.
pl. ilyen techinkaval csinaljak azokat a kocsikat, amelyek ejele pl. sarga, a hatulja piros, es nics elvalasztas sehol, egyenletes az atmenet...
Hát ez a festés téma bonyolultabb mint hittem volna. Az a gond, hogy akármilyen szuper jó a karoszéria munka alatta ha egy árnyalattal elb@sszák a szinét. Ha a szín nem passzol az egész nem ér semmit.
Ha többi fokozat simán megy akkor sajnos lehet, hogy a kettes szinkron gyürü eltörött, vagy a gyürüt nyomó kis rugó. Nem véletlen egy szereplés után repült el a dolog. Nyomtál egy frutit egyesbe aztán menekülos kettest dugtál-> szinkron elszált.
Nem tudom hogy regebben mit cserelhettek ki rajta, de mikor megvettem nem voltak ilyen jelensegek. S ugy kb 2-3 honapja jott elo.
Egyebkent az osszes tobbi fokozat mint a vaj, ugy kapcsolodik, minden sebessegen, minden fordulaton.
Azert koszi, majd megprobalom azt az olajcseret.
Csa.
nem tudom mi lehet az a doboz. Trafipax ügyben:06-30-8000900 telefon, majd 1-es gomb, majd 3-as gomb. Ezután a Főtaxisok jelentései alapján elmondja merre van trafipax a városban. Nagyjából 1/2 - 1 óránként frissítik.
Attol fugg, hogy akrill vagy szintetikus festekkel, gyongyhazmetal-e es ha igen, akkor hany szazalekos. Esetleg meg lehet haromretegu metal is...
Innen indulva van olyan festek, amibol eleg boven a ket deci is. A festekek ara minosegtol fuggoen 6000huftol 40000hufig mehet literenkent!!!
Mennyi gittet vesz fel, es abbol milyet parancsol a kedves vendeg, pl. cinkes kasznishoz cinkes gitt ajanlott. A gitt ara erosen is szort. Aztan rak-e ala ketfajta fillert. Kamraban fujja-e vagy csak siman muhelyben? Fujas utan kipolirozza?
Lehet-e foltban javitani az elemet? ekkor kevesebb a melo, olcsobb es esetleg megmentheto a diszcsik/matrica az oldalan.
Aztan a sok kis apro szivas, ami csak javitas soran jon elo? Szilkonos-e a kocsi, mert ha igen, akkor jon a szilikonmentesito adalek stb...
Szoval csak nagyon becslo arat lehet mondani. Altalanossagban elmondhato, hogy nem erdeme Bpen festetni, az ar ugy masfelszerese a videkinek. Nem erdemes csiriviri markaszervizre sem adni, mert lattam mar gyenge dukkot olyanbol is...
Szinszam alapjan pedig nem mindig lehet azonositani egy kocsit. Ujrafenyeztek, akkor pl. mar nem is mukodik. Lehet egy szinnek tobb valtozata, arnyalata. Ez valtozhat evenkent, gyarankent (pl. magyar Suzuki/japan Suzuki).
Es van meg egy orok igazsag! senki nem tud ugyanolyan szint keverni.
Csak hasonlot. A kerdes, hogy mennyire. :-)
Egyszer próbálkoztam gyorsulni egy ///M3 al. Totális kudarc volt. Azóta méginkább szeretnék egyet de sajnos soha sem jön rá össze a lóvé.(talán ha rock sztár lennék?:)) Még 6 évesen is 6 millió körül van egy nem törött (szerintem szinte lehetetlen nem töröttet találni ->321 Le)
Mostanába vettem észre, hogy a Wien szálónál a gyalogos felüljáró lépcsojénél felállítottak egy szürke dodozt amiben valami kameraféle pöffeszkedik. Tudja -e valaki, hogy az radar vagy mi a fene?
Egyszer próbálkoztam gyorsulni egy ///M3 al. Totális kudarc volt. Azóta méginkább szeretnék egyet de sajnos soha sem jön rá össze a lóvé.(talán ha rock sztár lennék?:)) Még 6 évesen is 6 millió körül van egy nem törött (szerintem szinte lehetetlen nem töröttet találni ->321 Le)
Mostanába vettem észre, hogy a Wien szálónál a gyalogos felüljáró lépcsojénél felállítottak egy szürke dodozt amiben valami kameraféle pöffeszkedik. Tudja -e valaki, hogy az radar vagy mi a fene?
Egy kicsit segíthet ha surubb olajat öntessz bele. Tegyél bele hajtómu olajat.(80W-90 vagy valami hasonló) Lehet kapni kutaknál a Finish hez hasontó adalékot amitol a váltóban az olaj olyan lessz mint a méz. Nem értem miért hangos a váltód, normál 250000Km után sem hangosodik fel a váltó és a zinkron is tuti ha rendben volt az olajszint az élete során. Lehet hogy fikázik a kuplungod. Ha véletlenül felujított kuplungtárcsa került bele valamikor az elég baj. Néha a felujítás során eltorzul egy kicsit a tárcsa és ütni kezd.-> szarul veszi az egyest és recseg a váltásnál, meg ha lassan mész kb 2-5 km/ó egyesbe kinyomott kuplungnál berezonál az egész kardán.
Egy kis adalék, mert a topic gazdája szereti a történeteket:
Eladó egy 1.5 éves M3-as. Miután vezettem -írtam is ide róla- megvenném, de nincs rá pár millióm. Haverom -autószerelő- rá is kérdezett a tulajnál, miért adja el? Nem jó? Kényelmetlen? Válasz: A kocsi hihetelenül jó, kényelmes, jól megy.De másfél év alatt több mint 300 ezer forintot fizetett ki gyorshajtási bírságért, és csak a rendőr ismerőseinek köszönhető, hogy van még jogsija. Mst szeretne egy 325 tds-t venni.....
Ha beszerezted a bontóbol a motoros ablakhoz a gombokat és a kábelköteget segítek összehozni hogy muködjön. A lényeg, hogy abból a kocsibol amiból kibontja a bontós a cájgot el ne felejtse az ajtó zsanérja körül a hangszóró mögött van mindkét oldalon egy egy fehér kombi stekker az is kell. Lehetoleg semmit ne vágjon el hanem csak csatlakoztassa szét a kiszerelésnél. Csak a test és a +12V kábele lehet elvágott.(azthiszem a +12V kábele egy szimpla zöld vezeték fekete csatival a végén. Ha nem sikerült bontott de eredeti fel-le gombokat szerválni akkor ha más tipusét használod akkor a kábelkötegen lévo 2 db csatit egy kicsit szét kell szedni, hogy össze lehessen hozni a gombokkal.
Ja és még valami nehogy össze keverd a 4 ajtós ablaklehúzó mechanikát a kétajtóséval. Elég hasonlóak de a 2 ajtósé hosszabb, mivel az ajtó is hosszabb.
Na szoval utanna jartam a festesnek.
A ceg :Auto Picasso Bt., Esztergom.
Tel.:06-33/313-887.
Székács József a cegtulajdonos, ot kerdezd. Valoszinu hogy csak 8 ora korul talalod meg.
Erdeklodtem, s azt mondta hogy ez igy nehezen megallapithato hogy mennyi egy elem festese.
Fuggvenyek:szin,metal,utangyartott elem vagy nem /*gondolom a csiszolas, alapozas miatt*/, s meg egy ket mas.
Szoval ha erdemesnek tartod, akkor hivd fel.
Tudok egy masik faszit is aki, lassabban, rosszabbul, minosegileg gyengebben megcsinalja neked 3 het alatt nehany liter borert. Ha ez inkabb erdekel akkor megbeszelem.:-))))
Valto:
Szoval erre a villamos hangra en is felfigyeltem mar, gondoltam az olaj, de rendben volt. Lehet hogy a minosege nem a legjobb mar. Ha mar itt tartunk akkor szerinted ilyen esetben az ajanlottol surubb vagy higabb olajat erdemes beletolteni, vagy ennek nincs jelentosege?
Persze masra is hatassal van ez, gondolom melegedes, kopas....