Az a helyzet, hogy félek használtat venni. Próbáltam ismerősöknél érdeklődni, de senkinek nincs eladó. Ismeretlenben meg elég nehezen bízik meg az ember... :(
Milyet akarsz új vagy használt?Én szerintem robi56 briggs motorral.Nekünk ez van lassan 20 éve 2200m2 volt vele művelve,minden évben most az idén már segített neki a robi 156.De kifogástalanul működik a mai napig.
Szeretnék egy rotációs kapát vásárolni. A piacon számtalan típús és fajta van. Szeretnék segítséget kérni tőletek, hogy melyik az, ami egy kicsi kert gondozására megfelel és normális minőséget képvisel?
Hát én sem kínoznám most a földben a vadii új masinámat. Most ( de inkább csak majd novemberben), vmi komoly géppel megszántatnám. A téli fagy megdolgozza, tavasszal aztán uccu neki lehet rotációzni. A fagyok után szebbre is műveli a kis gép. Ennyi esőtől még olyan mélységben úgy sincs megázva a talaj. (Azért a gépet 5-10 percre csak kipróbálnám úgy negyed-fél gázon minimális terheléssel.) De a szakember Te vagy, nekem meg 25 éve van rotációskapám.
Mozgatod a gázkart és látod, ahogy a pillangószelepet mozgatja a karbinál.
Ott van egy csavar, amire visszaütközik a pillangószelep kívülről látható része, amikor a gázt leveszed. Ezen a csavaron tekert kijjebb, hogy zárjon jobban a pillangó.
megvettem a honda fg 315-öst, levittem, hétvégén szeretném kipróbálni. Jól jött az eső, remélem, addigra eláll! majd írok, hogyan muzsikált a kicsike. Többféle terep vár rá, a puszta föld, a több éves kaszált ugar, és a borostyánnal benőtt talaj is... majd meglátjuk! edddig még sosem volt szerencsém rotálni, pedig kertészmérnökként szántottam is John Deerrel, meg minden ilyesmi, de minket még nagyüzemre terveztek, kisgépeket nem is láttunk...
üdv mindenkinek!
ha van vmi jótanács első bevetés előtt, csak rajta! hálás lennék érte!
Tavaly elvittük szerelőhöz a rotát szelepezésre,az a problémám hogy miellőt nem lett szétszedve volt rajta rendes alapjárat,de mióta visszakerült azóta hajt állandóan és nincs alapjárat olyan mintha mindig gázon menne szóval hogy veszem lefele a gázt ha fordulaton van egy darabig csökken de utána megáll a csökkenés és míg tejesen vissza nem huzom míg lenem áll a motor adig ezt cssinálja,röpsujos a gép egyébként.Esetleg a karburátoral lenne valami?
Igazából igen is meg nem is. Eljutottam addig hogy szétkapcsolni szét tudom. A kuplung működtető L alakú kar mondjuk csak 5-6mm-t tud felfelé mozdulni ami kevés tekintve hogy a kuplungkar olyan 20mm-t engedne így lötyög, de legalább valamennyire kiemel és ki is tudom akasztani végállásban... Még azért majd próbálok állítani rajta hiszen ez még nem elég de már azért bíztató....
Aztán jöhet a motor összerakása... Annyiból viszont jó hogy le kellett vennem a hengerfejet hogy látom a henger nincs elkopva, nincs válla egyáltalán! Ergó most 1900Ft-tal rövidebb lettem de legalább nyugodt :-)
Újabb problémába futottam bele az 5LE-s briggsemmel. Kicsavartam a gyertyát (bár ne tettem volna) és a hengerfej alu menete a gyertya menetén maradt...
Úgy felkaptam a vizet majdnem nekiestem a nagykalapáccsal az egész motornak... MOst miután lehiggadtam kérdezném hogy létezik-e ennek a menetnek a feljavítása, perselyezése?
Esetleg ha van valakinek eladó hengerfeje jó menettel a 130900 - 130999-es sorozathoz (cikkszám:211542) azt megvenném.
Nekem is volt RK05B-m amin Briggs motor volt és ha nincs nagyon nagy baja érdemes megcsinálni. Hónoltattam a hengert és gyűrűztem, majd eladtam a kollégámnak és azóta sincs panasz a gépre.
Lényeg az, hogy a fúvókák helyzetét lesd le valamelyik (általában hasonló egy gyártón belül) karbi ábráról. Lényeges azért is, mert lehet, hogy majd kell állitanod az alapjáratot is.Én sem tudtam a gép kódszámát, de végülis sikerült megtalálnom a dolgokat. Üdv. További jó ügyködést és persze sikert.
végülis van pénzem a hondára is, és azt fogom választani, mert nem beszéltetek le róla, tehát hallgatok a szívemre, és merek nagyot álmodni :-)
a legnagyobb elvárt munka a kert kb 1500 m2-ének egyszeri feltörése lesz, a többi már csak a művelt terület (leendő veteményes) kb 4-500 m2-ének karbantartása. a többi gyepesítve lesz, ahhoz már remélem nem fog többet kelleni.