Biztos nem vagy túl hevi. Ha az ember ilyen túlsúlyos gazella akkor jönnek ki ezek a hibák. A leg szarabb az volt amikor egy olyan rugó pattant el ami utána jól seggbe szúrt és elbaszta a gatyámat is. A sex bárhol jó:)) pl autó mosó,autósmozi,lift,erre arra.........:))))))))))
Nekem nagyon úgy tünik, hogy ennyi pénzért csak egy polirozott acélcso szerü valami lehet ez. 17 ezer forintér kizártnak tartom, hogy egy új módosított szivó öntvényt fog a kezedbe nyomni. Ez olyasmi lehet mind az a borzalmasan eros Suzukival rendelkezo kollégám autója. "ebbe minden benne van ami kell" adu ász=sportgyertya és sport gyujtókábel:))) (Ez a "kellék" is valami ilyen lehet.) Csak sport lóero nem volt benne:))) (!)
Én egy Porsche hengerfejét láttam ami tényleg hangolt szivóju volt. Azon az eredeti szivótorokban lévö pillangón kívül volt még kb 4 darab ami külömbözo fordulatszámok nál nyitottak zártak. A szívó öntvény se egy szimpla 1 belépo nyílás és hat kilépo volt.
Elég érdekes karakterü az eclipse motorja. Tényleg 5500 nél adja le a max nyomatékot. ÁÁÁ valamit elirtál biztosan. Ha igy lenne akkor még a komár moped is esélyes lenne. Szerintem a lóerot akartad irni. Nem?? Azé furcsálom mert kb 2.0 a motorja. Ezek szerint szét kell huzatni hogy valami történjen? Biztos nem.
hosszú
Szerintem kizárt, hogy az 1.4 egyáltalán a 100 at elérje kettoben.
Pár napja vezettem egy 1.6i (xsara) ketobe max 90 volt. 6100 nél korlátozott le.
nálunk a cégnél csak Citroenek vannak. Jómagam egy 1.4i Xsarával járok. Erről inkább ne is mondjunk semmit. 1-be:50, 2-be:90, stb. Szóval harmatgyenge.
De. Citroen Xantia Activa 1.8i na ez már alakul. A légrugók miatt puha mint a szar, de a kanyarstabilizátor miatt lehet vele keményen menni. (Budapest - Sopron - Budapest 4 óra 50 perc, Sopronban eltöltött 20-25 perccel).
Egyre kell vele vigyázni, amíg működik a stabilizálás, addig kemény, de ha túlhúzod minden előzetes "figyelmeztetés" nélkül elszáll. Nekem alig sikerült visszahozni a 85 főúton. Félig már az árokban volt kb. 100-110-es sebességnél.
A Xsara passzív hátsókerékormányzással van szerelve, ezért eléggé sodródósan megy ha keményen nyomulsz.
Szoval, motor 525e rajta 323 hengerfej, Sniccer fele /Szuromi masolta/ 3. fokoyatu vezermutengely, es konnyitett lendkerek. Azthiszem ennyi, es ezert 2700-as a motor mert 525e.. meg nem szedtek szet a kuplungot, mar nagyon varom hogy mi lesz, vszinu hogy egy 525e kuplungtarcsat es szerkezetet pakoltatok bele...
Story: elso volt a Hungaroringi gyorsulasin... A sajat tapasztalataimat meg amikor kesz lessz.. :)
Bye..
A rezonátoros feltöltőről én sem tudok sokat, de az a lényege, hogy megfelelően hangolva a hengerekbe áramló levegőoszlopok egymást betolják-lökik a hengerbe, tehát kicsit olyan a hatása, mint a turbónak. A baj csak az, hogy 2-4000 rpm között hatásos (+/- 500) azon kívül sok hatása nincs, ill olvastam valahol, hogy még csökkentheti is a teljesítményt. A Magnum Tuning szerint max 25%-al növeli a nyomatékot, a teljesítményt értelem szerűen alig. Egyedül a Lexmaul-nál találkoztam ezzel az eljárással (www.lexmaul.de), ők kb 10 Le növekedést ígérnek. Régebben amerikai autókon használták előszeretettel, de azoknak a motoroknak azért más volt a karakterisztikája.
Mivel az Eclipse a max nyomatékát 5500-nál adja le, ezér eltolódna ez olyan 3500-4000-re. Nem tudom mennire lenne kedvező ez a motorkaresztikának, bár elképzelhető, hogy szélesebb lenne a használható ford.sz. tartomány és mondjuk 3000-7000-ig egyenletesen erősen húzna. Nem kérnek érte sokat és mivel nincs benne mozgó alkatrész nem is romolhat el, de nem tudom mennyire hatásos. Ha tudnám, hogy a kívül eső fordulatszámokon tuti nem csökken a teljesítmény, akkor megcsináltatnám.
Off (nem E30)
Allitolag az 1.4i is tudja 2-ben a 110-et :)
Az 1.8i 16v-t en is probaltam, alacsony fordulaton komotos, gondolom a fogyasztas miatt, 2500-3000-tol kezd elni. Bovebb beszamolo, ha mar offolunk? :)
A flotta jórészt Ventók,golfok, és egy pár Saab 9000 cse aero, és néhány 900 es Saab ból álnak. Mos minden cég pezseg nálunk, hogy tőlük vásároljunk. A múlt nyáron kaptam egy Saab 95 2.3 ecoturo autót. Ahoz képest, hogy turbo volt elég szerényen szerepelt. Biztos, hogy kis töltőnyomásuak ezek az ecoturbók. Az én jó öreg 325i m leverte turbóval együtt gyorsulásra és végre is. A legtöbb amit mentem vele 215. Talán elérte volna a 220 at.
Egyedül a nagy Saab-ok amik rendesen gyorsulnak és elég sebesek. (Saab 9000 aero)
Saab 900 =megafika Gyorsultam egy 3 as golfal Amikor éppen a kettes elfogyott addigra a golf(1.6i) 200 métert rámvert. Háromszor próbáltuk a kollégámmal a golfot csak a hármas közepe fele tudtam megfogni és csak négyesben tudtam beérni a Saab 900 al.
Az az igazság, hogy igazán nem tudom mit takar a rezonátoros feltöltő. Ez az izé túlnyomást csinál a szivó ágban, vagy legalább növeli azt? Egyszer valaki vakítani akart agy egyszerü acélcsőcel ami a légmennyiség mérő (AFM) és a szívotorok pillangólya között van. Igért nekem mindent csak fizessek 8-10 ezer forintot érte. Ha csak egy ilyen polírozott csőcsonk akkor az ámítás.
Irjál egy kicsit többet arról a 17ezer forintos feltöltőröl légyszi.
OK, de csak ha lecserélhetem az egész flottát Eclipse-re. :-)
Apropó... Azt hiszem az Autó Tuning c. topicban érdeklődtem rezonátoros feltöltők iránt, mivel a Magnum Tuning elfogadható áron ( kb 17.000Ft-ért ) készít ilyeneket. Te nem tudsz info-t ezekről? Megéri-e? Régebben előszeretettel használták őket amerikai autókon, ill. manapság a Lexmaul Opel tunuing cég építget ilyeneket.
Most az elöbb vezettem ("ahogy kell" 6000 és a lekorlátpzás között) egy demo autót. Citroen xantia 1.6i. Kivülrol szép volt nagyon, de belül igen csak közepes. A muszerfal egy része gyárilag "hifitoronyszínü" Az ülések kényelmesek voltak. A motor hangos és semmi erje nincs. A fék rosszabb mint a 4 es Golfé.
Padló egyes és kettesben semmi rémisztot nem produkál a gyorsulás témában. Gyorsultun egy kollégámmal, o egy 3 as golfal 1.6i én a xantiávan. Eredmény a Golf szinte aprófát csinált a franciábol. A BMW-t be se indítottam.
Nem sokára kapunk egy pár erosebb autót is tesztre. pl VR6 passat, és golf, Audi TT turbo..
Most már így utólag jöttem rá, hogy a tárcsa ütött. Szal amikor kinyomtam a kuplungot padlóig(a hidraulika tuti, hogy nem volt levegos) egy kicsit sodorgatta a motor a kuplungtárcsát. Ezért szarnak tunt a szinkron egyesbe. Kicseréltem a tárcsát és a kis csapágyat a fotengely seggében ami megvezeti a nyeles tengely minden oké lett. Azóta egyujal lehet váltani és sehol sem reccsen, beveszi a fokozatokat nincsen "oppá lukat váltottam többé". Nem receg a fogáspont nál.
Mindenkinek ajánlom Ha receg a kuplung a fogásponton,egyesbe úgy kell bepréselni,puha a kuplung->nehezen akar összezárni KUPLUNGTÁCSA csere. Ha a csúsztatás közben nyikorgó hangot hangot hallassz akkor az ember elöször a kinyomóra gyanakszik.Lehet de nem túl valószínü mert ezek még 15 év vagy 250ezer Km után is tutik szoktak lenni. A fotengely végében egy zsákfuratban egy kis nyelestengely megvezeto csapágy van. Ez a kis szemét szokott szivatni. E miadt szettem szét az autómat kétszer is.
Ha "elég" eros a motorod és kis difid van (ez az a verzió amibe 1.19 liter olaj kell) akkor egy roszz visszakapcsolásnál el lehet b@..ni a difit. Én is egyszer egy szereplésnél egy haveromnak mutattam, hogy mennyire megy az autóm. Rendesen 6000 fölött nyomtam gumiszag kuplungszag az autó többet ment keresztbe mint hosszába, és jött az oppá...... 5 felé repedt a difiház olaj ki-> csöd. ->bontó-> egy pörgosebb és jó állapotút vettem. 3.45 helyett 3.64. Minden mehet tovább:)
A te vezérmütengelyed új vagy átköszörült eredeti? Ha átköszörült, akkor a himbáknál hogyan mész utánna a nagyobb hézagnak az excenterekkel. Vagy talán nagyobb excentereid vannak?
Akkor viszont nagyon is jo a szink.gyurud :-)
Hiszen akkor nyilvan nem szakadt meg elegge a kapcsolat - joval nagyobb teher harult szegeny gyurure. Mas autonal ezzel tobbnyire reccsenes is jar.
Ruppy megathx a tanacsokert tovabbitottam a szerelo sracoknak, egyebkent a szetzuzas ugy nez ki hogy a szerkezet harom "fuggesztoje" leszakad es elkezd porogni az egesz valamint a tacsa is megreped tobb helyen... egyebkent a multkor meg a differencial ment haza... lehet hogy az sem birja?
Pontosabb adatok: a Vezermutengely 3. fokozatu "sniccelt??" es a Szuromi csinalta, alapjaratmost ezer de a motor csak 1500 felett jar egyenletesen inkabb 1600.. egyenlore ennyi, ha vki tud meg valamit segiteni elore is kosz! Egyebkent amit irtal igaz lehet, mert a srac darabokban vette a kocsit haromszazezeret es ugy hetszazezret koltott tuningra...
Ha heggesztik ar autómat Elég csak
1, a + és a - sarut levenni.
2,"+" és "-" motorvezérlo elktronikát is lecsatlakoztatni
3,"+" és"-" motor elektronika és a fedélzeti komputer 'OBC'-is
4, az idáig említetteket és a két véfokot a csomiba is?
OK a seggem alatt semmi gond ott ki lehet valahogy bélelni, de az ülés bal oldali válla ahol ki és beszálsz ott ha eltörik a rugó akkor állandóan úgy ülsz mintha a sülyedo Titanicon . (Tök feldén)
Ha az E30-asodban rosszak a az ulesek, marmint rugozasugyileg, s esetleg ebben a pillanatban nincs penzed kicserelni oket /*vagy masra koltod: nok, pia*/, ketszer mondom: nincs penzed kicserelni, akkor tudom javallani leheto legegyszerubb es legolcsobb modszert:
vegy polifoam matracot /*vastag-vekony, lehet varialni*/, vagd szejjel, s ezt fektesd be a rugok es a barna ulesanyag koze, rogzistd le ezeket. Figyelj arra hogy a ket szelso oldalara is rakj, az oldaliranyu stabilitasod miatt. Ebbe meg az a jo, hogy sajat alakodra is tudod formalni.
Utolagos beavatkozasi nyomok eltuntesere hasznalj habszivacs anyagot.
A karpitosok is hasonlokeppen csinaljak.
Ruppy!
Mit ertessz hancur alatt, not vagy gazpedalt?
Ha az elso, akkor melltartoval is ki lehet tomkodni az ulest.
Egyebkent koszi az infot, nekem is szejjel kellene neznem a bontokba.
Sanfe
Új info!
Az E36 os ülések belül nem olyan bonyolultak (pl. nincs bennük gázrugó) de viszont tök jól néznek ki és tartósak. Az egyik barátom ma vett E36 os "székeket". Azt mondta, hogy a rögzítése a palóhoz egy kicsit más.
Én is már legalább 6 szor hegesztettem az ülésemet (E30) Nem bírják az ilyen "beles" gyerekeket mint én (106 Kg). Foleg egy hancúr után mindig eltörik valahol.:)