Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Ruppy Creative Commons License 1999.06.18 0 0 307
Ma hozak egy Ford focust. (2.0i)
Kampec. Szerintem hengerfejes lett.
Ruppy Creative Commons License 1999.06.18 0 0 306
Gyerekek, ide minden. Az ötletet a BMW E30net adta. Ott mindenki elohozza a panaszát ötleteit, tuning fogásait, problémáit..... Elég sok egyszerü dolog van ag E30 on amit te magad is meg tudnál csinálni. Tudod ha begurulsz a hivatalos márkaszervízbe már a sorompó felnyitása 10 ezer minimum. Pl:hogyan kell reszetelni az olajszervíz ledeket...stb
Előzmény: Sanfe (305)
Sanfe Creative Commons License 1999.06.18 0 0 305
Mindenki!

Nem tudom hogy annak e nevezik, de ez a fektarcsa egyenletlensegebol adodik. Ez tulajdonkeppen fizikailag lehet azert mert ovalis a tarcsad, de altalaban ez abbol adodik, hogy erosebb fekezesekkor pl. hosszu szerpentines lejtomenet, vagy Ruppy szavaival elve: a "hiszekeny no" esetleg raharapott /*E30 autosex on*/, a tarcsa felmelegszik es a fekero hatasara deformalodik, s az anyag sosem homogen, aminek az eredmenye az asszimetrikus kopas. Javithato esztergalassal, nem bonyolult es nem draga modszer, de az anyaglevetel utan a tarcsad meg vekonyabb lesz, azaz rovidebb ido utan deformalodik. Viszont szerintem 0.2 mm anyaglevetelt mar erzel a feken.

SanFe
Ruppy, mint topicalapito, belefer ez meg az ontopicba?

Előzmény: hosszu (304)
hosszu Creative Commons License 1999.06.18 0 0 304
Ezt az ingadozast nevezik ovalitasnak?
Előzmény: Sanfe (303)
Sanfe Creative Commons License 1999.06.18 0 0 303
Hi Eclipseboy!

Ha jol tudom akkor egy ilyen fekeroingadozas merese fuggetlen attol hogy ABS-es az auto vagy sem. Az a szabalyozas amit az ABS muvel az sokkal kisebb frekvenciaju mint a fekero-hullamzas. A hullamzas merese pedig a fektarcsara hato, egy korbefordulasa alatt mert legnagyobb es legkisebb ero szazalakos kulonbsegefektarcsa felszabalyozas a vege. Masik oldal hogy a mereskor a fekero nem eri el a blokkolasi eroszuksegletet. En igy tudom.

Sanfe.

Előzmény: Eclipseboy_ (302)
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.18 0 0 302
Lehet, hogy tök butaságot kérdezek, de egy többcsatornás ABS-nél hogy mérnek fékerő-ingadozást? Esetleg kikapcsolják?
hosszu Creative Commons License 1999.06.18 0 0 301
Off:
Ez a vizsgaztatas egyes helyeken (eddig csak AF) mar 2-3 eve letezik az orszagban. Szerintem egyaltalan nem hatranyos dolog. Az egy masik kerdes, hogy ha esik az eso es tocsakban all a viz az udvaron, akkor lehet vasalgatni a fekeket, de ilyenkor nem hulyek a vizsgaztatok sem. Viszont rengetek regi Ladat kivagnak felfuggesztes vagy fek miatt. Fel van emelve az auto, meg lehet nezni mendent. kiszurjak a lyukas kipufogokat is, legalabb nem lesz annyi repedt-fazek hangu verda.
Szerintem rajuk is fer, amilyen allapotban vannak. Erdekes modon a Ladakra a karosanyag-kibocsatas hatarerteket feljebb emeltek, joval feljebb, mint akar a 20 eves nemkat. nyugatiakra vonatkozo ertek.
Errol a rancigalo-baszogato padrol meg annyit, ceges Opel vectra 1.5 evesen bizony eleg csunyan produkalt rajta. Aki hajtotta, szeret 160 kornyeken es felett kozlekedni, nem utolso szempont, hogy mit mutatnak a gombcsuklok. Amelyik jo, az nem fog megbukni. Meg valami, voltam FIAT szervizben, az ottani pad sokkal durvabb, mint az AF-es. A lengescsillapito proba eleg durva, majd szetesik az auto, ha az a csillapito nem jol dolgozik.

Ruppy: 2:110 meg ZX volt, es lehet, hogy lekorlat nelkul. Nekem szemelyesen dicsekedett vele valaki. Teny, hogy nem erre valo az a jargany.

mccheese: Pannon?

Előzmény: Ruppy (300)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.18 0 0 300
Most már a kormánymüvet egy rázó feszegeto,spanoló,b@szogató padon izgatják. Ha idáig jó volt a kormánymü ezután bizos, hogy elindul a romlás útján. Itt már nem tudnak átcsúszni a határesetek.:(( Csak az a gond, hogy a magyar autópark jó része ilyen "határeset"
Sanfe Creative Commons License 1999.06.18 0 0 299
Szevasz Eclipseboy!

Szoval 1999.06.01 -tol vezettek be, melynek az a lenyege hogy szigoritottak a muszaki parametereket, ez plusz megspekelve egy szamitogepes kiertekelesi mechanizmussal.
Lenyeg a lenyeg:
Fekek: elso 10%-os differencia a ket oldal kozott, max. 30%-os fekeroingadozas.
Hatso hasonlo csak talan 15%, de nem biztos.
Kezifek max 30%-os diff. jobb-bal kozott.
Lengescsill. min. 40%-osnak kell lennie.
Es ezeket az ertekeket valami uj szamitogepes rendszer ertekeli ki, s az altala kidobott papirokat kuldik fel a kozpontba. Gondolom kellett nekunk az az ausztriai fek miatti baleset.
Ez eddig meg nem gond, lenyeg inkabb az, hogy uj sepru jol seper elven az elkovetkezo fel ev az amikor ki kell puhatolni a lukakat.

Persze nem art ha a fek az tenyleg jo, de vizsga elott hasonlitottam ossze nehany honapja muszakizott autokat az enyemmel, es hat elszomorito volt amit nyujtottak. Ja s lenyeg az, hogy igy megbukott volna az autom a fekeivel egyutt.

Sanfe.

Előzmény: Eclipseboy_ (296)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.18 0 0 298
Helo Sanfe

Én egy pár hónapja a Mozaikban vizsgáztam. Hát mit ne mondjak nehéz volt. Tényleg karburátor klubb lett az egész. Mindenkit megszivatnak:))))

Előzmény: Sanfe (295)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.18 0 0 297
GanXstaZolee

Még ha a hengerfelyet kicseréled 325i re az dob rajta. A 325i hengerfelyben a szivó szelep sokkal nagyobb átmérojü, és a szeleprugók is majdnem dupla erosek. Gondolom a kompresszió miadt került rá 323i (egyébként ua. mint a 320i) hengerfely. Ha normál E blokkra "325i" hengerfely kerül akkor 12 Bar körül lessz a kompresszió. Érdemes lesikolni mert simán megy a motor 16-17 Baros kompresszióval. Nekem 16.2 Bar minden hengerben. Amikor össze lett rakva a motor azt mondták, hogy úgyse fog menni, mindig csörögni fog. Duma megy mint a villám. A gyulytás vezérlést kell utána húzni.

A difire vigyázz elég könnyü széttörni ilyen eros motorral.

Eleinte régen indult egy srác egy méregzöld kombi 320i feliratu E30 al a Ringen. A turbó kalibrára majdnem 100 métert vert rá. A motor 325i 81mm es löketü fotengely ->2.7l A könnyebbik verzió 2-3 kg al könnyebb mint a sima 81 mm-es. A turbódieselekben van a könnyebb verzó. Künnyü dugók,felbovített szivó és kipuffogó a hengerfelyen ,Hatge cirkalmas leömlö + középdob és hátsó,sport tengely,nagyobb átmérolyü légmennyiségméro,software csere a vezérloben. A katalizátor mellozve. 160 nál hármasban ha pablózta a gyorsulástól nem birtam a fejemet elore tartani. A haverom hátul középre egy gyerekülés elé ült. Már az elso erösebb padlózásnál széttörött a gyerekülés. 240 mentünk vele.

Ha 525 tds fotengelyével rakjátok össze akko 2.8 literes lessz. Ez a fotengely még éppen el tud fordulni a forgattyús házban.

Előzmény: GanXstaZolee (288)
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.18 0 0 296
Sanfe!
Én még nem hallottam az új vizsgáztatási rendről. Milyen? És mivel szivatnak?
Előzmény: Sanfe (295)
Sanfe Creative Commons License 1999.06.18 0 0 295
Szevasztok!

Indul a mandula! Tegnapelott sikeresen levizsgaztattam a gipet. Csodalatos latvany a forgalmiban, hogy a muszaki 01.06.16. ig ervenyes.
Nem tudom hogy mi a velemenyetek az uj rendszeru vizsgaztatassal kapcsoltban, de jol megszivattak azokat akiknek egy kicsit idosebb autojuk van. Gondolok inkabb itt az E21-es szeriara.

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.18 0 0 294
Ruppy!

Én mindent jól írtam, nem vagyok részeg. :-))
max nyomaték: 175Nm/5500RPM
max.teljesítmény: 150Le/6750RPM

Az viszont igaz, hogy kb 3000-től már elég a nyomatéka, de a csúcsot 5500-nál éri el.

Előzmény: Ruppy (292)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.18 0 0 293
Heavy_D

Biztos nem vagy túl hevi. Ha az ember ilyen túlsúlyos gazella akkor jönnek ki ezek a hibák. A leg szarabb az volt amikor egy olyan rugó pattant el ami utána jól seggbe szúrt és elbaszta a gatyámat is. A sex bárhol jó:)) pl autó mosó,autósmozi,lift,erre arra.........:))))))))))

Előzmény: Heavy_D (289)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.18 0 0 292
Eclipseboy_

Nekem nagyon úgy tünik, hogy ennyi pénzért csak egy polirozott acélcso szerü valami lehet ez. 17 ezer forintér kizártnak tartom, hogy egy új módosított szivó öntvényt fog a kezedbe nyomni. Ez olyasmi lehet mind az a borzalmasan eros Suzukival rendelkezo kollégám autója. "ebbe minden benne van ami kell" adu ász=sportgyertya és sport gyujtókábel:))) (Ez a "kellék" is valami ilyen lehet.) Csak sport lóero nem volt benne:))) (!)
Én egy Porsche hengerfejét láttam ami tényleg hangolt szivóju volt. Azon az eredeti szivótorokban lévö pillangón kívül volt még kb 4 darab ami külömbözo fordulatszámok nál nyitottak zártak. A szívó öntvény se egy szimpla 1 belépo nyílás és hat kilépo volt.

Elég érdekes karakterü az eclipse motorja. Tényleg 5500 nél adja le a max nyomatékot. ÁÁÁ valamit elirtál biztosan. Ha igy lenne akkor még a komár moped is esélyes lenne. Szerintem a lóerot akartad irni. Nem?? Azé furcsálom mert kb 2.0 a motorja. Ezek szerint szét kell huzatni hogy valami történjen? Biztos nem.

Előzmény: Eclipseboy_ (287)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.18 0 0 291
hosszú
Szerintem kizárt, hogy az 1.4 egyáltalán a 100 at elérje kettoben.
Pár napja vezettem egy 1.6i (xsara) ketobe max 90 volt. 6100 nél korlátozott le.
Előzmény: hosszu (286)
mccheese Creative Commons License 1999.06.18 0 0 290
Helló,

nálunk a cégnél csak Citroenek vannak. Jómagam egy 1.4i Xsarával járok. Erről inkább ne is mondjunk semmit. 1-be:50, 2-be:90, stb. Szóval harmatgyenge.
De. Citroen Xantia Activa 1.8i na ez már alakul. A légrugók miatt puha mint a szar, de a kanyarstabilizátor miatt lehet vele keményen menni. (Budapest - Sopron - Budapest 4 óra 50 perc, Sopronban eltöltött 20-25 perccel).
Egyre kell vele vigyázni, amíg működik a stabilizálás, addig kemény, de ha túlhúzod minden előzetes "figyelmeztetés" nélkül elszáll. Nekem alig sikerült visszahozni a 85 főúton. Félig már az árokban volt kb. 100-110-es sebességnél.
A Xsara passzív hátsókerékormányzással van szerelve, ezért eléggé sodródósan megy ha keményen nyomulsz.

Üdv: Mekkcsíz

Előzmény: Ruppy (285)
Heavy_D Creative Commons License 1999.06.17 0 0 289
Mi a bajotok az ülésekkel?
Én lenni sok sok kiló nem lenni semmi baj! Csak kicsit nyikorog.
Sex nem autóban hanem ágyikóban!
GanXstaZolee Creative Commons License 1999.06.17 0 0 288
Hi!

Nah, akkor most mindent leirok :)

Szoval, motor 525e rajta 323 hengerfej, Sniccer fele /Szuromi masolta/ 3. fokoyatu vezermutengely, es konnyitett lendkerek. Azthiszem ennyi, es ezert 2700-as a motor mert 525e.. meg nem szedtek szet a kuplungot, mar nagyon varom hogy mi lesz, vszinu hogy egy 525e kuplungtarcsat es szerkezetet pakoltatok bele...

Story: elso volt a Hungaroringi gyorsulasin... A sajat tapasztalataimat meg amikor kesz lessz.. :)
Bye..

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.17 0 0 287
Ruppy!

A rezonátoros feltöltőről én sem tudok sokat, de az a lényege, hogy megfelelően hangolva a hengerekbe áramló levegőoszlopok egymást betolják-lökik a hengerbe, tehát kicsit olyan a hatása, mint a turbónak. A baj csak az, hogy 2-4000 rpm között hatásos (+/- 500) azon kívül sok hatása nincs, ill olvastam valahol, hogy még csökkentheti is a teljesítményt. A Magnum Tuning szerint max 25%-al növeli a nyomatékot, a teljesítményt értelem szerűen alig. Egyedül a Lexmaul-nál találkoztam ezzel az eljárással (www.lexmaul.de), ők kb 10 Le növekedést ígérnek. Régebben amerikai autókon használták előszeretettel, de azoknak a motoroknak azért más volt a karakterisztikája.
Mivel az Eclipse a max nyomatékát 5500-nál adja le, ezér eltolódna ez olyan 3500-4000-re. Nem tudom mennire lenne kedvező ez a motorkaresztikának, bár elképzelhető, hogy szélesebb lenne a használható ford.sz. tartomány és mondjuk 3000-7000-ig egyenletesen erősen húzna. Nem kérnek érte sokat és mivel nincs benne mozgó alkatrész nem is romolhat el, de nem tudom mennyire hatásos. Ha tudnám, hogy a kívül eső fordulatszámokon tuti nem csökken a teljesítmény, akkor megcsináltatnám.

Előzmény: Ruppy (283)
hosszu Creative Commons License 1999.06.17 0 0 286
Off (nem E30)
Allitolag az 1.4i is tudja 2-ben a 110-et :)
Az 1.8i 16v-t en is probaltam, alacsony fordulaton komotos, gondolom a fogyasztas miatt, 2500-3000-tol kezd elni. Bovebb beszamolo, ha mar offolunk? :)
Előzmény: Ruppy (285)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.17 0 0 285
Ma kipróbáltam egy 1.8 as xsara -t. Ez már nem olyan kszar. Kettobe 110 a vége 6500 lekorlátol. 0-100 9.38 sec.
Ruppy Creative Commons License 1999.06.15 0 0 284
Korrekció

A lent említett Citroen nem xsantia hanem xsara (kszara) A neve mindent elárul:))

ecoturo=ecoturbo

Ruppy Creative Commons License 1999.06.15 0 0 283
Eclipseboy_

A flotta jórészt Ventók,golfok, és egy pár Saab 9000 cse aero, és néhány 900 es Saab ból álnak. Mos minden cég pezseg nálunk, hogy tőlük vásároljunk. A múlt nyáron kaptam egy Saab 95 2.3 ecoturo autót. Ahoz képest, hogy turbo volt elég szerényen szerepelt. Biztos, hogy kis töltőnyomásuak ezek az ecoturbók. Az én jó öreg 325i m leverte turbóval együtt gyorsulásra és végre is. A legtöbb amit mentem vele 215. Talán elérte volna a 220 at.
Egyedül a nagy Saab-ok amik rendesen gyorsulnak és elég sebesek. (Saab 9000 aero)
Saab 900 =megafika Gyorsultam egy 3 as golfal Amikor éppen a kettes elfogyott addigra a golf(1.6i) 200 métert rámvert. Háromszor próbáltuk a kollégámmal a golfot csak a hármas közepe fele tudtam megfogni és csak négyesben tudtam beérni a Saab 900 al.
Az az igazság, hogy igazán nem tudom mit takar a rezonátoros feltöltő. Ez az izé túlnyomást csinál a szivó ágban, vagy legalább növeli azt? Egyszer valaki vakítani akart agy egyszerü acélcsőcel ami a légmennyiség mérő (AFM) és a szívotorok pillangólya között van. Igért nekem mindent csak fizessek 8-10 ezer forintot érte. Ha csak egy ilyen polírozott csőcsonk akkor az ámítás.

Irjál egy kicsit többet arról a 17ezer forintos feltöltőröl légyszi.

Előzmény: Eclipseboy_ (282)
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.15 0 0 282
Ruppy!

OK, de csak ha lecserélhetem az egész flottát Eclipse-re. :-)

Apropó... Azt hiszem az Autó Tuning c. topicban érdeklődtem rezonátoros feltöltők iránt, mivel a Magnum Tuning elfogadható áron ( kb 17.000Ft-ért ) készít ilyeneket. Te nem tudsz info-t ezekről? Megéri-e? Régebben előszeretettel használták őket amerikai autókon, ill. manapság a Lexmaul Opel tunuing cég építget ilyeneket.

Előzmény: Ruppy (281)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.15 0 0 281
Egy gyógyszer kereskedo cégnél vagyok muszaki igazgató.
Kb 170 autónk van.
Fleet managernek biztos beválnál.:)
Előzmény: Eclipseboy_ (280)
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.15 0 0 280
Ruppy!

Milyen munkahely ez? Nem mehetnék én is oda dolgozni? :-))

Előzmény: Ruppy (279)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.15 0 0 279
Most az elöbb vezettem ("ahogy kell" 6000 és a lekorlátpzás között) egy demo autót. Citroen xantia 1.6i. Kivülrol szép volt nagyon, de belül igen csak közepes. A muszerfal egy része gyárilag "hifitoronyszínü" Az ülések kényelmesek voltak. A motor hangos és semmi erje nincs. A fék rosszabb mint a 4 es Golfé.
Padló egyes és kettesben semmi rémisztot nem produkál a gyorsulás témában. Gyorsultun egy kollégámmal, o egy 3 as golfal 1.6i én a xantiávan. Eredmény a Golf szinte aprófát csinált a franciábol. A BMW-t be se indítottam.

Nem sokára kapunk egy pár erosebb autót is tesztre. pl VR6 passat, és golf, Audi TT turbo..

Ruppy Creative Commons License 1999.06.15 0 0 278
Degeczi

Most már így utólag jöttem rá, hogy a tárcsa ütött. Szal amikor kinyomtam a kuplungot padlóig(a hidraulika tuti, hogy nem volt levegos) egy kicsit sodorgatta a motor a kuplungtárcsát. Ezért szarnak tunt a szinkron egyesbe. Kicseréltem a tárcsát és a kis csapágyat a fotengely seggében ami megvezeti a nyeles tengely minden oké lett. Azóta egyujal lehet váltani és sehol sem reccsen, beveszi a fokozatokat nincsen "oppá lukat váltottam többé". Nem receg a fogáspont nál.
Mindenkinek ajánlom Ha receg a kuplung a fogásponton,egyesbe úgy kell bepréselni,puha a kuplung->nehezen akar összezárni KUPLUNGTÁCSA csere. Ha a csúsztatás közben nyikorgó hangot hangot hallassz akkor az ember elöször a kinyomóra gyanakszik.Lehet de nem túl valószínü mert ezek még 15 év vagy 250ezer Km után is tutik szoktak lenni. A fotengely végében egy zsákfuratban egy kis nyelestengely megvezeto csapágy van. Ez a kis szemét szokott szivatni. E miadt szettem szét az autómat kétszer is.

Előzmény: Degeczi (275)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!