Annak az időszaknak már vége van, főleg a Mars téren. Van a szóló alacsony padlós körfordában is csúcsban meg csúcson kívül 60-60Y akkor 71-74-76, 2-es, 83-as. Tulajdonképpen vicces is, hogy Mars tér rohangál csúcson kívül össze-vissza (Petőfire, Tarjánba Makkosházára) azért, hogy az ottaniak hamarabb végezzenek, ez egy csöppet nonszensz szerintem.
De csuklósok is mennek érdekes helyen - lásd. GOX-157 83A-s karikája... :-) Ma is teljesen kihasználatlanul forgott a 157. Ja és BOS-576 volt az egyik 83A.
Mert többe kerül üzemeltetni a gázosokat (jövedéki adó terheli a CNG-t is - sajnos, így többe van 1 km gázos busszal, mint 1 km dízellel), valamint a vételáruk is magasabb.
Az hogy a gázosok osztott fordába kerülnek az miért lehetetleníti el az újak beszerzését? Tudom hogy nem vesz a TV több gázost (de miért?), de azért kíváncsi volnék rá.
KKT-253 és 254 "kinnalvós" kocsik lesznek (Gyála+Szőreg), az ehhez szükséges zárak felkerülnek a gépekre. Ahogy hallom, kemény kavarás lesz a gépekkel, mind vezetők, mind decentrumok szerint, szóval nem kell meglepődni, ha itt-ott felbukkannak nem odaillő buszok. :) A gázos kocsit (a Citarok is) osztottba kerülnek majd (ezért is esélytelen a gázosbusz beszerzés), a 2 417es pedig majd déliváltásos fordát kap.
Ezen az életkoron csak javítani szabad(Kell)! Bár nem tudom külön nézik-e a helyi állomány korát vagy együtt az egész flottáét. Így javul a káros anyag kibocsátási ráta!
Szerintem tegyük össze a két kezünket, hogy a TV normális buszokat vesz és ott vagyunk a Top 3-ba az átlag életkorunk miatt. Minek az ARC, minek a hulladék Alfa, jó hogy már nem Credokat erőltessük helyi állományba. Szerencsére a Conecto bevált és ezek vannak kiírva a tenderre. Gázos buszunk soha többet nem lesz, így is befürdés az egész, hasznot egyáltalán nem hozott.
Most van rá esély, hogy újra beindul a gázprogram, gondolom, ezért tesztelik ezt is. Egyébként szomorú, hogy állami cég, és inkább folyatják a pénzt külföldi ország költségvetésébe, minthogy itthon tartanák, azaz magyar buszt vennének. Van nem egy, ARC, MJT, Credo.. Azt ebből csak az ARC járt itt teszten. Alfa az felejtős.
Mint észrevehető a Mercedesre állt rá a TV azon belül is a Conectora. 2011-re a ha tervek is úgy akarják 200-asokban csak a DUD-os gépek maradnak amik meg folyamatosan új autók lesznek azok Conectok. December vége január elején jön a következő szállítmány.
Nekem tetszik ez a gáztartály, elveszi a "Volvósságát". :) Amúgy a TV nem törekszik arra hogy egy típus mellett maradjon és akkor abból vesz nagyobb darabszámot?
Persze, igyekezni kell, hogy minél kevesebb súlyt hordjon feleslegesen, csak így szerintem nem néz ki jól, bár ez az üzemeltetés szempontjából elhanyagolható szempont :-)
A Solaris az lengyel nem? Ez meg cseh. Állítólag Liaz motor van benne. Az ülések miatt meg nem kell aggódni, ez egy tesztbusz, ha jönnek ilyenek, akkor kárpitozott lesz. Sztem.
Üzemel de nem az összes részlege, lényeg hogy költöznek ki szépen sorban a nagyobbnál nagyobb cégek és kell a megközelítés valahogy a Szilk-hez. Mind1, frankó ez így mert jövő héten megint változni fognak ezzel a fordák, kb. 2-3 héten belül Marostőn is megfog változni a tömegközlekedés, akkor megint lesz változás a fordákban. Jó lesz majd ezeket követni.
Ma végre sikerült a nagy találkozás a Tedommal - gondolataim rövidítve:
Forma: kicsit Solarisos az oldala, de gondolom a közös gyártóország is közrejátszik benne, mindenesetre tetszetős. A gáztartályt szerintem túl előre tették, kicsit hátrébb tolva lenne ideális Utastér: az üléselrendezés jó, a lábtér is nagy, de közben nem is pocsékoltak el sok helyet. Kicsit szokatlan az itt futó buszokhoz képest a puritánabb belső kialakítás, de összességében nem ront az összképen, ami furcsa, hogy a leszállásjelző mindhárom ajtónál villog, függetlenül attól, hogy melyiknél jeleztek valójában. Ülések: szentségtörés, de én nem éreztem emberfeletti fájdalmakat, mint a kedves topictársak :-)) Napjaink elvárásait ismerve egy kis huzat nem ártana, de így se rosszabb sokkal. Menettulajdonság: a sofőr közepes gázon húzatta, de nem tűnik vánszorgó öregembernek a busz, tartalék lehet benne bőven :-)
Üdv. Kecskemétről!: GIM-057-el mi van, mert már lassan 2 hete nem ő csinálja, a 13:20-as Kecskemét-Szeged járatot! :S Jah és ismét meg kérdezném: Lehet-e tudni, hogy meddig próbázik a TEDOM??? :)
Most meg majd helyi járat megy ki hétfőtől 79, 90H Inkább a Hansa-Kontakt, ami miatt megy ki a busz/ment ki a busz, szept.14-én nyitottak meg a SzILK mellett!
A Logisztikai Központhoz mióta jár szerződéses járat? Elmúlt napokban minden délután láttam egy 395-öt a Mars téren egy Word-el készített "Logisztikai Központ" táblával ácsorogni. Korábban nem tűnt föl, hogy ilyen létezne.
Tessék itt van néhány kép. :P Sajnos a sofőr aki vele van, nem éppen a legjobb modorú, ezért nem tudtam körbefotózni részletesen... kár hogy ő van vele, és nem az, aki a LAZ-zal volt.
Hát az ülésekről: nem tudom egyáltalán hogy lehet, hogy gyártanak ilyet ma még?? Ez még a keleti színvonalat is alulmúlja. Amúgy az utastér egész tágas és világos, persze a nyitható ablakok mérete itt is egyenlő a nullával... Összességében azért fényévekkel előzi meg a LAZ-t, bár a nyugati márkáktól elmarad, de én utasként az üléseken kívül semmi negatívumot nem tudok rá mondani. Ja és SOKKAL halkabb a Citaroinknál meg az összes többi CNG-snél, és sztem még a KKT-s Volvóknál is. És ami nagyon meglepett: egyáltalán nem nyikorgott/recsegett benne semmi. Az összes buszunk érkezés után is nyikorgott/recsegett belül egy kicsit az úthibákon, ez viszont csöppet sem. Ennyire jól van összerakva?
CCP-870-t jó lenne kipróbálni, a testvéreivel Szegeden sokszor utazom, de a 870-el még nem tudtam. Biztosan megkímélt és kevés km-t futott kocsi lehet.
AAD-335 még Vásárhelyen van? Sokáig szentesi autó volt, de tavaly azt az információt kaptam, hogy Hódmezővásárhelyre került, viszont ott meg sose láttam (még).
Majd ki szedjük a műanyag széket! A gázos buszokból is kiszedették (SZMJV) egy pár ülést, azt bele kell rakni a Tedom-ba, sokkal kényelmesebb lesz! Szerintem nem rossz gép, így ránézésre! Köszi az infót, majd lesz időm kipróbálom!
Tedom tesztbusz : ) Az ülések eléggé gyatrák, párnázat sehol, csak csupasz műanyag :) Az elejéről nem sikerült képet csinálni, mert mire mentem volna előre, addigra eindult :S Amúgy Mars teres járatokon található meg ( én egy 73-as kört mentem vele : ) )
Le tudnád még írni a maradék iskolabusz rendszámát? Az előző tanévben AEX-076, BHJ-829, BHX-840, BOX-355 és egy rövid ideig BHJ-314 voltak ezek. Azóta változott valamit?
Délután LMF-317 koccant egy Suzuki Swift típusú gépjárműnek kinéző tárggyal. A Suzi lököse bánta a találkozót, az Alfának nem lett különösebb gondja, kis késéssel folytathatta az útját Ásotthalomra.
Ma délután 1 órakor a József A sgt Makkosházi krt sarkán lévő megállónál KZR 279 es conecto belerohant egy autóba a buszról a rökháritó és a rendszámtábla esetle.
Csongrád megyébe van iskola busz? Amit a nő mond 3:22 után hát az valahogy nem igaz! Felsőbb kategóriáknál üveg mögött ill. a folyosónál is van biztonsági öv! http://www.rtlhirek.hu/video/70037 Nálunk van olyan busz aminél minden üléshez tartozik biztonsági öv(valamelyik Volvo "Drögmöller")?
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy merre járkál mostanában a CTD-799? Mert ősziszünetben leszeretném fotózni! :) Remélem még nem selejtezték!!! :S
Segítségetek kérném abban, hogy a Tisza Volánnál hány darab csuklós autóbusz teljesít szolgálatot helyközi vonalakon, és hogy a telephelyek között milyen elosztásban vannak ezek?
Pedig 2x is láttam erre felé, mégpedig vasárnaponként ment 11.00 körül Nagykőrös felé és 17. 40-50 körül jött vissza. Csak azt hittem, hogy ez minden vasárnap így van.
Ránézésre ez a busz a mi DUD-271/272/618 triónk testvére lesz, ezek viszont ma is futnak Szegeden (igaz már ránctalanítva), más 280.33 pedig nem volt a Volán állományában.
E95.44 típusú busszal nagy valószínűség szerint nem fogsz találkozni Kecskeméten, mivel az ilyen altípusú gépeink helyközi forgalomban közlekednek, illetve a fordák alapján nem érintik Kecskemétet (kivéve, ha valami nagyon nagy kavarás van).
Dede, visszakerült : ) Reggel a 6.53-ast az a busz viszi, utánna 1 óra körül megy Forráskútra, utánna Zsombó Szatymaz utvonalon vissza, majd Szatymazon át falvára :D
Jól néz ki a kicsike, remélem a DUD-957 is hasonlóan fog majd kinézni. Amúgy eddig úgy néz ki, hogy a négyszemű marad addig még a Conectorok meg nem érkeznek, az-az januárig. Az új szóló Conectorok mint írtam már sokszor a szóló DUD-ok helyére kerülnek majd.
Szép lett a kocsi, bár a nem gumiból készült oldallécek színe több helyen eltér a kasztni fehér árnyalatától... Valamint sikerült a bal 1-es utastéri ablakon pár festékcseppet otthagyni, de összességében jó. Utazni nem tudtam vele, így nem tudom, hogy műszakilag hogy áll a gép.
A Tisza Volán megszüntette a Pusztaszéli úton közlekedő autóbuszjáratot, amelynek következtében az ott élők lényegesen távolabb kerültek a tömegközlekedési hálózattól, így a korábbinál nehezebben tudják megközelíteni a várost.
A Pusztaszéli úton élők, elsősorban a diákok Hódmezővásárhelyre utazásának megkönnyítése érdekében 2009. szeptember 1-től az önkormányzati fenntartású iskolabusz a Pusztaszéli úton is közlekedik. Az általános iskolás diákok iskolabusz igazolvánnyal ingyenesen használhatják, míg a középiskolások, valamint a Pusztaszéli úton élők térítés ellenében, menetjeggyel vagy bérlettel utazhatnak a járaton.
Az új útvonalon járó iskolabusz menetrendje kismértékben módosul, erről az érintett külterületen élő diákok, családok értesítést, tájékoztatást kapnak, de kérdéseikkel fordulhatnak a Polgármesteri Hivatalban Horváth Zoltán sportreferenshez is ..."
A BSE-388-at énis láttam :D az előző hozzászólásból kihagytam, hogy a BSE-388 motorja akadozott a Mars Téren, nem akart beindulni, majd 5 perc próbálkozás után beindult. :)
Tanévkezdés eléggé felfordította a buszok beosztását. Sándorfalváról a 6.45-öst a DZA-035 és az !! LGM-411 !! vitte. A 7.13-ast a HES-808 és a !! HHR-846 !! vitte. Szegeden a 84-es a KZR-281 vitte. És a Mars téren lerobban pont a bejáratnál a KBS-645.. 10 percig áltak a buszok utánna a KXW-371 megpróbálta kikerülne, ezért hátratolatott és megtolatott egy autót. Szerencsére 1-2 karcolással megúszta.
Csoki Bácsinak: Az IOA-584 nagy valószínűséggel marad Sándorfalván, mert a DZA-035 sofőre hajtotta ma, a DZA-035-öt pedig a HSX-916/918 sofőre( nem tudom melyik, mert mindig összekeverem őket, magyarul a NEM partiscumos rábára gondolok xD )
Amit én tapasztaltam tegnap ezen a buszon. Az ülések nem rosszak, lábtér az szinte nulla, az ülés felvan paszírozva a busz oldalára. Az egyik kedves utas meg kapaszkodott a második ajtónál levő ülésbe(párosba), ahogy kellett az le is esett! Citadis képen lehet is látni(fentről a második kép)! Motor: huh valami nagyon zajong oda bent, ezt főként a 4-esbe lehet hallani, talán a hűtőventilátor. Belső világítást elég szerényre csinálták! Ajtók van hogy késik az egyik ajtólap, és elég hangos ahogy a levegő "elmegy"(majdnem olyan BKV feelingje van)! Már csak a csuklós változat kellett volna ide!
Telos képek: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=92980523&t=9049702 ahol előzöleg volt: http://www.mvkzrt.hu/vallalati-hirek/www-mvkzrt-hu/392/
Dénes Balázsnak:Talán itt meg található lesz Tarján; Petőfi decentrum, Honvéd tér, Mars tér(az első és a harmadik biztosabb)!
A hátsó üléseknél én is a gyári hibára akartam utalni. És ezek javítása pont az ő feladatuk lenne. A Kalv Kft. honlapját nálam is csak Google felől hozta be, ráadásul nem is azon a címen amit hirdetnek. Igen ezt nem ártott volna javítani. Hát igen valós véleményt tőlük kéne kérni.
DB: megkérdeztem a sofőrt, de nem tudta megmondani merre lesz a busz, mivel elvileg ma nem ő van vele.
Jólvan, ha már így felhoztam a MB Conectot akkor a tesztbusszal belefutottam abba, hogy tényleg azon se volt klíma vagy kijelző.. :)
Összeszerelés: az összes csavar újrahúzása után tudtommal csavarhullás / összeszerelési hiba nem adódott a MB Conecto-kon. (Tipp a hátsó ülésekhez: meg lettek azok húzva, de talán gyári hibából adódóan ennyit bír a rögzítés, billeg mint a hullámvasút...)
Az meg, hogy a forgalmazó Kalv Kft. - a buszon promózott - internetes oldala nem működik, az egy vicc.
De persze valós véleményt a buszt vezető sofőrök és az üzemeltető tudna mondani.
De: az utastér tényleg az, bár azért elfogadható. Legalábbis nem panaszkodott rá senki a buszon ülők közül. És vegyük hozzá, hogy csak tesztbusz... Légkondi: szted mért írtam oda, hogy várhatunk rá 2045-ig is? xD Az OFF Credo Citadell pedig teljesen ugyanaz a dizájn, mint a korábbi típusoké, csak azok ráncfelvarrása kb, ergo ugyanúgy megmaradt az alul előrelógó kacsacsőr a túlságosan alulra helyezett lámpákkal... Mellékesen oldalról totál MB Citaro kinézetű... Motorról: biztos, hogy rendelhető lesz Euro4-es motorral is, különben nem is lenne értelme az Unió területén próbálkozni vele... Hát nem akarok kötözködni, de az országot járó MB Conecto tesztbuszon se volt (digit) kijelző, nemhogy klíma... szóval akkor azt is le lehetne szólni, de fölösleges, mert a tesztbuszoknak ez nem alapfeltétele... Az összeszerelés minőségére: csöppet sem biztos, hogy jobban járunk a Conectokkal. Várni kellene legalább 1-2 hetet, hogy meglássuk a LAZ-ról is hullanának-e az utasokra a csavarok... így lehetne jól összehasonlítani a két típust. Bár a Conectos ülések még 1,5 után se lettek megcsinálva.
Ez a busz mindenképpen visszafejlődés lenne a TV-nak, egy trágya.. :)
Design: totál MB koppintás minden centimétere, abból is a kínai színvonalú változat Utastér: túl puritán, szerintem Mo. már nem itt tart - lehet, hogy Ukrajnában ez még eladható, de itt.. Légkondi: Te is ismered a szokásos mondatot, hadd ne írjam le mégegyszer :) Homlokfal: az OFF új Credo Citadell szerintem sokkal jobban eltalált homlokfallal rendelkezik - ez nem egyedi Motor: a példázott szóló MB Conecto-ban is 280LE-s motor van és ahogy az ukrán honlapjukon nézem, nem is rendelhető Euro 4-es motorral.. Az, hogy a tesztjárműn se működő kijelző, se klíma, se megállófék nem volt, az meg eléggé gáz.
Összességében maradjunk a MB Conecto-nál, jobban járunk - szerintem ;)
Bár korábban is tetszett, kellemesen csalódtam benne. Ahhoz képest, hogy ukrán gyártmány, egész minőségi, a Conectos szintet sztem simán veri. Az utastér elég tágas, világos és egyszerű, a dobogós ülések száma nem sok. (Ja és a motor előtti ülések nem játszanak hullámvasutat mint a Conectokon... érdekes itt meg tudták normálisan csinálni, ott mért nem?) Tény, hogy az ablakok nyithatósága röhejes, igaz nem is ide készült ugyebár a busz, de ha ide is vennének, akkor mindenképpen nagyobb elhúzható ablakok kellenének, vagy légkondi (amire persze 2045-ig is várhatunk...), mert a hőmérséklet elviselhetetlen volt bent. A 280LE-s motor jó erős bele, van is lendülete. A homlokfala pedig sztem kifejezetten szép! (Credo-ék is tanulhatnának vmit tőlük...) Összességében nekem tetszik, simán el tudnám képzelni, hogy legyen a TV-nek is ilyenje. A csuklósra is kíváncsi leszek, jöhetne az is végre! És akkor néhány kép:
Akkor azért kell a kisebb motor hogy beleférjenek az E3-ba? Ezt az arányt ismertem, ezért furcsállom ezt kis motort a Volvókba. Még a régi Ikarusokba is nagyobb, 10.350 cm3-as motor van pedig azoknak kisebb az engedélyezett össztömege. A Volvón hallatszik is hogy gyorsításnál küzd egy kicsit, a Conectón ezzel szemben meg sem hallatszik. És tudtommal a 417-esekhez is ugyanígy aránylanak, azokba is 12 literes moci van, csak azok le vannak fojtva ezért olyan gyenguszok a Mercihez képest.
Mivel a mi 7700A-ink régebbiek, csak Euro 3-masok, kisebb teljesítményű motor van bennük. Elég durva a különbség viszont a csukijaink között: V7700A (KKT) 7300 cm3 vs. MB 628.20 Conecto (LIF) 12000 cm3.
Érdekes lesz az biztos, de én legjobban a mostani hétvégétől félek, mivel most lesz a nyár utolsó hétvégéje és nem kevés vendégmunkás fog áthaladni össze-vissza kicsiny városunkba. Persze legszebb ebben az egészben, hogy szombat munkanap, így még kamion stop se lesz.
Ennek csupán az-az oka, hogy a mi KPN-eink teljes mértékben Alfa mentesek, viszont felépítésileg részben hasonlóak, de teljesítményileg és felszereltségben ég és föld a kettő, köszönhetően az Alfa busznak.
Kicsit káosz volt a mai nap. A TV részéről a Mars tér, Piac bejár előtti útburkolatcsere is nehezítette a 71-esek dolgát. A Mars tér, üzletsor szinte állandó jelleggel bedugult az odaterelt 2, 83, 1V miatt. Érdekes lesz a szeptemberi iskolakezdés...
Mostanság derült ki számomra hogy a Cívisekben és némely lengyel 7700A-ban is 9,8 literes motor van, hogyhogy az itteni csuklósokba csak egy 7.300 cm3-as került? És a KPN-ekben milyen motor van? Teljesen más hangjuk van mint a többinek.
Ez nekem is fájt, volt szerencséje kipróbálni egy ismerősömnek a Civis buszt, hozzá teszem Szegeden a KPN-487 (Volvo 7700) az Ő kocsija, gondolhatod milyen jó véleménnyel volt a Civis röhejről... Kb olyan szintű mint egy TS Gazdaságos Volvo :-).
Sziasztok! Ezt a gépet Kiskőrösön találtam, ott szokott helyijáratozni! Arra lennék kíváncsi, hogy mi volt a régi rendszáma, mikori gyártás és mikor selejtezték? Előre is köszönöm: Ikarus 280 fan :)
Mind Helyközi, mind pedig Helyijárat terén várható kisebb vagy akár elég komoly ritkítás. Pletykákat már hallottam, hogy némely járatot (Helyi) össze akarnak vonni,de konkrétumok még nincsenek kilátásba. Én várom már amúgy mert ami most megy napról napra csak azt lehet észrevenni, hogy szinte kihasználatlanul közlekednek a járatok. Lassan elkészül a tervezet amit elkezdtem két hete, lesz benne érdekesség nem kevés... :-).
Számos változás a Tisza Volán nemzetközi, távolsági és helyközi járatainál 2009. szeptember 1-től.
Nagy ritkítás - még - nincs, sőt maradnak a Mórahalom térségében július 1-től kísérletként bevezetett új járatok, megszűnik (szünetel) ugyanakkor a Szeged-Temesvár járat:
A Szeged-Temesvár járat egyszer már évekig szünetelt és most 2009. április 1-től próbálkoztak ismét vele, a Szeged-Arad viszonylat helyett.
Amikor én mentem vele Makó-Temesvár-Makó útvonalon, akkor mindössze két utassal ment oda- és visszaútban is, rajtam kívül odafelé Szegedről ment még egy utas Temesvárra, vissza onnan egy Kiszomborig.
Visszaútban nagyon szépen tartottuk a részmenetidőket, indulási időket, ennyire a távolsági járatok sem mindig szokták, de a kisebb településeken nem volt Magyarország felé egyetlen felszálló sem.
A képen a tanév tartama alatti közlekedés miatt nyáron egyébként is szünetelő vonal viszonylattáblája és egyik utolsó járata Makó és Temesvár (Timisoara), autóbuszállomáson.
A Tisza Volánnak így nem maradt romániai nemzetközi járata, de a Volán társaságoknak is mindössze egyetlen, a Hajdú Volán nagyváradi járata:(
Szerintem a 2. adag Citarót, vagyis a KFA-sokat azért vették ZF-el, mert akkorra már kiderült, hogy mennyire rosszul beállított/nem megfelelő/rossz konstrukció a Voith. Legalábbis a 4 KDJ-s gépben nagyon nem klappol a váltó dolog, és ismerjük milyen lomhák..
Ez olyan, hogy így jöttek le a szalagról, lényegében a KDJ-ék hamarabb is jöttek mint a 2db KFA. Amúgy a vicc az egészben, hogy állítólag nem is tudták először, hogy ZF váltósak a KFA-ak, itt derült ki, hogy mit is küldtek :-). Amúgy jobb is a KFA-al dolgozni mint a KDJ-ékkal, sokkal szebben és hangsúlyozottabban húzzák ki a sebességeket. A szóló Conectorokkal (628.310) is ez a helyzet, a KZR-277-281-ig Voith D 4 fokozatú Váltósak, viszont a 282-283 ZF Ecomat 6 fokozatú Váltóval rendelkeznek. A LIF-ek ( G Conectorok 628.320), mind ZF Ecomat 6 fokozatú váltóval rendelkeznek. A jövőben is a ZF váltó fog dominálni, persze ha nem lesz keveredés.
Hello mindenkinek! lenne pár kérdésem... Első, hogy a Volvo7700A teljesen alacsonypadlós, vagy hátul van lépcső is? A másik, hogy hány darab van belőlük, meg hány darab van citaro-bol? Előre is köszi a válaszokat!
Nézd meg a képeket amit Verval belinkelt, meglátod a 880-at is közte. Amúgy ez a kettő van. Régebben a 880 Makkosházi kocsi volt a 882 meg a Gátsoriaké volt (anno CCP-871-es embereké). Amúgy 3db van összesen mert Csongrádon van még a GVM-086.
Variációk egy témára: 1., 'Orosz export'-os alul sötétkék szín 2., szabvány TV helyis flottaszín 3., szabvány TV helyközis flottaszín 4., Kunság Volános flottaszín (ez azért jóval világosabb kék, mint a 882-é)
Verval vagy Csoki bá, tudnátok fől rakni a GTU-880-ról képet, mert akkor látható lenne a különbség, előre is köszönöm. Így ahogy kinéz a GTU-882, ez a Kunság Volán flotta színe.
Ahogy észre veszem egyáltalán nincs átfestve, mert a képen ahogy nézem 2009.07.21.-et mutat. Az lehet, hogy festették 1 éve de ez még mindig nem flotta szín, hanem Kunságos szín, a GTU-880 rendesen át van festve de a 882 meg nem.
"Tényleg európai korszerű gondolkodást tükröz a Tisza Volán ilyen tevékenysége, vagy csak a rövidlátásukról és a profitéhségükről tanúskodik? (a kérdés nem neked szólt Sosiforda)."
Nem ismerem a konkrét járat üzemeltetésének körülményeit, de:
Ha a buszt megrendelte valaki, akkor értelemszerűen a megrendelő kívánságának fog megfelelni az útvonal.
Ha a Volán saját szakállára felvállal egy ilyet, akkor pedig nyílván profitra törekszik, ha nem így tenne, ott elmebaj/bűncselekmény/számolási készségzavar forog fenn.
Szomorú vagyok, hogy az idén a vasútállomástól/-ig nem járt a köröstoroki busz. Itt is látszik, hogy a Volán leszarja a közlekedési alágazatok közötti kooperáció kérdését. Aki busszal érkezik más városokból Csongrádra, annak ott a köröstoroki csatlakozó járat. Aki vonattal érkezik Csongrádra (beszámolók alapján nagyon sokan jöttek a rendezvényre vonattal), az gyalogoljon nagy csomagokkal a buszállomásig ahol felszállhat az idényjáratra. Legközelebb tuti meggondolja hogy vonattal kíván-e a városba jönni. Tényleg európai korszerű gondolkodást tükröz a Tisza Volán ilyen tevékenysége, vagy csak a rövidlátásukról és a profitéhségükről tanúskodik? (a kérdés nem neked szólt Sosiforda).
Ha a vásárhelyieket megszavaztatnák egyértelműen a busz megmaradását kérnék.
Ez azért az igénybevételen is látszik. Zömében, túlnyomó többségben a buszmegállókban szavaznak, nem a vasútállomásokon.
A nagy párhuzamosságmegszűntetési lázban azért nem árt belgondolni, hogy ezeknek a buszoknak sok utasa utazik pl. a Budapesti körútig/tól.
Azért egy Hódmezővásárhely, Petőfi utca - Szeged, Budapesti körút utazás a közvetlen busz helyett Hódmezővásárhely helyijárat - METRIPOND-tól gyaloglás - vonat - Szeged helyijárat átszállással útvonalon a mai 26 perc helyett egy majd félnapos kalandtúrta lenne jelentősen drágábban.
Ezt sem az utasok, sem a városvezetés nem nyelné le egykönnyen.
Pont ez az az útvonal ahol ugye a nagy forgalom miatt megérte a magánszolgáltatónak másfél évtizedig járatokat üzemeltetni, gyakran másod, harmadrésszel is, mert sűrítenie nem lehetett, úgy, hogy csak a kezvezményes jegyek utáni árkiegészítést kapta, de pl. buszrekonstrukciós támogatást nem.
Lehet, hogy ezen az útvonalon még árkiegészítés nélkül is megérné, csak bérletesekkel és teljesárú jegyesekkel buszokat üzemeltetni.
Főleg, ha a Volán kiesne.
A nagy párhuzamosságmegszűntetés és járatritkítás könnyen a román tömegközlekedési modellbe sodorhatja az országot, ahol a kis falvak lakói kigyalogolnak a bejáróúthoz, a főúthoz és onnan stoppolnak, mert hozzájuk nem éri meg buszt indítani, a nagyobb városok között pedig a vasúttál párhuzamosan vidáman furikáznak a magáncégek kisbuszai, iránytaxijai állami támogatás nélkül, teljesárú jeggyel (pl. Temesvár-Arad-Nagyvárad).
A buszállomástól indult, az elsőbbségadás kötelező táblától, nem kocsiállásról, oda volt kitéve a menetrendje is, ez a buszállomási felszállítás látszik az egyik képen.
Az időszakos egyirányúsításnak megfelelően a Bökényen át ment oda és a Belvároson át visszaútban.
A buszállomástól kifelé azon a járton, amivel mentem 9 utas volt, visszafelé csak én.
Kár, hogy csak du. 18.40-ig közlekedett, mert este sokkal nagyobb tömeg volt a rendezvényen, mint délután, nagy dugóval, parkolási gondokkal, lehet, hogy akkor is lett volna rá igény.
Igaz, így is jó, hogy legalább a Körös-toroki napok idején járt.Korábban a nyári főszezon idején közlekedett, voltak olyan járatai is, amelyek a vasútállomástól indultak.
2007-bn például őt láttam a vonalon, de előtte a mostanihoz hasonlóan kisbusszal is mentem rajta.
Ez örvendetes hír. Bár a jegyárat egy kicsit borsosnak tartom. Az utasok milyen arányban szavaztak a buszra/egyéni közlekedésre? A járat egyik végpontja a Körös-torok volt, de a másik végpont mi volt?
Igen, tudom, hisz benne éltem abban a korban és ezeket a folyamatokat figyelemmel kísértem. Amúgy köszi hogy leírtad a történetet, mert a fiatalabb korosztály nem biztos hogy tudta.
"Az egyértelmű nyertes az Utas lett, aki a korábbinál jóval nagyobb kínálatból választva a korábbinál olcsóbban is megtehette a két város közötti utat."
Ezt is tudom és elismerem, de a vesztes a mai adófizető polgár, aki a levét issza az akkori többszolgáltatós költekezésnek.
...mely szolgáltató figyelmen kívül hagyja a közlekedési kormányzat azon törekvését, mellyel a párhuzamos busz és vasúti járatok közlekedtetését meg akarja szüntetni. Pedig előbb-utóbb az be fog következni.
Szeged és Hódmezővásárhely között a vasúti vagy az autóbusz járatok szűnnek-e meg?
A Kossuth utcai útfelbontás alatt a helyijáratok részbeni terelését leleményesen oldották meg, a Kossuth tér (vasútállomás, Hékéd irányú), posta oldali megállóhely helyett a járatok az autóbuszállomás 5-ös kocsiállása érintésével közlekednek.
A képeken a terelési értesítés és a munkanapi délutáni csúcsidő egyik járata, amelyre a képen látható bácsi volt az egyetlen felszálló az autóbuszállomásra áthelyezett központi megállóhelyen:
Ugye tudod, hogy ezeket egy magáncég - a Hód-mező - indította be 1991-ben.
A Szegedről induló első járatuk első utasa voltam:)
Akkoriban adtak lehetőséget a Volánok mellett magáncégek megjelenésére is, ez a Budapest,Örs vezér tere-Csömör, Zalaegerszeg, vasútállomás - Budapest, Déli pu.,stb. magán autóbuszjáratok megindulásának időszaka.
Valószínűleg piaci lehetőséget láttak a távolsági járatokat és néhány szentesit nem számítva óránként, bár többnyire csuklóssal kiszolgált Szeged-Hódmezővásárhely vonalon új utasok szerzésére, akár azzal is, hogy a 2 városban a Volánnál nagyobb területet látnak el, a városhatárok között viszont nem állnak meg.
Megjelenésük kétségtelenül felkavarta az állóvizet, hiszen a MÁV erre Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely között bevezette a virtuális km számítást (eggyel alacsonyabb díjövezet), ami máig érvényben van és a békéscsabai vonatok mellett Bz-kkel "vásárhelyi kirohanós" vonatokat is indíott, amelyek azonban hamarosan megszűntek.
A Volán is felvette a kesztűt, hamarosan ők is szükségét érezték Hódmezővásárehelyre a meglévő lassú járatok mellet naponta óránként gyorsjáratok indításának, véletlenül ők is éppen a vásárhelyi Nagyállomáshoz.
Tarifálisan is léptek, beveztték a kiegészítő jegy/bérlet váltásának lehetőségét a szegedi helyi bérlethez Algyőtől.
Az egyértelmű nyertes az Utas lett, aki a korábbinál jóval nagyobb kínálatból választva a korábbinál olcsóbban is megtehette a két város közötti utat.
A Hódmezővásárhely vasútállomás - Szeged Nagyállomás közötti járatok milyen utasigény kielégítésére jöttek létre? Azoknak, akik esetleg nem férnek fel a vonatra?
Én is csak őket tudtam, méghozzá napra pontosan:) De az adatot köszönöm, időközben kiderült róla, hogy ő az egyetlen a BY 52-51...68 sorozatból, ami nem volános Ikarus 260.06-os, hanem egy magángép, valószínűleg Ikarus 260.32 lesz.
A BY 52-54 után szeretnék érdeklődni, hogy szolgál(t)-e a Tisza Volánnál, ha igen, akkor megkérdezném az új rendszámát, esetleg az is sokat segítene, ha valaki meg tudná mondani, merrefelé keressem (de azért mindent én sem kívánhatok). Ha kapok bármit is, megköszönném!
Azért az túlzás, hogy kamera mert nem azt a funkciót tölti be :-). Lényeg ami lényeg, hogy lett forda változás a hídfelújítás idejére, lestem is, hogy megtört a jég, hogy változtat is vmit a TV. KZR-279 a KZR-282 helyett melózik a Marson mert a múlt hét folyamán vmelyik nap kihullott az ajtóból az üveg, így rendelésre vár.
KZR-283 és KZR-279 csak ideiglenesen cseréltek helyet?
Ma 20-ason járt IDY-769, most volt szemlén, GOX-159-et 71-en láttam, Tarjánban pedig a CJN-294 pörgött (tegnap is, de akkor a KAY-572 pótolta), DZA-034 pedig Mars téren dolgozik/dolgozott. Az már szinte megszokott, hogy BPZ-769 időnként Tarjánba kirándul...
Erre fele járnak/kint alvósak: CJN-294, ELR-569, DUD-926, EZW-101, JAW-728, és még KKT-sek LIF-ek be van vetve néhány szolo kocsi is. Ezek járnak erre felé! Amit én nem látok itt az a DUD-921, KAY-572, CJN-356
Az a busz pályázhatna a legótvarabb gép titulusra. Mit kapott helyette Dorozsma? Régen volt az Víztorony teres is, még CMX-891 korában. Aztán a gazdája megkapta az ELM-395-öt.
- sorra nem lesznek majd láthatóak a MB Conectok, mert szinte minddel van valami probléma (kis hibák, amiket kijavítanak majd az Evobusosok) - esetleg hamarabb (nemsokára) lehívjuk a 25-ös csomagból a maradék 11 MB Conectot
A belvárosi híd jobb sávjában a dilatációs elemek feletti falapos letakarás elég keményen néz ki. Főleg, amikor a 18 méteres ~20 tonnás busz átmegy rajta, kicsit félelmetes hangokat adnak ki a falapok.. :)
Látom Crepto országban jártál, megyek én is holnap. Te mit tudsz a KZR-271-ről akár privátban is fogadom a válaszod? Csupán azért kérdem mert a Köv topicban nem igazán vettem észre, hogy egyáltalán érdekelné őket, hogy mi van vele, nem reagáltak rá semmit.
Ha jól tudom (szinte biztos hogy nem) akkor ez a villamos 101 évesnek van mondva, amiből csak 1 az igaz, mert eredeti tervek alapján egy teljesen újat építettek. De ez nem biztos, majd valaki kijavít. De az a baj hogy papírona ttól még 1978-as marad a jármű és az átlagéletkort rontja. Szerintem.
Meg fog ez még maradni sokáig (reményem szerint még 4-5 év), lényeg az, hogy amik most idézőjeles felújított 260-ok 280-ok lásd rendszámokban ---> 260-ok: CJN-010, CJN-283, ezek megmaradnak mert vázszerkezet javításon kívül teljes motorfelújítást is kaptak. 280-ok: KAY-572, CJN-356, BPZ-895 ezek is tovább maradnak majd a kelleténél. Lényegében ezzel azt akartam kifejezni, hogy ezek a gépek a DUD-ok és a CCP-ék mellett még maradni fognak, tartalék illetve lovagló autóként. Januártól elindul a DUD váltás is, mert Conectorokat kapnak a most DUD-os sofőrök.
OFF A szegedi nosztalgiavillamos sztoriját nem ismerem. Elmondanád néhány mondatban hogy mi és hogyan? Többiektől előre is elnézést a válasz-OFF miatt.
ON: Ha egy jármű (legyen az bármilyen jármű) fő alkatrészei, tehát a váz, futómű már nem eredetiek, akkor az a jármű sem eredeti. Szerintem.
Szívesen, máskor is :-)) De hogy megnyugtassalak, hasonlóan vélekedek Szeged legújabb nosztalgia [OFF] villamosáról is ;-)
Megjegyzem, én még utaztam anno az eredeti '010-el is, lovagló kocsiként volt olykor Makkoson: sárga, ráncajtós kocsi volt, hatalmas - akkor még kevésbé értékelt - retró feeling-gel :-P
A fizu széles skálán mozog, általánosságban azt mondható hogy szar: átlagos fizu, átlagnál több munkáért(napi 9-11 óra). Szabadidőre ne sokra számíts, és tanulj meg fotoszintetizálni :)
Értem,köszönöm a válaszadóknak!Én buszsofőrként szeretnék dolgozni(igaz szállítmányozási és áruforgalmi ügyintézőnek tanulok ,de abba a szakmába nem szeretnék elhelyezkedni),és mennyi a fizetés?
C jogsi meg PÁV 2 az alap. Érettségi is kell elvileg, de anélkül is felvesznek, csak 5 éven belül le kell érettségizni(elvileg). Meg orvosi alkalmasság. 102-es EÜ kell a jogsiba. HA ezek megvannak, akkor jelentkezhetsz D tanfolyamra, ami 3-5 hónap a Volánnál. Eztán meg kell még csinálni ezt az előbb említett GKI tanfolyamot, ezt is a cég fizeti. És kész is vagy :)
Kezdőket is felvesznek szerintem. Érettségi kell hozzá (C?) D kategória kell hozzá, PÁV 2 ill. majd későbiekben az adott volán társaságnál pszhicologia teszt! Ha minden igaz akkor 2009.09.09 talán a dátum GKI(Gépjárművezetői Képesítési Igazolvány) kell! A GKI ára laza 120eft! Újabb pénz lehúzzás ill eme szakmaban még nagyobb hiány! De ha így kezded hogy B, C, D akkor( kb.500eft+ a GKI ára+az orvosi alkalmassági, PÁV 2 egy 10eft+ a feljutás Pestre)
De van OKJ-s képzés a volánál!
De hátha a többiek kisegítenek engem bővebb információval vagy talán ebbe Heesh Úr tud segíteni!
Hát pl. egy korom határértéket egy benzines lazán teljesít, a gázos meg 0 kormot bocsát ki, míg egy dízelnél izzadni kell a tervezőknek, hogy teljesítsék. MEg NO2, dízelból az is több jön
Keresgettem egy kicsit, és a buszoknál a dízel és a gázüzemű ugyanabba a táblázatba van besorolva, tehát a gázos buszoknak is a sima dízeles normát kell teljesíteniük.
Fogalmam sincs, azt se tudtam hogy többféle kategórián belül van Euro minősítés. Elvégre az a károsanyag kibocsátás, nem hiszem hogy bármivel kivételt tennének. De melyikek voltak Transcomosak? A házi építésűek, aztán mégis kicserélték Deltecesre?
Csoki bácsi most megint hozzád fordulok az újabb hülyeségeimmel! Az is jó ha bár ki tud segíteni! Emissziós normákra lenne szükségem ki hova tartozik épp most(Euro 1, 2, 3, 4)! -IK 260, 280-ok? -Ebből a gázos melyik normának felelnek meg? -Ill. Verval által emlegetett Cora buszunk ami egy 415-ös! -A 412-esek -JAW-ok -KPN-ek
Számomra újdonság hogy a KKT-sekről került fel adat http://www.tiszavolan.hu/Default.aspx?pg=ArticleDetail&id=175&sm=632&smi=175
Hídlezárás: sok személyautó átslisszolt a hídon, majd a rendőrök leintették őket, így kisebb akadályt okoztak a buszoknak, de nem volt nagy gond. Érdekes volt a szinte üres hídon buszt fotózni.
Ikarus 435: A DZA-031-et kivéve elég jó műszaki állapotban vannak. Mivel mind fel lett újítva, így az esztétikai állapotukra se lehet panasz
Ikarus 412: Műszakilag valahogy nincsenek a toppon, szerencsére 2 (majd 3) darabot sikerült lepasszolni Hódmezővásárhelyre, ott talán jobban bírni fogják a strapát.
Ikarus 417: Mindkét gép volt hogy hosszú-hosszú hónapokig állt. Jelenleg dolgozik már mindkét gép, de akadnak problémák velük.
Ikarus 415: Az egyszem Cora buszról nincs sok infóm, de szinte mindig látni, hogy dolgozik, tehát szerintem nincs sok baj vele.
Hogy pontosan miért, azt nem tudom, de arra tippelnék, hogy a régi rendszámtábla át volt fúrva, amit nem igazán szeretnek az NKH-nál (azaz használj rendszámtábla tartót), azért ez a tippem, mert anno a II. szemle előtt nem vesztette el a rendszámát, viszont utána már az újjal jött ki.
"36-36Y: Sokkal jobb összehangoltságot kellene csinálni a 75-75Y-al."
No például ezt hogy gondoltad? Remélem tudod hogy mennek ezek a buszok!(pl:36-ből 75-be megy)
Bár így is bele lett piszkálva 5 ill 10 perces eltolásokkal minuszba értve(19.38 ből csin. 19.28-at. Annyit kell tudnia egy dorozsmainak, hogy ha Mars térről jön akkor át tud szállni a másik buszra jelen esetben a 36-36Y!(de csak akkor ha menet rendszerint megy)
Csoki bácsi annyit engedj meg nekem hogy a KAY-572->CMX-891 Hogy ö miért is kapott új rendszámot az jó kérdés? Illetve a homlokfalon látható egy kis változás (belső kinézet az más kérdés) Ha van róla képed az akkoriról és a mostaniról, az szuper lenne(egy olyan then and now) ;)
"Persze a végére eléggé megfogyatkozott az utasszám, de nemcsak a végét kell figyelni." Igen, mivel vannak, akik csak a Vedres utcáig és a Sportcsarnokig használják, vannak akik a Kamaratöltésig, a Hősök teréig, stb... Az újszegediek közül is sokaknak jól jön.
Vannak időszakok amikor kifelé mennek sokan és befelé van pangás, van amikor pedig fordítva. Tegnap 19:30 környékén jöttem ki Szőregre 60Y-nal, Ik 280-assal, 50-60-an voltunk. Persze a végére eléggé megfogyatkozott az utasszám, de nemcsak a végét kell figyelni.
Számomra szörnyű azt látni, hogy nap mint nap csak azt látja az ember, hogy 5-6 emberkék utaznak a buszokon. Csak egy példa: Tegnap este is a 20:40-es 72Y-on, a Szent Rókus tértől a Völgyérhát utcáig 3 ember volt a buszon. Kérdezem én, hol éri meg ezt a járatot is 30percenként közlekedtetni, mert szerintem vicc az egész. Akkor az új A-s járatokról nem is beszélve, az is kész kabaré.
Az az értelme, hogy nem lenne pangás a 60-60Y-on csúcson kívül és hétvégén. Vmelyik szombaton utaztam is a 60-al (ELM-294-el), és Szőregi temetőig jó ha voltunk 7-en a buszon. Lényeg a lényegtelenségbe, túlságosan is luxos Szőregre a tulajdonképpen 20perces követési idő.
Mindig szomorú vagyok, amikor a helyijárati forgalomban járatritkítást, utasszámcsökkenést, esetleg vonal leállítását látom. Már megint a gépkocsiközlekedés jár jól! :(
Bezzeg a vasúttal párhuzamos buszjáratokon nincs járatritkítás akkor sem, ha kevés az utas a buszon. Ott nem mer a Volán járatot törölni, mert fél hogy a vasút erőt gyűjtene...
Új helyijárati vonal megnyitása szerintem a mai világban elképzelhetetlen (sajnos), mert: - a politika az egyéni közlekedést preferálja - nincs új objektum (gyár, lakótelep, stb) ami utast generálna - a meglévő vonalakon is csökken az utasszám.
Azért kellene ezt is úgy megoldani, hogy a 90-est megszüntetni és maradna a 90F-es 90-es jelzéssel, így csúcson kívül és hétvégén járhatna 30perces követési idővel. Vagy: 2 db járatot indítani Petőfiről 90-es jelzéssel a mostani 90F-es nyomvonalán, és egy új járatot lehetne indítani 96-os jelzéssel az új Móravárosi Bevásárló és Lakópark komplexumba. Természetesen ez is mind összehangoltság kérdése.
Szeptember 1.-től már észrevehetők lesznek a dolgok, mert menetrendváltozásról van a hír, ami némely kihasználatlan járatokon drasztikus menetrend ritkítást szeretnének bevezetni, hangsúlyozom Hódmezővásárhely 2 hasonlóságút, amit én teljes mértékben támogatok mert ezt már rég meg kellett volna tenni.
Íme a példa, hogy én hogyan is képzelném el.
10: Este 9 után összehangoltan a 20-assal 40 perces követési idővel.
11-21: Este 8 után 30 perc helyett 40 perces követési idő.
13-13A: megszüntetni!
16-16A: bele építeni a 13-as járatba körjárat módba, este 60 perces követési idővel
20: 21:00 után 40 perces követés.
36-36Y: Sokkal jobb összehangoltságot kellene csinálni a 75-75Y-al.
60-60Y: Este 7 után 60 perces követési idő, hétvégén hamarabb behozni a 60perces követést.
64: Elég lenne egy nap 5db járatpár.
70: Jó a menetrend ahogy van.
71: Este 8 után 30 perces követési idő helyett 40perc.
72Y: Este 8 után 60 perces követési idő.
73-73Y: Hétvégén a 40perces követés helyett 60perc
74: Este 8 után 60perces követés csuklós autóbusszal, hétvégén 30perces követés helyett 40perc, este 7 után pedig 60perc.
75-75Y: Jó az új menetrendje, csak a 36-36Y elrontja egy kicsit az összehangoltságot.
76: Ugyan az mint a 74-essel.
78-78A: 120 perces követési idő, egyik órában 78 a másik órában 78A, természetesen hétvégén, mert ugyebár csúcson kívül nincs 78A.
79: Teljesen jó a menetrendje, csupán a szombati 14:15-ös és 15:05-ös járatott kellene kivenni.
83: Hamarabb behozni a 30 perces követési időt.
84: Csúcson kívül és hétvégén 40perces követési idő.
90-90F: Csúcson kívül és hétvégén a 40perces követés helyett 60perc.
Majd valamikor levázolom Excel táblázatba a konkrét egész napos menetrend terv hálózatot.
Plusz még DUD-926 II.-es szemlés - gondolom most aztán még szebb lesz a kocsi, GOX-150 már dolgozik a nagy felújítása után, most pedig GMY-672 van teljes felújításon.
Hát igen, a KFA-292 belerohant egy álló Transporterbe kb. 35-40km/h-ás sebességgel a Dorozsmai úton, hozzá teszem a Transporter az árokba kötött ki (nem kopasz volt a vezető). A 292-be több milliós kár keletkezet, egy jó pár hónapig nem is kell majd keresni. Más: DUD-924 szemlés, + még motorbajai is vannak mert túl melegszik és zabálja az olajat. IDZ-487-ek elszállt a szintszabályzója, Negyed 10-kor csere a BRT-053-ra.
Ha a 2-es villamos megépül, akkor a 2-es és a 83-as busz jelenlegi formájában megszűnik. Ez mindenképp azt jelenti, hogy lesz felszabaduló busz, kivéve, ha azok egy majdani új (vagy egy meghosszabbított jelenlegi) vonalon állnak be.
Szerintem úgy értették hogy mivel a 2-es busz helyett lesz 2-es villamos ezért kevesebb vonala lesz a TV-nek, nem lesz annyi utas. Ugyanez a 10-es trolival is.
Vervalhoz ragadna a kérdésem. Mit tudsz a 761-ről, hogy-hogy Tarjáni fordában van? Csupán azért kérdezem mert erről a körfordáról nem tudok, esetleg ha csak nem a KDJ-358 helyett nyomja az ipart.
Ugye elvileg 2010. január 1.-től kell megfelelni a 10 éves átlagéletkornak. Számolgattam és ha leselejtezzük az 5 legöregebb Ik260-ast (CJN-010, CJN-035, CJN-405, CMX-849, CMX-981) és a 8 legöregebb Ik280-ast (ELR-435, ELR-436, ELR-438, ELS-403, AHA-604, AKF-996, CJN-294, KAY-572), majd jön a 11 db MB Conecto, akkor 10,4 év lesz az átlagéletkor, tehát épphogy csak megfelel a szerződésnek. A kérdésem az lenne, hogy ezt a 10 éves átlagéletkort vajon folyamatosan tartani kell? Mert akkor már 2010-ben újabb beszerzésnek kellene lennie.. Vagy már a 10,4 év se lesz elég a teljesítéshez?
Ez már nagyon fikció, de ha folytatódna a 10-10 új busz évenként projekt akkor 2012 végére már csak a DUD-os gépek, a Ik435-ösök és a gázosok maradnának az AP-s buszokon kívül. 2013-ban pedig Ik435 búcsúztató lehetne.. :))
Tegnap még kihagytam két kocsit, ami számít még Vásárhelyen. Így néz ki a vásárhelyi flotta jelenleg. CCP-870 GTU-880 KFH-577 IDZ-488 IDZ-489 (Szeptembertől) IDZ-513 DUD-595 GNX-361
DUD-595 és a GNX-361, 3 alacsony padlós lesz majd az összes, ugyebár az IDZ-513 és az IDZ-488 már ott dolgozik, a 489 majd csak szeptember 1-től lesz majd ott szükséges. Egyébként jó lenne kilobbizni hozzánk a DUD-595-öt mert a GNX-361 bőven elég Vásárhelyre.
Még fél nyolc felé ott volt az árokban, várhatták még a műszaki mentést. Nagyon jó járművezetők hajtják ezt a buszt, nagyon sajnálom ami történt. Vasárnap kétszer is utaztam ezzel a busszal, összesen kb 60 km-t szóval eléggé lesokkolt a dolog, mert akár én is rajta lehettem volna. És a másik dolog, hogy kb. 10 perc volt hátra a napjából, mert ez volt az utolsó járat Szegedről Makóra.
Ezzel nincs semmi baj a sofőr hamarabb át tábláz és az utasnak csak olvasni tudni kell! Mint ma is be jön a busz 10-esként megáll hátrébb kicseréli a táblát meg viszonylatot át állított,beáll a megállóba erre az első felszálló meg kérdi hogy 10-es-e a busz?
Sokszor javasoltam már, hogy a DUD-595-t kellene áthozni. Vásárhelyen teljesen felesleges csuklós buszt helyiben üzemeltetni, ráadásul jelenleg kettő is van, az 595 jöhetne át és a helyére meg mehetne a 487... A GNX-361 is jöhetne, bár nem tudom, hogy még botos kocsi-e, vagy már automatás.
Szerintem Szentesen teljes mértékben ellátja a BOS-770 a helyijárat forgalmat, sőt plusz még mikor a múltkor Szentesen jártam Helyközi kocsik is futkároztak helyijáratban. Kár, hogy nem Szegedre jött a CCP-870, de tulajdonképpen még sanszos lehet, hogy jöhet, mert még tanakodás van azon, hogy az IDZ-487 is menne Vásárhelyre.
Teszt üzemben lesz majd ilyen busz Szegeden is, a kisebb járatokon szeretnék kipróbáltatni (13,16,70,72Y,78-78A,) de erről már volt szó. Szerintem lenne is értelme, mert sajnos egyre jobban észrevehető, hogy kevesebb az utas létszám.
De Hódmezővásárhelyen egyedi, kék-fehér táblákat használnak, Hódmezővásárhely - helyijárat felirattal, nem olyat, mint amit a CCP-870-en lehetett látni Szentesen.
Azt pontosan nem tudom, hogy itt marad, vagy csak kölcsönben van-e itt, de tény, hogy a helyi járat tábla felkerült a táblatartóba, ami alapján én tartósnak ítélem meg. Szentesen azóta nem jártam, de el tudom képzelni, hogy a megszűnt Tesco járatok miatt fordamegszüntetés volt és a kocsi feleslegessé válhatott.
A CCP-870 odakerült? És mi lett helyette Szentesen? (az alsó képen látható kisbuszt célzottan a vásárhelyi helyijárati üzem számára szerezte be a T.V.?)
Bezony ám, csak ezt jó lenne az utasoknak is tudni, egyébként ez már volt tanév tartalma alatt is. Nem lenne nehéz megoldás eme ügyben az utastájékoztatás, a menetrendbe fől kellene tüntetni, hogy xy 10-es a Honvéd térről 36 vagy éppen 36Y-ba megy tovább, ugyan ez fordítva, csak hát gondolkodni kellene hozzá, hogy ez teljesüljön.
Dolgoznak a 412-k, egyelőre még mindig csak IDZ-488 és 513, a 489 ma még a szegedi helyén futott. Szintén jár az Iveco kisbusz is, valamint számomra meglepő módon a szentesi CCP-870 is Vásárhelyen van és a helyi üzem kocsija. Ebből kifolyólag az ELM-386 selejt lehet.
Mai érdekes forda: 36Y ELR-569 Dorozsma(16,53) Honvéd tér(17,13) át vált 10-esre, mögötte a HCT kocsi meg 10-esként jött és át vált 36-ra! Kicsivel később, pedig 18.43 Honvéd tér 36Y-ként megy tovább(10-esként jött), a HCT kocsi meg 36-ként jött és 10-esként tovább!
10-es menetrendje:17.15-ösként ment el és vissza 18.25-kor jött, hogy közte hány kört ment azt nem tudom!
Ma egész jó dolgokat láthatott az, aki a városban járt:
1.: az általatok is említett DUD-949 2.: DUD-925 is megkapta a helyközi flottafényt 3.: IAA-889 kijött a II. szemléről 4.: IDY-768 szintén 5.: FHT-806 is kapott egy felújítást
Ma az egyik Carrus jobb hátsó kereke(az ami fordul is) nagyon mozgot menet közbe a sofőr Dorozsmától egészen be Szegedig 20-25km/h-val ment, az eset 13 óra körül történt! Utasok nélkül! Valakinek bővebb info, hogy mi történt vele?
"- Széchényi tér elnevezésű megállóhely - (Erste bank előtt):
- a 60-60Y jelzésű autóbuszvonalak esetében - Szőreg irányban - ideiglenes megállóként a Holtzer-ház, Híd u. 8. - a volt Boszorkány vendéglő elé," Az új megálló helyén egy oszlopot állítottak, de tegnap este még semmi nem utalt arra, hogy ott kell várni a buszt, mindenki a régi megállót használta (még).
Romániába megtört a jég, pár órája 3db csuklós fehér Conector (ugyan olyan mint a miénk) száguldott Makó felé. Azt hittem ha már szóló Csitájuk van akkor már az új szériás csuklós Csitájuk lesz, de úgy néz ki akkor nem.
Emlékeimben még ilyen felirat is rémlik K.N.-s kocsi(kalauz nélküli ha minden igaz)! A Régi 280-asokba a 3.-ik és 4.-ik ajtó közé volt bepréselve a kollegina avagy kolléga! 4.ik ajtónál kellett felszállni(meg esett olyan is hogy a bérletesek elől szálltak fel!) Ezt nem tudom mikor szüntették meg?(én olyan 90-es évek közepe, végére tippelek). Azokkal a buszokkal mi lett selejtek lettek? Vagy át lettek építve? Már akkor is ezzel az EMKE-s jegyadóval dolgoztak ha jól rémlik.
Ja és még az jut eszembe, hogy a buszvezető (a mozdonyvezetővel ellentétben) még jegyet is ad, pénztárat is kezel, tehát hatalmas leterheltség. Nyolcvanas évek elejéig kalauzok is voltak a buszokon (persze nem a helyiben, ott ez már hamarabb megszűnt). Meddig akarják még terhelni a buszvezetőket? Az első tömegbalesetig?
Ha ennyire embergyilkos a meló, akkor mire való a szakszervezet? Én ha buszvezető lennék, már rég sztrájkot szerveztem volna. Mitől félnek? Sofőrhiány van, úgyse küldenének el senkit sem. Egyébként se magáncég, mire való ez a nagy hajtás? Felháborítónak tartom amit a Volán a buszvezetőkkel csinál, és nem elég a cég által diktált feszített tempó, még ott vannak a közlekedésben résztvevő abnormális emberek (biciklisek és autósok egy része) és ugye az utasok közül a degeneráltabbak.
MEGBECSÜLÉST A BUSZVEZETŐKNEK! SZTRÁJKOT DE MINÉL ELŐBB!
Bezony ám, meg is örültem neki, én 16-oson láttam. Egyébként azért jött haza mert nyárra nem kellett Vásárhelyen, és fölöslegesen meg csak ne álljon már a jó kis klímás autó :-).
Sőt, még hamarabb. Már a 80-as évek elején. Amúgy meg eszméletlen fordák vannak most valóban. Kb. felér egy koncentrációs táborral, mert enni nincs lehetőség. Mondjuk aki fogyni akar, annak akár még jó is lehet :) De iskolaidőben is pl. Tarjánban a csuklós osztottak közt nem egy olyan volt, hogy 5-től 17-ig(osztott idő nélkül). ÉS ezt egész héten.. Gondolhatod, mennyire kikészít azért ez 1-2 embert egy idő után. Persze a nagyosok úgy találták ki, hogy jogilag nem lehet belekötni(állítólag), hogy a gyakorlatban mi van, az teljesen másodlagos az egész cégnél(egyébként minden tekintetben), legeslegeslegelső a papíroknak való megfelelés. Ha közben döglenek a libák, az se baj :)
Megállóhely áthelyezés (Szeged helyi) Tájékoztatjuk az utazóközönséget, hogy 2009. július 1-től (szerda) - előre láthatólag 4 hétig - a Csillag tér (Budapesti krt.) Szilléri sgt. és Keresztöltés utca irányú és a Széchenyi tér - Erste bank, Új Zsótér-ház előtti megállóhelyek átépítésre kerülnek.
Jómagam 1985 ben Taxiztam a volánnál és már akkor kötelező volt 90 órázni azoknak ,akiknek volt D kategóriájuk,mivel emberhiány volt. Aztán hol jobb volt,hol rosszabb,de kiváló sosem volt a vezérek élete a helyijáraton.
1985? Most elcsodálkoztam. Ugyanis ha tippelnem kellett volna, 1991-et tippeltem volna. 1985 még bőven a Kádár-rendszer idején volt. Már akkor elkezdték rövidebbre fogni a sofőrök nadrágszíját?
Tulajdonképpen a nyári forda változás az most 16.-tól érvényes, tulajdonképpen ez mint már írtam a nyári osztottak hiánya miatt van, nevezhetjük úgy is, hogy spórolás mert így rengeteg gázos autót lebírtak állítani a nyárra, mint pl. az összes nagy tartályos autót, akkor GMY-672,673 GOX-151,152,155 asszem ennyi de majd kiegészítettek ha van még. Egyébként az alacsony padlós körfordák véleményem szerint a legzúzósabbak azok nagyon hajtósak, ilyet, hogy délután 2-től majdnem este 7-ig egyfolytában pörögsz 73-73Y-ba az nagyon gáz, akkor este 6-tól 3/4 9-ig pörögsz 70-78-70-be az se egyszerű. Szeptembertől majd lesz változás mert ha minden igaz végre lesz menetrendváltozás majdnem az összes vonalon, legalább is ezt rebesgetik, ami tulajdonképpen már időszerű lenne, mert ami most van némely vonalon az kriminális és teljesen fölösleges. Nevetni fogtok de én azt veszem észre, hogy számos vonalon lehetne ritkítani mind csúcsidőben mind pedig csúcson kívül.
Több helyről is hallottam már, hogy a Tisza Volán a sofőrökkel jól kicsesz, főleg a szegedi helyi járatosokkal. Osztott munkaidő, szinte semennyi tartózkodás a végállomásokon, vécézési+kézmosási lehetőség hiánya, stb. Éppen emiatt, nagy a lemorzsolódás (fluktuáció) a sofőrök között. Szinte mindig van felvétel.
Most amiket leírtál, az is az általam hallottakat támasztja alá.
Az a komoly az egészben, hogy ez egy forda :-). Nyáron azért nem semmin kicsesztek a déliváltásos sofőrökkel, mert hajtsák őket mint a zergéket, iszonyat, hogy egy két fordába mennyi a napi km-er teljesítés. Ez amúgy annak köszönhető, hogy több mint a fele osztott forda nincs a nyáron.
Köszi, nálam pedig az észrevételemből nagyon eltűnt a CMX-981, de akkor még él :-). Tényleg az ABU-030 el is felejtettem ;-). Akkor a 280-as fejből lista, majd kiderül, hogy jó lesz-e.
ELM-294-nél látható, újabb divat hogy így tábláznak ki és ez így szerintem jó(balról jobbra olvasunk Mo-on, pölö mint a helyközinél!).
Ma a HXG-925 talán(fehér rendszámos volt a 925-ben nem vok biztos) emelve vontatva volt, Rókusi krt.-on(majdnem leért a hátulja az egyenletes úton ;) Gondolom az első futóművel lehetett valami probléma.
Mindenkit arra tudok csak bíztatni, hogy a kis- és közepes nagyságú városok helyijárati forgalmáról minél több fényképet készítsen, mert lehet hogy néhány év múlva nagyon értékes felvételekké válnak. :(
A múltkor a 13.05-ös szentesi TESCO járaton 6 utas is volt, 2 a Vasútállomástól, 2 a Kossuth térről, 2 a Szalai utcától.
Este a 20.05-ös 3-as helyi pl. a Drahos utcától 2 utassal indult, a kertvárosi ABC-nél 3 fel, a Kossuth téren 2 le, 1 fel, az Apponyi téren 1 le, Hékédre 3 utas.
Vissza a 20.25-ös 3-asnak Hékéd után a Kossuth téren akadt az egyetlen felszállója, a vasútállomástól pl. egyetlen utasa sem volt, pedig bejöttek a vonatok:(
A július 1-i átszervezés keretében ebből a térségből (az 5034-es Gátsor-Ásotthalom-Mórahalom-Szeged vonalon) is lesz az Indóház térig (Szeged, Nagyállomás) naponta közlekedő járatpár.
Igaz Budapest felől a 4 perces átszállás (IC érkezik 17.16 - busz indul: 17.20) még pontos vonatérkezés esetén is elég ambiciózus célkitűzés, de a szándék mindenképpen nemes:
Tájékoztatjuk az utazóközönséget, hogy társaságunk 2009. július 1-jétől (szerda) egyes helyközi autóbuszvonalakon menetrend módosításokat hajt végre. Az életbe lépő változások kiemelten érintik a Szeged-Mórahalom-Ásotthalom viszonylaton meghirdetett autóbuszvonalakat.
Ha véletlenül elírtad, csupán azért mert én még nálunk FKB-533-ról nem hallottam, akkor a válaszom CJN-034 (ez jelenleg FKB-537 néven mozog osztott Mars teres fordában).
A június 16-tól megszűnt pusztaszéli buszok helyett iskolabusz, vagy új néven "különcélú menetrend szerinti járat" lesz derül ki többek között a cikkből:
Nagy kavarás annyira nincs, csak a zöme osztott forda ki van lőve, mivel nyáron nincs 83A, ezért csinál a HCT-513 2-est 84-es stb. a HHS-637 a KDJ-357-el fordát cserélt. Viszont ami pozitív, hogy idén nyáron nem állították le olyan sok gázos kocsit tavalyhoz képest.
Járnak bizony, sőt van két ember aki Szeged Helyibe jár dolgozni Marosleléről és Földeákról, nekik is könnyebb lenne a bejutás. Egyébként én is támogatnám ezt a döntést mert csak kényelmesebb lenne és mind attól függetlenül sokat számítana, hogy nem kell átszállni. Más: Mai Vásárhelyi gyorsjáratban a vásárhelyi DUD-925 tevékenykedik, kicsit néztem is nagyokat, rég láttam eme jó kis gépezetet :-).
Nem semmi, az a röhej az egészben, hogy ez volt régebben is a terv mikor még jöttek a JAW-ok azon vaciláltak, hogy a JAW-ok menjenek vagy a 412-ek, de végül csak a JAW-ok mentek, most meg akkor megfordul a kocka és még is a 412-ek mennek. Tulajdonképpen nem is baj, hogy mennek mert már így is szana szét vannak már hajtva és jót fog nekik tenni egy kis lazulgatás, ja és az se nem semmi, hogy a 488 már tipikus BKV-és 412-es feelingje van, ami elég gáz szerintem. A végére meg még azt tenném hozzá, hogy egy jó döntés volt, hamarabb is vihették volna őket.
Próbaképp lehetne közvetlen járatokat indítani, aztán abból majd kiderülne, hogy mennyire életképes a dolog. Bár napi 2-3 járatpár ettől függetlenül is mehetne, aztán ha van rá igény, akkor még továbbiakat is lehetne indítani.
A földeáki ötlettel vitába szállnék, onnan inkább (a tapasztalataim szerint) Vásárhely és Makó fele járnak be többen dolgozni, esetleg napi 3 pár járat elég lenne rá. Viszont a makói gyorsjáratok kiterelése jó ötlet, mert a 43-ason a sok átkelési szakasz miatt nem mehet túl gyorsan az expressz, a lassúk meg úgyis betérnek mindenhova.
Plusz a gyulai járatokat is be lehetne vinni ótópályán egészen Makóig...
Gondolod, hogy adna annyi utast a három falu, hogy érdemes legyen közvetlen buszjáratot indítani? Akik eddig is busszal utaztak azokból a falvakból Szegedre / és vissza, azok meg elmaradnának a Makó-Maroslele-Hmv és a Makó-Földeák-Hmv buszokról mint utasok.
Annak a néhány utasnak biztosan jó lenne, de mivel a Volánnak a dolog többletbevételt/többlet utast nem hozna (sőt még kevesebb is lenne a bevétel, mert kisebb lenne a megtett utazási távolság), viszont lenne egy csomó többlet költség, szóval szerintem hosszú évekig nem lesznek ilyen járatok.
Szeged-Makó autópályás járat: azt nem tudom. Gyorsabb lenne egyáltalán?
Átszállás nélküli kapcsolatot adhatna az autópálya a Maroslele-Óföldeák-Földeák térségnek Szegedről. Eddig ugye csak hódmezővásárhelyi/makói átszállással lehetett elérni ezt a környéket.
Expressz autóbuszjárat indul 13 óra 30 perckor Maroslelére, autópályán át a 13-mas kocsiállásról. Autóbuszjárat indul 14 órakor Óföldeák útirányon át Földeákra, autópályán át a 10-es kocsiállásról. Expressz autóbuszjárat indul 14 óra 10 perckor Makóra, autópályán át a 9-es kocsiállásról.