Azért is tettem így föl a kérdésemet, mert én is valószínűsítem, hogy az egyszerű látszat ellenére jó eséllyel hosszas kísérletezés, alakítgatás előzte meg ezt a videót.
Hogy lengyel barátaink kispolák motort használnak erőforrásként, nem csodálkozom. :-) És valóban a jóember folyamatosan állítgatja a gázkart, jogos a megjegyzés!
Nekem erről a motor-dologról a teljesítményigény ugrik be még: az igazán vastag (és valószínűleg száraz) ágaknál a videón a motor hallhatóan leejtette a fordulatot, pedig 26 lóerős.
Saját konstrukció esetében a meghajtáshoz nagyon bika, így meglehetősen drága motor kell. Traktor meghajtásnál meg nem is tudom... ott a TLT fordulatát meg fel kell egy áttétellel gyorsítani? (hogy meglegyen a 2000 körüli fordulat...)
/manens, az általad készített tárcsás gépnél ezt hogy oldottad meg? Honnan volt meg a kellő teljesítmény és fordulat?
Igen, elég egyszerűnek tűnik. A " trükk " az egészben a garat késekhez viszonyított elhelyezése, szöge. Legközelebb én is megpróbálom behúzóhenger nélkül. Nekem az az orosz megoldás is jónak tűnik ( garatelhelyezés szöge )
Igaz, nem nekem tetted fel a kérdést,de egy kicsit "belekontárkodnék"...
Maga a tárcsás aprító lehet, nem tűnik bonyolultnak,de ahhoz hogy jól használható aprítót készíts,sok mindennek összhangban kell lenni.
Ennek az aprítónak, annak ellenére,hogy jónak látod, azért akad hibája !
Kispolski motor van rajta,ami elég erős /26 Le/ de nincs terhelésfüggő fordulatszám szabályozás rajta. Ezért az egyik kezével folyamatosan a gázkart kell cseszegetni,ami nem túl előnyös adagolás közben ! A fogyasztásáról nem is beszélve....
Ahhoz ,hogy egy jó hatékonyságú aprítót készítsél nem elég csak a tárcsában gondolkodni !
Szándékosan álnaiv a kérdésem: egy tárcsás aprító tényleg ennyire egyszerű? Itt most nem az utánfutós mobilizálásra, vagy az önindítós, benzinmotoros meghajtásra gondolok, hanem hogy a tárcsa, a ház, a kések és azok felfogatása meglehetősen egyszerűnek tűnik, a gép maga viszont nagyon meggyőzően dolgozik.
Mi a véleményed erről a kialakításról/megoldásról?
300-as tárcsára nem tudsz 4 kést tenni, max. 3 db-ot, az is csak 6-7 cm széles lehet. Az ejtős módszerrel nem hatékony, inkább - lentebb feltettek egy orosz videót, ott oldalról, szögben adagolnak, az még jó lehet. A tárcsa ford. száma 2-2500 között legyen
manens ill. galvin tudna neked technikai adatokat elsősorban adni a két tengelyesekről. a 13 lovasod elég neki...300 ford/perc kb...sörösüvegnyit is visz-bár szerintem csak puhafából..
Szia Silvan. Mivel láttad az egytengelyesemet-Ő a galvin féle 60 ezres. Nekem per pillanat elég s meg vagyok vele elégedve.Ideiglenesen-mint látszik is-korongfűrész asztalra szereltem, úgy hogy az ékszíj átrakása után azt is használhatom.Vastagját azzal, majd aztán az ágaprítóval....Kazánban égetem-5-8cm es darabokra vág.Kiválóan ég. Nekem az apróbb nem OK-s.
A galvin féle kéttengelyes 140 ezer.Az már komolyabb, de nekem "sok"-ahoz már erdő kell....Nekem meg csak gyümölcsös van.
Ne haragudj, ez a topic igen szűk kommunikációs csatorna, nem jön át az, ahogy az ember írta! Azt hittem szemrehányást teszel, most már értem, hogy nem.
Én tényleg nem téged akartalak bántani, csak most érintett meg ez a név dolog. Engem sokszor megtévesztett itt, hogy két tengelyes aprító, meg négy késes stb, mikor az ág daraboló. Nem tudom, ez biztosan csak engem zavar, bár nem életbe vágó...
Senkit nem zavar, hogy összefolyik a fórumon az aprító(apríték készítő) és az ágdaraboló (vagy minek kéne hívni) ? A két gép teljesen más fűtési módhoz alkalmas "aprítékot" készít, önmagában mindegyik életképes, de nem szabadna egy néven nevezni szerintem...
Kétkéses húzza a fát két oldalról. Az egykéses viszont egy oldalról vonszolja az asztalon, ez miatt több teljesítményt igényel. A fák méretét a kések által leírt átmérő szabja meg. Egykéses olcsóbb de gyengébb, azonos méretek esetén, mert ott egyszerre kell a fa méretét átvágni.
Szeretnék ágaprítót építeni,de nem tudom eldönteni egy vagy két tengelyest
készítsek?A fűtéshez a nagyon apró apríték nem felel meg,inkább darabos kellene,hogy legyen.Egy 11 LE-s vízszintes tengelyű Briggs I/C benzines motorom van.Látom,hogy másnak is problémát jelent a döntés.
Igen. Viszont elsősorban kukoricaszár lenne dögivel, de itt azt írták, hogy a kés nem nagyon bírja. Nem találtam még olyan megoldást, ami megnyugtató arra, amire nekem van szükségem.
Szia! Ehhez hasonló gyárit linkeltem korábban, abban azt hiszem nincs rosta, bár lehet, hogy bele lehet tenni. Attól tartok nekem nagyokat aprít, de sehol nem lehet megnézni, hogyan dolgozik, csak venni... Viszont ennyiért ilyet, házilag nem hiszem, hogy össze lehetne rakni, főleg nem 13lovas benzin motorral. Szemezek vele, de nem tudom jó lenne-e az apríték méret.