Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.24 0 0 396
Ruppy!

1.4-es és 1.6-os 16V mototorok (90 ill. 106 Le)

Előzmény: Ruppy (395)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.24 0 0 395
Tegnap délután volt egy ki "szereplés". A lámpánál mellémált egy opel tigra. Feltünt, hogy a veteto egy öltöny nyakkendo, kopaszodó halánték,póker arc.:)) a tigrába inkább fiatalok és nok szoktak ülni és nem tipiku üzletember, manager kinézetü urak. Zöldet kaptunk és csodák csodája a tigra pörgo kerékkel indult. Persze én is hasonló képpen padóztam a kis golf hármast 1.6i. Egyesbe szinte semmi difi nem volt kettoben egy kocsihosszat elhúztam a tigrátol háromban 10 métert. A következo lámpánál a fickó tök aranyos volt gratulált aztán én balra el o pedig jobra el.
Mekkora motor van a Tigrák ba rudja -e valaki?
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.24 0 0 394
Nem tudom mi lesz még, ma mindenestere megnézem a gépet, aztán majd meglátom. Az nem zavar, hogy öregebb a gép, csak ne legyen széthajtva a turbója, mert attól félek. Amikor a mostani Eclipse-m kinéztem volt egy rozoga állapotban lévő turbo-t. Ugyanannyiba került mindkettő, csak aturbos kaszniját el kellett volna vinnem karosszériáshoz, és szilentblokkot kellett volna cserélni rajta.

Ruppy!

Te szereted a sztorikat itt van két idézet:
"Az Eclipse tuningolásáért 7000 dollárt fizettem egy ebben jártas, profi cégnek. Sokan a rosszul értelmezett takarékosságból kiindulva megelégszenek csupán a turbonyomás emelésével, ez azonban a szerviz szerint a későbbiekben a turbo és a motor rövidebb élettartamával bosszulja meg magát. A 7000 dollár magában foglalt némi gépműhelyes munkát, chipcserét, turbonyomás-szabályzó elektronika beépítését, új műszerfalbelsőt, kipufogóátalakítást, ún. tűzkarikákat az emelt turbonyomás miatt, új váltóáttételezést, intercooler-bővítést, kuplungcserét, vízhűtéses fékeket. Az autó 8500-as leszabályzási fordulatszámig húzatható, egyesben 80, kettesben 130, hármasban 185, négyesben már végig, a 150 mérföldes leszabályzásig. Többféle áttétel közül lehetett választani, a szerviz ezt javasolta, én utólag egy kissé hosszúnak találtam, igaz, a motor nagyon nyomatékos ahhoz, hogy alacsony fordulatszámon nagyon jól húzzon (turbo nélkül is). A turbo alapbeállításban 3000-nél kapcsol, és akkora turbólyukat produkál, hogy az autót nem ismerő utasokat komolyan fel kell készíteni az élményre. Ha nem számítasz rá, és előrehajolsz, úgy belevág az ülésbe, hogy szinte fáj. Elég a gyorsulásról annyit mondanom, hogy a telefonomat a műszerfal tetején hagytam, gyorsítottam, és a hátsó ülésről szedtem össze? A legutóbb kb. 1 hónapja vezettem a "sógoroknál". Bécset elhagyva keveredtem versenybe egy M3-as BMW-vel. Szerintem azóta is emlegeti a gépet. Nem rossz az M3, de a többszáz kilós nagyságrendű súlykülönbség megtette a magáét.-))))) "

" Szégyenkezem ugyan kissé a gyorshajtás miatt, feltehetően néhányan rámtámadnak, ezért elmondom: keresztforgalom nincs, az út mindkét fele 1 km-re remekül belátható, szóval megfelel minden. Rohanok a gyorsforgalmi felé, időre kell mennem. Üllői út, Nagyvárad tér sarok. Lámpánál állórajt, a Fradi pályánál levő felüljáró elejénél elérem a 200+ sebességet. Innen már fék...-))) "

Sanfe Creative Commons License 1999.06.24 0 0 393
Hi Eclipseboy!

Ha van egy fiatalabb autod, akkor szerintem ne vegyel oregebbet, ha csak nem vagy fanatikus szaguldozo, es ha nem vallod a most mindent gyorsan hamar elmeletet. Inkabb rakj meg hozza, aztan vegyel egy ujabbat, erosebbet.
Egyebkent ezeket a turbos gepeket szerintem is kulon kellene kezelni, nem is beszelve a turbonyomas nagysagarol.

SanFe

Előzmény: Eclipseboy_ (391)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.24 0 0 392
Eclipseboy_

Hát akkor nincs más hátra mint elore, vedd meg a gépet. A váltó gombról jut eszembe a multkor láttam egy E30 as amin este diszkréten detengett világított a váltógomb. Tiszta dili.
Amikor elösször láttam ilyen koprodukciós autót meglepett a dolog amikor felnyitottam a Dodge (azt hiszem ez már jó pár éve volt, de az biztos valami eredeti Amerikai márka volt) motorházát és mindenhol Mitsu feliratok voltak. Úgy láttam ha valamelyik amerikai autó rendesen megy abba mindig japán motor van. A hungaroringen a gyorsulásin a böszme nagy corvettek még az elso tizbe sincsenek.

Az tényleg egy jó gyorsulás 0-100, biztos látványos lealázás lenne. Kiváncsi lennék, hogy 200-300 ig hány falut maradna le a 4.5 másodperces monszter? :-))))) (A gyári ///M3R végre 306Km/óra 4.9s 0-100 Turbós verziót nem ismerek de ha lenne rajta biztos javítana a dolgon)

Előzmény: Eclipseboy_ (391)
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.23 0 0 391
Ruppy és Sanfe!

Mint azt már korábban írtam, a Mitsubishi Eclipse, Eagle Talon és Plymouth Laser egy gyárban készültek az USA-ban. Minden alkatrészük TÖK UGYANAZ! A Plymouth és az Eagle is a Chrysler vállalata és a kooperációban a Chrysler tervezte a kasznit minden mást a Mitsubishi adott. Egyébként a kocsi a Galant GTI-re épül. Tehát a Plymouth alkatrészei nem csak a Mitsubishi Eclipse-szel, hanem nagyjából a Galanttal is csereszabatosak. A Plymouthban is Mitsubishi motor, váltó, fékek, műszerfal, stb. van. Tehát a kocsit gond nélkül lehet hordani a Mitsubishi szervizbe. A különbség a következő: nincs rajta hátsó szárny más felnijei vannak, és más az embléma, ill. felirat. Még a váltógomb is ugyanaz... Sőt mivel ugyanabban a gyárban, egy futószalagon gyártották őket, nyilván a minőség is egyforma.

A gondom nekem a névvel van. Igaz valószínűleg a logo-kat leszedném róla és csak a forgalmiból derülne ki milyen autórol is van szó.

Egyébként a 6,9-es gyorsulás az alap, állítólag ez a világ egyik legjobban tuningolható motorja, csak pénz kell hozzá. Gépmunka nélkül el lehet érni vele a 250-300 lóerőt. Az Internetton van egy ürge, akinek volt tuningolt turbo Eclipse, az 4,5 sec körül gyorsult százra. Azt hiszem mellette egy sima M3-nak esélye sem lenne.

Egyébként van egy eladó Galant VR4 250Le 4WD, az szerintem 5-6sec alatt 100-on van.

Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 390
klaca

Köszi az infot.
/OO=[]=OO\

Előzmény: klaca (388)
klaca Creative Commons License 1999.06.23 0 0 389
Lemaradt a cím :))
klaca@netposta.net
laszlo.kiss@piline.hu
klaca Creative Commons License 1999.06.23 0 0 388
Hello mindenki!
Nem olvastam végig a topicot, de több helyen láttam, hogy
alkatrészt és egyéb dolgokat kerestek. Nekem van egy haverom,
aki BMW szervizben dolgozott, es ma is oda van értük.
Maszekba sokat szerel BMW-ket még most is. Szerintem
minden szerelést, tuningolást elég olcsón megúsznátok nála,
ráadásul ért is hozzá!
Ha valakit érdekel a telefonszáma, akkor írjon emilt.

A topicot nem biztos, hogy olvasni fogom, ha kérdésetek
van, akkor irjatok!
Mindenkinek jó autozást!
Csá
Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 387
Most fingattam meg egy Ford Focus sedan 2.0 Ghia 136 Le teszt autót. Elég futurisztikus volt belül. Ku..@ jól ment. A 2.0 ás turbo 150 Le xsantia-t meg szivatja gyorsulásban. Nagyon jól húz és 7000 ig ki lehet pörgetni és csak azután korlátoz. 8.2 alatt volt százon Stoppereltük. Olyan stílusban (de nem olyan erosen) húz mint egy sport tengelyes E30 as. Ha kihuzatod semmi luk az egyes kettes és kettes hármas között. Nagyon morci.Versenyzo partnerem is akadt egy Mitsubishi galant "+!%:# bla bla annyi betü van a csomagtartójára irva. A Focus jobban ment, tök jól eltudtam tole húzni hegyre fel és síkúton is.
Lekorlátozásig húzva:
1. 60
2. 90
3. 140
4. ben nem néztem de 6000 nél 170 et ment
5. 210 a vége

Elég magas az autó ezt kanyarban érezni de még padlógáznál kettesben is tök jó kordában lehetett tartani. A Bora futómuvét kéne ötvözni evvel a kocsival és még egy kis lóerot és egy tök jó autó lenne. (igy is az:) Elöl hutött hátul sima tárcsafék. Az ABS -e szelektív. Külön szabályozza a kerekek fékerejét. Ha satuzol vele nincs olyan érzésed mintha a karteren csúszva lassulna az autó (mint az én kis 3 as golfomon)
160 fölött kezdi elfelejteni, hogy mit is akart de ha kitartóan nyomod eléri a 210 et is.

Sanfe Creative Commons License 1999.06.23 0 0 386
Hi Eclipseboy!

Nem tudom pontosan hogy a ket ceg /*Mitsu-Plymouth*/ milyen koperacioban gyartotta az autoit. De altalaban elfogadott az a dolog hogy mindenki a sajat motorjat rakja bele, a tobbi cucc fele sajat, masik fele meg cserekereskedelem utjan erkezik egymashoz. Tehat, biztos van olyan elem az autodban, ami total u.a. a Plymouthban is. Na most hogy mik azok az alkatreszek, hat ez itt a nemtom fogalmaval egyenloek. Az alkatreszek araval egyebkent egyetertek.

Csa.

Előzmény: Eclipseboy_ (379)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 385
Sanfe

Igen. A boschnak vannak vékony A4 es méretü sárga színü füzetei a külünféle motorvezérlokröl. Vettem még egy ki könyver A5 ös méretü és a benzin befecskendezo rendszerekrol szól. Annyit olvastam már hogy szinte megtanultam. A Pólus centerben lévo jármutechnikai könyvszaküzletben lehet kapni. T:4194150 http://www.korrekt.hu
Ott sikerül vennem egyszer egy tisztán magyar könyvet valamilyen oktatási segédanyag vol. Az rendesen leirja amit kett, kapcsrajzokkal verziokkal, lábkiosztással stb. A lábkiosztás elég fontos ha tudod akkor tök könnyü tesztelni a motoron lévo dolgokat ha lehúzod a csatit a motorvezérlorol és bentrol az utastérbol szinte minden fonto adatot tudsz mérni.
Kellemetlen dolog: ezek a könyvek 3000 Ft. tól a csillagos égig van az áruk. :(

Előzmény: Sanfe (383)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 384
GanXstaZolee

Hol volt erosebb az 525td kuplung. Nagyobb volt a felülete, vagy a rugó erosebb...? Én is filózok ezen a cserén, most egy új sax van benne. De érzem, hogy ha gonoszkodnék vele elég könnyen haza tudnám vágni. Nekem is amikor kicseréltem a kuplungtárcsát ujra azután nekem is egy vagy két ujjal szinte semmi eröltetés nélkü lehetett váltani. Most egy hármas golfal járok (1.6i 100Le 33000 Km) ideiglenesen amig kész nincs az autóm. Hát ezen a golfon két ujjal csak inhüvely gyulladást tudok produkálni de nem egy váltást. Nem bántom a golfot mert nagyon jó kis kocsi csak a váltómechanikába ilyen eros feszito rugókat teveztek. Semmi baj velük meg kell szokni és kész.
De azé a bömbi egész más:))))

/OO=[]=OO\

Előzmény: GanXstaZolee (381)
Sanfe Creative Commons License 1999.06.23 0 0 383
Ruppy!

Tudsz valami szakirodalmat az E30-as motorvezerlojerol, labkiosztas, jelszintek, jelformak? Vagy ezek nem publikus adatok?

SanFe.

Előzmény: Ruppy (380)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 382
Eclipseboy_

Én félnék a vásárlástól. Az alkatrész árak lehet, hogy magassabbak mivel az Oceánon túlról importálják? Nekem vol 1.5 évig egy 6.2l V8 chevi Beauwille 4 évesen került hozzám. Elég sokszor volt rossz. Volt mikor a fék, volt amikor a gömbfejek, néha a huto, generátor és egy párszor a váltó volt rossz. De amikor jó volt akkor orület volt. Képzeld el 6200 ccm V8. Padlógáznál gyönyörü hangja volt. Amikor önindítóztam elég halkan forgatta de amikor beindult egy baromi nagyot röffent (úgy V8 módjára) Szinte meg ilyedtek a kocsi körül állók amikor horkantott egyet a gép. Egyszer ment közben 4 böl visszaraktam kettobe és nem adtam gázt....na az volt az igazi élmény majdnem kirepültem az elso szélvédon és nyomtam egy csókot az elso rendszámtáblámra. Imádtam az autót de mindig gondom volt vele. A klima is néha beteg volt...stb Szépek meg kényelmesek (igazi pinafogók de nem túl stabilak):-)))))) Ez a fogók eros volt.
De az a 6.9 az szép.
De az ///M es 5.5 beeee:-)

Előzmény: Eclipseboy_ (379)
GanXstaZolee Creative Commons License 1999.06.23 0 0 381
Hi!

Ruppy: Jobb lett mint volt sokkal a valtas, konnyebben lehet valtani a kuplung magasabban kiemel, nem kell padloig nyomni. Es valamivel kemenyebb is lett a kuplung. Gondolom hogy a tavolsag es a meret kulonbseg miatt lehet.. 0-100 meg nincs ha lesz jelzem :) ket ujjal tudom a valtokart tologatni.. :) a kuplung egyebkent nekem 10.000-be kerult hasznaltan.. egyebkent azt hallottam hogy lehet a sax-tol gyarilag erositett szerkezetet rendelni, kivancsi lennek az arara.. :)))

Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 380
Sanfe

Jó a gondolatmeneted. Azok a riasztók amik csak szirénáznak nem érnek semmit. A lényeg, hogy ne tudja a fickó elindítani olyan egyszerüen az autót. Az én véleményem szerint is az egyedi dolgok sokkal meggyozobbek mint a széria cucc. Az OBC nem egy tuti védelem mert nem ad ki vezérlo kódokat sehova hanem csak egy kontaktust bont ill. zár. Az ujabb BMW en pl E36 ott mát ilyen kódos elven muködik. Ezeknél ez újabb verzióknál nincs kódcsatlakozó, hanem te tudod paraméterezni. Van egy pár nem publikált gomb kombináció és már bent is vagy a menüjében és setupolni paraméterezni tudod.
Az E30 on az OBC arra nagyon jó, hogy ha este egy jön egy narkótol hajtott ifju eltöri a zárat beül és szintén elpróbálja törni az indító zárat ha sikerül már vinné is a kocsit. De ha nem indul biztos nem fog nagyjavítást csinálni és multiméterrel méricskélni, hogy hol van és hol nincs 12V vagy test.

Előzmény: Sanfe (377)
Eclipseboy_ Creative Commons License 1999.06.23 0 0 379
Fijjuk!

Off topic leszek, de úgy látom ez az egyetlen autós topic ami működik. Nos a következő kérdésben várnám a véleményetek.

A mostani Képes Autó Expresszben van egy '90-es (az enyémnél 2 évvel idősebb) Plymouth Laser turbo FWD. Ez lényegében ugyanaz, mint az én Eclipse-m, kevésbé dögös külalakkal, de 190 lóerős turbomotorral és kb 6,9-es gyorsulással. Az ára kevesebb, mint az én kocsimé. Ti megvennétek a helyemben? Másképp fogalmazva a mostani kocsitok helyett megvennétek egy olyan M3-as BMW-t, amit mondjuk a Plymouth gyártott, Plymouth embléma van rajta, de valójában egy M3-as technika van benne?

Sanfe Creative Commons License 1999.06.23 0 0 378
Egyaltalan ertelmes ez amit irtam? :-)
Előzmény: Sanfe (377)
Sanfe Creative Commons License 1999.06.23 0 0 377
Ruppy!

Koszi ezt a halom infot, igy biztos konnyebb lesz. Lehet hogy felreertettel, lehet hogy en ertettelek felre, de en ugy gondoltam hogy az az OBC amikor hasznalod riasztasi funkciojat, akkor gondolom valami jelszintet, vagy jelsorozatot allit elo egy meghatarozott portjara, ami aztan csatlakozik a motorvezerlobe, s egy ottani elektronika ertelmezi, s ez engedelyezi vagy tiltja a pl. az injectorfeszultseget. En ugy gondoltam, hogy ezt az engedelyezo jelet lehetne maskeppen eloallitani, nem az OBC-vel. S ezt a szerkezetet lehetne eldugni /*mar megint sex*/ akarhova, esetleg sorba kotni valami elektromos fogyasztoval. Ezeket eloszeretettel hasznaljak mas egyedi gyartasu riasztoknal is.

Sanfe.

Előzmény: Ruppy (376)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 376
sanfe

Semmi extra. A motorvezérlo és az OBC közötti komunikáció illesztést a müszerfal végzi. A nuszerfal tele van egy csomo elektronikával, még saját ki akkui is vannak a nyákra forrasztva. A Jetronic rendszernél az injectrorok akármannyire is furcsa de párhuzamosan van vezérelve. Egy kb 10A terhelhetoségü kapcsoló tranzisztor kapcsolgatja oket. Ez a tranzisztor a motorvezérloben van ennek van a legnagyobb hutobordája. Szal minden injector egyszerre spiccel és mindig még a zárt szelepekre is. A fejletteb motorvezárlokön eleinte megosztották 3-3 injectora, és cak a legfiatalabbak tudnak igazán hengerenként egyenként spriccelni. Amit az OBC bekötésrol írtam az tökéletesen passzol az LE1,LE2,LE3-Jetronicra. Semmi féle illesztés meg impulzus meg... nem kell. A fontos még, hogy lehetoleg egyezzen a benzintank mérete az OBC ben tároltal. Ez 2 verzió 55 literes és a 65 literes(ezek az ujabb modellek) Gyártak 4 hengeresbe is OBC-t (csak a 318i vagy is be) De semmi gond ha veszel egy akármilyen OBC-t a farában van egy kódcsatlakozó ami kocsi specifikus. Minen E30 OBC egyforma csak a kódcsatlakozó eltéro. Ha újabb a géped a muszerfalba elölrol jobb alul ha kiemeled a muszeregységer szintén van egy kódstekker. Az a verzió szám amit rajta találsz azt próbáld belerakni az ujdonsült OBC farában a kóddugó foglalatába. Ha az 1 es és az 1000 gombot egyszerre megnyomod az OBC kiirja a verzió számot. Pl: ver3.4....

Előzmény: Sanfe (375)
Sanfe Creative Commons License 1999.06.23 0 0 375
Ruppy!

Koszi az infot ez nagy segitseg. Bar en nem akarok venni egy ilyen OBC egyseget /*inkabb masra koltom: javitas,nook,pia*/ , de viszont ez PIN kodos vezerlestiltas az megfogott. Gondolom valami jelszintekkel vagy impulzusokkal kell jatszani a vezerloegyseg fele, s az blokkolja a gyujtast, injectorokat meg amit irtal, vagy esetleg az a rele szakitja meg a motorvezerlo altal adott injectorvezerlo-feszultsegeket /*nem hiszem mert akkor 6 ag kell*/ ????
Magaban a jelado berendezest azt inkabb en epitenem meg. Neked van OBC a masinadban?

Sanfe.

Előzmény: Ruppy (374)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 374
Sanfe

Anyag az van. Dokumentálva sehol sincs de én annyit szívtam vele, hogy egészen kitanultam. Feltétlen csak komplett szetet vegyél a bontóba.
OBC:

OBC egység 13 nyomógombal
homéro kábel (ez valamiféle termisztor, a bal oldali ütközoben a köténylemeznél van bepattintva)
gong egység
relé doboz (feket 10x12x3 cm)
teljes kábelköteg

A bekötés elég egyszerü a cstikat kell jórész összedugni.
1. nagy zöld csati az OBC be
2. nagy sárga a müszerfal hátulján középen. (egyszerü mert szinkódos minden pl:sárga dugó a sárga csatiba...)
3. 2 db zöld a relé dobozba
4. zárga a gong egységbe
5. világoskék a gong egységbe
6. a leghosszabb kéterü ága a kábelkorbácsnak pedig a termisztor csati ide dugd fel a homéro véget-> ez kb 25 cm hossz
7. 2 db 3 pontos széthúzod a kábelkorbácson.
8. a motorvezérlo kábelen (a kesztyütartóban) szintén van két 3pontos csati összedugva (papa mama)
9. Keresztba dugod a 3pontosokat (A kábelkorbácson lévo papa a motorvez. kábelbol kiálló mamára és fordítva.

Ezekután már egy csomó funkció megy.
pl:dátum,ido,külso homérséklet,átlag és pillanatnyi sebesség és fogyasztás,stopper, pin tiltás,benzin mennyiség (érdekez mert decire kiirja)
Ilyenkor már tudja tiltani az injectorok +12voltját és az AC pumpát is.
Multiméter elougrik és méregetés kezdodik. Originál az OBC nek külön felszerelt dudája van, ha ezt is megszerszed az ok, de ha nem az se baj.
A relédobozban két relé van az egyik az ac és az injector +12 voltnak a másik a dudának. Az a másik relét kell kimérni, hogy melyik a záró kontaktusa. Ha jó emlékszem az egyik megmaradó zöldbarna vezeték és a vastag fekete. Simán össze lehet kötni az erdeti dudával. Csak egy plussz vezeték a biztosíték dobozba alulról. A BMW dudák irtó hangosak, ugyhogy elég jó riaszónak és a már meglévo riaszót se zavarja ez a rendszer. Még érdemes leszerelni a motorház nyitó kart és eltüntetni a bovben végét vagy hozzákötni egy acél szálat és elvinni máshová. Ez egy kis kavar, nem igazán életbiztosítás a kocsira nézve de az éjszaka járó polihisztorok fent akadnak rajta elég könnyen és lehet, de nem biztos tovább álnak és a következo E30 ast kötik el nem a tiédet.

Előzmény: Sanfe (373)
Sanfe Creative Commons License 1999.06.23 0 0 373
Hi Ruppy!

Regebben irtad hogy minden E30-as fel van keszitve az OBC fogadasara. Regebben gondolkodtam azon hogy kellene epiteni egy hazi riasztot a gipbe. Gondolom azt a pin-kodos riasztorendszer blokkolja a szamitogepben a gyujtast, benzinszivattyut ... ??? Hol van az az interface a szamitogep fele? Van errol valami anyagod?

Sanfe.
Kossz.

Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 372
GanXstaZolee

Ha van idod rá mérd már le 0-100 ra.
Ez az 525td kuplung jól hangzik. Ha nálad beváli lehet, hogy én is kicserélem.

Előzmény: GanXstaZolee (365)
hosszu Creative Commons License 1999.06.23 0 0 371
Az elodje egy 8 szelepes 106LE-s motor volt, de allitolag letezett 1.8i 90LE valtozat is. Ilyennel kaliberu motorral szurjak ki a Renault-osok szemet, de volt Audi 80-ban is, regi szeria, ez van.
Probaltam, csak sajna rovid tavon, nehany korre a varosban. A 0-rol 100-ra megvolt, bar a kisero ezt csak 70 kornyeken kezdte eszrevenni. 110-nel mar megfogta a kapaszkodot :) Sajnos nem mertuk, de jol huzott. Allitolag az osszes probaauto un. szolgalati auto volt cegen belul. Tudtak a kis szutykok, mit kerjenek maguknak ;))
Előzmény: Ruppy (370)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 370
hosszu

A kis xsara ugyanannyit ment kettoben és háromban mint a nagy xsantia. 150-150 nál jobban reagált a padlógázra. A Xsara -k futómüve fosatósabb mint a xantiáé. Második autónak elférne otthon de két dolog bosszantana: 3.5 millió az egyik és nehéz kihozni a szervízbol ha már egy kicsit idosebb lessz 2-3 év a másik. Irtál valamit, hogy ez az 1.8 as motor egy ujabb fejlesztés. Tényleg érezni a motor karakterén. Olyan frissen húz. Ugribugri stilusban :-)
Ha teheted próbáld ki.

Előzmény: hosszu (368)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 369
Eclipseboy_

A vizsgára és a zöldkártyára visszaraktam az eredeti tengelyt. Nem volt bonyolult még a hengerfejet sem kellett levenni. Csak a szelepdeknit,egy kisebb deknit ami a vezézmü fogaskereket takarta,vezérmü kerék 4 csavar, szelephézagokat kinyitottam maxra, és kifuztem elore a tengelyt. Uj tengely be, vezérmü kerék vel,hézagok ,deknik és kész. Az egészet simán az utcán meg lehetett csinálni kb 15-20 pec max és járt a motor a másik tengelyel.
A zöldkártyánál van egy trükk ha felemeled az alapjáratot 1000-1100 re a legszarabb motor CO-ja is kitüno lessz.

Előzmény: Eclipseboy_ (364)
hosszu Creative Commons License 1999.06.23 0 0 368
Tehat szubjektiv szempontjaid kozott elso szempont a mennyenmintazallat, utanna a tobbi ;))
Akkor azert nem annyira szar talan? A CT valami Computer Technic szeruseg, az elozo szeria oldalan 2.0i TurboCT felirat szerepelt. Lehet, hogy csak soft-turbo a turbo? Akkor azt mondod, az 1.8i 16V dinamikusabb es jobb? Ki kellene egy ilyet is probalni Xantiaban. Amikor en probalgattam (autokiallitaskor a Nepstadionm kornyeken egy benzinkut melle kivittek 5-6 autot), a Xantia is 1.8i 16V motorral viritott. Lehet, hogy nem veletlenul?

Hogy van a Focus?

Előzmény: Ruppy (367)
Ruppy Creative Commons License 1999.06.23 0 0 367
hosszu

Megvan a pontos tipusa és lóerje a gépnek. :Citroen Xantia 2.0 VSX CT 150Le (azt nem értem , hogy lett a 108 Kw ból 150 Le akárhogy is számolom nekem csak 148 jön ki OK 2 Le. nem a világ)
Lehet, hogy a turbot jeleni a "CT" Az a baj, csak a betükbol derül ki, hogy turbós és nem a húzásábol :-((
Kb úgy megy mint egy 323i E30, de a gyorsulása 0-100 ig rosszabb. Aztán lehet, hogy csak ez a darab hagyta el magát és a többi veszélyesebb. (szerintem kétséges) A futómüve tényleg jó bírja a szereplos kanyarokat is.

Előzmény: hosszu (363)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!