Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51875
Előzmény: Törölt nick (51874)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51874

Cikkszáma rajta van? 7700435692?

Előzmény: Törölt nick (51873)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51873

A csőből, a gombából, vagy a kettő találkozásából szivárog az olaj?

Előzmény: Hornet63 (51872)
Hornet63 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51872

Tisztelt ZS 1.4.

A kormány szervószivatyú olajgombáját fényképezted le.

Nekem is ez a problémám.

 

                                       Jól jönne a segitség,hogy hol lehet kapni.

Elöre is köszönöm.

Előzmény: Zs 1.4 16V (51869)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51871

Először is, bocsánat, te 1.4-es alatt a 8V-re gondolsz, ha jól értem, én már a 16V-re. 16V esetén veheted egy kalap alá az 1.4-et és az 1.6-ot, (sőt a 2.0-át is, csak abban van plusz rizikófaktor a vez.módosító kerék) egyik sem macerásabb, szervizigényesebb a másiknál (kivétel a 2.0). Én pont eleget használom/használtam mindkét motort. Vannak típusra jellemző meghibásodások, melyet már vásárláskor kijavítasz, mondjuk Sagem trafó helyett teszel bele új Berut, akkor nem lesz vele probléma. Ezek jól eltalált motorok, nálam nagyon beváltak.

Xenon megoldható, nem egy embert tudok, aki megvette a gyári lámpatestet a xenonhoz, bekerült a fényszóró mosó is, sőt, még az automata magasságállító is, így teljes mértékben a gyárival megegyezően működik, 100%-osan szabályosan.

Amiket leírtál az utakon található "vakegerekről", azt meg megértem, régebben egy munkám miatt nagyon sokat voltam az utakon, tökéletesen átérzem a helyzetet. :-) Szerintem egy 1.6 16V ~110 lóval a Clio kasznihoz elég. Megjegyzem, hogy az 1.4 16V a 98 pacijával is szépen megy, de jobb választás az 1.6 szerintem. Ezért nem vennék 2.0-át.

Előzmény: Kúú (51870)
Kúú Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51870

Lényegében nem teljes egészében a fogyasztáson van a szó.
Jelenleg a 1.4 es 6,8-7 literes átlagban (130 az utazóban sok pörgetéssel előzéssel) megáll.
Na most ha a 2.0 es megeszik 9-10 et is nem abba pusztulnék bele, bár érezném a különbséget.
Inkább üzemanyagra költök mint, hogy a motort szervizeljem annyi pénzért (itt jön szóba az 1.6, mert nem túl sok jó tapasztalatot hallottam)
Igen kaptam már meg, hogy akkor miért nem diesel autóm van ha ennyit használom az autót. Valójában tényleg a szerviz. 
Mint irtam inkább üzemanyagra költök és utazok mint, hogy szervizbe legyen az autó napokig és cserére szoruló dolgokat szereltessek bele.

Melegebb helyzetekben az 1.4 már már tényleg kevés. Amikor már vért izzad 6ezres fordulatnál 3asban kb 120nál hogy bújjak már vissza végre, várom, hogy válthassak és miegyéb. Igen ez gázadással könnyen kivitelezhető ha van még lóerő, könnyebb menekülési út.
Most ebből nem azt szeretném, hogy levegyétek, hogy úgy vezetek mint egy őrült, de sokan nem ismerik a lámpát, sok marha nem szereti ha megelőzik igy miközben előzök jól rányomja a gázt, de ha már elkezdtem az előzést akkor nyilván be is kell fejeznem...

Itt jön szóba a xenon fényszóró. Látni jó! Inkább elindulok éjfélkor és odaérek a célpontomba reggelre fél 9re (ezáltal minden tapasztalatlan vezető, vagy lassú veszélyes vezető otthon alszik) Mert napközben sokszor az ilyen vezetők miatt izzadok, idegeskedek. Nem megy, kihajt elém miközbe látja, hogy tempósan jövök, nem néz körül, városban megelőz mert 50nel megyek, majd városon kivűl újabban rákényszerülök, hogy megelőzzem aztán alig pár méterre autózik a kocsim farától.
De biztos vagyok benne, hogy nem csak engem tudnak ezek bosszantani.
Természetesen egyben elnézést ha valakit megbántottam! De olykor nem az a veszélyes vezető aki picivel gyorsabban és biztonságosan vezet.. 

Ismétlem, nem egy izomautóra van szükségem. csak tartalék erőre.
és ha tényleg lehet folytani egy motor pl. 150 lóerőre akkor örülnék. De ezzel együtt jó lenne ha akkor 150 lóerő szerepelne a forgalmiban. 
nem akarok turpisságot semmiképp. Az legyen a papirokban amit ténylegesen tud az autó folytás után.

Előzőeknél nem volt jó a példa mivel az rendben van, hogy valaki azzal játszik, hogy 50 kw-ból csinál 60kw-ott majd a papiron 50 szerepel. Nem látom értelmét. Én meg pont a forditottját szeretném. Biztonsági és anyagi okok miatt. 

Előzmény: Törölt nick (51866)
Zs 1.4 16V Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51869

Na most! :)

 

Zs 1.4 16V Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51868

sziasztok!

 

Lenne egy kérdésem, a minap vettem észre hogy csöpög valami a thaliamból. Láttam hogy pirosas színű, megnéztem a szervótartályt és kezdett kiürülni tehát szivárog a szervóolaj. Megis találtam szretintem ahonnan jön, csak nem tudom mi az??? :) Le is fényképeztem megpróbálom felrakni. Egészen elől a motortérben szinte a hűtőnél megy egy vékonyka cső amibe egy 2 szálas vezeték fut, ( ami a képen is látszik) és ott szivárog az olaj. Ahogy kitekertem azt a kütyüt elkezdett folyni az olaj, addig amig lefényképeztem az ujjammal kellett tartanom hogy ne folyjon. Most visszatettem, megpróbáltam meghúzni ahogy tudtam letörölgettem, de sztem ugyanúgy szivárogni fog... Valaki járt már igy? Vagy mi ez egyáltalán? Ötletek? :)

Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51867

Egyébként azt gondolom, hogy egy 2.0-ból nehezebb olyat kifogni ami jó is, akinek olyan volt, az hajtotta, azért vette. Sok belőle a romból összerakott egykori törött példány. Egyébként most pont írta egy ismerős, hogy vezérlésmódosító kereket kellett cserélnie, na ez a tény nekem el is venné a kedvem tőle, szerintem egy olyan 1.6 jó megoldás lehet, amiben még nincs ilyen kerék. Amiben van, abban szerintem gyakori hibának mondható, lásd Megane II. Mondjuk 100eft ezt a hibát is orvosolja.

Előzmény: Kúú (51865)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51866

"van a sehogy sem jó 1.6" - Miért? Tud kevesebbet enni, mint az 1.4 és jobban is megy.

Előzmény: Kúú (51865)
Kúú Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51865

Nyilván a mérnökök úgy alkották meg a Clio Sportot, hogy használható és élvezhető legyen. Feszesebb futómű, erősebb fékek, szélesebb kerekek/gumik, esp stb.
Ha lenne valami szélesebb paletta motorválasztékban akkor rendben lennék.
Van a megbizható 1.4,
van a sehogy sem jó 1.6
és a ismét jó 2.0.
Tehát ilyen az állás. 
egy 1.4 es motort nincs értelme kihegyezni.
de egy 2.0 es motorból lehet elvenni.

Maga a Clio karaktere tetszik, nem vágyom audira, bmwre meg ilyesmikre nem beszélve a pénztárcáról is.
Nekem se 178 Le a cél ezért kérdeztem, hogy van e mód a folytásra és a jogszerű átirásra. De inkább csak véleményt kaptam.
Mivel szempont a xenon fényszóró, tempomat és az esp az meg csak a 2.0 literes sport motoroshoz jár, igy ezért tekergek itt.
Jó a thaliaban a duplaoptikás fényszóró, de már már nem olyan mint régen hiába van gyönyörű állapotban a fényszóró meg az egész autó. 
És hiába vásároltam meg anno egy full extrás thaliat vannak bizony dolgok mit hiányoznak belőle. De ezért nem bántom! Nagyon szeretem!

Egyáltalán nem luxusra vágyom, csak egy kis autóra ami elegendően erős és jól felszerelt és nem valami házi barkács hanem gyári az egész. Tehát jelenleg túl erősnek itélem meg én is a Cliot a maga 178 lovával ahogy Te is (nyilván valakinek ez jól jön, de nem nekem) , ezért kérdeztem rá a folytásra. 

Nyilván ez még hosszas kérdéssor lesz számomra. 

Köszönöm! 

Előzmény: Törölt nick (51864)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51864

Külföldi "hegyeken" is el lehet döcögni. Én is ezt teszem. Épp holnap reggel indulok egy 2 napos "kényszertúrára". :))

Ha nincs lendület, nem bohóckodok a belsőben, maradok kívűl. Nem sietek sehová...  Bár cirka 900 km nem itt van, de Innsbruck megvár. :)))

 

Többieknek Figyelem! Tudom, kutyát sem érdekel, de két napig nem leszek ám! :)

Úgyhogy aki kitépi a generátorvezetéket, vagy összeégeti a kábelköteget, és nem tudja mi merre hány méter, az így készüljön kérdésekkel. :DDD

hehe... :DD

 

Persze jól lönne néhány lóerő, az igaz, de azért a 131kw-ot (~176Le??? pffff....) irreálisan és feleslegesen soknak tartom! Közel fele ennyi is bőven elég még rendszeres hosszútávú autózáshoz is szerintem.

És nem beszélve arról, hogy 176 lóerővel meg nem Clio-t vennék. Ekkora teljesítményhez stabilabb, szélesebb, nagyobb, robosztusabb karosszéria dukál, nagyobb, hatásos fékekkel és jó minőségű gumikkal és kerekekkel. A gázt marha könnyű nyomni, de meg is kell tudni állni... És ez a fontosabb.

 

Szerintem nincs reális megoldás erre. Kisebb teljesítményű autót kell akkor venni, ami belefér az adott kategóriába. Ha ilyen kívánságod és mellette feltételed van, akkor ezeket párosítva kell körbenézni autócserekor. :)

Előzmény: Kúú (51862)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51863

Ha megvan az új zöld csati, és kész a cucc, írd majd meg, kíváncsi vagyok. ;)

 

LUFI: Tudom, hogy van övfeszítő is, ezt már korábban írtam is Tasligep-nek, pontosan 8 nappal ezelőt, szerintem Te lemaradtál erről.  :DDD

 

Előzmény: tom485 (51861)
Kúú Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51862

Kedves kerekati!

csak megoldásokat keresek. Nem versenyezni szeretnék azutakon, és nem állandó kihasználtságra kellenének a plusz lóerők.
Teljes mértékben elégedett vagyok a 55kw-os thaliámmal mely gond nélkül elment már alattam 442000 kilómétert a 11 év alatt.
Sokat vagyok úton, sokat pakolom meg a kocsit igy olykor elférne még pár lóerő. Soha sem okoztam balesetet. Szeretek dinamikusan vezetni.
Külföldi utakon már már jelentkeznek a hegyek, emelkedők oda kellenének max a plusz lóerők. Kell használni a bal sávot is, de szeretném a lehető legrövidebb idő alatt elhagyni.
Ami meg a többletfizetést jelenti: 160 lóerőnél bőven elegendő 30 ezret fizetni utána de nem sokkal felette már 60 ezer a befizetendő. Ezért kérdeztem rá, hogy van e megoldás mivel semmi hasonlóban nem vettem eddig részt. Lényegében csak igazságosan szerenék továbbra is autózni.
Hozzáteszem:  Én sem vagyok oda a sufni tuning megoldásokért és a baromkodó hülyegyerekekért, de ezek ellen mit lehet tenni? semmit. 
Ragaszkodom a gyári felépitésekhez, nem fogok semmi tuning megoldásba  gondolkodni.

Összességében köszönöm a reagálásod, és nem  rosszakarásból kérdeztem csupán felmerült, hogy legális módon le lehet e játszani.

Előzmény: Törölt nick (51860)
tom485 Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51861

Szia Ati!

 

A kérdéseid jók, természetesen megvettem a csatit, teljes csönd fogadott,mint ahogy számítottam rá,veszek egy zöld csatit átdugom a vezetékeket a jó helyre és menni fog a dolog, így nem volt annyira felesleges a vásárlás.

 

Adtál valakinek tanácsot légzsákügyben, ehhez tartozik a dolog:

 

A légzsák csere nem elegendő,mert ővfeszítőket is kell cserélni, az elektronika nullázása előtt! Mert anélkül megint hibába megy át!

 

Bocs,hogy belevau! :)

 

Előzmény: Törölt nick (51817)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51860

Attól tartok, -már bocs hogy ezt írom- badarság, és oltári nagy hülyeség az elképzelésed.

 

 

Első sorban különbséget kelle tenni a között, hogy a motor teljesítményét akarod e csökkenteni, vagy az autó adatlapján és forgalmijában lévő adatot.

 

Ugyanis attól, hogy a motor teljesítményét csökkented, még a forgalmiban az eredeti gyári érték szerepel.

Hivatalosan szerintem motort kellene cserélned, akkor talán menne az ilyesmi, de akkor is át kell iratni, új motorszám, új forgalmi...stb.

 

A mérvadó meg mindig az, ami a hivatalos okmányokban szerepel.

Ha egy forgalmiban 50 kw szerepel, de a motor valódi teljesítménye (mondjuk chiptuning miatt) 60 kw, senki nem fog az út szélén megállítva teljesítménypadra tenni az autót, hogy lemérje, mi a valós. Mint ahogy műszaki vizsgán sem csinálnak ilyet.

 

Ekkora, általad írt teljesítményű autó meg tök felesleges, max "versenyezni a közutakon". Ezt gyűlölöm! Az ilyenek miatt történnek balesetek is, és halnak meg ártatlan, vétlen emberek is.

 

Én nagyon gyorsan lebeszélnélek erről!

Meg az ilyesféle simlizésről is!

 

A 48 kw-os Thalia nem visz el oda, ahová el akarsz jutni...????

Ha meg kell a "felesleges" lóerő, akkor meg fizesd meg.

Előzmény: Kúú (51859)
Kúú Creative Commons License 2013.05.14 0 0 51859

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy  milyen úton módon (egyszerűen) lehet a motor teljesitményét visszafolytani? Káros e a motor működésére esetleg? Avagy pont kimélésként érzékelné a motor a folytást. Esetleg a fogyasztásban érezhető lenne valami változás?

Jelen esetben nem thaliaról van szó, (de az van a háznál) csak gondolkodom egy clio vásárlásán.
Érdemes e benne gondolkodnom, mivel egy jó  18-20 pacit kellene lefolytani, hogy ne essek bele az örjöngősen drága adóba. Vagy egyáltalán megoldható e mivel a jelenlegi tulajdonosnál 131Kw az autó, majd nálam hirtelen 124 kw lesz. Nem feltünő? kijátszható? 
Lényeg a légyeg, annyit  menjen az autó amennyi a papiron van mivel nem szeretnék semmi huncutságot a papirozásba.
Avagy ha nincs rá mód, akkor le is mondok a clioról.  

Mit javasoltok? Mivel erre nem kaptam választ a gúgliban, mindenki más a teljesitménynövelésre utazik. csökkentésre meg nem :) 

Válaszotokat előre is köszönöm szépen! 

ÖregMackó Creative Commons License 2013.05.13 0 0 51858

Na köszönet, túl vagyok rajta, minden szűrőt, olajat cseréltem, az autó mint az új. Töltés működik és el is alszik a lámpa. Nyugodtan alszom.

 

Nektek is szép álmokat..

 

ÖregMackó

 

ÖregMackó Creative Commons License 2013.05.13 0 0 51857

Neked Hehe :-) Vagy mondhatnám: gönyü magának....

 

 

Akkor ezek szerint úgy ahogy áll be is dughatom? Az egyes láb a bal oldali vagyis menetirány szerinti első.

 

Köszi Kerekati!

 

ÖregMackó

 

Előzmény: Törölt nick (51856)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.13 0 0 51856

Hehe... :D

 

Nyugi, az csak a kijelzőegység kontrol pilácsra megy.

A csatlakozóban az 1.pontra kell kötni.

A csatlakozó valamelyikén megtalálod a számozást, melyik az 1-es és 2-es.

 

Ha nem tudod megcsinál hirtelen, ettől még mehetsz az autóval, csak égve maradhat a Töltésjelző ikon a Stop felirattal.

Előzmény: ÖregMackó (51855)
ÖregMackó Creative Commons License 2013.05.13 0 0 51855

Na kedves Car-társak! (Remélem a megszólítás nem plágium :-))

 

Most segítsetek. 1.5 dCi, olajat cseréltem és miközben leszedtem az olajszűrőt nem vettem észre, hogy beakasztottam a karmos leszedőt a generátorra menő egyik vezetékbe és ahogy kell szépen a lecsavarással együtt kihúztam a csatlakozóból a vezetéket. A baj az,  hogy mivel a két pólusból csak az egyikben van vezeték fogalmam sincs, hogy melyikben, és nem szeretnék valami zárlatot vagy hibát okozni azzal, hogy nem abba dugom amelyikbe kell. A csatlakozón van 1-es és 2-es láb de a vezeté csak egyik helyre kell a másikban egy gumitüske van a csatlakozóból. Megnéznétek nekem akinek ilyen van melyik oldalra megy a vezeték? jobb vagy bal, 1 vagy kettő, előre vagy hátramenetirány szerint. Folrobbanok mindjárt a pipától.

 

Köszi előre is. Kerekati minden bizodalmam benned van!

 

ÖregMackó

 

 ez a csatlakozó lábkiosztása. itt meg a kitépett vezeték a bedugott csatlakozóval. A képen látható, hogy csak egy vezeték van meg a gumitüske van és két luk. Jajaj....
jakuza80 Creative Commons License 2013.05.13 0 0 51854

4 db 2011. év végi gyártású, kb 8.000 km-t futott Vredestein Quatrac3 4évszakos gumi(185/60R14) fekete vasfelnin(4*100, 60,1, Megane 1-en volt) elcserélhető ugyanilyenre, csak kopottabbra(de még használhatóra, és 175/65 is jó), + 20.000 Ft-ra, szerdáig. Vas megye. 70/330-85-30.

 

 

Tasligep Creative Commons License 2013.05.13 0 0 51853

Köszönöm Kerekati.

 

 

Utánna járok milyen árban javítják és milyen árban van bontóba egy ilyen egység és meglátjuk.

Előzmény: Törölt nick (51849)
Farkas469 Creative Commons License 2013.05.13 0 0 51852

 Sziasztok!

 

 Pontosan hol van a Thalia mororján a hűtővíz leeresztő csavar?

 

Köszönöm.

 

Köhike Creative Commons License 2013.05.13 0 0 51851
Én is olvastam már, hogy lehet, de úgy tudom alkatrészek kell cserélni hozzá. Mert szándékosan úgy van megtervezve, hogy cserélni kelljen, mivel biztonsági berendezés.
Előzmény: Törölt nick (51849)
Köhike Creative Commons License 2013.05.13 0 0 51850
Hétvégén leszedtem a hátsó lököst, és akkor tűnt fel milyen a hátsó nyúlvány a csomagtartó alatt. Az is elég vicces. Egy sima szögvas. Én eddig csak zártszelvény nyúlványokat láttam ilyen helyen. De hát ez egy szükségmegoldás.
Előzmény: Törölt nick (51848)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.13 0 0 51849

Egyébként lehet vezérlőt törölni és javítani:

Például:

http://www.auto-digital.hu/airbag.html

Előzmény: Köhike (51842)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.13 0 0 51848

Hát ez nagyon király... :DDDD

 

Nézem a vidót, alig várom, hogy mutasson valami hasznosat, de feltűnik, hogy csak telik az idő, telik, és nem történik semmi érdekes, de jó a vége. :DDDD

 

Mondjuk bontottan üzemképesen 5-10 ért dobálóznak vele, szerintem nem nagy tétel, ha feltétlen szükség van rá.

Meg mondjuk az sem, ha épp ne működik a mostani. Régen sem voltak légzsákok. Ez meg nem egy nagy "kaliberű" autó, hogy a lufi nagy eséllyel megmenti az életet. Főleg ha nem vagy mellette bekötve.

Mert mi történt ha ütköztél:

Ha kicsit ütköztél Lufi nélküli autóval, elment a lökhárító, meg a lámpa. Ugyan ez lufissal: lehet ki sem nyílik a légzsák.

Ha nagyot ütköztél lufi nélkülivel: meghaltál, Ugyen ez lufissal: szintén meghalsz. :DDDD

 

Legalábbis ebben az autóban. Persze a nagy, "menő" drága felsőbbkategóriás járgányok az más. Na ott van értelme a légzsákoknak, nem egy Thaliaban.

Előzmény: Köhike (51843)
Ata61 Creative Commons License 2013.05.12 0 0 51847

Azért köszi szépen,akkor majd keresgélünk műszerrel.

Előzmény: Törölt nick (51824)
Köhike Creative Commons License 2013.05.12 0 0 51846

Rengeteg renault-ban ez a motorvezérlő volt, én célirányosan olyat keresnék ami thaliaból származik. És az immót sem hagynám ki a dologból :D Vagy olyat vennék amiben ki van lőve, és nem kell a kulcsokkal bajlódni.

Előzmény: vezeték (51845)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!