Mert miért is? Homályos emlékeim szerint léteznek kétoldalas és/vagy sokrétegű nyákok (vagyis vastag nyáklapok). Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a nyáklap tervezője (megfelelő gyártástechnológia birtokában) a lap belsejébe rejthessen egy aprócska akkut. (((Tényleg nem értek az elektronikához, de annó a szoftvermérnöki diplomám megszerzése érdekében a villanykaron - minthogy a műegyetemi karok közül oda szuszakolták be az akkor indult új szakot - kénytelen voltam hallgatni "elektronikus eszközök" tantárgyat is, sőt a nyáktervezés rejtelmeivel is megpróbáltak megismertetni minket bithegyezőket is. Sose érdekelt ez az egész elektronika téma, csak kényszerűségből tanultam, és amint megvoltak a szükséges vizsgák, töröltem is az agyi tárterületemből a vonatkozó információkat. Ezért csak homályosak az emlékek.)))
A Renault jött ki először ezzel a bedugásmentes kártyás megoldással. Sokáig az övé volt a legfejletteb ilyen rendszer (talán mai is). Simán el tudom képzelni, hogy az écesz lenyúlásában érdekélt konkurencia dolgát nehezítendő ezt-azt megpróbáltak a lehető legjobban elrejteni a kíváncsi tekintetek elől. Pl. az akkut a nyáklap belsejébe.
Nekem 1 éve lett megnézve sok dolog, szintén 1.9 dci, olajat nem találtunk, kivéve a könnyező leállítószelepkörnyékén, de a gumigyürű már kemény volt szinte elpattant mint a porcelán.
Az akku nem csak a nyák egyik vagy másik oldalán lehet, hanem BENNE is.
Ezt a lehetőséget nyugodtan kizárhatjuk :-)
Én viszont mondok egy másik, szinén reális lehetőséget: az akkumulátor évjárat és/vagy felszereltség függő. Vagy egyszerűen alvázszámfüggő. Tehát ha valaki kinyit egy kártyát, amiben nincs akkumulátor, akkor persze nem találja meg. De lehet másik kártya, ami viszont akkumulátoros.
A Te érvelésed gyakorlatilag megegyezik az összes akkulétezés-tagadó érvelésével. Ennek lényege ennyi: nem találjuk, tehát nincs. És ezek a következtetések jellemzően az internetről leguglizott képeken végrehajtott házilagos "reverse engineering" alapján vonódtak/vonódnak le.
Én nem értek az elektronikához, ezért a lenti érvelésedet nemhogy cáfolni, megérteni sem igazán tudom. Viszont mondanék egy triviális lehetőséget, amiről az akkulétezés-tagadó szellemi platform megfeledkezik. Az akku nem csak a nyák egyik vagy másik oldalán lehet, hanem BENNE is. (Nem kell, hogy vastag legyen.) Belül meg nem látszik. A kivezetései is lehetnek belül, nem látható módon megoldva. A töltés pedig történhet indukciós elven, amihez szintén nem kell látható kivezetés.
Amúgy engem különösebben nem izgat, hogy kinek mi a vallása (akkulétezés-tagadó, vagy hívő). Én mindenki hitét tiszteletben tartom. Én hívő vagyok, mert engem egy számomra hiteles márkaszervizes forrás biztosított az én "istenem" létezéséről, és megtapasztaltam a "deus ex machina" jelenségét, amikor az én kártya problémám megoldódott a márkaszerviz által javasolt bedugós módszerrel. Azzal engem nem fogtok megingatni a hitemben, hogy "de hát ember, értsd meg, vagyunk itt páran, akik megnéztük a nyákot - fényképen és/vagy igaziban - és egyikünk se látott akkut a kártya paneljén".
Én abszolút nem vitatom a hozzáértéseteket (se a Tiéded, se Weboldalét, akivel annó csúnyán összehajtottunk ebben a kérdésben), de a "nem látom, tehát nincs" érvelésetek számomra abszolút nem meggyőző, ugyanakkor úgy tűnik, a hívő platformon egyre gyűlnek a létezést alátámasztó tapasztalások...
Az adó vevő antennaként jelölt 3 alkatrész minden esetben egy porvasmagra feltekert fémhuzal, csak a funkciója és a frekvencia különbsége miatt van belőle több darab (illetve a két egyforma az vagy a szinkron kommunikáció vagy a jó jel/zaj viszony miatt van)
A hurok ami a slotos kommunikáció miatt van (szerintem) egy baromira leegyszerűsített antenna ami a magas jelteljesítményű kommunikáció mellett teljesen működőképes lehet.
A mikrokontroller vezérli ezt az egészet abban van tárolva a kód és az tudja, hogy melyik adattal mit kezdjen mit válaszoljon...
Az oszcillátor őt szolgálja ki órajel alappal enélkül nem működne...
A keyless kommunikációs chip névem említett IC-re sajnos nem találtam rá a google-el de ez csak ezen a kártya típuson tűnik fel és az a vonalvezetésből látszik, hogy össze van drótozva a két antennával...
A gombok között lévő két 6 lábú és egy 3 lábu cucc pedig tranzisztor. Ezen kívül vannak ellenállások kondenzátorok (iszonyat pici néhány piko esetlen nano Farad értékűek) és mikrokapcsolók.
Tehát úgy érzem letisztáztuk, hogy nincs semmi olyan a panelon az elemen kívül ami energiát tudna tárolni és tölteni lehetne.
Próbáltam ettől a témától távol tartani magam, de csak hajt a kiváncsiság.
Abban egészen biztos vagyok, hogy nincs tölthető energia tároló alkatrész a kártyában az elemen kívűl.
Mivel azt tölteni nem lehet, sőt induktív módon nem is megoldható/volt megoldható 2003-ban így én egy dologra tudok gondolni.
A keyless funkció használatakor egy valamilyen prímszámos számpárral kommunikál a vevő és az adó egység (feel like RSA) ha ebben ugrás van akkor kell a slotba rakni kártyát és ekkor ismét megtanulja a kártya, hogy mi az a kulcs amit használni kell.
Ismétlem ez egy gondolat elképzelés kitaláció, de abban az évtizedben ez volt kb. megoldható.
Az tuti, hogy a slotban más kommunikáció zajlik mint keyless használat közben.
Ha van valakinek valami infója doksija akármilyen nyelven akkor kivesézhetjük, hogy pontosan mi a merre és a hányóra,
de kérlek titeket, hogy ezt a tölthető akku elméletet hagyjuk az enyészetbe veszni. :)
A szakmám egyik fele rádiótávközlés ezért e felé találgatok, hogy mi lehet a megoldás, de valami ahhoz hasonló mint amit leírtam.
Ha nem pont ilyen akkor az azért is lehet, mert nem akartak a szabadalomért fizetni vagy okosak voltak és a saját szabványukkal oldották meg...
Lehet, hogy erről Zoltán vagy Dev többet tudnak, sajnos doksi nem áll a rendelkezésemre, de ha egyszer megrendelem végre az új burkolatot a tartalék kártyámhoz akkor ki google-zom az összes alkatrészt ami benne van és kiderül, hogy mi lehet az elvi blokkvázlat.
Hát igen, kiveséztük... csak éppen a szakértők abban maradtak magukkal, hogy nem töltődik a kártya, mert szerintük nincs a nyákon akku. Én meg ki lettem kiáltva a világ hülyéjének, amikor a márkaszerviztől kapott információra hivatkozva állítottam, hogy biza van benne akku és az bedugáskor indukciósan töltődik is. (Félre ne érts, rád egyáltalán nem orrolok, hiszen Te akkor is hajlottál arra, hogy igenis lehet akku a kártyában. Gondom egy valakivel volt/van, de az illető ugyebár már nem olvassa a hsz-eimet...)
Hát igen, kiveséztük... csak éppen a szakértők abban maradtak magukkal, hogy nem töltődik a kártya, mert szerintük nincs a nyákon akku. Én meg ki lettem kiáltva a világ hülyéjének, amikor a márkaszerviztől kapott információra hivatkozva állítottam, hogy biza van benne akku és az bedugáskor indukciósan töltődik is. (Félre ne érts, rád egyáltalán nem orrolok, hiszen Te akkor is hajlottál arra, hogy igenis lehet akku a kártyában. Gondom egy valakivel volt/van, de az illető ugyebár már nem olvassa a hsz-eimet...)
Én úgy emlékszem Dev azt mondta nem tölthető, mondjuk ez mellékes is, csak a saját privi szabadkezest tudom elmondani.
5 éve egyedül én vezetem, használom, közlekedés során soha nem volt berakva a kártyaolvasóba, mindösszesen 1-3 alkalommal, állóhelyben, kikapcsolt motornál, amig kormányzárat nyitottam.
CSAK 1 kártyát használtam a másik szekrénybe eltéve, SOHA - vételt kivéve - nem volt a kocsiban, vagy közelébe, mégis tökéletesen megy.
nem stimmel a dolog, a "klasszikus" CR#### elemek NEM tölthetőek.
Ha megpróbálnád tölteni, akkor szimplán szétrobbanna. (Én gyerekkoromban kipróbáltam... a középiskola óta pedig azt is tudom, hogy a "kémiája" miatt nem tölthető.)
Ha mégis töltődik neked, akkor két lehetőség valamelyikének kell fennálni:
1. speciális "elemeket" vásárolsz, ami tulajdonképpen akkumulátor és nem elem. CR#### formájú akkukat eddig még nem láttam.
2. van a kártyában ez második energiatároló egység, tipikusan egy kicsi akku, vagy egy szuperkapacitás. Ilyen kulcsról még nem hallottam, de elektronikailag kivitelezhető... Ez viszont azt jelenti, hogy tulajdonképpen 2 "elem" van párhuzamosan kapcsolva. Az egyik az igazi elem, a másik a tölthető akku/kapacitás. Ebben az esetben az elem cseréje elég kell legyen a javításhoz. kivéve, ha maga a második energiatároló zárlatos, és rögtön leszívja az elemet. De akkor annak meg melegednie kellene elég erősen.
Nem kell állandóan bedugva tartani, csak ha mondjuk mész egy hosszabb útra, akkor dugd be és elvben töltődik. Aztán jó ideig nem kell megint.
Azért furcsa ez nekem, mert a GSII-t amikor átvettük mindjárt másnap elemet kellett vegyek mert nem lehetett csak a kulccsal kinyitni. Kicseréltem mindkettőben az elemet és mintha rá egy évre vettem volna bele még elemet (egy tartalék volt a kesztyűtartóban erre az esetre) és sosem dugdostam a kártyát a helyére (ami nem jelenti azt, hg mondjuk a szervizben nem volt a helyén vagy időnként lehet bedugtam, mert mondjuk a gyerekek a kocsiban voltak vagy be akartam indítani nyitott csomagtér ajtóval).
A lényeg, hogy időnként be kell dugni a résbe. ;-)
Ezt a bedugós-töltős dolgot anno kiveséztük, hogy valóban tölti a kártyát, ezt egyébként azóta megerősítették nekem, az új autónál külön felhívták rá a figyelmem.
A kép nyilván illusztráció, csak nem írták oda. Én, ha az én kocsim lenne rajta és egy ilyen cikket tennék alá, biztos, hogy helyreigazítási pert indítanék, ha nem tennék helyre a dolgot. Persze csak annyit kellett volna odaírni, hogy illusztráció...
A kép alapján valószínű, hogy az autós kanyarodott ki alárendelt útról balra, még a kamion előtt, amit épp előzött a motoros. Vagyis a motoros volt kitakarva. Látszik, hogy a motoros a szembe jövő sávban haladt, és a jobbról elékerülő kocsit balra akarta kikerülni. Ilyen esetben valóban a balra kikanyarodó a hibás.
A tanulság: Ha jobbról nem jön senki, és balról nagy méretű jármű jön, ami előtt még kiférünk, inkább várjunk, mert lehet kitakarja az őt előzőt.