Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39177

Találtam egy rajzot - szerintem ez nem szabadkezes, de majd keresek olyat,- hátha megoldást ad a kérdésre

 

Előzmény: creative69 (39168)
ŰTH Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39176

Ezt a lehetőséget nyugodtan kizárhatjuk :-)

 

Mert miért is? Homályos emlékeim szerint léteznek kétoldalas és/vagy sokrétegű nyákok (vagyis vastag nyáklapok). Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a nyáklap tervezője (megfelelő gyártástechnológia birtokában) a lap belsejébe rejthessen egy aprócska akkut. (((Tényleg nem értek az elektronikához, de annó a szoftvermérnöki diplomám megszerzése érdekében a villanykaron - minthogy a műegyetemi karok közül oda szuszakolták be az akkor indult új szakot - kénytelen voltam hallgatni "elektronikus eszközök" tantárgyat is, sőt a nyáktervezés rejtelmeivel is megpróbáltak megismertetni minket bithegyezőket is. Sose érdekelt ez az egész elektronika téma, csak kényszerűségből tanultam, és amint megvoltak a szükséges vizsgák, töröltem is az agyi tárterületemből a vonatkozó információkat. Ezért csak homályosak az emlékek.)))

 

A Renault jött ki először ezzel a bedugásmentes kártyás megoldással. Sokáig az övé volt a legfejletteb ilyen rendszer (talán mai is). Simán el tudom képzelni, hogy az écesz lenyúlásában érdekélt konkurencia dolgát nehezítendő ezt-azt megpróbáltak a lehető legjobban elrejteni a kíváncsi tekintetek elől. Pl. az akkut a nyáklap belsejébe.

Előzmény: stevie-13 (39172)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39175

Megane fórum jó :D

Nekem 1 éve lett megnézve sok dolog, szintén 1.9 dci, olajat nem találtunk, kivéve a könnyező leállítószelepkörnyékén, de  a gumigyürű már kemény volt szinte elpattant mint a porcelán.

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=121034470&t=9098903

Előzmény: Zsoop (39173)
Zsoop Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39174

elfelejtettem, h 1.9 dci

Előzmény: Zsoop (39173)
Zsoop Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39173

Sziasztok!

Még mindig a rejtélyes olajfogyásom fennt áll.

Ma voltam a renaultba, turbóm jó, nem csöpög,nem folyik sehol sem az olaj.

találtam egy ilyen topicot a neten, az lenne a kérdésem, h mégi melyik csövet kell megnézni?

 

http://techforum.meganeklub.hu/viewtopic.php?f=8&t=321

 

bocsi a másik fórum linkjéért!

stevie-13 Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39172

Az akku nem csak a nyák egyik vagy másik oldalán lehet, hanem BENNE is.

 

 

Ezt a lehetőséget nyugodtan kizárhatjuk :-)

 

Én viszont mondok egy másik, szinén reális lehetőséget: az akkumulátor évjárat és/vagy felszereltség függő. Vagy egyszerűen alvázszámfüggő. Tehát ha valaki kinyit egy kártyát, amiben nincs akkumulátor, akkor persze nem találja meg. De lehet másik kártya, ami viszont akkumulátoros.

 

Ez a szép a francia autókban :-)

Előzmény: ŰTH (39171)
ŰTH Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39171

A Te érvelésed gyakorlatilag megegyezik az összes akkulétezés-tagadó érvelésével. Ennek lényege ennyi: nem találjuk, tehát nincs. És ezek a következtetések jellemzően az internetről leguglizott képeken végrehajtott házilagos "reverse engineering" alapján vonódtak/vonódnak le.

 

Én nem értek az elektronikához, ezért a lenti érvelésedet nemhogy cáfolni, megérteni sem igazán tudom. Viszont mondanék egy triviális lehetőséget, amiről az akkulétezés-tagadó szellemi platform megfeledkezik. Az akku nem csak a nyák egyik vagy másik oldalán lehet, hanem BENNE is. (Nem kell, hogy vastag legyen.) Belül meg nem látszik. A kivezetései is lehetnek belül, nem látható módon megoldva. A töltés pedig történhet indukciós elven, amihez szintén nem kell látható kivezetés.

 

Amúgy engem különösebben nem izgat, hogy kinek mi a vallása (akkulétezés-tagadó, vagy hívő). Én mindenki hitét tiszteletben tartom. Én hívő vagyok, mert engem egy számomra hiteles márkaszervizes forrás biztosított az én "istenem" létezéséről, és megtapasztaltam a "deus ex machina" jelenségét, amikor az én kártya problémám megoldódott a márkaszerviz által javasolt bedugós módszerrel. Azzal engem nem fogtok megingatni a hitemben, hogy "de hát ember, értsd meg, vagyunk itt páran, akik megnéztük a nyákot - fényképen és/vagy igaziban - és egyikünk se látott akkut a kártya paneljén".

 

Én abszolút nem vitatom a hozzáértéseteket (se a Tiéded, se Weboldalét, akivel annó csúnyán összehajtottunk ebben a kérdésben), de a "nem látom, tehát nincs" érvelésetek számomra abszolút nem meggyőző, ugyanakkor úgy tűnik, a hívő platformon egyre gyűlnek a létezést alátámasztó tapasztalások...

Előzmény: creative69 (39169)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.30 0 0 39170

én ilyen részletességgel nem tudtam volna irni róla, bár 1981-1988 ig rádiós komunikációt tanultam-oktattam, de csak kezelőként, kezelőknek.

Szerelni nem tudok, de az alapok megmaradtak, természetesen a készség már megkopott.

Szerintem akit érdekel a téma irjon az RH-nak oszt megtudja mi van.

 

Előzmény: creative69 (39169)
creative69 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 39169

Sziasztok!

 

Kerestem két képet ezen bejelöltem egy két dolgot: 

 

 

Ezen két kártya van és amiről szó van most az a bal oldali...

 

A következő képen bejelöltem azokat az alkatrészeket amiket megtaláltam a google segítségével:

 

 

A Transponder chip névem említett alkatrész mind a két kártyán feltűnik és ez az ajtó nyitáshoz való kommunikációról gondoskodik csupán

Itt egy link az alkatrészről egyébként több gyártó is előszeretettel használja és programozható:

 

http://www.ecutool.com/PCF7943---new-transponder-IC_1768.html#1

 

Az adó vevő antennaként jelölt 3 alkatrész minden esetben egy porvasmagra feltekert fémhuzal, csak a funkciója és a frekvencia különbsége miatt van belőle több darab (illetve a két egyforma az vagy a szinkron kommunikáció vagy a jó jel/zaj viszony miatt van)

 

A hurok ami a slotos kommunikáció miatt van (szerintem) egy baromira leegyszerűsített antenna ami a magas jelteljesítményű kommunikáció mellett teljesen működőképes lehet.

 

A mikrokontroller vezérli ezt az egészet abban van tárolva a kód és az tudja, hogy melyik adattal mit kezdjen mit válaszoljon...

Az oszcillátor őt szolgálja ki órajel alappal enélkül nem működne...

 

A keyless kommunikációs chip névem említett IC-re sajnos nem találtam rá a google-el de ez csak ezen a kártya típuson tűnik fel és az a vonalvezetésből látszik, hogy össze van drótozva a két antennával... 

 

A gombok között lévő két 6 lábú és egy 3 lábu cucc pedig tranzisztor. Ezen kívül vannak ellenállások kondenzátorok (iszonyat pici néhány piko esetlen nano Farad értékűek) és mikrokapcsolók.

 

Tehát úgy érzem letisztáztuk, hogy nincs semmi olyan a panelon az elemen kívül ami energiát tudna tárolni és tölteni lehetne.

 

Ha valamit rosszul mondtam akkor mea culpa...

 

üdv Creative

creative69 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 39168

Sziasztok!

 

Próbáltam ettől a témától távol tartani magam, de csak hajt a kiváncsiság.

Abban egészen biztos vagyok, hogy nincs tölthető energia tároló alkatrész a kártyában az elemen kívűl.

Mivel azt tölteni nem lehet, sőt induktív módon nem is megoldható/volt megoldható 2003-ban így én egy dologra tudok gondolni.

A keyless funkció használatakor egy valamilyen prímszámos számpárral kommunikál a vevő és az adó egység (feel like RSA) ha ebben ugrás van akkor kell a slotba rakni kártyát és ekkor ismét megtanulja a kártya, hogy mi az a kulcs amit használni kell.

Ismétlem ez egy gondolat elképzelés kitaláció, de abban az évtizedben ez volt kb. megoldható.

Az tuti, hogy a slotban más kommunikáció zajlik mint keyless használat közben.

Ha van valakinek valami infója doksija akármilyen nyelven akkor kivesézhetjük, hogy pontosan mi a merre és a hányóra,

de kérlek titeket, hogy ezt a tölthető akku elméletet hagyjuk az enyészetbe veszni. :) 

 

A szakmám egyik fele rádiótávközlés ezért e felé találgatok, hogy mi lehet a megoldás, de valami ahhoz hasonló mint amit leírtam.

Ha nem pont ilyen akkor az azért is lehet, mert nem akartak a szabadalomért fizetni vagy okosak voltak és a saját szabványukkal oldották meg...

 

Lehet, hogy erről Zoltán vagy Dev többet tudnak, sajnos doksi nem áll a rendelkezésemre, de ha egyszer megrendelem végre az új burkolatot a tartalék kártyámhoz akkor ki google-zom az összes alkatrészt ami benne van és kiderül, hogy mi lehet az elvi blokkvázlat.

 

üdv Creative

Előzmény: ŰTH (39166)
ŰTH Creative Commons License 2013.11.29 0 0 39167

Kicsit zakog ez a fórum motor... bocs a kétszeres hsz-ért.

Erediteleg Thomboy-nak akartam válaszolni, csak nem sikerült.

ŰTH Creative Commons License 2013.11.29 0 0 39166

Hát igen, kiveséztük... csak éppen a szakértők abban maradtak magukkal, hogy nem töltődik a kártya, mert szerintük nincs a nyákon akku. Én meg ki lettem kiáltva a világ hülyéjének, amikor a márkaszerviztől kapott információra hivatkozva állítottam, hogy biza van benne akku és az bedugáskor indukciósan töltődik is. (Félre ne érts, rád egyáltalán nem orrolok, hiszen Te akkor is hajlottál arra, hogy igenis lehet akku a kártyában. Gondom egy valakivel volt/van, de az illető ugyebár már nem olvassa a hsz-eimet...)

 

Előzmény: ThomBoy (39158)
ŰTH Creative Commons License 2013.11.29 0 0 39165

Hát igen, kiveséztük... csak éppen a szakértők abban maradtak magukkal, hogy nem töltődik a kártya, mert szerintük nincs a nyákon akku. Én meg ki lettem kiáltva a világ hülyéjének, amikor a márkaszerviztől kapott információra hivatkozva állítottam, hogy biza van benne akku és az bedugáskor indukciósan töltődik is. (Félre ne érts, rád egyáltalán nem orrolok, hiszen Te akkor is hajlottál arra, hogy igenis lehet akku a kártyában. Gondom egy valakivel volt/van, de az illető ugyebár már nem olvassa a hsz-eimet...)

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.29 0 0 39164

Én úgy emlékszem Dev azt mondta nem tölthető, mondjuk ez mellékes is, csak a saját privi szabadkezest tudom elmondani.

5 éve egyedül én vezetem, használom, közlekedés során soha nem volt berakva a kártyaolvasóba, mindösszesen 1-3 alkalommal, állóhelyben, kikapcsolt motornál, amig kormányzárat nyitottam.

CSAK 1 kártyát használtam a másik szekrénybe eltéve, SOHA - vételt kivéve - nem volt a kocsiban, vagy közelébe, mégis tökéletesen megy.

Előzmény: ThomBoy (39161)
bananatree Creative Commons License 2013.11.29 0 0 39163

 

nem stimmel a dolog, a "klasszikus" CR#### elemek NEM tölthetőek.

Ha megpróbálnád tölteni, akkor szimplán szétrobbanna. (Én gyerekkoromban kipróbáltam... a középiskola óta pedig azt is tudom, hogy a "kémiája" miatt nem tölthető.)

Ha mégis töltődik neked, akkor két lehetőség valamelyikének kell fennálni:

1. speciális "elemeket" vásárolsz, ami tulajdonképpen akkumulátor és nem elem. CR#### formájú akkukat eddig még nem láttam.

2. van a kártyában ez második energiatároló egység, tipikusan egy kicsi akku, vagy egy szuperkapacitás. Ilyen kulcsról még nem hallottam, de elektronikailag kivitelezhető... Ez viszont azt jelenti, hogy tulajdonképpen 2 "elem" van párhuzamosan kapcsolva. Az egyik az igazi elem, a másik a tölthető akku/kapacitás. Ebben az esetben az elem cseréje elég kell legyen a javításhoz. kivéve, ha maga a második energiatároló zárlatos, és rögtön leszívja az elemet. De akkor annak meg melegednie kellene elég erősen.

 

 

Előzmény: ThomBoy (39158)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.29 0 0 39162

Sziasztok! Ugye jól sejtem, hogy MII gyári tetőcsomagtartó jó SII-re is?

 

ThomBoy Creative Commons License 2013.11.29 0 0 39161

Nem kell állandóan bedugva tartani, csak ha mondjuk mész egy hosszabb útra, akkor dugd be és elvben töltődik. Aztán jó ideig nem kell megint.

 

Azért furcsa ez nekem, mert a GSII-t amikor átvettük mindjárt másnap elemet kellett vegyek mert nem lehetett csak a kulccsal kinyitni. Kicseréltem mindkettőben az elemet és mintha rá egy évre vettem volna bele még elemet (egy tartalék volt a kesztyűtartóban erre az esetre) és sosem dugdostam a kártyát a helyére (ami nem jelenti azt, hg mondjuk a szervizben nem volt a helyén vagy időnként lehet bedugtam, mert mondjuk a gyerekek a kocsiban voltak vagy be akartam indítani nyitott csomagtér ajtóval).

 

A lényeg, hogy időnként be kell dugni a résbe. ;-)

Előzmény: AtiGH1 (39160)
AtiGH1 Creative Commons License 2013.11.29 0 0 39160

Mindenképp be kell dugnom, mert különben nem tudom beindítani...csak zavar, hogy szabadkezes, mégis keresgélnem, hogy hol a kártya...

Előzmény: ThomBoy (39158)
cefo Creative Commons License 2013.11.29 0 0 39159

Köszönöm a válaszokat! Akkor ezt a problémát is jelzem Zoltánnak! 

Előzmény: creative69 (39149)
ThomBoy Creative Commons License 2013.11.28 0 0 39158

Ezt a bedugós-töltős dolgot anno kiveséztük, hogy valóban tölti a kártyát, ezt egyébként azóta megerősítették nekem, az új autónál külön felhívták rá a figyelmem.

 

Szóval időnként be kell dugni.

Előzmény: ŰTH (39146)
renaultdoki Creative Commons License 2013.11.28 0 0 39157

Bocsi.......

Inkább hívj fel légyszives,és segitek.

Nem szeretek sokat irogatni.....:)

Előzmény: szalaics (39156)
szalaics Creative Commons License 2013.11.28 0 0 39156

Hát, akinek Iphone-ja van! :)

Küldtem egy mailt tegnap...

Előzmény: renaultdoki (39154)
renaultdoki Creative Commons License 2013.11.28 0 0 39155

Szerintem minden 2-es szériásban van a coax melett egy hagyományos csuszósarúval ellátott vezeték. (kb.:20cm)

A 3-as széria a coaxon táplál,de van amelyikben van FM1 és FM2 erössitő is,az utobbi a csomagtér ajtóban.

Előzmény: develooper (39140)
renaultdoki Creative Commons License 2013.11.28 0 0 39154

IPHONE-ra is van Renault radió code calkulator.......:)

Én is ezt használom...

Előzmény: szalaics (39151)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.28 0 0 39153

Nem vagyok ismerős arra,m a cikkben leirják mihez közel volt a baleset, ha valaki ismeri a környéket eldöntheti, bár annyira szerintem nem is fontos

Előzmény: Trotter66 (39152)
Trotter66 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 39152

A kép nyilván illusztráció, csak nem írták oda. Én, ha az én kocsim lenne rajta és egy ilyen cikket tennék alá, biztos, hogy helyreigazítási pert indítanék, ha nem tennék helyre a dolgot.  Persze csak annyit kellett volna odaírni, hogy illusztráció...

 

No comment.

Előzmény: Törölt nick (39150)
szalaics Creative Commons License 2013.11.28 0 0 39151
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.28 0 0 39150

A kép alapján valószínű,

Nem éppen ezen agyaltunk, mert csatlakozva EME cartárshoz én sem látom akereszteződést

De az eljárás alapján tény

hogy az autós kanyarodott ki alárendelt útról balra, még a kamion előtt, amit épp előzött a motoros.

 

Előzmény: grogrum (39148)
creative69 Creative Commons License 2013.11.28 0 0 39149

A kérdés első fele megválaszolásra került :)

Az indítási nehézségek nekem kétféleképp jelentkeztek.

Az egyik a sokáig állt a kocsi és elsőre nem indult tipusú volt.

A másik pedig a rövid ideig járt (elsőre pöccre indult) második indítás kínkeservvel...

Illetve tegnap mikor mentem Zoltánhoz már az alapjáratom is táncolt. Ez most egyelőre úgy látszik, hogy megoldódott...

Előzmény: cefo (39139)
grogrum Creative Commons License 2013.11.28 0 0 39148

Kicsit pontatlan a cikk szövege.

A kép alapján valószínű, hogy az autós kanyarodott ki alárendelt útról balra, még a kamion előtt, amit épp előzött a motoros. Vagyis a motoros volt kitakarva. Látszik, hogy a motoros a szembe jövő sávban haladt, és a jobbról elékerülő kocsit balra akarta kikerülni. Ilyen esetben valóban a balra kikanyarodó a hibás.

A tanulság: Ha jobbról nem jön senki, és balról nagy méretű jármű jön, ami előtt még kiférünk, inkább várjunk, mert lehet kitakarja az őt előzőt.

Előzmény: Törölt nick (39147)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!