Keresés

Részletes keresés

-Jeszy- Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84562

Azért nem biztos. Én például szeretném tudni mi történt, mielőtt elkezdem az autogiro átképzést :)

Előzmény: VéPeti (84561)
VéPeti Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84561

Derék rendőreink újfent kreálhatnak majd hatalmas ügyet, és költhetnek milliókat fél-egy éven keresztül az adófizetők pénzéből.

Előzmény: Pomber Béla (84560)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84560

Ha rendesen ad neki gázt, akkor akár 20-25 méteren is elpattan a földtől. Ha nincs törött/kiugrott rotorvezérló csukló, akkor oldalba kapta valami alattomos széllökés. Vagy oktatás folyt és kihoznak egy pilótahibát, mondván valami miatt oldalra rántotta a botkormányt az ifjonc.

Előzmény: XANTIi (84558)
-Jeszy- Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84559

"Bajkó Erika, a KBSZ kommunikációs vezetője arról tájékoztatott, hogy egy autogyro (rotorlapáttal működő forgószárnyas jármű) elrugaszkodáskor, egy-két méter magasan az oldalára billent. Emiatt a forgósszárny a földhöz ért, és a kisrepülő orral a földnek ütközött. A benne ülők megsérültek, a járműben többféle kár keletkezett."

Előzmény: XANTIi (84558)
XANTIi Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84558

Ha a 27-re volt a felszállás, igazán nem sokat tölthettek haladással. A girók a hangár elől szoktak startolni, nem gurulásznak ki a várópontra.

Előzmény: -Jeszy- (84557)
-Jeszy- Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84557

Ennyi az össz infóm pillanatnyilag.

 

Előzmény: Pomber Béla (84556)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84556

Na erre kíváncsi leszek, ha tudsz valamit írd be kérlek.

Előzmény: -Jeszy- (84555)
-Jeszy- Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84555

Halvány fogalmam sincs mi történt, találgatni meg nem akarok. Még akkor sem, ha aerodinamikai szempontból lennének elképzeléseim.

 

Annyi látszik, hogy 27 bal-bal szerint nagyjából a benzinkút vonalában állt meg.

Előzmény: Pomber Béla (84553)
RNZoli Creative Commons License 2015.11.23 0 1 84554

Talán drónnal ütközött? :)

 

Előzmény: Pomber Béla (84553)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84553

Azt nehéz odaverni, mi lehetett? Alákapott hátulról a szél?

Előzmény: -Jeszy- (84552)
-Jeszy- Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84552

Autogiro.

 

A többi nem biztos.

Előzmény: RNZoli (84551)
RNZoli Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84551
Miocsó Creative Commons License 2015.11.23 0 0 84550

Egy kicsit hasonlít az eset  szegény Várközi " Stukkos" esetére.

  A verseci VB.-n (1972?-74?) zivataros időben valószínűleg egy erős leáramlás a földig nyomta a vizsgálat szerint.

Jó srác volt :-((

Előzmény: makkoska (84545)
RNZoli Creative Commons License 2015.11.22 0 0 84549

A roncsok illetve a környező fák vizsgálatából derül majd ki (talán). Esetleg az igazságügyi boncolásból.   Még rengeteg minden lehetett (rosszullét, pilótahiba, műszaki hiba, villámcsapás stb.), ezeket kell aprólékos munkával kizárni. 

Előzmény: makkoska (84545)
tohan Creative Commons License 2015.11.22 0 0 84548

Az IHO a román nevét adja meg a hegynek és a csúcsnak (Postavarul), ami magyarul a Cenk és ahol a majdnem 21 méteres Árpád szobor állt.

Előzmény: tohan (84547)
tohan Creative Commons License 2015.11.22 0 0 84547

Még korai találgatni. A pilóta holttestét ma vitték le a brassói Törvényszéki Orvostani Intézetbe, már nagyon oszlásnak indult és a pilótafülkében találtak rá. A vitorlázó roncsait holnap (hétfőn) hozzák le egy helikopterrel, mert a roncsokat más járművel megközelíteni nem lehet. Három órányi gyaloglásra van a legközelebbi úttól. Augusztusban több környező megyében keresték, és alig néhány kilométerre volt a starttól. http://www.mediafax.ro/social/planorul-disparut-cadavrul-pilotului-mircea-craciun-a-fost-transportat-la-serviciul-de-medicina-legala-brasov-14895212

Előzmény: makkoska (84545)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.22 0 0 84546

Még Magyarországon is van olyan erdőrészlet ahol - szerintem - 15-20 nap múlva találnák csak meg az oda esett gépet, pedig nálunk az összefüggő erdők nagy részét már kivágták.

 

Romániában ahol a mieinknél sokkal-de sokkal nagyobb erdők vannak, plusz hatalmas szintkülönbségek símán be tud esni olyan helyre amit nem látsz meg pedig 20 méterre tőle csörtetsz el az erdőben egy kereső csapat tagjaként.

 

 

Előzmény: makkoska (84545)
makkoska Creative Commons License 2015.11.22 0 0 84545
trizs77 Creative Commons License 2015.11.21 0 0 84543

Gleccserbe csapódott egy helikopter: heten haltak meg

 

Új-Zélandhelikopterbaleset

 

Senki nem élte túl az új-zélandi balesetet - számoltak be a hatóságok.

 

Az ország mentési koordinációs központja tájékoztatott, hogy a hegyi mentőcsapatok helikopterei elérték a baleset helyszínét, de nem találtak túlélőket. A fedélzeten tartózkodó mind a hét ember életét vesztette - írja a BBC.

 

A hatóságok szerint a szerencsétlenül járt gép a helyi Alpine Adventures társaság Eurocopter "Squirrel" típusú gépe. A Déli Sziget nyugati partjainál található Fox gleccserhez turisták ezrei látogatnak el minden évben.

 

A baleset okát egyelőre vizsgálják a hatóságok. 

2010-ben egy ejtőernyősöket szállító, a Fox gleccserre tartó kisgép zuhant le a fedélzetén kilenc emberrel röviddel felszállás után. 

Leszállópálya Creative Commons License 2015.11.20 -1 1 84539

Erősen rezeg a léc!

_Berci Creative Commons License 2015.11.20 -5 0 84526

A 100%-os biztonsag egy illuzio. Olyan nincs. Különbözö, meg elfogadhato költsegü biztonsagi rendszerekkel lehet azt növelni. Ennyi lehetseges.

De egy "kritikus" repter eseten pl. reszmegoldas lehet a teljes bekamerazas is (amit mondjuk egy nehany fös külföldi "biztonsagi szemelyzet" üzemeltet). Ha ez ismeretes (minden ellenörzöpontrol letezik felvetel, a csomagot szallitorendszerei is bekamerazottak, a repülögepek tartozkodasi helyei is ... ehhez egy kisebb repteren nem hinnem, hogy több, mint 50-100 kamera kellene), akkor az megy at az ottani "köztudatba", hogy nem erdemes semmit se  birizgalni, mert (legkesöbb) utolag, de mindenre rajönnek, mindent latnak, minden kiertekelhetö ...

Előzmény: Vgyuri1946 (84525)
Nyugdijjas Trotty Creative Commons License 2015.11.20 0 0 84524

 

pedig igaza van es nem csak hazai hanem nemzetkozi viszonylatban is.

Előzmény: Surda39 (84507)
trizs77 Creative Commons License 2015.11.20 0 0 84523

Siman lehetne egy gepen mondjuk 5 "air marshall"-t küldeni, akik egy repteren nem hagyjak el az allo gepet, vagy annak közvetlen környeket ... es mindent felügyelnek (pl. az üzemanyagfeltöltest, esetleg, ha van valamilyen kisebb javitgatast).

 

-----------------

 

A kormánygépek már 60 éve így üzemelnek.

 

 

Előzmény: _Berci (84515)
schlumberger Creative Commons License 2015.11.20 0 0 84522

Üdvözlégy lborli!

Előzmény: lborli (84519)
Jahno Creative Commons License 2015.11.19 0 0 84521

Utaskísérők is ugyanígy vannak? Ez elég érdekes.

Előzmény: lborli (84519)
_Berci Creative Commons License 2015.11.19 -5 0 84520

Ez nyilvan csak egy atmeneti megoldas lehetne. Addig, amig gatyaba nem razzak a repter biztonsagi rendszeret (mint kiderült, volt egy rakas technikai hianyossag is, csomagatvilagitok nem müködtek ...). Jobb megoldas, mint az, hogy az utasokat egyszerüen ott hagyjak.

Előzmény: Pomber Béla (84516)
lborli Creative Commons License 2015.11.19 0 0 84519

Tévedsz, Testvérem. Aszerint fizetik, hogy melyik ország felett repül (perc x az ottani közterület felügyelet pénze).

O sancta simlicitas!

Előzmény: Jahno (84518)
Jahno Creative Commons License 2015.11.19 0 0 84518

Ja, hogy a gépen? Repülőn utazó közterületfelügyelő ennyit keresne? Attól függ melyik ország üzemelteti, svájci gárdista-e vagy magyar közrendőr?

Előzmény: Pomber Béla (84516)
Pufajkás Batman Creative Commons License 2015.11.19 0 0 84517

Pontosan.

 

Aki fél a repüléstől az utazzon autóval vagy hajóval.

 

Esetleg lehetne direkt gyávákra alapozott légitársaságot indítani ahol minden jegyhez jár egy testőr, meg egy katapultszék :)

 

Természetesen a megfelelő áron. :)

Előzmény: Pomber Béla (84516)
Pomber Béla Creative Commons License 2015.11.19 0 0 84516

Számolj már... ez minden egyes repülőre 20 ember, mert 4-szeres létszám kell,hogy folyamatosan a gépen legyen ez az öt ember. Havi 4-5.000 EUR bérköltség per kopf és minden járaton kiesik 5 utas, mert a helyükön ülnek. Több tízezer repülőgépről beszélünk, ember, mármint erre alkalmas ember sincs ennyi.

Előzmény: _Berci (84515)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!