Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Alakul a probléma. Szóval a TDS fékpedálon két kapcsoló van. Az alsó a féklámpák világításáért felelő. Ez működik is. A felső viszont nem tudom mire való. Ugyan olyan mint az alsó, ugyan úgy működik, de nem tudom mit vezérel. Egy biztos, ha erről leveszem a csatlakozót akkor visszatér az erő. Igaz füstöl mint a gyárkémény, de megy.
A JTD-ben már nincs ilyen csatlakozó.
Az is feltűnt, hogy a gázpedál motorjából jövő vezetékkötegben van 3 szál vezeték ami olyan mint ha el lenne vágva. Az biztos, hogy a gyári műanyag csatijába nem való, mert ott az összes lábra megy vezeték. Nem hiszem, hogy ezt a gyárban így oldották meg.
Az ominózus fékpedál kapcsolóra egy szürke és egy fehér színű vezeték megy, és ez a két szín a gázmotor csatijában is benne van, és nem szakadtak.
Tudja valaki, hogy ez a bizonyos felső kapcsoló a gázpedálon, mi is valójában?
Én megnézném az üzemanyag-szivattyút, hogy áll.Közlekedtél etanollal, lehet hogy az kikezdte a a szivattyú gumiágyát, ami morzsolódik lefelé és finom iszapot képezve eltömíti a szivattyú elsődleges szűrőjét.
Ki tudja mit cseréltek benne! Ahogy kivehető a képekről, a kesztyűtartó ajtaja, és a biztosítéktáblát takaró elem szürke mint az FL előtti modellekben. Az az érdekes, hogy ha jól emlékszem az Fl előtti, és az FL utáni modellekben a kormánykerék teljesen más, a csatlakózója sem egyforma a légyzsáknak.Persze azt át lehet forrasztani. Ugyanakkor az is biztos, hogy ha alaposabban szemügyre veszed a hátsó ülés formáját, az még a '98-as Fl előtti autók hátsó ülése volt. Az enyémben is ilyen volt, az '96-os.
Szerintem fekete az, csak a kesztyűtartó meg a kormányoszlop melletti fedél (biztosítékok?) szürkék. Ezek szerint csattant és ezeket cserélték ki egy régebbi kocsiból?
Még egy kis infó, ami lehet összefügg a hibajelenséggel. Egy ideje érezhetően, gyengül a motor teljesítménye. Nem ugrik úgy gázadáskor, és indulásnál is könnyen le lehet fullasztani. Viszont a slussz poén, hogy ez a folyamat a motor csere előtt is érezhető volt... ebből arra következtetek, nem motor hiba. A gázadás utáni megtorpanást ma már úgy is produkálta hidegen, hogy megtorpan, majd ha picit nagyobb gázt adok váltás után, rángatni kezd. Ha csak pici és óvatos gázzal gyorsítok, akkor szünet, majd teszi a dolgát.
Valamilyen jeladó hibásodott meg, ami át lett rakva a régi motorról?
Hát itthon már régóta azt mondják, hogy roppant ügyes vagyok, de ezt hogy hotam volna össze?
Ami biztos:
A vákum szivattyútól megy egy cső ami a fékrásegítőbe csatlakozik. (Ez miatt lehet könnyebben benyomni a fékpedált)
Félúton egy vékony cső ágazik el a vákum csőből az egr irányába. Az egr tetejére megy két cső. Azt hiszem az egyik a már említett, a másik pedig a kipufogó csonk tetejére épített szelepre megy.
Olvasgatva az EGR működését és hibajelenségeit, ezt kizárnám már így elméletben is. Az enyém teljesen hibátlanul indul hidegen is melegen is. Az alapjárat is tökéletes, üresben a fordulatot is tökéletesen veszi. Amíg el nem indulok nem derül ki a hiba.
Igaz viszont, hogy másképp füstöl mint korábban.
Az üzemanyagrendszert megint csak kizárnám új a szűrő, az előmelegítőben a tömítő gyűrű, átlátszó üzemanyag cső van beépítve a szűrő és az adagoló között ráadásul visszacsapó szeleppel.
Turbó. Álltában ment volna tönkre, egy olajcsere alatt..... Ezt sem hiszem. Az összes turbó cső hibátlan.
Valamiért az az érzésem, hogy az egr-t vezérlő/szabályozó levegő csövekkel lehet probléma, bár szerintem minden úgy áll, mint korábban......
Szóval kellett egy erősebb kuplungszerkezet,és egyik volt kollégám ajánlott egy 'tunert'. A fickó ( W. B.)elővezette,hogy semmi gond,a szerkezetben ki kell cserélni a rúgólapot egy erősebbre,és a kiemelő villát működtető hidraulikus munkahengerre még egy hornyot ill. teflongyűrűt kell rakni,hogy ne fossa el magát. Megígérte,hogy két hét alatt megcsinálja. A két hétből lett egy hónap, mire szólt,hogy mehetek az alkatrészekért. Aztán valahogy sose ért rá átadni,vagy holnapra ígérte,meg még két óra múlva. Másfél hónap után elegem lett,megfenyegettem,hogy ügyvéd,fizetési meghagyás stb. Érezte,hogy gáz van,és tegnap előtt megbeszéltük,hogy vasárnap MEGYEK a cuccomért. A vége az lett,hogy nem csinált vele semmit,szépen fekete spray-al lefújta a rúgó részt,és zöld festékkel megpontozta a szegecseket,ja és a szerkezet közepén ahol a kinyomócsapágy fészke van frankón körbezsírozta....
Aztán mivel épp nem ért rá,felhívtam,mondom neki,engem akarsz áb@szni,hebegett,hogy a rúgó meg lett edzve,meg hogy dizel kappából való stb, mondtam ott a feleségének,hogy szerencséje van,hogy nincs itt,mert letéptem volna a fejét.
Orvosi eset a fickó,megért volna egy alapos verést.Mielőtt elmentem volna a cuccért felhívtam a család ügyvédjét,és megbeszéltük,hogy inkább polgári peres legyen legvégső esetben..biztos van kidobnivaló néhány százezer forintja..
Én speciel a kappánál nem hiszek a diagnosztikában. Buta autó ez ahhoz, hogy a diagnosztikára lehessen hagyatkozni. Ha ki is ír bármi hibát az is csak annyit jelent, hogy az a valami van rákötve a diagnosztikára.
Pl. 2008-as nissan micra diagnosztikával kiírta, hogy 1.lambda szonda hiba, feszültség 2.akárhány volt. Aztán BMS-el értekezve rávezetettt, hogy nem lehet ekkora feszültség benne. 1volt környéke lehet max. A végén kiderült, hogy csak dugulása volt........
Na de azt nem tudta kiírni, hogy az a hülye tulaj (én) olyan kannából tankolt bele amiben korábban gázolaj volt, ráadásul a kanna tisztasága is megkérdőjelezhető volt.
Szóval kappánál a diagnosztika csak látszat, nem éri meg a pénzt. (szerintem)
Nekem sem megy még mindig a kappa, mármint nincs benne erő, holott elméletileg minden oké.
Egy gyakorlott, ilyen motort többet látott szakember lehet, hogy 5 perc alatt megtalálná a problémát......