végülis van pénzem a hondára is, és azt fogom választani, mert nem beszéltetek le róla, tehát hallgatok a szívemre, és merek nagyot álmodni :-)
a legnagyobb elvárt munka a kert kb 1500 m2-ének egyszeri feltörése lesz, a többi már csak a művelt terület (leendő veteményes) kb 4-500 m2-ének karbantartása. a többi gyepesítve lesz, ahhoz már remélem nem fog többet kelleni.
Tanácsot szeretnék kérni, mivel RK05b típusú rotációs kapánk motorja elromlott, hogy a jelenleg piacon kapható motorok közül az SE200 ast rá lehet e barlácsolni a vázra, illetve milyen 5LE körüli motort ajánlotok, de első körben ez az SE200 as érdekelne.
Valamint neten nem találtam, de kérdezném, hogy egy ilyen SE200 as motor mennyibe kerül?
Na srácok a legutolsó videó alapján leírom mit szeretnék csinálni. Ahogy néztem, itt az egyik fúvóka nem az úszóház rögzítő cavarban van, hanem karburátor oldalán.
1. Leveszem az úszó házát a rögzítő csavarral együtt.
2. Az úszót meg a tűszelepet fontos levenni? Ha van rá mód, akkor nem veszem le.
3. Ahogy néztem az oldalsó fúvókának van egy fedele, amit ki kell csavarhúzóval feszíteni, utána ki lehet csavarozni a fúvókát.
4. A függőlegesen álló fóvóka kivételéhez alul meg kell fújni azzal a foyladékkal, aztán felülről le lehet tolni a fúvókát. Jól láttam, hogy így kell csinálni? Felrakni meg úgy kell, hogy vissza belerakom, majd a rögzítő csavarral beletolom - gondolom beleszorul így.
Összevissza írtam, persze megtisztítom stb.
Jó ez a dolog úgy, ahogy leírtam?
Másik kérdés: légszűrőhöz sima mezei szvacs is jó? Mert akkor abból tudok vágni, vagy lehet veszek egyet, ha lehet kapni még.
Elolvastam alapokat is a karburátorokkal kpacsolatban, hogy ne legyek segg hülye a témában :)
Nem tudom jól néztem-e, de a videóban úgy láttam, hogy van az úszóház rögzítő csavarban is egy fúvóka, meg a karburátor oldalában is?
Az enyém régebbi típusnak tűnik, még fém berántóháza van, nem tudom jelent-e valamit. De ahogí emlékszem, bár lehet rosszul emlékszem, de szeirntem az enyémben nincs az úszóház rögzítő cavarban nincs fúvóka, meg az úszóház alján máshol sincs, csak a csavar, amin vannak lyukak.
Sajnos a gép nem itthon van, így nem tudom megnézni,
Nézd vissza 14244-es h.sz.-t.Ugyan az a mocim nekem is amit árulok.A karbi poharat felfogató csavar az egyben a fúvóka is.Holnap csinálok képet ha kéred a karbiról.
Most nézegettem, az biztos, hogy az úszóház alján nincs az a rügós valami, az úszóház semmi más, csak egy ház, amibe megy a csavar, ami gondolom az úszóház csavar.
Hát igen, pöfög 1-2 másodpercet aztán ennyi. Ha többet szivatom, akkor kicsit többet megy...
Asszem tanulmányoznom kell a kapálógép karburátorok felépítését, mert fogalmam sincs hozzá. Eddig a karburátor alját vettem le, a benzincsövet fújtam meg, aztán ennyi.
Nos, akkor egészen biztos, hogy üza ellátási probléma áll fenn!!!!
Szét a karbit, minden fúvókát átfujatni, úszószintet ellenőrizni!!! Ha beindul, akkor egész biztos, hogy a gyújtásod rendben van, vagy legalábbis működik. De !!! nincs folyamatos üza ellátás!!! A szivatással (gondolom gumicumis) adsz annyit, hogy beinduljon, de utána????
Úgyértem hogy most jön az ősz,vagy nemtudom neked(magának) milyen sűrgős lenne a gép.Mert ha csak jövőre foglalkozna a telekkel akkor érdemesebb volna rászánni kicsit több pénzt és megvenni a hondát.De ez csak saját véleményem.
Én a Hondát választanám ha már ekkora területre venném,mert strababíró és ha vigyázol rá nagyon sokáig fog szolgállatokat tenni neked!Mert nemtudom ha jövőre foglalkoznál a telekkel akkor szerintem gyüjts még hozzá egy kis pénzt és lessz jobb. Az őszi munkához meg nekünk már csak a szántás van :)
leginkább rotálásra használnám, esetleg az utánfutó téma lehet érdekes, mert egy szigeten használnám, ahol nem lehet teherautóval bejárni, de egy ekkora kisgép elsétálhat a sóderrel, egyebekkel ide-oda.
de leginkább kapálásra. a kultivátor is szóba jöhet még.
a két gép között annyi különbséget látok, hogy a sz.királyin nincs hátramenet, a hondán van, ami nem hátrány, a másik pedig az, hogy sokkal szebb :-)
Több gyertyával próbálkozz,mert a mai gyertyák elég megbízhatatlanok.Kivül ad szikrát,de a hengerben nyomás alatt nembiztos.Esetleg,ha kompatibilis a fűnyíród gyújtás egysége,azt is átcserélheted.Minimális légrés maradjon a lendkerék között.
Amikor leállt a gép, akkor az eredeti gyertya nagyon kormos volt. Berkatma az újat, leállás után megnéztem a gyertyát azonnal ( 4-5 szivatás után ment a gép 1-2 másodpercet), az a véleményem, hogy volt rajta nedvesség. Ujjamat végighúztam a gyrtyát és nedves let, szabad szemmel is látható volt rajta, hogy van rajta nagyon vékony benzinréteg.
Nem értek annyira hozzá, de ha ez igaz, akkor kap benzint, gyújtás gond lenne akkor?
Van egy ugyanlyen motoros fűnyíróm is, akár onnan is átrakhatnám a gyújtáskábelt.
A szűrő a beöntő résznél benézve egy ferdén elhelyezkedő finomszűrő.Üres tanknál jobban látszik.No ha repedezett a pipa,az már egy hibaforrás.Ha van kéznél működő Simson-Babetta,vagy hasonló annak a pipáját,gyertyáját tedd bele próbaképp.Pár rántás után ha nem is indul nedvesnek kell lenni a gyertyának.Innen lehet szűkíteni a kört.Gyújtás,vagy üzemanyag rendszer felé.
Nem hiszem, hogy visszadurrogott, csont száraz volt a légszűrő.
A tnakspaka szellőzőjét megnézem úgy, hogy lveszem a kupakot és úgy indítok.
Tankban nem tudom van-e egyáltalán szűrő, sima műanyag tank, aljára dugom rá a benzincsövet, hol kéne keresnem a benzinszűrűt? Végeredményben ez nem felszívja, hanem lefolyik a benzin a tankból ( bocs anynira nem értek hozzá, csak leírom amit látok).
Sötöétben megnézem a szikrát majd, oylan volt, hogy fogtam a kezemben a gyertyapipa műanyagját, ami repedezett és amikor rá lett rántva akkor megbaszott az áram :)
Napsütés alatt néztem a szikrát, úgy, hogy kezmmel tartottam árnyékot, elég kicsi szikrának tűnt ami volt, de volt szikra.
Asszem akkor először megnézem az indítást tankspaka nélkül, utána emgnézem a gyertyakábal csatlakozását, hogy minden okés-e. Ha ezeke sem segítenek, akkor még ki kell találnom mi legyen.
Én az MTD-ét nem ajánlom a kínai motor miatt, a Szentkirályi az már jobb választás lehet.
Még a Robi márkájú kapálógépeket tudnám ajánlani.
A Honda kapálógépek(legalábbis a régebbi típusuak) a minőségükről.
A Hoda FG 315 típusú kapálógépről rosszat még nem hallottam, ezen a fórumon eddig még csak dícsérték(ha jól emlékszem).
Mire szeretnéd használni? Ugyanis a mai kapálógépek mellé rengeteg adaptert lehet vásárolni, illetve készíteni, egyszóval nem csak rotálásra lehet használni hanem rengeteg más munkában is a segítségünkre lehet.
Hasonló tüneteket csinált az enyém is.Szintén Tecumseh 3.5Le.A szabályzó műanyag fogaskerék tört el.Mikor leált visszadurogott a légszűrőbe?Reméljük Nállad nem ez lesz.A tanksapka szellőzője nincs eldugolva?A tankban lévő szűrő tiszta?Esetleg még a lendkeréknél a gyújtásra is ránézhetsz,nincs-e kontakthiba,vagy fellazulás.Szép lila szikrát kell adnia.
Viccet félretéve, gondold át, hogy rotáláson kívül másra akarod-e használni? Pl. fűnyírás?
Ekkor már a kiegészítők árát és a géphez kapható fajtákat is figyelni kell, ott is nagyok a különbségek. Pl. a 315-öshöz szinte semmi extra nem kapható.