A sejtésed érdekelne, de hogy miért itt, az szerintem csak marketing: kimondottan (nagy)városi közlekedési eszköznek szánták, nagyobb utasszállító kapacitással, mint a 280-as. Amikor ez a fotó készült, még menő volt egy modern lakótelep, kvázi, bármilyen hasonló háttérrel elképzelhető lenne. Az más kérdés, hogy a kompozíció nem jó, de ez szubjektív vélemény.
Valaki meg tudná mondani, hogy _pontosan_ hol is készült ez a kép? Sejtéseim ugyan vannak; de hogy miért és hogyan került (pont) oda a kocsi, azt végképp nem tudom.
Ezekről a képekről most az jön be nekem, hogy régen a kapaszkodók szürkék voltak (az üléseken szürkére festett, a vastag kapaszkodócsövek festetlen alumínium). Nem tudom, ez mikortól lett festett, ill. mikortól lettek fehérek. (Talán 1977 körül?)
Ez az Old Ikarusról származó kép egy 1972-es, ex BKV-s kocsit mutat, amin csak az látszik, hogy a vezetőfülke dobogója, a kerékdobok, és a falra felhajtott lábazat borítása barna.
Ezen a másik korai képen a padló is látszik, de csak sejthető, hogy sötétebb volt, mint a fent említett felületek (Old Ikarus/Lotharides György)
Az alábbi képről sajnos nem tudom, honnan származik, de itt már egyértelmű még fekete-fehérben is, hogy a valószínűleg barna részek mellett a padló az általános felületeken fekete gumilemezzel burkolt. Bennem is így élnek a korabeli kocsik.
Az AFIT 1-ben a Váci úton én is csináltam ilyet. A Miskolci közlekedési vállalat 260-as buszait javítottuk. 8 ember 1 nap alatt végzett vele. Préselt farost lemezeket kaptak a deszka helyett. 1979-ben volt ez.
Nem tudsz meggyőzni,ne hari,de továbbra is makacsul bízom az emlékeimben.Ennyire nem keverhetem a feketét a barna színnel. : ) Igaz még nagyon fiatal voltam,félig még gyerek,de nem csak a fehér kapaszkodókat meg a plafont szemléltem,hanem a padlókat is,és azok bizony feketéllettek a feketeségtől. Valaki,régi motoros Ikarus-dolgozó rakjon már rendet padló ügyben : ))))))))))
Ugye tudják az olvtársak, hogy kb. 1979-1983 közötti BKV-s Ik-260/280 fapadlói igen hamar elrohadtak.
a BKV felszólamlással élt az Ikarus felé, amely nem pereskedett (meglepetésre) hanem elismerte felelősségét és szavatosságban (nem jótállásban) vállalta a teljes padló cseréket.
Mivel erre az Ikarusnak se Mátyásföldön, se Fehérváron nem volt szabad kapacitása, ezért erre a munkára szerződést kötött a maglódi MGTSz-el.
A MGTSz-nek a 31-es út maglódi kanyarja után kb. 1 km-el, bal oldalon, volt a Wodiáner tanyán egy autójavító üzeme, ahol évente kb. 1500-2500 db új, AUTOKER forgalmazta teherautót adtak át a vásárlóknak.
(Roburokat, IFA-kat, Praga-kat, stb.)
Ide a Wodiáner tanyára hordták ki a BKV Ik-260/280 kocsijait, padlót cserélni.
Volt amelyiket 1-4 éves korában, de volt amelyiket fél évesen.
Ott teljes padló cserét kapott, s ment vissza dolgozni a BKV-hoz.
Értem és az biztos? Nem bontóba ment?? Tudsz valami bővebb infót melyik társ vette meg?? Csak azért kérdezem mert nagyon szerettem azt a buszt és még most is szeretem.. És kár lenne ha szétvágnék,,